Notícies línia de La Pobla de Segur
A les terres de Lleida s'utilitza més aviat l'expressió "això és més lent que les obres de la seu". Evidentment, es refereixen a les obres de restauració de la Seu Vella que de ben segur triguen més a acabar-les que els de la Sagrada Família.Ferrovi wrote:Les obres sempre es retrasen, ara ja trobo lo que hi ha en comú entre la Sagrada Família i la Linia-Lleida-la-Pobla-de-Segur.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Aberració tipus què?...megapauer wrote:Avui hi havia a l'estació de Lleida el 596-024... a veure si faran alguna aberració... perquè fa pudor.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Tamagotxis a FGC... Ai uix. Provenen de la reforma d'un tren poc fiable, al qual durant la reforma li varen canviar tot excepte allò que donava problemes. Poc eficient des del punt de vista del consum energètic.
No obstant, si FGC ha d'utilitzar 593 entre Lleida i Balaguer, llavors sí tindria sentit utilitzar tamagotxis de Balaguer en amunt, ja que a la fi i al cap són el mateix tren, i se simplificarien les tasques d'aprovisionament de recanvis i de formació dels mecànics. No sé si tècnicament és possible, però potser es podria posar un tamagotxi enganxat al davant d'un 593 i dur-ho tot plegat fins a Balaguer. Un cop a Balaguer el tamagotxi es podria desacoplar i podria continuar fins a La Pobla, com es fa ara amb les 440's a Ripoll.
D'altra banda, no sé si un 593 mantingut per FGC donaria tants problemes com el mateix tren mantingut per renfe. Tinc un cert "morbo" per saber-ho.
No obstant, si FGC ha d'utilitzar 593 entre Lleida i Balaguer, llavors sí tindria sentit utilitzar tamagotxis de Balaguer en amunt, ja que a la fi i al cap són el mateix tren, i se simplificarien les tasques d'aprovisionament de recanvis i de formació dels mecànics. No sé si tècnicament és possible, però potser es podria posar un tamagotxi enganxat al davant d'un 593 i dur-ho tot plegat fins a Balaguer. Un cop a Balaguer el tamagotxi es podria desacoplar i podria continuar fins a La Pobla, com es fa ara amb les 440's a Ripoll.
D'altra banda, no sé si un 593 mantingut per FGC donaria tants problemes com el mateix tren mantingut per renfe. Tinc un cert "morbo" per saber-ho.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Quina és l'ocupació actual dels 593??
No serà que com que no els omplen ni de conya ho resoldran absurdament posant un Tamagotxi en simple/doble?
Potser també mentre reformen els actuals a M+M com els de Xile ens posen un 596+596, que de fet és el mateix.
Tot i que sincerament, jo de FGC miraria els trens d'alumini que circulen per Alemanya, que tenen un pes molt més reduït i que serien molt més fàcils de gestionar degut a la quantitat que n'hi ha arreu.
No serà que com que no els omplen ni de conya ho resoldran absurdament posant un Tamagotxi en simple/doble?
Potser també mentre reformen els actuals a M+M com els de Xile ens posen un 596+596, que de fet és el mateix.
Tot i que sincerament, jo de FGC miraria els trens d'alumini que circulen per Alemanya, que tenen un pes molt més reduït i que serien molt més fàcils de gestionar degut a la quantitat que n'hi ha arreu.
La línia de la Pobla reobrirà al juny amb nous combois més moderns
El secretari del govern de la Generalitat, el socialista Ernest Maragall, va confirmar ahir que la línia de tren de la Pobla de Segur es reobrirà el mes de juny vinent amb les obres de millora totalment acabades i amb nous combois en funcionament, més moderns i segurs que els que hi havia. Maragall va explicar a Talarn, on es va reunir amb representants del govern al Pirineu, que les inversions continuaran durant els propers dos anys per convertir la línia en un focus d’atracció de noves activitats al Pirineu, com ara esports de muntanya i activitats d’oci. Pel que fa als treballs de modernització de les vies, Ernest Maragall va dir que, tot i tractar-se d’un projecte complex, el govern no vol tancar la porta a fer-la arribar fins a la Seu, ni tampoc a allargar la via de Puigcerdà fins a la Seu i posteriorment prolongar-la fins a Andorra.
--
EFE.
El secretari del govern de la Generalitat, el socialista Ernest Maragall, va confirmar ahir que la línia de tren de la Pobla de Segur es reobrirà el mes de juny vinent amb les obres de millora totalment acabades i amb nous combois en funcionament, més moderns i segurs que els que hi havia. Maragall va explicar a Talarn, on es va reunir amb representants del govern al Pirineu, que les inversions continuaran durant els propers dos anys per convertir la línia en un focus d’atracció de noves activitats al Pirineu, com ara esports de muntanya i activitats d’oci. Pel que fa als treballs de modernització de les vies, Ernest Maragall va dir que, tot i tractar-se d’un projecte complex, el govern no vol tancar la porta a fer-la arribar fins a la Seu, ni tampoc a allargar la via de Puigcerdà fins a la Seu i posteriorment prolongar-la fins a Andorra.
--
EFE.
Xato, si en 2 mesos pots treure a licitació el concurs, licitar-lo, treure-l a adjudicació, adjudicar-lo, establir pressupostos, començar a construïr-los, acabar de construir-los, provar-los, homologar-los i posar-los en servei, et dono 50€...Ferrovi wrote:No crec, pensa que ara l'esta operant Renfe, i aquests trens son d'ells, potser FGC es compra uns de nous i Renfe se l'emporta a un altre lloc,
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...