Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Total votes: 35

User avatar
JPlanas
N6
N6
Posts: 224
Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by JPlanas »

No ho he pretés pas. El sentit del meu comentari es de conscienciació.

En temes d'accessibilitat el tema de les cadires de rodes ja s'ha estes a la població en general, però hem arribat a un moment en que si pot passar una cadira ja considerem que alló es accessible.

Hi han moltes d'altres situacions discapacitants i he volgut apuntar-hi una per tal de fer una mica de difusió.

Haig d'afegir, que al metro, hi han indicacions de colors sense text o numeral, que son totalment inaccessibles.

També, per exemple i ara si que parlo de cadires de rodes i de persones amb mobilitat reduïda sense cadires de rodes, tenim molt bona informació sobre l'accessibilitat física, que no sensorial, a les estacions, però no dels passadissos de transbordament entre línies.

Mercès per la vostre comprensió, però algú ho havia de dir... ;-)

Si voleu tractar aquest tipus de temes, quedo a la vostre disposició.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Llibertat creadora

Post by Guigui »

JPlanas wrote:Si voleu tractar aquest tipus de temes, quedo a la vostre disposició.
O tu mateix pots crear un fil al subfòrum que correspongui.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by sag470 »

A falta de confirmació per part de TMB (no se sabrà fins dies abans de posar-les com sempre), sembla ser que la segona fase seran:
- D30 Z.UNIVERSIT. - DIAGONAL MAR, en substitució de la 7.
- H8 ERNEST LLUCH - SAGRERA, en substitució de la 15.
- V15 BARCELONETA - VALL HEBRON, en substitució de la 17.
I dos més, que no estan tan clares:
- H16 PL.ESPANYA - DIAGONAL MAR, amb reforma de la 36 i posiblement també de la 41.
- V27 MAR BELLA - CANYELLES, en substitució de la 71.
Last edited by sag470 on Wednesday 09/01/2013 9:47, edited 1 time in total.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by raulitinbcn »

sag470 wrote:A falta de confirmació per part de TMB (no se sabrà fins dies abans de posar-les com sempre), sembla ser que la segona fase seran:
- D30 Z.UNIVERSIT. - DIAGONAL MAR, en substitució de la 7.
- H10 ERNEST LLUCH - SAGRERA, en substitució de la 15.
- V15 BARCELONETA - VALL HEBRON, en substitució de la 17.
I dos més, que no estan tan clares:
- H16 PL.ESPANYA - DIAGONAL MAR, amb reforma de la 36 i posiblement també de la 41.
- V27 MAR BELLA - CANYELLES, en substitució de la 71.
Perfecte, per mi la V27, la D30 i l'H16 em seran molt útils. Per cert el V27 pujarà per Bac de Roda?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

La D30 et serà aproximadament igual d'útil que ara et pugui ser la 7, amb la salvetat que potser et treguin la parada més propera...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

D30

Post by Guigui »

... i que suposadament enllaçarà els extrems de la Diagonal pel camí més recte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Enllaç H12 D20

Post by Ferry1ac1 »

Ahir vaig suggerir a TMB que millori les parades de l'H12 i el D20 a Pl. Espanya. Actualment crec que són un desastre total, ja que fan parades abans i després de la plaça i en el cas de la de l'H12 sentit Llobregat davant la boca dels FGC és lentíssima.

Crec que es podria arreglar fent que l'H12 i el D20 fessin una única parada on hi ha la del 46 en sentit Llobregat.

Què en penseu?
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Jo ara mateix no tinc present on està la del 46 sentit Llobregat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by raulitinbcn »

Fran-Ikarus wrote:La D30 et serà aproximadament igual d'útil que ara et pugui ser la 7, amb la salvetat que potser et treguin la parada més propera...
No crec que m'ha la treguin, és la de Bac de Roda, amb enllaç amb el TRAM a Fluvià, tot i que pensant com és TMB ...
Guigui wrote:... i que suposadament enllaçarà els extrems de la Diagonal pel camí més recte.

Millor que més recte, seria més diagonal, no? :D
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Conceptes bàsics de geometria

Post by Guigui »

Recta i diagonal són dos conceptes que de cap manera s'exclouen mútuament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Ecomobisostrans »

raulitinbcn wrote:
sag470 wrote: - H16 PL.ESPANYA - DIAGONAL MAR, amb reforma de la 36 i posiblement també de la 41.
Seria millor prolongar la 65 o 165 (o totes dues), o la V7, així des d'algun punt s'evitaria un enllaç a Pl.Espanya. El resultat final no seria gaire mes llarg que l'actual 36.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Ferry1ac1 »

Fran-Ikarus wrote:Jo ara mateix no tinc present on està la del 46 sentit Llobregat.
A la illeta que hi ha davant de les Arenas. Entre els carrils que baixen per Tarragona i el carril bus que hi puja
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Val, ja la visualitzo.

L'actual ubicació està molt bé per a fer transbordament a FGC. Potser li hagin donat prioritat a això.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Ferry1ac1 »

Fran-Ikarus wrote: L'actual ubicació està molt bé per a fer transbordament a FGC. Potser li hagin donat prioritat a això.
Si, però com que paren tantes línies, si a algú li fa mandra caminar podria agafar el 1er autobús que passi i baixar a la següent parada per fer transbord. Si és algú que va de l'H12 o el D20 a FGC pot entrar per la boca de davant de les arenes.

En general crec que el porta a porta hauria de desaparèixer en pro de més velocitat i facilitar els transbords entre línies de bus que són el germà pobre.

Tinc molta curiositat per la resposta de TMB. No n'espero gaire, però algun dia algú ens sorprendrà!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Però és que això no és "porta a porta" exactament: és ni més ni menys que la parada més propera a l'estació que fa de capçalera a totes les línies d'FGC de la "línia Llobregat", i per tant punt cabdal pel que fa a intermodalitat de transport.

Té tota la lògica del món que li parin al davant, donat que és factible fer-ho, i no que deixin la gent a mitja plaça Espanya de distància, o, pensant en subterrani, a l'accés del metro perquè hi accedeixin i després hi facin el trasbordament, i que després el mateix bus del que has baixat passi davant mateix de l'esmentat lloc cabdal.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Ferry1ac1 »

Fran-Ikarus wrote:Però és que això no és "porta a porta" exactament: és ni més ni menys que la parada més propera a l'estació que fa de capçalera a totes les línies d'FGC de la "línia Llobregat", i per tant punt cabdal pel que fa a intermodalitat de transport.
Té tota la lògica del món que li parin al davant, donat que és factible fer-ho, i no que deixin la gent a mitja plaça Espanya de distància, o, pensant en subterrani, a l'accés del metro perquè hi accedeixin i després hi facin el trasbordament, i que després el mateix bus del que has baixat passi davant mateix de l'esmentat lloc cabdal.
Raó no te'n falta! Però per la boca de metro de davant de les arenes es pot accedir a FGC directament així que tampoc es complica tant la cosa.

En algún moment caldrà plantejar-se si tenen sentit parades que hi paren 10 o 15 línies d'autobús. Crec que no i que el doble punt de parada és un nyap que no hauria de ser més que una solució provisional.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Embut de línies

Post by Guigui »

Ferry1ac1 wrote:En algún moment caldrà plantejar-se si tenen sentit parades que hi paren 10 o 15 línies d'autobús. Crec que no i que el doble punt de parada és un nyap que no hauria de ser més que una solució provisional.
Que en una parada hi passin tantes línies és precisament fruit de la falta d'una planificació en xarxa, que la Noxarbus pretén corregir. Si hi reïx més o menys, queda per veure.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
iluro
N5
N5
Posts: 119
Joined: Friday 06/05/2005 23:23
Location: El Clot, Barcelona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by iluro »

Hola,

Al mapa general de Nova Xarxa Bus, la linia que correspon a la V27 (actual 71) baixa per Navas/Bilbao en comptes de fer-ho per Espronceda com fins ara fa el 71.

Si realment es fa aquest canvi de carrer, (d' altra banda força logic) s' hauria de fer un nou carril bus a Bilbao ( A Navas ja hi es encara que només el fa servir una linia de Tugsal) i de moment no hi ha cap indici de que s' estigui fent aquest carril....
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by sag470 »

Així mateix ho posa al plànol, pero trobo un error fer-la baixar per Navas/Bilbao, perque no té cap avantatge ni per rapidessa ni comoditat, envers a baixar per Espronceda. Sempre que es pugui s'hauria de la proximitat entre els dos sentits de la marxa. D'altra banda, trobo acertat fer-la baixar per Felip II fins St.Antoni M.Claret, per afavorir la intermodalitat a Sagrera.

Aprofito per fer unes reflexions, sobre aquestes 5 linies:
H8: fer-la passar per Paris en sentit Sagrera fa perdre la gent de F.Macià, l'augment de velocitat no crec que sigui millor que la pèrdua de gent. El gir per agafar Provença es podria fer per Balmes, Pg.Gràcia o del lateral de av.Diagonal.
H16: trobo una mica incoherent que entre Pg.Maritim i Pl.Espanya faci el mateix recorregut que la D20; si es vol millorar aquest tram, millorar directament la D20. La H16 la restringiria a les Drassanes i, si es pot, passar per Dr.Aiguader.
V15: sense comentaris
V27: Dit anteriorment.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Canvis a l'H6

Post by Ferry1ac1 »

Ahir a una parada de l'H6 en sentit Fabra i Puig vaig veure que han canviat el termòmetre de la línia i inclou sorpresa!

Ha aparegut una parada nova entre "la Granja" i "Alfons Xè" que de moment està tapada. Suposo que en breu la posaran en servei.

Aquesta parada ja la feia el 74, però devien pensar que l'H6 no es podria reincorporar als carrils centrals de la Ronda del Mig per agafar el túnel entre Escorial i Pi Margall i la van suprimir. Això feia que la distància entre dues parades fos de 1400 metres!!!
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”