R2: s'ha de reunificar o deixar-la així?
R2: s'ha de reunificar o deixar-la així?
Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8602&start=100
Escric el missatge aquí, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estació.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
Escric el missatge aquí, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estació.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Crec que les obres de SAC van afectar la R2 i la van fragmentar, i els trens no poden acabar perquè hi ha 2 vies, i no hi ha espai.metring wrote:Escric el missatge aquí, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estació.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
Això sí, han activat més vies per recuperar la normalitat or no? Estem igual?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
L'estació no està en servei, simplement s'ha acabat el cobriment de la nova estació. De totes maneres, l'R2 fragmentada funciona millor que abans.
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Evidentment, va ser aquest el motiu pel qual la R2 es va tallar en 3.Renfe445 wrote:Crec que les obres de SAC van afectar la R2 i la van fragmentar, i els trens no poden acabar perquè hi ha 2 vies, i no hi ha espai.metring wrote:Escric el missatge aquí, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estació.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
Això sí, han activat més vies per recuperar la normalitat or no? Estem igual?
La veritat, no ho sé si ja hi han dues vies més, sé que es va acabar la llosa, però fa temps que no hi passo. El que no pot ser és que la línia continuï tallada en 3, i ningú digui res de res de quan es restablirà la línia sencera.
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Espero que re-obrin les vies 8 i 10 aviat... (quan acaben els trens que van a SAC).metring wrote:Evidentment, va ser aquest el motiu pel qual la R2 es va tallar en 3.Renfe445 wrote:Crec que les obres de SAC van afectar la R2 i la van fragmentar, i els trens no poden acabar perquè hi ha 2 vies, i no hi ha espai.metring wrote:Escric el missatge aquí, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estació.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
Això sí, han activat més vies per recuperar la normalitat or no? Estem igual?
La veritat, no ho sé si ja hi han dues vies més, sé que es va acabar la llosa, però fa temps que no hi passo. El que no pot ser és que la línia continuï tallada en 3, i ningú digui res de res de quan es restablirà la línia sencera.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Lo de que funciona millor que abans... Diguem-ho a mi, que vaig treballar 3 anys a Sitges...Endarreriments constants, no solucionava absolutament res pel fet que amb només dues vies, passaven tots els Euromeds, patitos, talgos...I a més ni tenia l'opció d'anar a parar a SAC, que tot i que em queda una mica lluny de casa, encara que podia fer transbordament amb el metro, però amb la fragmentació, ni això!victorcasta wrote:L'estació no està en servei, simplement s'ha acabat el cobriment de la nova estació. De totes maneres, l'R2 fragmentada funciona millor que abans.
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Això difícil, difícil...Em sembla que no hi haurà cap via terminal (corregiu-me si m'equivoco, si us plau), i tampoc es dirien 8 i 10, en seran 4...Renfe445 wrote:
Espero que re-obrin les vies 8 i 10 aviat... (quan acaben els trens que van a SAC).
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Ya no saben que hacer con la R2. La idea original no se si era que los cercanías vuelvan a terminar en SAC o en La Sagrera. Todo iba a terminar en la Sagrera, por eso se desmantelaron tantas vías de SAC, ¿no? Porque con cuatro vías ahí no termina nada más allá de una lanzadera tipo R7.
La Sagrera, en las ilustraciones que existen, tendría un total de 8 vías en ibérico, de las cuales 2 son para los trenes pasantes de la R2 y Regionales, y 2 son para la R1. Quedan cuatro vías para que terminen todos los regionales del sur. Y los R2 que no cabían en SAC. Esto es ridículo, claro.
Para empezar se esta reevaluando lo que se hará en La Sagrera, y esto afectará directamente a SAC. Yo me imagino que verán que lo más fácil es hacer lo mínimo con esas dos estaciones, y para lo demás mantener la cómoda chapuza de mandar R2 y regionales a EdF, de lo contrario haría falta rediseñar La Sagrera con una playa de vías en ibérico inmensa, y tal como estan las cosas, se adaptarán los planes a las necesidades inmediatas.
También está por ver si jamás se hace lo del cruce de las líneas de Vilanova y Vilafranca, lo cual borraría del mapa la R2 como la conocemos. Otra vez, no sólo es esto a largo plazo, sino de que es de prever que se adapten los planes a las posibilidades, y así se pueda empezar a tener algo más definitivo en un plazo medio, pero realista. Es decir, nada de tercer túnel, y se buscará reorganizar las líneas de rodalies de la forma más barata. Pero en este país donde se improvisa sobre la marcha y se valora el pelotazo que no la inversión sostenible, estos planes probablemente no existen, y se diseñarán en los próximos tiempos, a medidas de que se den cuenta de que hay que arreglar las cosas sin monumentos faraónicos. Lo jodido es que para el AVE si llegarón a tiempo las inversiones, para el ferrocarril convencional, no. Y con la falta que hubiera hecho. Yo incluso suprimiría por completo el paso del AVE más allá de Sants, y los haría viajar al norte por el Vallès, para poder aprovechar toda esa infraestructura para el tren convencional. Pero yo no soy nadie para esas decisiones.
Lo que quiero decir, es que esta todo en el aire, y probablemente cuando se haga el rediseño definitivo de la red de rodalies se parta de la chapuza actual, tal vez incluso se mantenga definitivamente. A saber....
La Sagrera, en las ilustraciones que existen, tendría un total de 8 vías en ibérico, de las cuales 2 son para los trenes pasantes de la R2 y Regionales, y 2 son para la R1. Quedan cuatro vías para que terminen todos los regionales del sur. Y los R2 que no cabían en SAC. Esto es ridículo, claro.
Para empezar se esta reevaluando lo que se hará en La Sagrera, y esto afectará directamente a SAC. Yo me imagino que verán que lo más fácil es hacer lo mínimo con esas dos estaciones, y para lo demás mantener la cómoda chapuza de mandar R2 y regionales a EdF, de lo contrario haría falta rediseñar La Sagrera con una playa de vías en ibérico inmensa, y tal como estan las cosas, se adaptarán los planes a las necesidades inmediatas.
También está por ver si jamás se hace lo del cruce de las líneas de Vilanova y Vilafranca, lo cual borraría del mapa la R2 como la conocemos. Otra vez, no sólo es esto a largo plazo, sino de que es de prever que se adapten los planes a las posibilidades, y así se pueda empezar a tener algo más definitivo en un plazo medio, pero realista. Es decir, nada de tercer túnel, y se buscará reorganizar las líneas de rodalies de la forma más barata. Pero en este país donde se improvisa sobre la marcha y se valora el pelotazo que no la inversión sostenible, estos planes probablemente no existen, y se diseñarán en los próximos tiempos, a medidas de que se den cuenta de que hay que arreglar las cosas sin monumentos faraónicos. Lo jodido es que para el AVE si llegarón a tiempo las inversiones, para el ferrocarril convencional, no. Y con la falta que hubiera hecho. Yo incluso suprimiría por completo el paso del AVE más allá de Sants, y los haría viajar al norte por el Vallès, para poder aprovechar toda esa infraestructura para el tren convencional. Pero yo no soy nadie para esas decisiones.
Lo que quiero decir, es que esta todo en el aire, y probablemente cuando se haga el rediseño definitivo de la red de rodalies se parta de la chapuza actual, tal vez incluso se mantenga definitivamente. A saber....
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
metring wrote:Escric el missatge aquí, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estació.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
No crec que faci falta.
L´explotació és més senzilla (i sobretot més fiable) d´aquesta manera.
D´una banda tens els Castelldefels-Granollers, de l´altra els Aeroport-Sant Celoni i els pocs Aeroport-Maçanet.
De l´altra els Estació de França-Vilanova i els Estació de França-Sant Vicenç.
De fet, em sembla un sistema millor que el de la R4.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En conseqüència
Si és així, que canviïn d'una vegada la nomenclatura. No té cap sentit mantenir el mateix nom amb l'afegit dels punts cardinals per a tres línies clarament diferenciades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: En conseqüència
Idea:Guigui wrote:Si és així, que canviïn d'una vegada la nomenclatura. No té cap sentit mantenir el mateix nom amb l'afegit dels punts cardinals per a tres línies clarament diferenciades.
R2A-Castelldefels-Granollers
R2B-Estació de França-Sant Vicenç
R2C-Estació de França-Vilanova
R2D-Aeroport-Sant Celoni
R2E-Aeroport-Maçanet
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvi profund
Això representaria canviar la nomenclatura de totes les línies, que a mi ja m'estaria bé perquè pemetria diferenciar molt més bé els serveis.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Canvi profund
Precisament.Guigui wrote:Això representaria canviar la nomenclatura de totes les línies, que a mi ja m'estaria bé perquè pemetria diferenciar molt més bé els serveis.
El nom global de la línia als horaris hauria de seguir sent R2, de tota manera, però el nom dels serveis no (i caldria detallar-ho als horaris també).
No crec que fós bona idea presentar els horaris separadament.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
El que no pot ser de l'actual partició de l'R2 és la coordinació entre l'R2 Sud (pels serveis procedents de Sant Vicenç) i la R2 Nord. Segons quines hores, l'arribada del tren procedent de Sant Vicenç coincideix amb la sortida del que va a Granollers o Sant Celoni, i, excepte que tinguis sort, cal esperar 30 minuts pel seguent servei. En el sentit descendent sol passar lo mateix, excepte en hores punta de dies laborables quan hi és la R2 Central. Anar a el Clot o Sant Andreu Comtal venint del sud ja no és tant atractiu com quan hi havia tren directe.
No em molesta que la línia estigui partida, ni que l'R2 Sud acabi a l'Estació de França (no hi baixa tanta poca gent com es pensa), però vindria bé millorar aquesta "coordinació", o ampliar les freqüències de l'R2 Central.
No em molesta que la línia estigui partida, ni que l'R2 Sud acabi a l'Estació de França (no hi baixa tanta poca gent com es pensa), però vindria bé millorar aquesta "coordinació", o ampliar les freqüències de l'R2 Central.
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Totalment d'acord. Vaig acabar farta de veure com a Sants era impossible gairebé sempre poder baixar d'un R2 Sud per agafar un altre R2 Nord que estava a punt de sortir, la gent intentava de totes les maneres poder-ho fer, ja que es trobava a la via del costat, i ni així. Tant costava coordinar-se una miqueta?RogerHernan95 wrote:El que no pot ser de l'actual partició de l'R2 és la coordinació entre l'R2 Sud (pels serveis procedents de Sant Vicenç) i la R2 Nord. Segons quines hores, l'arribada del tren procedent de Sant Vicenç coincideix amb la sortida del que va a Granollers o Sant Celoni, i, excepte que tinguis sort, cal esperar 30 minuts pel seguent servei. En el sentit descendent sol passar lo mateix, excepte en hores punta de dies laborables quan hi és la R2 Central. Anar a el Clot o Sant Andreu Comtal venint del sud ja no és tant atractiu com quan hi havia tren directe.
No em molesta que la línia estigui partida, ni que l'R2 Sud acabi a l'Estació de França (no hi baixa tanta poca gent com es pensa), però vindria bé millorar aquesta "coordinació", o ampliar les freqüències de l'R2 Central.
Re: Canvi profund
No cal. Precisament en els horaris de Regionals vigents des del desembre els trens de l'R2 Sud a/de Sant Vicenç apareixen als horaris de les línies R13, R14, R15 i R16, amb els enllaços corresponents.437.001 wrote:Precisament.Guigui wrote:Això representaria canviar la nomenclatura de totes les línies, que a mi ja m'estaria bé perquè pemetria diferenciar molt més bé els serveis.
El nom global de la línia als horaris hauria de seguir sent R2, de tota manera, però el nom dels serveis no (i caldria detallar-ho als horaris també).
No crec que fós bona idea presentar els horaris separadament.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Si jo hagués de fer aquest transbordament no el faria a Sants, sinó a passeig de Gràcia on baixes d'un tren de la R2 Sud i, per la mateixa andana, puges a un tren de la R2 Nord o R2 (centre). Això sí, si els horaris estan coordinats i el tren que has d'agafar passa uns minuts després del tren que has de deixar, tant si fas el viatge en sentit Maçanet-Massanes com Sant Vicenç de Calders.metring wrote:Totalment d'acord. Vaig acabar farta de veure com a Sants era impossible gairebé sempre poder baixar d'un R2 Sud per agafar un altre R2 Nord que estava a punt de sortir, la gent intentava de totes les maneres poder-ho fer, ja que es trobava a la via del costat, i ni així. Tant costava coordinar-se una miqueta?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Jo aposto perquè es reunifiquin les 3 línies d'una vegada; els trens que acabin a Sant Andreu Comtal, poden anar fins al ramal de les Aigües i allà fer inversió de marxa, degut a la eliminació de vies a SAC; de fet, a la meva proposta de la R2:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 52#p214552
Faig que els trens de/a Sant Vicenç de Calders acabin i comencin a SAC
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 52#p214552
Faig que els trens de/a Sant Vicenç de Calders acabin i comencin a SAC
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Això depèn de l'hora, perquè cap a les 9 de la nit, o al menys abans anava així, havies d'esperar mitja hora, fos on fos. A més, a Sants tampoc calia canviar gaire, perquè comparteixen andana les vies.genissimon wrote:Si jo hagués de fer aquest transbordament no el faria a Sants, sinó a passeig de Gràcia on baixes d'un tren de la R2 Sud i, per la mateixa andana, puges a un tren de la R2 Nord o R2 (centre). Això sí, si els horaris estan coordinats i el tren que has d'agafar passa uns minuts després del tren que has de deixar, tant si fas el viatge en sentit Maçanet-Massanes com Sant Vicenç de Calders.metring wrote:Totalment d'acord. Vaig acabar farta de veure com a Sants era impossible gairebé sempre poder baixar d'un R2 Sud per agafar un altre R2 Nord que estava a punt de sortir, la gent intentava de totes les maneres poder-ho fer, ja que es trobava a la via del costat, i ni així. Tant costava coordinar-se una miqueta?
Salut !!
Re: R2: s'ha de reunificar o deixar-la així?
A la meva opinió, des d'un punt de vista llunyà, ja que normalment faig servir R4 o R1, és millor deixar-la així ja que al estar segmentada si hi ha problemes a Granollers, Maçanet per un dir, no hauria d'afectar al de Sant Vicenç de Calders (en teoria, pero essent Renfe és molt demanar).
I això sí, com ha dit un altre usuari, els horaris més coordinats i al menys en una/dues estació/ns on hi hagi un andana fixa per aquestes tres línies ja que facilita els transbordaments.
PD: va una mica Off-Topic, però s'hauria de fer igualment a la R4.
I això sí, com ha dit un altre usuari, els horaris més coordinats i al menys en una/dues estació/ns on hi hagi un andana fixa per aquestes tres línies ja que facilita els transbordaments.
PD: va una mica Off-Topic, però s'hauria de fer igualment a la R4.