470 wrote:L'Estat Francès a través de RFF (L'adif francès) té previst arribar a Canfranc, el problema és que ara no sabem les intencions del Sr. Blanco al respecte del Canfranc.
Que las regiones francesas y la DGA quieran impulsar la reabertura es una cosa y otra que RFF quiera o le den dinero para hacerlo ademas si se cerro fue en gran parte por su culpa(de los franceses).Ademas la parte española de la línea es la que requiere menos dinero.
Canfranc
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Pau - Canfranc. Es tornarà a obrir o restarà abandonat?
Un cop s'hagi reobert fins a Bedous no és comprensible no arribar a Canfranc. És molt poca distància i a Canfranc només necessiten 3 vies, una per a viatgers i dues per a mercaderies (transbordament i maniobres)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Canfranc
De 90 km aproximadament de Canfranc a Pau:
- 30km en Servei. Pau- Oloron
- 30km prevista la reobertura. Oloron - Bedous. Em sembla que el pitjor problema es un rotonda. Fins 1980 estaba en servei.
- 30km indefinit.
Aquest ultims 30 km son dificils perque:
- Rampes del 40 per mil, com la linia de Puigcerdà.
- Tunel de Cargol
- Reconstrucció del pont del Estanget que va causar la clausura.
- Tunel de 7km internacional. Actualment via d'evacuació del tunel carreter.
- 30km en Servei. Pau- Oloron
- 30km prevista la reobertura. Oloron - Bedous. Em sembla que el pitjor problema es un rotonda. Fins 1980 estaba en servei.
- 30km indefinit.
Aquest ultims 30 km son dificils perque:
- Rampes del 40 per mil, com la linia de Puigcerdà.
- Tunel de Cargol
- Reconstrucció del pont del Estanget que va causar la clausura.
- Tunel de 7km internacional. Actualment via d'evacuació del tunel carreter.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Canfranc
mireu això
- Attachments
-
- pausaragosse.pdf
- (316.03 KiB) Downloaded 416 times
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Canfranc
Això de les vies a l'estació de Canfranc és una suposició o és part del projecte?
Si fos així, una via per als passatgers donaria un tràfic una mica escàs, no?
Per cert, sobre les pendents; les pendents són quasi iguals a les del transpirinenc oriental per la part espanyola, però aquí, fins fa uns anys només s'hi utilitzaven unitats de rodalies de la sèrie 440 amb un cotxe suprimit, degut al pes, o sigui amb un total de 2 cotxes. Ara ja s'utilitzen les unitats modernes de 3 cotxes, però a la part francesa del Canfranc hi havia un tràfic molt més variat, amb trens de passatgers, trens pesats de mercaderies, etc. Precisament el comboi de l'accident del pont de l'Estanguet portava nou vagons de mercaderies carregats i arrastrat per dues locomotores elèctriques (sèrie BB1500).
Amb això em refereixo a que és diferent del transpirinenc de Puigcerdà respecte al tràfic i llavors, els pendents són un problema més gran
Per altra banda, la línia no només està interrompuda al pont de l'estanguet; hi ha tres punts més que interrumpeixen la línia. Entre d'altres, un pont que es va emportar el riu anys després del tancament de la línia.
Gràcies per la informació
Si fos així, una via per als passatgers donaria un tràfic una mica escàs, no?
Per cert, sobre les pendents; les pendents són quasi iguals a les del transpirinenc oriental per la part espanyola, però aquí, fins fa uns anys només s'hi utilitzaven unitats de rodalies de la sèrie 440 amb un cotxe suprimit, degut al pes, o sigui amb un total de 2 cotxes. Ara ja s'utilitzen les unitats modernes de 3 cotxes, però a la part francesa del Canfranc hi havia un tràfic molt més variat, amb trens de passatgers, trens pesats de mercaderies, etc. Precisament el comboi de l'accident del pont de l'Estanguet portava nou vagons de mercaderies carregats i arrastrat per dues locomotores elèctriques (sèrie BB1500).
Amb això em refereixo a que és diferent del transpirinenc de Puigcerdà respecte al tràfic i llavors, els pendents són un problema més gran
Per altra banda, la línia no només està interrompuda al pont de l'estanguet; hi ha tres punts més que interrumpeixen la línia. Entre d'altres, un pont que es va emportar el riu anys després del tancament de la línia.
Gràcies per la informació
Last edited by Jacob.CH on Saturday 13/11/2010 11:30, edited 1 time in total.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Canfranc
És una suposició. La reobertura del Canfranc és més una decisió política de comunicació pels Pirineus Centrals que no de negoci. Caldria entendre-la com a via de comunicació "alternativa" en cas de bloqueig de les altres, que són les de sortida natural. Recordeu quan hi va haver l'horrible accident de l'Euromed a Torredembarra? Llavors es va parlar molt de la bona alternativa que hagués suposat tenir oberta la Reus-Roda per derivar el tràfic per allà. Es va haver de fer el desviament via La Plana !!!
Una via de viatgers francesa és suficient, atenent la llargària de les andanes. Dues vies de mercaderies són suficients, tenint en compte que actualment només seria previsible pujar blat de moro per via francesa.
Una via de viatgers francesa és suficient, atenent la llargària de les andanes. Dues vies de mercaderies són suficients, tenint en compte que actualment només seria previsible pujar blat de moro per via francesa.
Jacob.CH wrote:Això de les vies a l'estació de Canfranc és una suposició o és part del projecte?
Si fos així, una via per als passatgers donaria un tràfic una mica escàs, no?
Per cert, sobre les pendents; les pendents són quasi iguals a les del transpirinenc oriental per la part espanyola, però aquí, fins fa uns anys només s'hi utilitzaven unitats de rodalies de la sèrie 440 amb un cotxe suprimit, degut al pes, o sigui amb un total de 2 cotxes. Ara ja s'utilitzen les unitats modernes de 3 cotxes, però a la part francesa del Canfranc hi havia un tràfic molt més variat, amb trens de passatgers, trens pesats de mercaderies, etc. Precisament el comboi de l'accident del pont de l'Estanguet portava nou vagons de mercaderies carregats i arrastrat per dues locomotores elèctriques (sèrie BB1500).
Amb això em refereixo a que és diferent del transpirinenc de Puigcerdà respecte al tràfic i llavors, els pendents són un problema més gran
Per altra banda, la línia no només està interrompuda al pont de l'estanguet; hi ha tres punts més que interrumpeixen la línia. Entre d'altres, un pont que es va emportar el riu anys després del tancament de la línia.
Gràcies per la informació
Salutacions
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Canfranc
La llargària de la andana, suposant que estaria al costat del edifici de l'estació, seria més que suficient. Recordem que les andanes de l'estació de Latour de Carol només en són tres per als trens de la SNCF, tot i que en dues d'elles hi caben dos trens (un darrera l'altre com els expressos de Paris i Quimper.
No m'imagino que el tràfic seria gaire intens, però una andana crec que deu ser suficient.
No m'imagino que el tràfic seria gaire intens, però una andana crec que deu ser suficient.
Crefco
Coneixíeu aquesta web? http://www.crefco.org/
Canfranc, una joya ferroviaria
Un reportaje de fotografías de la antigua estación previas a su restauración parcial,hace ya unos años:
http://trenecicos.wordpress.com/2011/09 ... on-actual/
http://trenecicos.wordpress.com/2011/09 ... on-actual/
Re: Canfranc
D'aquí a dues setmanes procediran a renovar el tram de via afectat pel descarrilament de fa tres mesos:
La línea del Canfranc se cortará del 19 al 31 de octubre
Adif invertirá más de 400.000 euros en la reposición de tres kilómetros de vía
HUESCA/ZARAGOZA.- El presidente de Adif, Antonio González, anunció ayer que se invertirán más de 400.000 euros en la reposición de la zona afectada de la línea del ferrocarril de Canfranc por un descarrilamiento. González avanzó que el 19 de octubre se hará un corte de vías entre Huesca y Canfranc que se prolongará hasta el 31 de octubre para hacer una reposición de la zona afectada. Este tramo comprende dos túneles y un viaducto, que en total suman una extensión de más de tres kilómetros, precisó el presidente de Adif.
FONT: Diario del Alto Aragón
La línea del Canfranc se cortará del 19 al 31 de octubre
Adif invertirá más de 400.000 euros en la reposición de tres kilómetros de vía
HUESCA/ZARAGOZA.- El presidente de Adif, Antonio González, anunció ayer que se invertirán más de 400.000 euros en la reposición de la zona afectada de la línea del ferrocarril de Canfranc por un descarrilamiento. González avanzó que el 19 de octubre se hará un corte de vías entre Huesca y Canfranc que se prolongará hasta el 31 de octubre para hacer una reposición de la zona afectada. Este tramo comprende dos túneles y un viaducto, que en total suman una extensión de más de tres kilómetros, precisó el presidente de Adif.
FONT: Diario del Alto Aragón
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Responsable
Però ja han depurat responsabilitats civils (és a dir, de diners) del descarrilament, o simplement han "decidit" que Adif pagarà ell solet la reconstrucció amb la generositat que el caracteritza?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
D'Adif:
Obras entre Jaca y Canfranc
Debido a la renovación de la infraestructura que Adif realizará en el tramo Jaca-Canfranc (Huesca), la circulación permanecerá interrumpida entre Sabiñánigo y Canfranc desde el 19 al 31 de octubre. Por este motivo, se ha establecido un plan alternativo de transporte por carretera. Para más información: www.renfe.com.
Obras entre Jaca y Canfranc
Debido a la renovación de la infraestructura que Adif realizará en el tramo Jaca-Canfranc (Huesca), la circulación permanecerá interrumpida entre Sabiñánigo y Canfranc desde el 19 al 31 de octubre. Por este motivo, se ha establecido un plan alternativo de transporte por carretera. Para más información: www.renfe.com.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Jaca/Sabiñánigo
Si les obres són més amunt de Jaca, per què no fan arribar els trens fins allí, que és la població més important de la zona?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Canfranc
Deu ser per no modificar els horaris del regional degut a la disponibilitat del material, o alguna cosa semblant Les obres son per reparar el tram del descarrilament del cerealer el juliol passat.
Re: Canfranc
Bones!
Sabeu si el servei ferroviari a Canfranc es va reobrir com estava previst? En cas afirmatiu, algú em pot suggerir què fer-hi entre les 10:59, hora d'arribada del primer tren des d'Osca, fins les 17:48, hora de partida del segon i darrer tren de retorn de la jornada? A banda de fotografiar l'estació i la boca del túnel, és clar...
Sabeu si el servei ferroviari a Canfranc es va reobrir com estava previst? En cas afirmatiu, algú em pot suggerir què fer-hi entre les 10:59, hora d'arribada del primer tren des d'Osca, fins les 17:48, hora de partida del segon i darrer tren de retorn de la jornada? A banda de fotografiar l'estació i la boca del túnel, és clar...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Canfranc
En aquest 6h, la visita a l'estació ja pot durar 2h-3h tranquilament, pots anar a veure el Carreton de IP ( un funicular industrial) un mica mes abaix, dinar tranquilamente, veure el bus SNCF i fer un parell de cafe.
I si vas de dilluns a divendres tens temps anar fins Pau. Bus fins Oloron i trens fins Pau.
Canfranc: 11:39
Oloron: 12:55- 13:05
Pau: 13:43
Pau: 13:50
Oloron: 14:27 - 14:35
Canfranc: 15:59
Cometari: Em sembla que ara el Bus SCNF circula pel tunel de Somport i no per l'entic port. Ara el trajecte es Somport Estació Esqui - Canfranc - Forges d'Abel. 10 min de Canfranc a les Forges d'Abel nomes pot ser pel tunel. Fa 3 anys el trajecte era Canfranc - Somport Estació d'Esqui - Forges d'Abel i nomes anava pel tunel si nevaba.
I si vas de dilluns a divendres tens temps anar fins Pau. Bus fins Oloron i trens fins Pau.
Canfranc: 11:39
Oloron: 12:55- 13:05
Pau: 13:43
Pau: 13:50
Oloron: 14:27 - 14:35
Canfranc: 15:59
Cometari: Em sembla que ara el Bus SCNF circula pel tunel de Somport i no per l'entic port. Ara el trajecte es Somport Estació Esqui - Canfranc - Forges d'Abel. 10 min de Canfranc a les Forges d'Abel nomes pot ser pel tunel. Fa 3 anys el trajecte era Canfranc - Somport Estació d'Esqui - Forges d'Abel i nomes anava pel tunel si nevaba.
Re: Canfranc
Moltes gràcies! Potser m'animi a agafar el bus fins a Oloron, però el tren a Pau em sembla massa massa arriscat i, a més, no em deixa ni tan sols visitar cap de les dues poblacions...davida wrote:En aquest 6h, la visita a l'estació ja pot durar 2h-3h tranquilament, pots anar a veure el Carreton de IP ( un funicular industrial) un mica mes abaix, dinar tranquilamente, veure el bus SNCF i fer un parell de cafe.
I si vas de dilluns a divendres tens temps anar fins Pau. Bus fins Oloron i trens fins Pau.
Canfranc: 11:39
Oloron: 12:55- 13:05
Pau: 13:43
Pau: 13:50
Oloron: 14:27 - 14:35
Canfranc: 15:59
Cometari: Em sembla que ara el Bus SCNF circula pel tunel de Somport i no per l'entic port. Ara el trajecte es Somport Estació Esqui - Canfranc - Forges d'Abel. 10 min de Canfranc a les Forges d'Abel nomes pot ser pel tunel. Fa 3 anys el trajecte era Canfranc - Somport Estació d'Esqui - Forges d'Abel i nomes anava pel tunel si nevaba.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- JPlanas
- N6
- Posts: 224
- Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contact:
El edificio de la estación de Canfranc, transferido a Aragón
http://expreso.info/es/noticias/espana/ ... ido_aragon
El edificio histórico de la estación de Canfranc, transferido a Aragón
El Ministerio de Fomento, Adif, el Gobierno de Aragón, el Consorcio Urbanístico Canfranc 2000, el Ayuntamiento de Canfranc y la sociedad pública Suelo y Vivienda de Aragón (SVA) han firmado un acuerdo para la transmisión de titularidad del edificio histórico de la estación de ferrocarril de Canfranc a la citada sociedad pública.
Por otro lado, la ministra de Fomento, Ana Pastor, ha señalado durante el acto que el Gobierno apuesta por que la reapertura de Canfranc sea una realidad, como se reafirmó en la última Cumbre hispano-francesa de octubre de 2012 en París, y, de este modo, vuelva a ser un punto de conexión entre España y Francia. Además, el Ministerio ha incluido sendas partidas en los Presupuestos de 2013 para la reapertura del túnel y para mejoras en la línea ferroviaria Huesca-Canfranc.
Asimismo, la titular de Fomento ha resaltado la importancia de que las instituciones públicas trabajen juntas, en la misma dirección, con un objetivo común y beneficios para todos.
El acuerdo se concreta en una adenda que modifica parcialmente y desarrolla puntualmente el convenio de octubre de 2005, firmado por estos organismos, para la rehabilitación de la estación y para la gestión de la promoción y desarrollo urbanístico del entorno de la misma.
La adenda modifica y sustituye lo estipulado en el convenio de 2005 sobre el régimen de transmisión de la titularidad de la antigua estación de ferrocarril con objeto de permitir todo tipo de usos para la misma y establece que Adif se compromete a transmitir a la sociedad pública Suelo y Vivienda de Aragón (SVA) la propiedad del edificio histórico por un precio global de 310.602 euros.
Del mismo modo, será la entidad propietaria la que asuma las inversiones adicionales necesarias, por importe de 8.640.378 euros, para la ejecución de los trabajos encaminados a la consolidación estructural del edificio.
Con carácter adicional a esta transmisión, Adif se compromete a ceder el uso del espacio circundante a la estación: una parcela adyacente al edificio, que tiene una superficie de 10.245 m2, recibiendo como única contraprestación la rehabilitación del antiguo paso subterráneo, que parte del torreón central hasta el vestíbulo del edificio, como acceso peatonal al edificio histórico.
Además, se cederá el uso de otros 4.043 m2, que actualmente tienen naturaleza de dominio público ferroviario, una vez que SVA acometa actuaciones de reposición de determinadas instalaciones ferroviarias.
La estación de Canfranc
La línea ferroviaria internacional de Canfranc fue inaugurada el 18 de julio de 1928, fecha en que empezó a prestar servicio la estación. El tráfico internacional se interrumpió en el año 1970 con motivo del hundimiento del puente de L'Estanguet, en la zona francesa.
Desde esa fecha se viene prestando tráfico nacional de viajeros y mercancías. La conexión con Francia se realiza en autobús entre Canfranc y Oloron.
El edificio de la estación es de planta rectangular, alargada en sentido norte-sur, con 241 metros de longitud de fachada, un cuerpo central abovedado y dos torreones laterales. La superficie total construida es de 9.125 metros cuadrados, distribuidos entre planta baja, planta primera y mansarda.
En el año 2002 fue declarado Bien de Interés Cultural, en la categoría de Monumento, por el Gobierno de Aragón.
En el marco de las actuaciones derivadas del convenio de 2005, la sociedad pública SVA inició en 2006 obras de rehabilitación del edificio, siendo trasladadas las dependencias ferroviarias a uno de los edificios auxiliares situados a la entrada del recinto ferroviario.
Las fases 1 y 2 de esas obras ya concluyeron y hay prevista una tercera fase, consistente fundamentalmente en la consolidación de la cimentación y reconstrucción de marquesinas exteriores y fachadas.
Presupuestos de Aragón
El Ministerio de Fomento destinará de los Presupuestos Generales del Estado de este año 310,3 millones de euros para esta comunidad autónoma, reafirmando así su compromiso con Aragón y con el desarrollo de sus infraestructuras.
El edificio histórico de la estación de Canfranc, transferido a Aragón
El Ministerio de Fomento, Adif, el Gobierno de Aragón, el Consorcio Urbanístico Canfranc 2000, el Ayuntamiento de Canfranc y la sociedad pública Suelo y Vivienda de Aragón (SVA) han firmado un acuerdo para la transmisión de titularidad del edificio histórico de la estación de ferrocarril de Canfranc a la citada sociedad pública.
Por otro lado, la ministra de Fomento, Ana Pastor, ha señalado durante el acto que el Gobierno apuesta por que la reapertura de Canfranc sea una realidad, como se reafirmó en la última Cumbre hispano-francesa de octubre de 2012 en París, y, de este modo, vuelva a ser un punto de conexión entre España y Francia. Además, el Ministerio ha incluido sendas partidas en los Presupuestos de 2013 para la reapertura del túnel y para mejoras en la línea ferroviaria Huesca-Canfranc.
Asimismo, la titular de Fomento ha resaltado la importancia de que las instituciones públicas trabajen juntas, en la misma dirección, con un objetivo común y beneficios para todos.
El acuerdo se concreta en una adenda que modifica parcialmente y desarrolla puntualmente el convenio de octubre de 2005, firmado por estos organismos, para la rehabilitación de la estación y para la gestión de la promoción y desarrollo urbanístico del entorno de la misma.
La adenda modifica y sustituye lo estipulado en el convenio de 2005 sobre el régimen de transmisión de la titularidad de la antigua estación de ferrocarril con objeto de permitir todo tipo de usos para la misma y establece que Adif se compromete a transmitir a la sociedad pública Suelo y Vivienda de Aragón (SVA) la propiedad del edificio histórico por un precio global de 310.602 euros.
Del mismo modo, será la entidad propietaria la que asuma las inversiones adicionales necesarias, por importe de 8.640.378 euros, para la ejecución de los trabajos encaminados a la consolidación estructural del edificio.
Con carácter adicional a esta transmisión, Adif se compromete a ceder el uso del espacio circundante a la estación: una parcela adyacente al edificio, que tiene una superficie de 10.245 m2, recibiendo como única contraprestación la rehabilitación del antiguo paso subterráneo, que parte del torreón central hasta el vestíbulo del edificio, como acceso peatonal al edificio histórico.
Además, se cederá el uso de otros 4.043 m2, que actualmente tienen naturaleza de dominio público ferroviario, una vez que SVA acometa actuaciones de reposición de determinadas instalaciones ferroviarias.
La estación de Canfranc
La línea ferroviaria internacional de Canfranc fue inaugurada el 18 de julio de 1928, fecha en que empezó a prestar servicio la estación. El tráfico internacional se interrumpió en el año 1970 con motivo del hundimiento del puente de L'Estanguet, en la zona francesa.
Desde esa fecha se viene prestando tráfico nacional de viajeros y mercancías. La conexión con Francia se realiza en autobús entre Canfranc y Oloron.
El edificio de la estación es de planta rectangular, alargada en sentido norte-sur, con 241 metros de longitud de fachada, un cuerpo central abovedado y dos torreones laterales. La superficie total construida es de 9.125 metros cuadrados, distribuidos entre planta baja, planta primera y mansarda.
En el año 2002 fue declarado Bien de Interés Cultural, en la categoría de Monumento, por el Gobierno de Aragón.
En el marco de las actuaciones derivadas del convenio de 2005, la sociedad pública SVA inició en 2006 obras de rehabilitación del edificio, siendo trasladadas las dependencias ferroviarias a uno de los edificios auxiliares situados a la entrada del recinto ferroviario.
Las fases 1 y 2 de esas obras ya concluyeron y hay prevista una tercera fase, consistente fundamentalmente en la consolidación de la cimentación y reconstrucción de marquesinas exteriores y fachadas.
Presupuestos de Aragón
El Ministerio de Fomento destinará de los Presupuestos Generales del Estado de este año 310,3 millones de euros para esta comunidad autónoma, reafirmando así su compromiso con Aragón y con el desarrollo de sus infraestructuras.
Re: El edificio de la estación de Canfranc, transferido a Ar
¿Qué opina el gobierno francés al respecto?Por otro lado, la ministra de Fomento, Ana Pastor, ha señalado durante el acto que el Gobierno apuesta por que la reapertura de Canfranc sea una realidad, como se reafirmó en la última Cumbre hispano-francesa de octubre de 2012 en París, y, de este modo, vuelva a ser un punto de conexión entre España y Francia.
Re: El edificio de la estación de Canfranc, transferido a Ar
Traslladem-nos una mica cap a l'est i ens trobarem amb una línia en servei que creua els Pirineus entre Puigcerdà i La Tor de Querol. La coordinació entre les companyies ferroviàries dels dos països és absolutament nul·la pel que fa a horaris i tarifes.Por otro lado, la ministra de Fomento, Ana Pastor, ha señalado durante el acto que el Gobierno apuesta por que la reapertura de Canfranc sea una realidad, como se reafirmó en la última Cumbre hispano-francesa de octubre de 2012 en París, y, de este modo, vuelva a ser un punto de conexión entre España y Francia.
Per tant, si les coses estan tan malament en una connexió on la línia existeix i els trens arriben a la frontera, és de ser il·lusos que Espanya i França moguin un sol dit per reactivar una connexió tallada des de fa dècades, tenint en compte que ni Saragossa és Barcelona ni Pau és Toulouse, que des de Saragossa es tarda el mateix en arribar a Irun que a Canfranc (4 hores) i que des de Pau es tardaria pràcticament el mateix en arribar a Canfranc que a Hendaia (2 hores).
Resumint, la línia no és atractiva per a les mercaderies pel desnivell que cal superar, i pels viatgers de llarga i mitjana distància tampoc. Només pot ser interessant per a les relacions transfrontereres entre comarques veïnes, i el bus ja compleix prou bé aquesta funció.