Són trams de l'N-II original, utilitzats ara només per a trànsit local (per exemple, el pas urbà on hi ha ara una variant).Adolescent barceloní wrote:Ara bé, què és la N-IIa?
Desdoblament N-II
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
N-IIa
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Desdoblament N-II
Baixant per l'A9 a l'alçada de Perpinyà, el carril dret de l'autopista va ple de camions procedents tant de l'A9 (Montpeller) com de l'A61 (Tolosa). Un cop passat la Jonquera (sortida 2), els camions desapareixen misteriosament, i l'autopista AP-7, recentment ampliada a 3 carrils (i 4 carrils a la circumval·lació de Girona), va força buida. A Maçanet (sortida 9) els camions tornen a aparèixer com per art de màgia, juntament amb tot el trànsit provinent de la Costa Brava. En sentit nord és la mateixa història.
A mi no em serveix l'argument que els peatges per a camions són cars. El pas d'un camió deteriora més el paviment que 10 turismes seguits. La prova la tenim en les autovies amb manteniment deficient, on el carril esquerre es conserva millor que el dret. Conseqüentment és del tot lògic que un camió pagui més. I recordem que el camioner està fent un negoci amb la seva activitat, trobo inadmissible que amb els impostos dels ciutadans es construeixi una autovia gratuïta per a què el camioner tingui més beneficis.
Si el gran problema de residents, alcaldes i usuaris de la N-II és la seguretat, és molt fàcil: tots els camions per l'autopista. Els mateixos camioners que a les comarques de Girona utilitzen la N-II per estalviar-se uns calers, travessen tot França i tot Itàlia sense sortir de l'autopista, pagant religiosament tots els peatges. Per què aquí no?
A mi no em serveix l'argument que els peatges per a camions són cars. El pas d'un camió deteriora més el paviment que 10 turismes seguits. La prova la tenim en les autovies amb manteniment deficient, on el carril esquerre es conserva millor que el dret. Conseqüentment és del tot lògic que un camió pagui més. I recordem que el camioner està fent un negoci amb la seva activitat, trobo inadmissible que amb els impostos dels ciutadans es construeixi una autovia gratuïta per a què el camioner tingui més beneficis.
Si el gran problema de residents, alcaldes i usuaris de la N-II és la seguretat, és molt fàcil: tots els camions per l'autopista. Els mateixos camioners que a les comarques de Girona utilitzen la N-II per estalviar-se uns calers, travessen tot França i tot Itàlia sense sortir de l'autopista, pagant religiosament tots els peatges. Per què aquí no?
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Altament recomanable visualitzar el reportatge emès ahir pel "30 minuts" de TV3.
Diari de Girona, 1 d'octubre de 2012 wrote:
El Consell Comarcal de la Selva porta a la Fiscalia l´estat de la N-II
L'ens local s'escuda en tres informes que troben indicis de negligència en l'actuació de l'Estat
La N-II té un índex d´accidentalitat massa elevada segons els Mossos. ANIOL RESCLOSA
GIRONA |X.MARTÍ El Consell Comarcal de la Selva ha presentat una denúncia a la Fiscalia contra l'Estat per no invertir a la Nacional-II. L'ens local entén que ens podríem trobar davant un cas de negligència per l'elevada sinistralitat i provisionalitat que presenta la via des de fa diversos anys.
La denúncia presentada és un pas més en el conjunt d'actuacions que les administracions locals de la Selva estan fent per fer reaccionar l'Estat amb l'anomenada "carretera de la vergonya". Fonts de l'ens local van desvincular la presentació d'aquesta denúncia dels pressupostos generals de l'Estat que tornen a deixar la Nacional-II sense inversions i que descarten el seu desdoblament. El greuge de la N-II, van assegurar, ve de lluny.
La denúncia presentada a la Fiscalia es basa en tres informes que el consell comarcal té damunt la taula. Un primer és el dels tècnics de la casa en què es denuncia l'estat de provisionalitat de la via. Un estat acceptable si dura uns mesos, però, fora de lloc si aquesta provisionalitat dura anys, com passa amb la N-II. En aquest informe es determina també que l'asfaltat i les condicions de la infraestructura de la carretera són deficients.
Basant-se en aquest informe se'n va demanar un altre als Mossos d'Esquadra sobre la sinistralitat a la carretera. Un índex d'accidents disparat i lluny dels que hi ha a altres carreteres similars.
Un cop es van tenir aquests dos documents damunt la taula, el consell va contactar amb l'advocat gironí, Carles Monguilod, perquè emetés un tercer informe en el qual es determinés si hi havia indicis per portar l'Estat espanyol a la Fiscalia. L'advocat va determinar que sí, i per tant és el pas que s'ha fet ara.
La denúncia es va presentar aquesta setmana i encara ha de ser admesa a tràmit pel jutjat tot i que ja s'han iniciat els tràmits per jutjar el cas. Des del Consell Comarcal de la Selva no van voler donar terminis en ferm sobre quan durarà tot plegat encara que pensen que podria estar instruïda en poc menys d'un any.
Salut !!El Punt Avui, 1 d'octubre de 2012 wrote:
El Consell de la Selva porta el mal estat de l'N-II a la fiscalia
Va presentar la denúncia dilluns a la fiscalia perquè investigui si hi ha una relació directa entre la deixadesa de l'N-II i els morts en accident
El Consell Comarcal va fer un informe sobre la carretera
Un tram de la N-II al seu pas per Sils. La sinistralitat en aquesta carretera és molt elevada. Foto: MANEL LLADÓ.
01/10/12 02:00 - Santa Coloma de Farners - Nuri Forns
El Consell Comarcal de la Selva va presentar dilluns a la fiscalia una denúncia perquè obri una investigació sobre la relació directa entre l'estat de deixadesa en què es troba l'N-II i els morts en accident que hi ha hagut en aquesta carretera al seu pas per les comarques gironines. L'advocat que representa el Consell Comarcal de la Selva és Carles Monguilod, i dilluns el van acompanyar a presentar la denúncia el president i el vicepresident del consell, Robert Fauria i Jordi Orobitg respectivament. “Demanem que investigui si pot existir delicte”, va dir Orobitg, com a pas previ per poder denunciar Foment com a responsable directe de l'estat de la via.
La denúncia assenyala la responsabilitat tant dels tècnics com dels polítics, i és que ja fa disset anys que Foment va aprovar fer l'autovia en el centenar de quilòmetres de la carretera al pas per la demarcació, i només se n'han fet vuit quilòmetres. El pla d'infraestructures del govern espanyol presentat aquesta setmana ha significat, d'altra banda, una galleda d'aigua freda (novament), ja que s'hi descarta desdoblar el gruix de la carretera.
Per aquesta via, que és una de les principals portes d'Europa, hi circulen 30.000 vehicles diaris. Una part important del trànsit és, a més, de transport internacional de mercaderies, que es vol estalviar el peatge de l'autopista que va en paral·lel.
L'informe del Consell
Segons va explicar ahir el gerent del Consell Comarcal de la Selva, Joan Burjachs, els serveis tècnics del mateix Consell van estar elaborant un informe sobre l'estat de la carretera, que es va acabar ara fa un parell de setmanes. Per fer aquest estudi, d'una banda, també es va disposar d'un enginyer de ponts i camins del Baix Empordà i, de l'altra, es va recórrer a les dades de la direcció general de Trànsit sobre la sinistralitat de la carretera. Un cop acabat l'informe, i amb l'assessorament de l'advocat del Consell Comarcal, es va concloure que hi ha indicis per denunciar Foment a la fiscalia.
“Alguns accidents és clar que s'han produït per distraccions, però n'hi ha de causa desconeguda, i el tram té un índex de sinistralitat que no és normal; considerem que això podria tenir una vinculació amb les mancances de la carretera”, va explicar Burjachs. El tècnic va parlar de senyalització precària, entrades de diverses carreteres mal indicades i el mal estat en general d'un eix de comunicació bàsic com l'N-II en bona part del seu pas per terres gironines.
La denúncia s'afegeix a les moltes accions que s'han fet a la Selva, i a les altres comarques gironines en general per denunciar l'estat lamentable de l'N-II. Els alcaldes dels municipis afectats van arribar a anar a Madrid per reclamar una solució, que tampoc no va arribar. Una altra acció que es va prendre va ser enviar a Foment els atestats de tots els accidents que hi ha hagut i es van produint a la via, per si els falta informació.
El Ministeri de Foment va deixar sense efecte l'aprovació del traçat del tram entre Tordera i Maçanet, aprovat el 2009, però que ara no es farà. El PP incompleix així una de les seves promeses electorals, i posa el punt final a l'etern debat sobre l'autovia A-2 en aquest punt. A més, es van confirmar els temors arran d'una resposta parlamentària de fa dues setmanes al diputat del PSC Àlex Sáez, en que el ministeri ja va afirmar que s'estava replantejant el projecte, que feia 8,9 quilòmetres, i tenia un pressupost de 249 milions, pel túnel que havia d'anar de Maçanet fins a la connexió amb la C-32 a Blanes.
Els alcaldes afectats no ho sabien
L'alcalde de Maçanet de la Selva, Antoni Guinó, es va mostrar sorprès en tenir coneixement de la denúncia a través de la televisió: “No en sabia res; no vull ser petulant, però el primer que ho vaig dir vaig ser jo, que calia denunciar-ho, i sembla que han collit el guant.” “Crec que haurien d'haver avisat els alcaldes”, va afirmar. Per Guinó, que va mostrar-se “enfadat” en temes com aquest, “s'ha de fer pinya”. L'alcalde de Sils, Martí Nogué, també va mostrar la mateixa sorpresa. “Potser ho podríem haver fet tots en representació de tots els municipis o, com a mínim, ens podrien haver enviat un correu”, va dir. El portaveu del grup d'Independents del Consell, Joan Colomer, a l'oposició, tampoc no tenia coneixement de la denúncia.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desdoblament N-II
A veure, crec que el que cal és posar una mica de lògica a tot plegat.
Que fer autopistes gratuïtes al costat de les de pagament es absurd? Sí, excepte si estan col·lapsades. Efectivament, no és el cas de la AP7 de Maçanet cap amunt, on amb l'ampliació a tres carrils hi ha més que suficient.
No obstant, el que no podem fer és deixar les coses a mig fer, com està ara la N-II, amb les obres parades i essent un autèntic perill per a la circulació. A més, cal donar alguna mena de sentit al tram ja realitzat entre Girona Sud i una mica abans de Sils.
Tinguem en compte que de fet aquest tram ja realitzat és precisament el que va paral·lel a la AP-7... però resulta que la major part del que queda per fer no va paral·lel a cap altra autopista, sinó que ha de connectar Girona amb el Maresme. Per tant, aquí el debat de si és absurd o no fer dues autopistes paral·leles, simplement no té sentit.
Crec, per tant, que la connexió Tordera-Girona cal fer-la, i urgentment, ja que ara tenim dos trams de la N-II que són autopista (una gratuïta i l'altra de pagament) i un tram enmig que fa un coll d'ampolla molt important.
Pel que fa a la part nord, més amunt de Girona, ja és una altra cosa. Certament, no li veig gaire sentit a desdoblar l'autovia havent-hi l'autopista. El que caldria és donar més permeabilitat a l'autopista, és a dir, més sortides, ja que actualment s'ha de fer molta volta per poder entrar-hi i, d'altra banda, abaixar el preu del peatge perquè sigui assequible per a la gent i no hagi de buscar-se alternatives per carreteres que no haurien de ser més que locals, com la N-II en aquesta zona.
Tot plegat, no obstant, hauria d'enquadrar-se dins d'un pla que homogeneïtzi les autopistes i autovies de l'estat, fent-les totes gratuïtes (o millor dit, pagades amb impostos) o totes de pagament (pagades pels usuaris total o parcialment). El que no té ni cap ni peus és que per fer 600 Km per gairebé qualsevol de les autovies que surten de Madrid no paguis res, i en canvi per fer els 600 Km que separen Girona d'Alacant et clavin (robin?) gairebé 60 euros, 10.000 peles de les d'abans.
Que fer autopistes gratuïtes al costat de les de pagament es absurd? Sí, excepte si estan col·lapsades. Efectivament, no és el cas de la AP7 de Maçanet cap amunt, on amb l'ampliació a tres carrils hi ha més que suficient.
No obstant, el que no podem fer és deixar les coses a mig fer, com està ara la N-II, amb les obres parades i essent un autèntic perill per a la circulació. A més, cal donar alguna mena de sentit al tram ja realitzat entre Girona Sud i una mica abans de Sils.
Tinguem en compte que de fet aquest tram ja realitzat és precisament el que va paral·lel a la AP-7... però resulta que la major part del que queda per fer no va paral·lel a cap altra autopista, sinó que ha de connectar Girona amb el Maresme. Per tant, aquí el debat de si és absurd o no fer dues autopistes paral·leles, simplement no té sentit.
Crec, per tant, que la connexió Tordera-Girona cal fer-la, i urgentment, ja que ara tenim dos trams de la N-II que són autopista (una gratuïta i l'altra de pagament) i un tram enmig que fa un coll d'ampolla molt important.
Pel que fa a la part nord, més amunt de Girona, ja és una altra cosa. Certament, no li veig gaire sentit a desdoblar l'autovia havent-hi l'autopista. El que caldria és donar més permeabilitat a l'autopista, és a dir, més sortides, ja que actualment s'ha de fer molta volta per poder entrar-hi i, d'altra banda, abaixar el preu del peatge perquè sigui assequible per a la gent i no hagi de buscar-se alternatives per carreteres que no haurien de ser més que locals, com la N-II en aquesta zona.
Tot plegat, no obstant, hauria d'enquadrar-se dins d'un pla que homogeneïtzi les autopistes i autovies de l'estat, fent-les totes gratuïtes (o millor dit, pagades amb impostos) o totes de pagament (pagades pels usuaris total o parcialment). El que no té ni cap ni peus és que per fer 600 Km per gairebé qualsevol de les autovies que surten de Madrid no paguis res, i en canvi per fer els 600 Km que separen Girona d'Alacant et clavin (robin?) gairebé 60 euros, 10.000 peles de les d'abans.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Desdoblament N-II
Totalment d'acord. Fa 15 anys jo hauria optat per fer només Tordera-Maçanet i allà enllaçar amb l'AP-7. Però ja que està fet el tram de 8 km entre Caldes de Malavella i Fornells, no tindria gaire sentit deixar el tram Maçanet-Caldes de Malavella (8 km) sense fer. Els de Fomento creuen que el tram Tordera-Maçanet és prescindible ja que ells només concebeixen l'A-2 com a eix Barcelona-La Jonquera (d'aquí l'aberració de fer una autovia Granollers-Maçanet paral·lela a l'AP-7) i s'obliden de la connexió entre l'Alt Maresme, la Selva Marítima i Girona, i del potencial turístic de tota aquesta regió.wefer wrote:Crec, per tant, que la connexió Tordera-Girona cal fer-la, i urgentment, ja que ara tenim dos trams de la N-II que són autopista (una gratuïta i l'altra de pagament) i un tram enmig que fa un coll d'ampolla molt important.
Al nord de Girona, com ja he dit més amunt, caldria estudiar la viabilitat de desdoblar la variant de Figueres. Aquest tram és pas obligat per a tot el trànsit de la N-260 (Portbou, Llançà), C-68 (Roses, Cadaqués, Castelló d'Empúries) i C-31 (L'Escala, Torroella) i a l'estiu molt sovint s'hi formen embussos. En aquest cas l'AP-7 no és una alternativa ja que voreja Figueres per l'oest. Però a part d'això, la resta la deixaria igual, sempre que es prohibeixi el trànsit de pas de camions per la N-II.
Pels mateixos motius trobo totalment fora de lloc desdoblar la N-240 entre Montblanc i Lleida, la N-II entre Fraga i Alfajarín o la N-340 a les comarques de Tarragona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 2 d'octubre de 2012 wrote:
Foment adjudica el desdoblament de Sils a Caldes per 32 milions d´euros
GIRONA | ACN/DDG El Ministeri de Foment ha adjudicat per 32 milions d'euros el tram Sils-Caldes. La previsió és que les obres comencin en les pròximes setmanes i que estiguin enllestides en 15 mesos. A més, la diputada del PP Concepció Veray va argumentar que els 3 milions d'euros per al tram Maçanet-Sils són per acabar el projecte i licitar les obres amb la intenció que es puguin fer al llarg del 2014. Segons Veray, això voldrà dir que en dos anys el govern del PP haurà possibilitat el desdoblament de l'N-II en els trams entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella.
Veray assegura que se sent molesta per l'allau de crítiques acusant l'Estat d'inactivitat i responsabilitzant-lo pel mal estat de la carretera. El PPC diu tenir la consciència ben tranquil·la i assegura que els 30,8 milions d'euros que han pressupostat per al 2013 s'executaran. "Si avui la Nacional II no està desdoblada és perquè el Partit Socialista no va fer res durant 8 anys", va dir. Veray va assegurar que dels més de 100 milions d'euros que van pressupostar per a la N-II "no van gastar quasi ni un euro".
Pel que fa al nord, Veray va afirmar que no és cert que l'Estat hagi renunciat al desdoblament global, sinó que han decidit "prioritzar" tenint en compte les dificultats econòmiques actuals. Segons el PPC, la prioritat és convertir la N-II en una carretera més segura i amb menys sinistralitat aplicant-hi mesures correctores, a les quals es destina una partida de 10 milions d'euros.
Algunes de les actuacions seran, per exemple, per situar mitjanes en algun tram per evitar els avançaments i disminuir el nombre d'accidents. Aquesta és una de les mesures que havia reclamant l'ajuntament de Figueres per al cinturó de ronda.
"És evident que voldríem tenir més diners i invertir més en l'N-II, però ens ho hem trobat tot per fer i hem de començar des de zero amb cada projecte", va assegurar la diputada Veray.
Diari de Girona, 2 d'octubre de 2012 wrote:
CiU reclama a Foment el traspàs del tram entre Tordera i Maçanet
GIRONA | ACN/DDG El grup de CiU al Congrés reclamarà al Ministeri de Foment que traspassi a la Generalitat la titularitat de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera i es compromet a desdoblar la carretera.
Així ho recull una moció que el diputat gironí Jordi Xuclà defensarà al Congrés dels Diputats el proper 9 d'octubre. La moció és conseqüència de la interpel·lació sobre l'estat de l'N-II que el mateix Xuclà va fer a la ministra Ana Pastor la setmana passada. Pastor va deixar clar que Foment no desdoblarà ni un quilòmetre d'aquest tram, però també apuntar la possibilitat de traspassar-lo a la Generalitat.
Ara, el diputat gironin Jordi Xuclà demana que el traspàs es faci efectiu i que s'acompanyi amb prou diners per poder executar el desdoblament.
Diari de Girona, 2 d'octubre de 2012 wrote:
L'estat de la N-II a la Fiscalia
Alcaldes i portaveus indignats amb el Consell per la denúncia de la N-II
Fauria ho justifica en un acord que el faculta per a accions legals. En 3 anys hi ha hagut 95 accidents en trams aturats
El president va destacar que han denunciat perquè la gent ho demanava.
SILS | E.BATLLE/J.VERA El Consell Comarcal de la Selva ha denunciat l'Estat davant la Fiscalia com a responsables dels accidents que s'han produït a la N-II des del juny de l'any 2009 fins ara. En concret, denuncia Foment per possibles delictes d'homicidi i lesions per imprudència greu per omissió. Després d'aquest anunci que es va produir diumenge, alcaldes dels municipis afectats per les obres aturades de la N-II i portaveus dels grups de l'oposició del Consell comarcal (PSC, ICV, ISelva, MILLOR, PP) denuncien que no se'ls havia comunicat la decisió i lamenten la situació després que en temes de la N-II sempre han anat tots els grups a una.
L'alcalde de Maçanet, Antoni Guinó (CiU), lamentava la situació després d'haver viatjat a Madrid "junts per fer pinya i ara s'han pres decisions unilaterals, quan hauria estat millor asseure'ns tots i parlar-ho". De la mateixa línia són l'alcalde de Caldes Salvador Balliu (CiU) i el de Vidreres, Jordi Camps (CiU) que donen suport a la mesura presa pel Consell però denuncien "que les formes han fallat". L'únic alcalde que va assegurar que sí que estava al corrent de la decisió del Consell va ser el de Blanes, Josep Marigó. I finalment des de Sils, l'alcade Martí Nogué (IdS) i portaveu del PSC al Consell també es mostrava molestv i lamenta que el govern del Consell (CiU i ERC) "no hagi esperat a dir-ho el dimecres en la Comissió informativa del ple".
Un altre conseller comarcal, el portaveu del PP, Enric Martínez es mostrava molest ja que considera que hauria d'haver-se decidit en un ple i va advertir que els propers dies "exigirà que ens diguin quin és el cost de l'advocat Carles Monguilod i a qui van demanar permís per prendre una decisió com aquesta". Per la seva banda, el portaveu del Millor, Marc Fuertes desaprova les formes, malgrat estar d'acord amb el fons. I des d'ICV-EUiA, Joan Salmeron va anunciar que demà en comissió demanaran per què no s'ha informat alcaldes i als grups, el mateix que preveu el portaveu d'ISelva Joan Colomer.
En roda de premsa ahir a peu de la N-II al seu pas per Sils, per la seva banda el president del Consell Robert Fauria demanava no buscar polèmica en la manca de comunicació i va justificar-ho dient que "en un ple del maig del 2011 es va facultar el president a emprendre les accions legals oportunes contra Foment" pels accidents que s'han produiït a la N-II degut al mal estat per la Selva.
En l'escrit presentat a la Fiscalia es veu una relació entre tots els accidents produïts a la via des del mes de juny de 2009 fins ara, que són 95 -amb sis morts- i es denuncia Foment per poder haver incorregut en diferents delictes. La denúncia es basa també en informes un d'ells, el dels tècnics del Consell realitzat aquest estiu on s'assenyala que l'actual estat de la carretera és deficient perquè hi ha ?"insuficient espai al voral, senyalització horitzontal deficient, paviment malmès", entre d'altres mancances.
Diari de Girona, 2 d'octubre de 2012 wrote:
Fauria: «La situació és greu i havíem de fer un pas més»
L'informe que recolza la denúncia recull que els trams empantanegats de la Selva han acumulat 87 accidents
XAVIER PI / TANIA TAPIA - ACN El president del Consell Comarcal de la Selva, Robert Fauria, assegura que han portat l'estat de l'N-II davant la fiscalia perquè la situació de la carretera "és greu" i la ciutadania els reclamava "fer un pas més". A la denúncia, el Consell demana que s'investigui si els responsables de Foment poden haver comès "diferents delictes d'homicidi i lesions per imprudència greu", perquè la situació de l'N-II a la Selva -amb els trams empantanegats- suposa "un evident increment del risc" per als conductors. De fet, com recull un informe, en dos anys s'hi han produït 87 accidents. Fauria assegura que l'objectiu final no és asseure ningú a la banqueta, sinó que les obres s'acabin d'una vegada per totes
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desdoblament N-II
Espera que em "destornillo". Si ni tan sols saben com pagar el desdoblament de l'Eix Transversal (o les nòmines dels seus funcionaris a final de mes). Com que saben que no els donaran la titularitat, ells prometen i es queden tan amples. I algun innocent encara s'ho creurà.Diari de Girona wrote: GIRONA | ACN/DDG El grup de CiU al Congrés reclamarà al Ministeri de Foment que traspassi a la Generalitat la titularitat de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera i es compromet a desdoblar la carretera.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
wefer wrote:Espera que em "destornillo". Si ni tan sols saben com pagar el desdoblament de l'Eix Transversal (o les nòmines dels seus funcionaris a final de mes). Com que saben que no els donaran la titularitat, ells prometen i es queden tan amples. I algun innocent encara s'ho creurà.Diari de Girona wrote: GIRONA | ACN/DDG El grup de CiU al Congrés reclamarà al Ministeri de Foment que traspassi a la Generalitat la titularitat de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera i es compromet a desdoblar la carretera.
Salut !!Diari de Girona, 2 d'octubre de 2012 wrote: [...]Ara, el diputat gironin Jordi Xuclà demana que el traspàs es faci efectiu i que s'acompanyi amb prou diners per poder executar el desdoblament.[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt / Avui, 28 de gener de 2013 wrote: L'N-II a la francesa
28/01/13 02:00 - Narcís Genís
Un dels inconvenients més importants del tram gironí de l'N-II és la quantitat de camions de gran tonatge que hi circulen cada dia. Després d'anys de reivindicacions, tot just ara algú s'ha adonat que si es prohibís o limités el trànsit de camions per aquesta via, potser no seria ni tan urgent ni tan imprescindible fer-ne el desdoblament. El govern català i Foment treballen en un acord per obligar els camions que fan les grans rutes internacionals a passar per l'AP-7, millorant d'aquesta manera el trànsit a l'N-II. L'escull ara és veure com es compensarà a Abertis el fet que els vehicles afectats gaudeixin d'alguna bonificació. No ho acabo d'entendre. Si es tira endavant aquesta mesura, el que fem és aplicar un sistema que fa dècades que funciona a França, on els camions estan obligats a circular per les autopistes, sense cap mena de compensació. Com sempre, ens limitem a copiar dels altres i a sobre ho fem tard i malament.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Desdoblament N-II
Molt facil. Si es traspasa a la Generalitat, aquesta li dona la concesió a Abertis perque construeixi el tram. La empresa encantada perque quedaria entre 2 autopistes seves.wefer wrote:Espera que em "destornillo". Si ni tan sols saben com pagar el desdoblament de l'Eix Transversal (o les nòmines dels seus funcionaris a final de mes). Com que saben que no els donaran la titularitat, ells prometen i es queden tan amples. I algun innocent encara s'ho creurà.Diari de Girona wrote: GIRONA | ACN/DDG El grup de CiU al Congrés reclamarà al Ministeri de Foment que traspassi a la Generalitat la titularitat de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera i es compromet a desdoblar la carretera.
Re: Desdoblament N-II
Si piden que se traspase la titularidad, creo que queda implícito que quieren que se traspase también la partida presupuestaria correspondiente.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 1 de febrer de 2013 wrote: Tallen l´N-II a Bàscara en protesta pel nou accident mortal
Un grup de manifestants es queixen a l'altura del quilòmetre 740 per l'alta sinistralitat de la via
Tallen l´N-II a Bàscara en protesta pel nou accident mortal
ACN Un grup de manifestants talla l'N-II al seu pas per Bàscara (Alt Empordà) en protesta per l'accident mortal que hi ha hagut aquest dijous a Viilamalla, en què ha mort una veïna de Bàscara de 60 anys d'edat. Els veïns han començat a tallar la carretera en els dos sentits de la marxa a l'altura del quilòmetre 740 a un quart i cinc de vuit, una protesta que fa més d'una hora que dura, segons ha confirmat el Servei Català de Trànsit, que ha informat que pels volts de dos quarts de nou s'ha donat pas alternatiu. Les queixes per l'estat de l'N-II s'intensifiquen cada dia que passa pel nombre d'accidents i víctimes que es produeixen en aquesta carretera. El malestar ha impulsat la protesta 2.0 #vergonyaN2.
El nombre de víctimes mortals i ferits que es registren en accidents de trànsit produïts a l'N-II no para d'augmentar, i no fa res més que aguditzar el malestar ciutadà pel mal estat i el perill de la carretera.
Rebuig que també es fa sentir amb força a les xarxes socials a través de l'etiqueta #vergonyaN2 i el compte de Twitter @vergonyaN2. Els usuaris han anat informant de la protesta a través d'aquesta plataforma, i han explicat que s'han cremat pneumàtics per tallar la circulació als dos carrils de la via, entre els quilòmetres 740 i 741.
Per això, aquest dijous, davant l'accident mortal que hi ha hagut al matí en què ha mort una dona de 60 anys de Bàscara, un grup de veïns del municipi s'ha manifestat i ha tallat l'N-II en senyal de protesta. La mobilització s'ha iniciat pels volts d'un quart de vuit del vespre i encara dura. Segons Trànsit, quan faltaven pocs minuts per dos quarts de nou s'ha donat pas alternatiu perquè els cotxes poguessin circular, ja que s'havien generat retencions.
L'accident d'aquest dijous és l'enèsim que es produeix a l'N-II. Una col·lisió frontal entre un camió i un turisme ha causat la mort de la conductora del cotxe. El darrer va tenir lloc fa només una setmana i escaig, dimarts, en què va morir una dona a Vilademuls. Encara aquest mes, el 16 de gener, un xoc entre dos cotxes va provocar cinc ferits. El 12 de gener un accident a Caldes de Malavella entre un camió i una motocicleta va ferir de gravetat el motorista. I el dia abans dues persones van resultar ferides menys greus en un xoc frontal entre dos turismes a l'N-II a Tordera.
El Punt / Avui, 1 de febrer de 2013 wrote: Veïns de Bàscara tallen l'N-II farts dels accidents
Unes 200 persones cremen pneumàtics i tallen la carretera després que una veïna del municipi morís ahir en un xoc a Vilamalla
Es tracta del segon accident mortal en nou dies a l'N-II
Una grua retira el cotxe accidentat a l'N-II a Vilamalla. Foto: JORDI RIBOT / ICONNA.
Es Bombers apaguen els neumàtics mentre els veïns tallen l'N-II a Bàscara. Foto: JORDI RIBOT / ICONNA.
Els veïns de Bàscara van dir ahir prou als accidents mortals a l'N-II d'una manera clara i contundent. Un grup de 200 persones va tallar l'N-II al centre del municipi i va cremar pneumàtics en un acte de protesta rotund contra la sagnia en aquesta carretera. Els veïns i usuaris d'aquesta carretera ja n'estan farts, i la ràbia per l'última mort ahir en accident de trànsit a l'N-II, que precisament va ser una veïna de Bàscara, els va fer sortir al carrer de manera espontània.
L'acte de protesta va començar a un quart de vuit del vespre i els manifestants van tallar completament la via durant ben bé tres hores. En algun moment de la manifestació els Mossos d'Esquadra van donar pas alternatiu a la carretera, després que els Bombers de la Generalitat apaguessin els pneumàtics i retiressin el material de la via. Però altre cop els veïns, de manera pacífica, van ocupar la via i es van plantar al mig de la carretera. Al crit de “Ja n'hi prou, ja n'hi ha prou”, els manifestants van mostrar la seva indignació per la marginalitat que viuen les comarques gironines per l'estat de l'N-II, i perquè cada dia que passa augmenta la particular llista de víctimes mortals d'aquesta carretera.
L'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, que va participar en l'acte de protesta, va qualificar ahir la situació de l'N-II de “gravíssima”, i va demanar urgentment a les administracions que resolguin d'una vegada per totes aquest mal endèmic. Per Lloret, la solució seria fer passar els camions per l'AP-7, “ja que suposen el 95% dels problemes que té l'N-II”. Passades les deu de la nit la manifestació es va dissoldre i la via va recuperar la normalitat.
La més perillosa
L'N-II va tornar a demostrar ahir que és la carretera més perillosa de l'Estat. Pilar Quer, una veïna de Bàscara de 60 anys, va morir en un accident entre dos camions i un turisme que va passar pels volts de les vuit del matí en aquesta via, a l'altura de Vilamalla. El conductor d'un dels camions que circulaven en sentit sud va envair el carril contrari. Un primer cotxe va ser a temps d'esquivar-lo i va anar a parar al marge, però el segon vehicle, el que conduïa la víctima, ja no va poder fer res per evitar la topada. Per aquest motiu, els Mossos van extreure sang al conductor del camió que circulava contra direcció, per comprovar si conduïa sota els efectes de l'alcohol o les drogues, o si el camioner havia patit un desmai o s'havia adormit al volant.
Quart accident mortal
Es tracta del quart accident mortal a les comarques gironines aquest any, i el segon a l'N-II, en només nou dies. L'últim accident va tenir lloc el 22 de gener, precisament a l'N-II, quan la conductora d'una furgoneta, Maria Carme Rodríguez, de 67 anys i veïna de Vilamalla, va topar frontalment amb un tràiler a Vilademuls.
Vila proposa gratuïtat a l'AP-7
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va assegurar ahir que la Generalitat està treballant per tancar un acord perquè els camions d'alt tonatge tinguin prohibit circular per l'N-II a les comarques gironines. Aquests camions estaran obligats a passar per l'AP-7 i, per tant, també s'està en converses amb Abertis per tal de bonificar-los una part del peatge. Vila concreta que aquestes negociacions continuen tirant endavant i hi afegeix que també aposta perquè els camions de gran tonatge puguin passar gratis per l'AP-7 en certes hores del dia o de la nit. La intenció és arribar a un acord per aplicar la mesura en els pròxims mesos. Vila va més enllà i assegura que hi ha entesa amb Foment i augura que aviat hi haurà notícies sobre subhastes d'alguns trams pendents a l'N-II.
01/02/13 02:00 - vilamalla - G. Pladeveya / Ò. Pinilla
El Punt / Avui, 1 de febrer de 2013 wrote: Ni una vida més!
01/02/13 02:00 - Narcís Genís
Amb el crit de “Ni una vida més”, els veïns de Bàscara es van manifestar ahir a la tarda tallant l'N-II, que de fet és un carrer enmig de la població. Protestaven indignats per la mort d'una dona d'aquesta vila, en un altre accident –amb camions implicats– al tram de la carretera estatal anomenat “el corredor de la mort”. Que una de les carreteres més transitades del país encara sigui la travessia d'una població és prou revelador de l'interès dels successius governs envers els soferts ciutadans, per no parlar del munt de víctimes que s'ha cobrat la maleïda N-II. D'una tragèdia sempre hi ha qui en treu profit, i ahir va ser Abertis qui va ingressar uns calerons, gràcies a l'accident del matí i a la protesta de la tarda. Amb els talls de l'N-II, es va desviar més de cinc hores el trànsit per l'AP-7, que no va deixar de cobrar cap peatge. Els nivells d'indignació ahir van pujar molts graus i el crit que se sentia era de ràbia i revolta.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bonificació dels peatges, a sant de què?
Per quins set sous els han de bonificar el peatge? No es beneficien de les infraestructures? Doncs que les paguin com tothom! Si jo vaig a una feina per autopista, tampoc demano a ningú que em bonifiqui res, amb l'excusa del marge de benefici i la competitivitat.El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va assegurar ahir que la Generalitat està treballant per tancar un acord perquè els camions d'alt tonatge tinguin prohibit circular per l'N-II a les comarques gironines. Aquests camions estaran obligats a passar per l'AP-7 i, per tant, també s'està en converses amb Abertis per tal de bonificar-los una part del peatge. Vila concreta que aquestes negociacions continuen tirant endavant i hi afegeix que també aposta perquè els camions de gran tonatge puguin passar gratis per l'AP-7 en certes hores del dia o de la nit.
Aquest país pensa massa en què pot demanar i massa poc en què ha d'aportar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Desdoblament N-II
Penso que no es això Guigui. Com que se'ls obliga a anar per l'autopista i ells tindran un sobrecost degut al peatge, doncs es vol arreglar aquest sobrecost. Com a mesura temporal ho trobo bé, si hagués de ser definitiu seria més correcta de parlar de l'eurovinyeta o quelcom equivalent.
Ara, tot accident a la N-II degut a la infraestrucutra d ela via s'hauria de denunciar directament al ministeri de l'Interior per ser responsables de l'estat deficient de la via.
Ara, tot accident a la N-II degut a la infraestrucutra d ela via s'hauria de denunciar directament al ministeri de l'Interior per ser responsables de l'estat deficient de la via.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Aquest matí han tornat a tallar la N-II a Bàscara:
http://www.324.cat/noticia/2047673/alte ... ent-mortal
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 02310.html
http://www.gencat.cat/transit/marcit_n.htm:
Tipus Retenció
Causes i observacions Manifestació
Nivell d'afectació Calçada tallada
Ctra. N-II
Km inicial 740,50
Km final 741,50
Sentit Ambdós sentits
Cap a TALL AL PK 741- DESVIAMENTS PER AP-7 SORT. 4 I 5
Població BÀSCARA
Demarcació Girona
Data hora inicial 01-02-2013 07:50
Salut !!
http://www.324.cat/noticia/2047673/alte ... ent-mortal
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 02310.html
http://www.gencat.cat/transit/marcit_n.htm:
Tipus Retenció
Causes i observacions Manifestació
Nivell d'afectació Calçada tallada
Ctra. N-II
Km inicial 740,50
Km final 741,50
Sentit Ambdós sentits
Cap a TALL AL PK 741- DESVIAMENTS PER AP-7 SORT. 4 I 5
Població BÀSCARA
Demarcació Girona
Data hora inicial 01-02-2013 07:50
Salut !!
Last edited by genissimon on Friday 01/02/2013 11:52, edited 1 time in total.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
S'ha acabat la barra lliure
Quina obligació té l'administració pública de convertir una via comarcal ("nacional" ho era quan es van crear les carreteres nacionals, aleshores no hi havia autopistes) quan n'hi ha una altra? A Alemanya fan circular els camions obligatòriament per les autopistes, pagant petge, i a nivell europeu, la tendència és la mateixa, amb l'Eurovinyeta. Per tant, no hi ha cap dret adquirit sobre l'ús gratuït de les infraestructures.gatvell wrote:Penso que no es això Guigui. Com que se'ls obliga a anar per l'autopista i ells tindran un sobrecost degut al peatge, doncs es vol arreglar aquest sobrecost. Com a mesura temporal ho trobo bé, si hagués de ser definitiu seria més correcta de parlar de l'eurovinyeta o quelcom equivalent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Desdoblament N-II
Totalment d'acord. Igualment amb la demanda dels transportistes de no gravar l'ús de l'eix...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Acord per fer passar els camions grans per l'autopista
Govern i Foment arriben a un acord per evitar que els camions passin per la N-II a les comarques gironines
La mesura, que obligarà els vehicles pesants a circular per l'autopista, entrarà en vigor en un mes
http://www.ara.cat/societat/Govern-Fome ... 14406.html
La mesura, que obligarà els vehicles pesants a circular per l'autopista, entrarà en vigor en un mes
http://www.ara.cat/societat/Govern-Fome ... 14406.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Desdoblament N-II
Guigui, no t'he entés res del que dius. Ho sento
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Què volia dir
Que l'N-II simplement no és apta per al trànsit de camions. I si no ho és, que no ho "solucionin" desdoblant-la, sinó obligant-los a passar per l'autopista, com es fa a bona part d'Europa.
Tan fàcil com això.
Tan fàcil com això.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.