Connexió UIC del port de Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by gatvell »

Mitjançant el google maps he calculat el recorregut de Castellbisbal (estació) fins a Sant Vicenç de Calders i em dona uns 52,5km. A no ser que tant els apartador, vies de 750m, allargament d'estacions etc, sumint 40km podria ser que fos tot el recorregut en doble via.
Ara, que tal com ho fan des de Madrid (dieu-me desconfiat) no m'extranyaria que només fessin una via única amb moltes parades per als trens de mercaderies...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by 437.001 »

Això és precisament al què em referia.

No queda explícitament clar si s´afegirà el 3er rail a una sola de les vies, o a les dues.

Sobre les estacions de Martorell i de Sant Sadurní, no surten mencionades, la qual cosa és prou estranya, tenint en compte que Martorell és una estació d´importància, i que a més té el ramal a Solvay, i que a Sant Sadurní habitualment hi aparten mercaderies.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by gatvell »

Suposo que en part una cosa es la infraestructura principial i després la secundària, com seria el ramal de SEAT i SOLVAY a Martorell. Que també es podria dir quelcom de la línia d'FGC per les mercaderies d'Iberpotash
Respecte als apartadors de trens tinc la impressió que aquests van modulats en la línia en funció de les característiques pròpies de trens d'ample UIC i que no coincideixen amb els trens de mercaderies de RENFE. Molts trens de mercaderies poden parar en moltes estacions, no totes segur; en canvi, els trens d'ample UIC com que tindran unes longituts de 750m automàticament es descarten moltes estacions per no dir totes. Per tant penso que en un mapa general de tot el corredor del mediterrani, algesires- frontera francesa, s'hauran planificat un determinat nombre d'apartadors i els aniran col·locant a mida que la infraestructura vagi avanánt cap al sud.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by 437.001 »

Els trens d´ample UIC no tenen per què tenir tots una longitud de 750 m.
El que surten de BCN cap a Perpinyà no acostumen a ser gaire llargs, per ara (no cada dia, hi ha dies que sí que ho poden ser).
Però crec que Brussel.les vol que es puguin tenir trens d´aquesta longitud.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by gatvell »

Si, 437.001. És Brussel·les i Ferrmed qui ho volen. Però es evident que moltes empreses no poden fer trens de 750m, caldran zones on muntar trens per fer aquestes longituts i llavors enviar-los cap a França, o més enllà. Dels ports es on probablement puguin surtir trens de 750m.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by 437.001 »

gatvell wrote:Si, 437.001. És Brussel·les i Ferrmed qui ho volen. Però es evident que moltes empreses no poden fer trens de 750m, caldran zones on muntar trens per fer aquestes longituts i llavors enviar-los cap a França, o més enllà. Dels ports es on probablement puguin surtir trens de 750m.
No home, no, no cal que els trens siguin obligatòriament de 750m de llarg! :)
Simplement es tracta de la longitid màxima del tren, res impedeix de fer trens més curts...

Sobre els ports, potser no cal sobrevalorar-los.
Des de Tarragona, no tinc cap dubte que aportaran més trens de mercaderies les fàbriques de la petroquímica que no el port de Tarragona.
El mateix passaria amb la Seat a Barcelona si es connectés, que suposo que deuen estar pensant-se el projecte del tercer rail (o en el seu cas, quart).
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by jaezcurra »

BASF s'impacienta pel retard de l'ample de via europeu a Tarragona
XAVIER GRAU Barcelona ACTUALITZADA EL 26/10/2015 13:16
http://www.ara.cat/economia/BASF-simpac ... 54519.html
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by 437.001 »

No m'estranya. A veure quan apareix el túnel de Castellbisbal. Però ja aviso que l'ample europeu ja no és cap prioritat.

L'UE i l'euro estan en estat de descomposició (no per la crisi de l'euro i Grècia i etc, sinó per l'onada d'antieuropeïsme que la crisi de l'euro ha creat a bona part d'Europa tret probablement d'Espanya, Portugal i Irlanda, augmentada per la crisi dels refugiats de Síria), i no crec que triguem massa a veure algunes retirades sonades de països que ara hi són, alguns d'ells membres clau.

Un dels països que més risc real té d'abandonar l'UE i l'euro és França. Si així fós, ja ens podriem anar oblidant de TGV a París i d'AVE a Lyon, Toulouse i Marsella.
Apart que foraires com Sagrerenc haurien de fer les maletes i tornar-se'n. Evidentment, en aquestes condicions, i ja ni parlo de la situació de Catalunya, que és un detallet petit al costat de totes les coses que estan passant a Europa ara mateix, parlar de xarxa ferroviària intereuropea no té cap mena de sentit.

Altres països que tenen risc real de sortir de l'UE són Alemanya, Holanda, Àustria i (tot i que no ho tinc clar) potser també el Regne Unit.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by bigcoaster »

L'ample UIC que no sigui per a passatgers va per llarg. I a l'Europa que coneixem no li queda molt, ara mateix tots els països aportadors menys alemanya que és qui realment governa volen sortir-ne. I a Espanya potser no,però a Catalunya la CUP i el seu aniteuropeisme està agafant força, fins i tot en votants de JxS.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by 437.001 »

Per cert, han electrificat el ramal que va cap a la terminal de cotxes i contenidors (el que comença just després de passar el Francolí).
Catenària CR-160 amb un tram en catenària rígida a un pas a nivel que hi ha amb una via d'accés cap a l'A-27.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by Miquel »

437.001 wrote:Per cert, han electrificat el ramal que va cap a la terminal de cotxes i contenidors (el que comença just després de passar el Francolí).
Catenària CR-160 amb un tram en catenària rígida a un pas a nivel que hi ha amb una via d'accés cap a l'A-27.
I per què hi posen catenària rígida al pas a nivell? :x
El metro de Barcelona amb motoristes!
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Connexió UIC del port de Tarragona

Post by 437.001 »

No m'hi he fixat bé (i la zona és de difícil accés), però podria ser que es tractés de catenària rígida d'altura variable (pels camions).
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”