Evolució del servei Exprés.cat

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Evolució del servei Exprés.cat

Post by wefer »

Amb la posada en marxa del nou carril VAO també es van posar en funcionament diverses línies de bus que en part del seu recorregut aprofiten aquesta infraestructura i que són la primera fase del servei exprés.cat que s'ha d'estendre per tota Catalunya.
Com que tinc la sort de poder veure aquests autobusos com a mínim cada matí a la sortida de Barcelona, m'he anat fixant en la seva ocupació, i només es pot descriure d'una manera: un total i absolut fracàs.

Aquest matí, per exemple, he vist tres exprés.cat a la sortida de Barcelona: dos entrant a BCN i un sortint, en plena hora punta. La ocupació: aproximadament 18 persones. I quan dic 18 persones, vull dir... sumant-los tots tres!! Els d'entrada portaven 7-8 persones i el de sortida 4 o 5. I per això fan servir autobusos de format llarg? Si amb una furgoneta n'hi hauria prou.

I que consti que m'he esperat a fer aquest comentari després d'un temps de funcionament, perquè pensava que al principi era un tema de desconeixement de les línies... però no, és simplement que, segurament, es tracta de serveis que no tenen cap ni peus, però que queden molt bé dibuixats sobre un plànol.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Evolució del servei Exprés.cat

Post by victorcasta »

Suposo que només parles de les línies e1 i e2, no?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Evolució del servei Exprés.cat

Post by wefer »

victorcasta wrote:Suposo que només parles de les línies e1 i e2, no?
Parlo de totes les línies que passen per Meridiana
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Evolució del servei Exprés.cat

Post by victorcasta »

Des de l'existència dels exprés.cat ja no ho conec, però abans les línies A3 a l'UAB i la 620 a Ripollet sempre anaven plenes des de l'estació de Fabra i Puig. Al ser substituïdes per les e3 i e4, respectivament, és estrany que ja no duguin tant passatge.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Evolució del servei Exprés.cat

Post by wefer »

Segur que anaven plenes? Desconec com anaven abans, però el que sí et puc assegurar és que des que m'hi fixo, absolutament tots els expres.cat van pràcticament buits.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Evolució del servei Exprés.cat

Post by victorcasta »

Moltes tardes he vist llargues cues a l'estació de Fabra i Puig per agafar l'A3, l'A2 o el 620. Ara a vegades veig els e3 per l'autopista i buits no van, però tampoc hi va la gent de peu.

En canvi, els e1 i e2 sí que els veig buits, amb una mica més de gent a l'e1 que a l'e2.
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Evolució del servei Exprés.cat

Post by premixero »

La e3 y la e4 eran lineas consolidadas que en realidad solo las han maquillado un poco por lo que si tenian pasaje este seguira. las otras dos son nuevas, la de Terrassa es complicada ya que tienes la renfe que te pone en la sagrera en 35 minutos con un mas que aceptable intervalo de paso y luego tienes los FFGG que te ponen en el centro de barcelona en 45 por lo que solo va bien en la paradas alejadas de los ferrocarriles o renfe, o gente cercana a ferrocarriles que quiera ir a la meridiana, ademas en hora punta que es horario de funcionamiento resulta que tiene que lidiar con los dos embotellamientos clasicos, terrassa y el acceso a la AP7/B30, pero con la poca publicidad que se le ha hecho parece que va arrancando "al ralenti". La de sabadell es otra cosa, aqui corregirme si me equivoco, ya que ahora escribo de oidas me parece que no han quitado la A1 que esa si que llevava pasaje.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Evolució del servei Exprés.cat

Post by Fran-Ikarus »

Ahir sortia jo de Barcelona per la C-58, cap a les 21:50, i vaig coincidir amb un e4 que també en sortia (ell pel carril BVAO), i quan el carril va tornar al mateix nivell dels normals vaig esmerar-me en arribar a la seva alçada, per veure com anava. No estava malament; no ple, però sí amb una bona ocupació.

Podria ser que depengui bastant de l'horari (que hi hagi gent a aquesta hora que s'estimi més agafar un bus que el tren)

Per cert, aquestes línies són potser les primeres de la història (Barcelona i rodalies) amb nom oficial en minúscula?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Evolució del servei Exprés.cat

Post by trainman »

Como puse en el hilo de Font, la empresa de Ripollet ha incorporado a su flota un Volvo B12BLE Castrosua Magnus de 3 ejes destinado al exprés.cat. Su matrícula es 1941 CZX y procede de la madrileña Interbus donde estaba numerado como 34
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”