Doncs està ben indicat... Ara, com no posin rètols en anglès dient "To L1", llocs on et porta aquesta i una fletxa, o bé una línia vermella pintada al terra com si fos l'Ikea...Oriolix wrote:Agafo el metro de L3 a Plaça Catalunya i, com que em quedo al principi de l'andana, un parell de cops per setmana se m'acosta algun turista i em demana "L1?" amb l'únic problema que t'ho diuen just quan arriba el metro i no saben si pujar o no... Evidentment, amb el meu anglès justet, els envio cap al fons de l'andana perquè vagin a buscar la L1, però potser hi hauria alguna manera d'indicar en els rètols que allí només hi paren els trens de la L3. De fet, tenint en compte que a Barcelona totes les andanes són "monolínia", valdria la pena tenir algun pictograma sobre el tema. Alguna idea?
Curiositats de la retolació del metro
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: L1? No, it's only L3 platform...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Catalunya L3
El problema principal de Catalunya L3 és que no hi ha termòmetres a tot el tros de la sortida pel vestíbul de Canaletes. I no costaria col·locar-hi una barra metàl·lica suspesa amb el corresponent termòmetre.
Si segons tu, està ben indicat, per què creus que haurien de posar-hi rètols en anglès?Adolescent barceloní wrote:Doncs està ben indicat... Ara, com no posin rètols en anglès dient "To L1", llocs on et porta aquesta i una fletxa, o bé una línia vermella pintada al terra com si fos l'Ikea...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Senyalèctica
Per ajudar als usuaris estrangers si la senyalèctica actual és insuficient/incomprensible/embolicadora. Però vaja, que crec que la senyalèctica actual del Metro és fàcilment comprensible inclús per un "guiri"; com a molt això, posar algun cartell més i ja.Guigui wrote:Si segons tu, està ben indicat, per què creus que haurien de posar-hi rètols en anglès?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Senyalèctica
Podrien fer com a Plaça Espanya, amb FGC:Adolescent barceloní wrote:Per ajudar als usuaris estrangers si la senyalèctica actual és insuficient/incomprensible/embolicadora. Però vaja, que crec que la senyalèctica actual del Metro és fàcilment comprensible inclús per un "guiri"; com a molt això, posar algun cartell més i ja.Guigui wrote:Si segons tu, està ben indicat, per què creus que haurien de posar-hi rètols en anglès?
A/ TO MONSERRAT
doncs a TMB
A/ TO L1
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Menys és més
No cal: amb el símbol n'hi hauria d'haver prou. Tampoc cal prendre la gent per analfabeta funcional com passa als EUA, on no hi ha senyals de trànsit com els coneixem a Europa, sinó rètols que ho expliquen tot en paraules.raulitinbcn wrote:Podrien fer com a Plaça Espanya, amb FGC:
A/ TO MONSERRAT
doncs a TMB
A/ TO L1
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Hi va haver una temporada en què TMB en els logos de les línies de metro (i altres) hi va haver una cosa com aquesta (m'he près com exemple el logo de la L1):
Ara i endavant (i també més abans):
La única diferència és que a la primera imatge està a dalt a la dreta el logo del metro i a la segona no. I a l'exemple de la L6, L7 i L8 en comptes del logo del metro surt el logo de FGC al mateix racó.frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Indicacions confuses
Ara que els ha donat per canviar les icones dels botons dels ascensors del metro, indicades amb un requadre característic de la línia amb el color corresponent i la direcció, s'han permès algunes pífies. Per exemple, a l'ascensor de carrer de Penitents, han posat L3 Zona Universitària, com si només servís per una de les dues andanes.
Si TMB és incapaç d'entendre per a què serveix la senyalètica, millor que ho deixin com està. Almenys s'estalvien uns bons calerons.
Si TMB és incapaç d'entendre per a què serveix la senyalètica, millor que ho deixin com està. Almenys s'estalvien uns bons calerons.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Indicacions confuses
Al derrera dels cartells aquests, que fica el nom de l'estació i un termometre. Derrera hi ha una enganxina que posaria la linia i l'estació en el color de la linia. I en alguns llocs hi han 2 diferents. Això vol dir que TMB reutilitzar els cartells?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Curiositats de la retolació del metro
Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Curiositats de la retolació del metro
Van començar fa poc més d'un mes indicant el senyal amb "spray" verd a la paret i fa cosa de dues setmanes han començat a posar els cartells a tot arreu.oriolp13 wrote:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Ignorant per que ara el posen, cert es, que si després passa res, i no està indicat, ens donarem cops de cap per entendre per que no hi era, per tant trobo be que ho facin, d'igual manera penso amb els indicadors de velocitat màxima, cert que ara s'hi va amb ATO a la majoria de llocs, però si per x motiu cal fer-ho en sense ATP (cas que es dona a la L1 i L3), aquests haurien de ser, i si hi són, que siguin llegibles, que a la L3 ja hi ha molts que costa distingir les xifres.
No entenc el que dius.raulitinbcn wrote:Al derrera dels cartells aquests, que fica el nom de l'estació i un termometre. Derrera hi ha una enganxina que posaria la linia i l'estació en el color de la linia. I en alguns llocs hi han 2 diferents. Això vol dir que TMB reutilitzar els cartells?
Last edited by Miquel on Sunday 10/02/2013 17:42, edited 1 time in total.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Curiositats de la retolació del metro
No entenc el que dius. [/quote]raulitinbcn wrote:Al derrera dels cartells aquests, que fica el nom de l'estació i un termometre. Derrera hi ha una enganxina que posaria la linia i l'estació en el color de la linia. I en alguns llocs hi han 2 diferents. Això vol dir que TMB reutilitzar els cartells?
Darrera del plafó/cartell, hi ha una etiqueta que posa, per exemple:
L5
Horta
i un altre tatxat, per exemple:
L3
CATALUNYA
Això vol dir que el plafó hi posava abans L3 Catalunya i ara, repintat o re-enganxat, L5 Horta.
Ho entens ara?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Curiositats de la retolació del metro
Ara si, però no veig res d'estrany que reutilitzin les aquestes plaques, sempre serà més econòmic que canviar-les segons convingui.raulitinbcn wrote:Darrera del plafó/cartell, hi ha una etiqueta que posa, per exemple:
L5
Horta
i un altre tatxat, per exemple:
L3
CATALUNYA
Això vol dir que el plafó hi posava abans L3 Catalunya i ara, repintat o re-enganxat, L5 Horta.
Ho entens ara?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Curiositats de la retolació del metro
Aquesta senyal també està (m'he fixat personalment) en la sortida de Santa Coloma direcció Fondo a l'esquerra (mirant des de la capçalera de l'estació).oriolp13 wrote:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Curiositats de la retolació del metro
Ha la L2 i la L4 també hi ha, vist personalment, crec que ha totes.Renfe445 wrote:Aquesta senyal també està (m'he fixat personalment) en la sortida de Santa Coloma direcció Fondo a l'esquerra (mirant des de la capçalera de l'estació).oriolp13 wrote:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Curiositats de la retolació del metro
EDITO:raulitinbcn wrote:Ha la L2 i la L4 també hi ha, vist personalment, crec que ha totes.Renfe445 wrote:Aquesta senyal també està (m'he fixat personalment) en la sortida de Santa Coloma direcció Fondo a l'esquerra (mirant des de la capçalera de l'estació).oriolp13 wrote:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Segons el R.G.C. de Renfe:
Art. 233 Indicadoras para la tración electrica, figura 27
"Cerrar totalmente el regulador al paso por el
seccionamiento de aire de la linia de contacto"
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Curiositats de la retolació del metro
El que significa ja ho sé. Jo pregunto el per què del fet que abans no hi fossin i ara si que hi siguin.raulitinbcn wrote:
EDITO:
Segons el R.G.C. de Renfe:
Art. 233 Indicadoras para la tración electrica, figura 27
"Cerrar totalmente el regulador al paso por el
seccionamiento de aire de la linia de contacto"
Suposo que en els trens en ATO el regulador es tancara automàticament.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Curiositats de la retolació del metro
Ni en A.T.O., ni en A.T.P. ni en mode especial fa falta tallar la marxa en passar pel seccionament de catenària.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Mercès per la resposta, El Llop. Aleshores per què les han posat ara, aquestes senyals?El LLOP wrote:Ni en A.T.O., ni en A.T.P. ni en mode especial fa falta tallar la marxa en passar pel seccionament de catenària.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Curiositats de la retolació del metro
Perquè s'ha fet ara ho desconec.
-
- N3
- Posts: 21
- Joined: Thursday 21/03/2013 15:27
Re: Curiositats de la retolació del metro
L'altre dia passant per meridiana em vaig adonar d'un error bastant curiós: a l'accés de l'estació de la Sagrera, la que no és ni jardins d'Elx ni Hondures, cantó muntanya de la vorera, on hi ha una banderola compartida entre metro i rodalies que fa uns mesos va desaparèixer, doncs la han reposat i en comptes de ser de metro i rodalies, és de metro i FGC! Si no es tracta d'un error és una anticipació bastant avançada al PDI (línia Poblenou-UAB) no creieu? Com anava en cotxe no vaig poguer detindre'm a fer una foto, si puc en pujaré una.