http://www.fcaf.cat/portal/es-troben-du ... rI.twitter
ES TROBEN DUES LOCOMOTORES DESCONEGUDES EN UNA INVESTIGACIÓ SUBMARINA A NOVA JERSEY
Font: PREMSA 22 FEB 2013
Les dues locomotores que datades entre 1850 i 1860 han estat trobades sota 90 peus d’aigua a Long Branch, Nova Jersey.
Fa unes poques setmanes que ha aparegut la noticia de la trobada submarina a la costa americana de dues locomotores de vapor anteriors a la Guerra Civil Nord-americana.
El descobriment ha desconcertat a la comunitat científica, no només perquè les màquines es trobaven en plena ruta marítima, sinó perquè semblen més potents i pesades que les seves coetànies i no hi ha registre que pugui aportar pistes sobre la seva construcció, tret d’una inscripció al xiulet amb les paraules “H.N. Hooper, Boston”.
Una teoria és que les locomotores estaven sent transportades des de Boston a un port de l’Atlàntic nord-americà, i van ser llançades al mar en una tempesta.
La troballa es va produir a cinc milles de la costa de Nova Jersey i la seva presència al fons marí és un misteri desconcertant per als investigadors. l’Associació Històrica de Bussejadors de Nova Jersey, tracten d’establir què és el que va poder passar amb aquestes màquines de les que no hi ha registre que es construïssin a les llistes de fabricants consultades, i tampoc hi ha constància ni ressenya als diaris o revistes de l’època del seu transport o de la seva pèrdua.
Les locomotores submergides són similars a aquesta locomotora Pioneer de 1851.
El misteri segueix sense aclarir-se. Però els investigadors estan convençuts que no es troben davant d’un fet trivial. Les locomotores de 15 tones són rares perquè són del model Planet de tipus 1-1-1 T, similar a una ‘Pioneer’ que s’exhibeix al Museu del Ferrocarril de Baltimore & Ohio, a Baltimore.
Però les locomotores enfonsades són més pesades i més potents que la Planet esmentada, fabricada al 1851, “de manera és possible que estiguem davant una baula perduda en la tecnologia de la locomotora americana” afirma Donen Lieb, un dels membres que treballa en la troballa.
“Teníem l’opció de treure-les, deixar-les al fons, o recuperar les restes”, assegura l’investigador, però “hem anat recuperant peces, examinánt-les i tractant de respondre a les preguntes pendents.” “És com si els dissenyadors estiguessin empenyent cap a un disseny específic tan lluny com poguessin “, ha dit Lieb.
Es troben 2 locomotores sota el mar a Nova Jersey
Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Return to “Història del transport / Historia del transporte”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró