Retards, avaries i deficiències a TMB
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Aquest matí la 3052 ha tingut un problema amb l'ATP-ATO en plena marxa, fet que ha provocat l'aturada en emergència en plena baixada entre Penitents i Vallcarca.
Després d'estar un parell de minuts aturats, el tren ha reprès la marxa en mode Especial (Sense ATP ni M+25 oi?) fins a Diagonal, on ha intentat recuperar l'ATP, com que baixava allà, no he pogut veure si finalment l'ha recuperat o ha continuat com els vells temps.
A banda d'això, sembla ser que la L5 ha tingut algun retard, ja que he arribat més tard a Diagonal i m'he trobat el mateix torn que si anés a l'hora, i per mig confirmar-ho, pel el proper tren s'indicaven 6 minuts.
Després d'estar un parell de minuts aturats, el tren ha reprès la marxa en mode Especial (Sense ATP ni M+25 oi?) fins a Diagonal, on ha intentat recuperar l'ATP, com que baixava allà, no he pogut veure si finalment l'ha recuperat o ha continuat com els vells temps.
A banda d'això, sembla ser que la L5 ha tingut algun retard, ja que he arribat més tard a Diagonal i m'he trobat el mateix torn que si anés a l'hora, i per mig confirmar-ho, pel el proper tren s'indicaven 6 minuts.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Pel que sembla, cap a les 9 del matí la L1 ha estat aturada. Algú coneix els motius?
Per cert, una informació molt esclaridora al twitter de TMB:
J. Gabriel Gallart @JGabrielGallart
@TMB_barcelona Aturada la linia 1. a pl de Sants sentit Fondo. Cap problema a #metroBCN ?
Abrir Responder Retwittear Favorito Más
1h TMB @TMB_Barcelona
@JGabrielGallart El servei a la L1 de #metrobcn ja s'ha restablert. Gràcies per l'interès.
Per cert, una informació molt esclaridora al twitter de TMB:
J. Gabriel Gallart @JGabrielGallart
@TMB_barcelona Aturada la linia 1. a pl de Sants sentit Fondo. Cap problema a #metroBCN ?
Abrir Responder Retwittear Favorito Más
1h TMB @TMB_Barcelona
@JGabrielGallart El servei a la L1 de #metrobcn ja s'ha restablert. Gràcies per l'interès.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
A dia d'avui encara no han arreglat el problema d'alguna cosa entre Can Vidalet i Pubilla Cases que fa que el tren s'aturi en emergència al mateix lloc (una corba), porta passant des de fa ja un mes, l'última que vaig patir va ser ahir, però aquest matí anant per l'altre via he vist un altre 5000 aturat al mateix punt de sempre.
Això és ja preocupant i sembla ser que agafarà la categoria d'expedient X com l'aturada errònia de l'ATO a Passeig de Gràcia a L3, 5 o 6 anys amb l'ATO posat, i encara s'ha d'ajustar la posició d'aturada manualment, sembla mentida que tinguem línies totalment automàtiques i a la resta passi això durant llargs períodes de temps.
Això és ja preocupant i sembla ser que agafarà la categoria d'expedient X com l'aturada errònia de l'ATO a Passeig de Gràcia a L3, 5 o 6 anys amb l'ATO posat, i encara s'ha d'ajustar la posició d'aturada manualment, sembla mentida que tinguem línies totalment automàtiques i a la resta passi això durant llargs períodes de temps.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Incidència (?) a La Sagrera
Aquesta tarda he anat amb l'insti d'"excursió" a Barcelona Activa (c/Llacuna, entre Diagonal, Gran Via i CC Glòries) per allò de la orientació professional cara al futur i ProVP i coses d'aquestes que no venen al cas. Bé, el cas és que hem baixat a Sant Andreu a agafar la L1.
Quan érem a la L1, a l'estació de La Sagrera (que per cert, a veure si es decideixen d'una vegada a posar l'article davant del nom, ja que oficialment l'estació porta l'article davant) hem estat aturats més de 10 minuts. Eren les 15:15-15:20 aproximadament. A les pantalles s'ha posat el "Processant nova informació" i després l'"Actualitzant dades", i quan hem baixat a Glòries m'he fixat i a les pantalles posava "proper tren" i no posava el temps.
Per cert, on hi ha la cabina, pels costats crec, he tingut la sensació que hi havia més llums encesos del normal. I el tren era un S-4000 (composició 3+2, ja m'enteneu)
Algú sap què pot haver passat a La Sagrera?
Quan érem a la L1, a l'estació de La Sagrera (que per cert, a veure si es decideixen d'una vegada a posar l'article davant del nom, ja que oficialment l'estació porta l'article davant) hem estat aturats més de 10 minuts. Eren les 15:15-15:20 aproximadament. A les pantalles s'ha posat el "Processant nova informació" i després l'"Actualitzant dades", i quan hem baixat a Glòries m'he fixat i a les pantalles posava "proper tren" i no posava el temps.
Per cert, on hi ha la cabina, pels costats crec, he tingut la sensació que hi havia més llums encesos del normal. I el tren era un S-4000 (composició 3+2, ja m'enteneu)
Algú sap què pot haver passat a La Sagrera?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Incidència (?) a La Sagrera
Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.Adolescent barceloní wrote:Aquesta tarda he anat amb l'insti d'"excursió" a Barcelona Activa (c/Llacuna, entre Diagonal, Gran Via i CC Glòries) per allò de la orientació professional cara al futur i ProVP i coses d'aquestes que no venen al cas. Bé, el cas és que hem baixat a Sant Andreu a agafar la L1.
Quan érem a la L1, a l'estació de La Sagrera (que per cert, a veure si es decideixen d'una vegada a posar l'article davant del nom, ja que oficialment l'estació porta l'article davant) hem estat aturats més de 10 minuts. Eren les 15:15-15:20 aproximadament. A les pantalles s'ha posat el "Processant nova informació" i després l'"Actualitzant dades", i quan hem baixat a Glòries m'he fixat i a les pantalles posava "proper tren" i no posava el temps.
Per cert, on hi ha la cabina, pels costats crec, he tingut la sensació que hi havia més llums encesos del normal. I el tren era un S-4000 (composició 3+2, ja m'enteneu)
Algú sap què pot haver passat a La Sagrera?
Blau: Sistema ATP/ATO/ASFA, o el que sigui, desactivat
Blanc: Portes obertes
Taronja: Alarma estirada al vagó indicat
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Incidència (?) a La Sagrera
Totes les sèries actuals del FMB (excepte 9000) tenen aquests pilotsraulitinbcn wrote: Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Si havia vist més llums de les habituals, el més probable es que algú hagués estirat l'alarma i es mostrés el llum taronja.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Incidència (?) a La Sagrera
... o fallés el ATO/ATPMiquel wrote:Totes les sèries actuals del FMB (excepte 9000) tenen aquests pilotsraulitinbcn wrote: Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Si havia vist més llums de les habituals, el més probable es que algú hagués estirat l'alarma i es mostrés el llum taronja.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Incidència (?) a La Sagrera
En la majoria dels casos, si falla l'ATP, es passa a la conducció manual sense ATP a la L1 (i a la L3), així que dubto que fos el motiu.raulitinbcn wrote:... o fallés el ATO/ATPMiquel wrote:Totes les sèries actuals del FMB (excepte 9000) tenen aquests pilotsraulitinbcn wrote: Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Si havia vist més llums de les habituals, el més probable es que algú hagués estirat l'alarma i es mostrés el llum taronja.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N4
- Posts: 48
- Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
- Location: Terrassa
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...
Llegiu aixó...http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
Llegiu aixó...http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
-
- N4
- Posts: 48
- Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
- Location: Terrassa
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
L'enllaç és tot el que he escrit, no només el subratllat... no sé què passa que no puc fer que surti bé. Bé, la notícia és la primera de totes... "Nuevas órdenes del Centro de Control de Metro"
metrobares wrote:Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...
Llegiu aixó...http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
L'enllaç no funciona be.metrobares wrote:Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...
Llegiu aixó...http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
En tot cas, això que dius no deu passar en cas que hagin de sortir amb el disc en vermell? No veig ara un altre motiu pel qual el CCM ordeni una sortida en breu, si el disc és en verd, ja no ho entenc, i ja dubto que el CCM pugui controlar el moment exacte en que un tren tanca portes per demanar al del darrere que vagi tancant. Ho veig estrany, i jo encara no m'hi he topat (que ho hagi detectat) amb aquesta situació.
Altre cosa que penso, es si hi ha agulles pel mig, per exemple, al sortir d'una cotxera, aquí no ho veuria pas gaire "incorrecte", el CCM sap la localització i pot anar avisant de que està a punt de deixar lliure la via, es podria reduir una mica l'elevat temps que inverteixen fent aquestes maniobres a la L3, que no pot ser que un tren trigui més de quatre minuts a sortir i deixar lliure el cantó, això provoca unes cues terribles.
---- Editat
M'havia entretingut mentre escrivia i no he vist l'anotació de l'enllaç, en tot cas, em segueix estranyant aquests fets en plena línia, però si ho diuen serà per algo.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N4
- Posts: 48
- Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
- Location: Terrassa
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
No em refereixo amb circulació degradada. El servei va normal, però per exemple, tren aturat a Trinitat Vella via 1, abans de que el sistema li doni la sortida, i per tant, el tren que entri a via 2 ja estigui casi aturat a l'andana, el CCM els hi diu... amb el disc vermell, que tanquin les portes. Suposo que és per "guanyar" 3 segons, no més, i que quan els hi doni la sortida traccionin i se'n vagin cap a Roquetes. Total, a mi em sembla a part d'una tonteria, un canvi de criteri injustificat. El que abans era sancionable no pot ser ara una ordre del Centre de Control. No té sentir estar aturar a l'estació amb el disc vermell i amb les portes tancades; sempre hi haurà gent que vulgui entrar al tren, o per què no, sortir, i com a manera de donar servei, no em sembla el millor pel passatger.Miquel wrote:L'enllaç no funciona be.metrobares wrote:Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...
Llegiu aixó...http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
En tot cas, això que dius no deu passar en cas que hagin de sortir amb el disc en vermell? No veig ara un altre motiu pel qual el CCM ordeni una sortida en breu, si el disc és en verd, ja no ho entenc, i ja dubto que el CCM pugui controlar el moment exacte en que un tren tanca portes per demanar al del darrere que vagi tancant. Ho veig estrany, i jo encara no m'hi he topat (que ho hagi detectat) amb aquesta situació.
Altre cosa que penso, es si hi ha agulles pel mig, per exemple, al sortir d'una cotxera, aquí no ho veuria pas gaire "incorrecte", el CCM sap la localització i pot anar avisant de que està a punt de deixar lliure la via, es podria reduir una mica l'elevat temps que inverteixen fent aquestes maniobres a la L3, que no pot ser que un tren trigui més de quatre minuts a sortir i deixar lliure el cantó, això provoca unes cues terribles.
---- Editat
M'havia entretingut mentre escrivia i no he vist l'anotació de l'enllaç, en tot cas, em segueix estranyant aquests fets en plena línia, però si ho diuen serà per algo.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Hola, el dijous dia 7 a la L3 allà a les 16:50 aprox, quasi col·lisionem amb el tren de davant a l'estació Les Corts. El meu tren era un 3000 i crec que anava en manual (i sort d'això) a l'arribar a Les Corts ens vam aturar mig tren a dins de l'andana i l'altre mig dins del tunel, després d'una estona aturats ens van fer dessallotjar el tren i vam sortir per la primera porta que hi ha al cap del tren, i al sortir a escasos 10 metres hi havia un 2000 aturat (suposo que s'havia quedat clavat allà per qüestió dels frens o a saber què) i dic sort de que anavem en manual perquè el motorista es va donar compte i va fer una parada suau i sense cap incident. Al cap d'una estona, el 2000 es va poder moure i llavors el nostre motorista va entrar el tren sencer dins l'andana i ja ens va dir que podíem tornar a pujar i al cap d'una estona ja vam reprendre las marxa.
PD: Els motoristes i empleats del metro van actuar de forma molt correcta.
Salutacions!!
PD: Els motoristes i empleats del metro van actuar de forma molt correcta.
Salutacions!!
El metro de Barcelona amb conductors!!!!
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Home, de forma molt correcta, ho dubto, ja explicaran per quin motiu el tren en que anaves va passar-se el disc en vermell de l'estació anterior amb passatge.tintin wrote:Hola, el dijous dia 7 a la L3 allà a les 16:50 aprox, quasi col·lisionem amb el tren de davant a l'estació Les Corts. El meu tren era un 3000 i crec que anava en manual (i sort d'això) a l'arribar a Les Corts ens vam aturar mig tren a dins de l'andana i l'altre mig dins del tunel, després d'una estona aturats ens van fer dessallotjar el tren i vam sortir per la primera porta que hi ha al cap del tren, i al sortir a escasos 10 metres hi havia un 2000 aturat (suposo que s'havia quedat clavat allà per qüestió dels frens o a saber què) i dic sort de que anavem en manual perquè el motorista es va donar compte i va fer una parada suau i sense cap incident. Al cap d'una estona, el 2000 es va poder moure i llavors el nostre motorista va entrar el tren sencer dins l'andana i ja ens va dir que podíem tornar a pujar i al cap d'una estona ja vam reprendre las marxa.
PD: Els motoristes i empleats del metro van actuar de forma molt correcta.
Salutacions!!
Si el 2000 necessités ajuda, el que sempre he vist fer, es que desallotgen el tren del darrere a l'estació anterior, i amb permís del CCM per passar-se el disc en vermell va a socórrer el tren, això si anirà amb Manual si o si, el que es segur, és que el motorista era totalment conscient de que tenia el tren al davant.
En fi, m'estranya força que s'hagi actuat així, ara be, sempre és morbós de veure, m'has fet agafar enveja
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Hola Miquel, em referia de "forma molt correcta" al tracte dels motorista amb el passatge, això si, ni idea de si van seguir el protocol que tocava per a aquests casos jeje.
Podría haver sigut un error del CCM?
Podría ser que quan nosaltres vam sortir de l'estació anterior el tren de davant hagués sortit possant el seu disc vermell i el nostre en verd i seguidament frenar-se? (i per això nosaltres ens el vam trobar de morros XD)
Si voleu tinc unes dues o tres fotos, encara que no es veuen massa bé, però les puc posar
Salutacions !!
Podría haver sigut un error del CCM?
Podría ser que quan nosaltres vam sortir de l'estació anterior el tren de davant hagués sortit possant el seu disc vermell i el nostre en verd i seguidament frenar-se? (i per això nosaltres ens el vam trobar de morros XD)
Si voleu tinc unes dues o tres fotos, encara que no es veuen massa bé, però les puc posar
Salutacions !!
El metro de Barcelona amb conductors!!!!
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Si si, posa-les de ón són exactamenttintin wrote:Hola Miquel, em referia de "forma molt correcta" al tracte dels motorista amb el passatge, això si, ni idea de si van seguir el protocol que tocava per a aquests casos jeje.
Podría haver sigut un error del CCM?
Podría ser que quan nosaltres vam sortir de l'estació anterior el tren de davant hagués sortit possant el seu disc vermell i el nostre en verd i seguidament frenar-se? (i per això nosaltres ens el vam trobar de morros XD)
Si voleu tinc unes dues o tres fotos, encara que no es veuen massa bé, però les puc posar
Salutacions !!
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Encara continua la fallada que fa frenar els trens entre Can Vidalet i Pubilla Cases al mateix punt, avui m'ha tocat veure-ho a bord de la 5001-5004.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Hola, poso les fotografíes, les vaig fer quan em vaig enrecordar de que tenia el mòbil jeje, el 2000 ja s'estava movent una mica.
PD: Estació Les Corts L3
PD: Estació Les Corts L3
- Attachments
-
- IMG_1072.jpg (45.48 KiB) Viewed 7919 times
-
- IMG_1071.jpg (43.89 KiB) Viewed 7919 times
-
- IMG_1070.jpg (32.27 KiB) Viewed 7919 times
El metro de Barcelona amb conductors!!!!
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Aquest mati, la L5 ha patit una incidencia tecnica i la frecuencia de la linia ha quedat alterada. Com a consequencia, els trens es paraven a cada estacio durants uns quants minuts.
Hasta siempre serie 1000
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Segons TMB, la L3 ha restat aturada farà un quart d'hora, però ja s'ha restablert el servei.