Amb la posada en marxa del nou carril VAO també es van posar en funcionament diverses línies de bus que en part del seu recorregut aprofiten aquesta infraestructura i que són la primera fase del servei exprés.cat que s'ha d'estendre per tota Catalunya.
Com que tinc la sort de poder veure aquests autobusos com a mínim cada matí a la sortida de Barcelona, m'he anat fixant en la seva ocupació, i només es pot descriure d'una manera: un total i absolut fracàs.
Aquest matí, per exemple, he vist tres exprés.cat a la sortida de Barcelona: dos entrant a BCN i un sortint, en plena hora punta. La ocupació: aproximadament 18 persones. I quan dic 18 persones, vull dir... sumant-los tots tres!! Els d'entrada portaven 7-8 persones i el de sortida 4 o 5. I per això fan servir autobusos de format llarg? Si amb una furgoneta n'hi hauria prou.
I que consti que m'he esperat a fer aquest comentari després d'un temps de funcionament, perquè pensava que al principi era un tema de desconeixement de les línies... però no, és simplement que, segurament, es tracta de serveis que no tenen cap ni peus, però que queden molt bé dibuixats sobre un plànol.
Evolució del servei Exprés.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Evolució del servei Exprés.cat
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Evolució del servei Exprés.cat
Suposo que només parles de les línies e1 i e2, no?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Evolució del servei Exprés.cat
Parlo de totes les línies que passen per Meridianavictorcasta wrote:Suposo que només parles de les línies e1 i e2, no?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Evolució del servei Exprés.cat
Des de l'existència dels exprés.cat ja no ho conec, però abans les línies A3 a l'UAB i la 620 a Ripollet sempre anaven plenes des de l'estació de Fabra i Puig. Al ser substituïdes per les e3 i e4, respectivament, és estrany que ja no duguin tant passatge.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Evolució del servei Exprés.cat
Segur que anaven plenes? Desconec com anaven abans, però el que sí et puc assegurar és que des que m'hi fixo, absolutament tots els expres.cat van pràcticament buits.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Evolució del servei Exprés.cat
Moltes tardes he vist llargues cues a l'estació de Fabra i Puig per agafar l'A3, l'A2 o el 620. Ara a vegades veig els e3 per l'autopista i buits no van, però tampoc hi va la gent de peu.
En canvi, els e1 i e2 sí que els veig buits, amb una mica més de gent a l'e1 que a l'e2.
En canvi, els e1 i e2 sí que els veig buits, amb una mica més de gent a l'e1 que a l'e2.
Re: Evolució del servei Exprés.cat
La e3 y la e4 eran lineas consolidadas que en realidad solo las han maquillado un poco por lo que si tenian pasaje este seguira. las otras dos son nuevas, la de Terrassa es complicada ya que tienes la renfe que te pone en la sagrera en 35 minutos con un mas que aceptable intervalo de paso y luego tienes los FFGG que te ponen en el centro de barcelona en 45 por lo que solo va bien en la paradas alejadas de los ferrocarriles o renfe, o gente cercana a ferrocarriles que quiera ir a la meridiana, ademas en hora punta que es horario de funcionamiento resulta que tiene que lidiar con los dos embotellamientos clasicos, terrassa y el acceso a la AP7/B30, pero con la poca publicidad que se le ha hecho parece que va arrancando "al ralenti". La de sabadell es otra cosa, aqui corregirme si me equivoco, ya que ahora escribo de oidas me parece que no han quitado la A1 que esa si que llevava pasaje.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Evolució del servei Exprés.cat
Ahir sortia jo de Barcelona per la C-58, cap a les 21:50, i vaig coincidir amb un e4 que també en sortia (ell pel carril BVAO), i quan el carril va tornar al mateix nivell dels normals vaig esmerar-me en arribar a la seva alçada, per veure com anava. No estava malament; no ple, però sí amb una bona ocupació.
Podria ser que depengui bastant de l'horari (que hi hagi gent a aquesta hora que s'estimi més agafar un bus que el tren)
Per cert, aquestes línies són potser les primeres de la història (Barcelona i rodalies) amb nom oficial en minúscula?
Podria ser que depengui bastant de l'horari (que hi hagi gent a aquesta hora que s'estimi més agafar un bus que el tren)
Per cert, aquestes línies són potser les primeres de la història (Barcelona i rodalies) amb nom oficial en minúscula?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Evolució del servei Exprés.cat
Como puse en el hilo de Font, la empresa de Ripollet ha incorporado a su flota un Volvo B12BLE Castrosua Magnus de 3 ejes destinado al exprés.cat. Su matrícula es 1941 CZX y procede de la madrileña Interbus donde estaba numerado como 34