Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

Aquest matí la 3052 ha tingut un problema amb l'ATP-ATO en plena marxa, fet que ha provocat l'aturada en emergència en plena baixada entre Penitents i Vallcarca.
Després d'estar un parell de minuts aturats, el tren ha reprès la marxa en mode Especial (Sense ATP ni M+25 oi?) fins a Diagonal, on ha intentat recuperar l'ATP, com que baixava allà, no he pogut veure si finalment l'ha recuperat o ha continuat com els vells temps.

A banda d'això, sembla ser que la L5 ha tingut algun retard, ja que he arribat més tard a Diagonal i m'he trobat el mateix torn que si anés a l'hora, i per mig confirmar-ho, pel el proper tren s'indicaven 6 minuts.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Pel que sembla, cap a les 9 del matí la L1 ha estat aturada. Algú coneix els motius?

Per cert, una informació molt esclaridora al twitter de TMB:



J. Gabriel Gallart ‏@JGabrielGallart
@TMB_barcelona Aturada la linia 1. a pl de Sants sentit Fondo. Cap problema a #metroBCN ?
Abrir Responder Retwittear Favorito Más
1h TMB ‏@TMB_Barcelona
@JGabrielGallart El servei a la L1 de #metrobcn ja s'ha restablert. Gràcies per l'interès.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

A dia d'avui encara no han arreglat el problema d'alguna cosa entre Can Vidalet i Pubilla Cases que fa que el tren s'aturi en emergència al mateix lloc (una corba), porta passant des de fa ja un mes, l'última que vaig patir va ser ahir, però aquest matí anant per l'altre via he vist un altre 5000 aturat al mateix punt de sempre.

Això és ja preocupant i sembla ser que agafarà la categoria d'expedient X com l'aturada errònia de l'ATO a Passeig de Gràcia a L3, 5 o 6 anys amb l'ATO posat, i encara s'ha d'ajustar la posició d'aturada manualment, sembla mentida que tinguem línies totalment automàtiques i a la resta passi això durant llargs períodes de temps.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Incidència (?) a La Sagrera

Post by Adolescent barceloní »

Aquesta tarda he anat amb l'insti d'"excursió" a Barcelona Activa (c/Llacuna, entre Diagonal, Gran Via i CC Glòries) per allò de la orientació professional cara al futur i ProVP i coses d'aquestes que no venen al cas. Bé, el cas és que hem baixat a Sant Andreu a agafar la L1.

Quan érem a la L1, a l'estació de La Sagrera (que per cert, a veure si es decideixen d'una vegada a posar l'article davant del nom, ja que oficialment l'estació porta l'article davant) hem estat aturats més de 10 minuts. Eren les 15:15-15:20 aproximadament. A les pantalles s'ha posat el "Processant nova informació" i després l'"Actualitzant dades", i quan hem baixat a Glòries m'he fixat i a les pantalles posava "proper tren" i no posava el temps.

Per cert, on hi ha la cabina, pels costats crec, he tingut la sensació que hi havia més llums encesos del normal. I el tren era un S-4000 (composició 3+2, ja m'enteneu)

Algú sap què pot haver passat a La Sagrera?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Incidència (?) a La Sagrera

Post by raulitinbcn »

Adolescent barceloní wrote:Aquesta tarda he anat amb l'insti d'"excursió" a Barcelona Activa (c/Llacuna, entre Diagonal, Gran Via i CC Glòries) per allò de la orientació professional cara al futur i ProVP i coses d'aquestes que no venen al cas. Bé, el cas és que hem baixat a Sant Andreu a agafar la L1.

Quan érem a la L1, a l'estació de La Sagrera (que per cert, a veure si es decideixen d'una vegada a posar l'article davant del nom, ja que oficialment l'estació porta l'article davant) hem estat aturats més de 10 minuts. Eren les 15:15-15:20 aproximadament. A les pantalles s'ha posat el "Processant nova informació" i després l'"Actualitzant dades", i quan hem baixat a Glòries m'he fixat i a les pantalles posava "proper tren" i no posava el temps.

Per cert, on hi ha la cabina, pels costats crec, he tingut la sensació que hi havia més llums encesos del normal. I el tren era un S-4000 (composició 3+2, ja m'enteneu)

Algú sap què pot haver passat a La Sagrera?
Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Blau: Sistema ATP/ATO/ASFA, o el que sigui, desactivat
Blanc: Portes obertes
Taronja: Alarma estirada al vagó indicat
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Incidència (?) a La Sagrera

Post by Miquel »

raulitinbcn wrote: Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Totes les sèries actuals del FMB (excepte 9000) tenen aquests pilots ;)

Si havia vist més llums de les habituals, el més probable es que algú hagués estirat l'alarma i es mostrés el llum taronja.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Incidència (?) a La Sagrera

Post by raulitinbcn »

Miquel wrote:
raulitinbcn wrote: Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Totes les sèries actuals del FMB (excepte 9000) tenen aquests pilots ;)

Si havia vist més llums de les habituals, el més probable es que algú hagués estirat l'alarma i es mostrés el llum taronja.
... o fallés el ATO/ATP
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Incidència (?) a La Sagrera

Post by Miquel »

raulitinbcn wrote:
Miquel wrote:
raulitinbcn wrote: Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Totes les sèries actuals del FMB (excepte 9000) tenen aquests pilots ;)

Si havia vist més llums de les habituals, el més probable es que algú hagués estirat l'alarma i es mostrés el llum taronja.
... o fallés el ATO/ATP
En la majoria dels casos, si falla l'ATP, es passa a la conducció manual sense ATP a la L1 (i a la L3), així que dubto que fos el motiu.
El metro de Barcelona amb motoristes!
metrobares
N4
N4
Posts: 48
Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
Location: Terrassa

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metrobares »

Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...

Llegiu aixó...http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
metrobares
N4
N4
Posts: 48
Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
Location: Terrassa

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metrobares »

L'enllaç és tot el que he escrit, no només el subratllat... no sé què passa que no puc fer que surti bé. Bé, la notícia és la primera de totes... "Nuevas órdenes del Centro de Control de Metro"
metrobares wrote:Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...

Llegiu aixó...http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

metrobares wrote:Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...

Llegiu aixó...http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
L'enllaç no funciona be.
En tot cas, això que dius no deu passar en cas que hagin de sortir amb el disc en vermell? No veig ara un altre motiu pel qual el CCM ordeni una sortida en breu, si el disc és en verd, ja no ho entenc, i ja dubto que el CCM pugui controlar el moment exacte en que un tren tanca portes per demanar al del darrere que vagi tancant. Ho veig estrany, i jo encara no m'hi he topat (que ho hagi detectat) amb aquesta situació.

Altre cosa que penso, es si hi ha agulles pel mig, per exemple, al sortir d'una cotxera, aquí no ho veuria pas gaire "incorrecte", el CCM sap la localització i pot anar avisant de que està a punt de deixar lliure la via, es podria reduir una mica l'elevat temps que inverteixen fent aquestes maniobres a la L3, que no pot ser que un tren trigui més de quatre minuts a sortir i deixar lliure el cantó, això provoca unes cues terribles.

---- Editat
M'havia entretingut mentre escrivia i no he vist l'anotació de l'enllaç, en tot cas, em segueix estranyant aquests fets en plena línia, però si ho diuen serà per algo.
El metro de Barcelona amb motoristes!
metrobares
N4
N4
Posts: 48
Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
Location: Terrassa

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metrobares »

Miquel wrote:
metrobares wrote:Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...

Llegiu aixó...http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
L'enllaç no funciona be.
En tot cas, això que dius no deu passar en cas que hagin de sortir amb el disc en vermell? No veig ara un altre motiu pel qual el CCM ordeni una sortida en breu, si el disc és en verd, ja no ho entenc, i ja dubto que el CCM pugui controlar el moment exacte en que un tren tanca portes per demanar al del darrere que vagi tancant. Ho veig estrany, i jo encara no m'hi he topat (que ho hagi detectat) amb aquesta situació.

Altre cosa que penso, es si hi ha agulles pel mig, per exemple, al sortir d'una cotxera, aquí no ho veuria pas gaire "incorrecte", el CCM sap la localització i pot anar avisant de que està a punt de deixar lliure la via, es podria reduir una mica l'elevat temps que inverteixen fent aquestes maniobres a la L3, que no pot ser que un tren trigui més de quatre minuts a sortir i deixar lliure el cantó, això provoca unes cues terribles.

---- Editat
M'havia entretingut mentre escrivia i no he vist l'anotació de l'enllaç, en tot cas, em segueix estranyant aquests fets en plena línia, però si ho diuen serà per algo.
No em refereixo amb circulació degradada. El servei va normal, però per exemple, tren aturat a Trinitat Vella via 1, abans de que el sistema li doni la sortida, i per tant, el tren que entri a via 2 ja estigui casi aturat a l'andana, el CCM els hi diu... amb el disc vermell, que tanquin les portes. Suposo que és per "guanyar" 3 segons, no més, i que quan els hi doni la sortida traccionin i se'n vagin cap a Roquetes. Total, a mi em sembla a part d'una tonteria, un canvi de criteri injustificat. El que abans era sancionable no pot ser ara una ordre del Centre de Control. No té sentir estar aturar a l'estació amb el disc vermell i amb les portes tancades; sempre hi haurà gent que vulgui entrar al tren, o per què no, sortir, i com a manera de donar servei, no em sembla el millor pel passatger.
User avatar
tintin
N6
N6
Posts: 176
Joined: Monday 23/06/2008 15:04
Location: Barcelona - Horta

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by tintin »

Hola, el dijous dia 7 a la L3 allà a les 16:50 aprox, quasi col·lisionem amb el tren de davant a l'estació Les Corts. El meu tren era un 3000 i crec que anava en manual (i sort d'això) a l'arribar a Les Corts ens vam aturar mig tren a dins de l'andana i l'altre mig dins del tunel, després d'una estona aturats ens van fer dessallotjar el tren i vam sortir per la primera porta que hi ha al cap del tren, i al sortir a escasos 10 metres hi havia un 2000 aturat (suposo que s'havia quedat clavat allà per qüestió dels frens o a saber què) i dic sort de que anavem en manual perquè el motorista es va donar compte i va fer una parada suau i sense cap incident. Al cap d'una estona, el 2000 es va poder moure i llavors el nostre motorista va entrar el tren sencer dins l'andana i ja ens va dir que podíem tornar a pujar i al cap d'una estona ja vam reprendre las marxa.

PD: Els motoristes i empleats del metro van actuar de forma molt correcta.

Salutacions!!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

tintin wrote:Hola, el dijous dia 7 a la L3 allà a les 16:50 aprox, quasi col·lisionem amb el tren de davant a l'estació Les Corts. El meu tren era un 3000 i crec que anava en manual (i sort d'això) a l'arribar a Les Corts ens vam aturar mig tren a dins de l'andana i l'altre mig dins del tunel, després d'una estona aturats ens van fer dessallotjar el tren i vam sortir per la primera porta que hi ha al cap del tren, i al sortir a escasos 10 metres hi havia un 2000 aturat (suposo que s'havia quedat clavat allà per qüestió dels frens o a saber què) i dic sort de que anavem en manual perquè el motorista es va donar compte i va fer una parada suau i sense cap incident. Al cap d'una estona, el 2000 es va poder moure i llavors el nostre motorista va entrar el tren sencer dins l'andana i ja ens va dir que podíem tornar a pujar i al cap d'una estona ja vam reprendre las marxa.

PD: Els motoristes i empleats del metro van actuar de forma molt correcta.

Salutacions!!
Home, de forma molt correcta, ho dubto, ja explicaran per quin motiu el tren en que anaves va passar-se el disc en vermell de l'estació anterior amb passatge.
Si el 2000 necessités ajuda, el que sempre he vist fer, es que desallotgen el tren del darrere a l'estació anterior, i amb permís del CCM per passar-se el disc en vermell va a socórrer el tren, això si anirà amb Manual si o si, el que es segur, és que el motorista era totalment conscient de que tenia el tren al davant.

En fi, m'estranya força que s'hagi actuat així, ara be, sempre és morbós de veure, m'has fet agafar enveja :)
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
tintin
N6
N6
Posts: 176
Joined: Monday 23/06/2008 15:04
Location: Barcelona - Horta

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by tintin »

Hola Miquel, em referia de "forma molt correcta" al tracte dels motorista amb el passatge, això si, ni idea de si van seguir el protocol que tocava per a aquests casos jeje.

Podría haver sigut un error del CCM?
Podría ser que quan nosaltres vam sortir de l'estació anterior el tren de davant hagués sortit possant el seu disc vermell i el nostre en verd i seguidament frenar-se? (i per això nosaltres ens el vam trobar de morros XD)

Si voleu tinc unes dues o tres fotos, encara que no es veuen massa bé, però les puc posar ;)

Salutacions !!
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by raulitinbcn »

tintin wrote:Hola Miquel, em referia de "forma molt correcta" al tracte dels motorista amb el passatge, això si, ni idea de si van seguir el protocol que tocava per a aquests casos jeje.

Podría haver sigut un error del CCM?
Podría ser que quan nosaltres vam sortir de l'estació anterior el tren de davant hagués sortit possant el seu disc vermell i el nostre en verd i seguidament frenar-se? (i per això nosaltres ens el vam trobar de morros XD)

Si voleu tinc unes dues o tres fotos, encara que no es veuen massa bé, però les puc posar ;)

Salutacions !!
Si si, posa-les de ón són exactament
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

Encara continua la fallada que fa frenar els trens entre Can Vidalet i Pubilla Cases al mateix punt, avui m'ha tocat veure-ho a bord de la 5001-5004.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
tintin
N6
N6
Posts: 176
Joined: Monday 23/06/2008 15:04
Location: Barcelona - Horta

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by tintin »

Hola, poso les fotografíes, les vaig fer quan em vaig enrecordar de que tenia el mòbil jeje, el 2000 ja s'estava movent una mica.
PD: Estació Les Corts L3
Attachments
IMG_1072.jpg
IMG_1072.jpg (45.48 KiB) Viewed 7940 times
IMG_1071.jpg
IMG_1071.jpg (43.89 KiB) Viewed 7940 times
IMG_1070.jpg
IMG_1070.jpg (32.27 KiB) Viewed 7940 times
nestor
N4
N4
Posts: 61
Joined: Tuesday 25/12/2007 23:56
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by nestor »

Aquest mati, la L5 ha patit una incidencia tecnica i la frecuencia de la linia ha quedat alterada. Com a consequencia, els trens es paraven a cada estacio durants uns quants minuts.
Hasta siempre serie 1000
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Segons TMB, la L3 ha restat aturada farà un quart d'hora, però ja s'ha restablert el servei.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”