El Punt/Avui, 14 de març de 2013 wrote: La Generalitat adjudica la redacció del projecte del carril bus Lloret-Blanes
Se n'encarregarà l'empresa Tec-Cuatro SA & Técnica y Proyectos per 476.258,26 euros
Preveu crear quatre carrils entre les dues ciutats
14/03/13 02:00 - Lloret de Mar / Blanes - Nuri Forns
La Generalitat ja ha adjudicat la redacció del projecte per fer el carril bus entre Lloret de Mar i Blanes, per un import de 476.258,26 euros. L'empresa encarregada és Tec Cuatro, SA & Técnica y Proyectos, segons es va fer públic ahir. El projecte del carril bus, que ha d'enllaçar l'estació d'autobusos de Lloret de Mar amb el centre i l'estació de tren de Blanes, té un cost aproximat de 30 milions d'euros, segons es va fer públic fa més de tres anys.
L'empresa que farà el projecte executiu va quedar en la primera posició pel que fa a l'oferta tècnica i en la dotzena posició quant a l'oferta econòmica. El regidor responsable de Territori i Sostenibilitat de Lloret de Mar, Ignasi Riera, va valorar molt positivament que s'avanci en el projecte. “És molt necessari i ja fa temps que es va dir que es prioritzaria”, va dir, i va remarcar la importància del futur carril –a la pràctica es crearan quatre carrils de Blanes a Lloret– per descongestionar el trànsit de la zona. “En el moment en què l'autobús vagi més ràpid, la gent deixarà més el cotxe a casa. És fonamental per a la circulació de la zona”, hi va afegir. Actualment, l'autobús comparteix carril amb els cotxes, i, sobretot a l'estiu, el trànsit fa que no sigui un mitjà de transport prou atractiu.
A l'entrada de Lloret actualment ja hi ha quatre carrils, que s'hauran d'adequar tot i que es van fer seguint les instruccions de la Generalitat i amb vista al futur projecte.
LA XIFRA
476.258 euros
és el que costarà la redacció del projecte executiu del carril bus. La inversió de l'obra serà de 30 milions.
LA FRASE
Aquest projecte és fonamental per a la circulació a la zona i per al turisme
Ignasi Riera
Regidor de territori i sostenibilitat
Més de 28.000 vehicles al dia
La Generalitat ja va informar a finals del 2009 que el carril bus entre Lloret de Mar i Blanes seria una realitat en un període tres o quatre anys. La infraestructura, que també preveu un carril bici, farà 6,2 quilòmetres. La carretera que uneix els dos municipis concentra un elevat volum de trànsit, més de 28.000 vehicles al dia, i un elevat nombre de serveis de transport col·lectiu de viatgers, tant regulars com discrecionals, que representen més de 700 vehicles cada dia. Les principals línies regulars interurbanes mouen a l'entorn de dos milions de viatgers a l'any.
carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Imatge de l'Street View de google del mateix indret: http://maps.google.es/maps?hl=ca&ll=41. ... 9,,0,-2.68
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Que m'ho desglossin, si us plau
Algú em pot explicar a sant de què es pot arribar a facturar mig quilo per redactar un projecte d'aquestes característiques?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Tota la feinada de redactar el projecte, vorals, cablegueram, etc, etc, etc.
Suposo que també els visats d'obra.
Suposo que també els visats d'obra.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És només el projecte
Redactar el projecte no requereix cap permís d'obra. El resultat final no és més que un document que, això sí, ha de tenir en compte el terreny fins al més mínim detall. I precisament per això, em pregunto on van a parar prop de 500.000 euros. O no sé veure l'esforç material que hi ha al darrere, o molt m'ensumo que aquí hi haurà algú que es farcirà les butxaques de valent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: És només el projecte
Considerando todo el papeleo burocrático que hace falta para una obra así en España, no me sorprende. Aparte de las mediciones y cálculos, piensa todos los estudios que pedirán: Estudio de impacto medioambiental, estudio de impacto acústico, estudio de seguridad vial, estudio de reordenación de tráfico... me lo estoy inventando esto, pero si (como salió en un conocido programa de tv) para montar una pequeña bodega en Cádiz te dejas 12.000 euros en trámites y 40.000 euros en estudios, para una obra de este tipo no lo veo tan descabellado. Lo cual no quita que sea un robo, aunque legal, pues todo esto deriva de una estructura legalista e ineficiente, donde la mitad de estudios no vendrán al caso, y otros tantos que harían falta no son requeridos, y donde cualquier paso hacia la ejecución del proyecto viene acopañada de trámites excesivamente complejos y sus correspondientes tasas. Con otras palabras, han montado un tinglado donde están obligados por ley a mandar hacer todos esos estudios, y se dará la casualidad que son los amiguetes de los dirigentes los que abren despachos que elaboren esos estudios, sabiendo que nunca les faltará trabajo.Guigui wrote:Redactar el projecte no requereix cap permís d'obra. El resultat final no és més que un document que, això sí, ha de tenir en compte el terreny fins al més mínim detall. I precisament per això, em pregunto on van a parar prop de 500.000 euros. O no sé veure l'esforç material que hi ha al darrere, o molt m'ensumo que aquí hi haurà algú que es farcirà les butxaques de valent.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Guigui, en el projecte es poden incloure les despeses de permisos i taxes.
Refer un tram de carretera pot obligar a refer el clavegueram, per exemple.
Alf, estic bastant d'acord amb tu. Tot i que això de la ineficiencia i "robo" legal no puc opinar-hi per falta de coneixement en el tema.
Pero si per mig milió d'euros ens qeixem, que hem de fer amb els 600 milions d'euros (uns 100 mil milions de pts (de l'any 2000)) per a una estació discutible?
Ja se que no es el tema, però perquè valoren una mica les coses.
Refer un tram de carretera pot obligar a refer el clavegueram, per exemple.
Alf, estic bastant d'acord amb tu. Tot i que això de la ineficiencia i "robo" legal no puc opinar-hi per falta de coneixement en el tema.
Pero si per mig milió d'euros ens qeixem, que hem de fer amb els 600 milions d'euros (uns 100 mil milions de pts (de l'any 2000)) per a una estació discutible?
Ja se que no es el tema, però perquè valoren una mica les coses.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
No sembla gaire pràctic que el carril bus estigui a l'esquerra, a cada parada tindrà que canviar de carril.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Redacció i execució
Em sembla que encara no ho has entès. Mig quilo se'n va "només" en redactar el projecte, no en executar-lo (realitzar l'obra).gatvell wrote:Pero si per mig milió d'euros ens qeixem, que hem de fer amb els 600 milions d'euros (uns 100 mil milions de pts (de l'any 2000)) per a una estació discutible?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
SI que ho he entés, Guigui. Abans havia treballat en una empresa de contrucció, fent avantprojectes, projectes constructius i executius.
Ara, caldria veure el projecte aquest i valorar-ne si realment s'ho val pagar mig milió d'euros.
Ara, caldria veure el projecte aquest i valorar-ne si realment s'ho val pagar mig milió d'euros.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
El cost de redacció d'aquest projecte és un 1,6% del cost d'execució, a mi no em sembla descabellat. És més, en altres països s'hi dediquen percentatges (i terminis) superiors al projecte, però a l'hora d'executar la construcció és menys probable que apareguin "sorpreses". El problema que succeeix aquí és que una obra es pressuposta per 50 milions, s'adjudica per 40 i acaba costant 60 o 70.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Aprofitant els fons Next Generation, la construcció del carril bici i el carril bus, Lloret remodelarà la cruïlla de les carreteres de Lloret a Blanes, Tossa i Vidreres amb la construcció d'una rotonda a un sol nivell.Diari de Girona, 13 de desembre de 2022 wrote: Lloret de Mar reordenarà la principal entrada al muncipi l’any vinent
Preveu construir una gran rotonda a la intersecció de les avingudes Alegries i Vila de Blanes amb un cost d’uns sis milions d’euros
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.