[quotehttp://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 9&idioma=0]
Simulacre d'incendi en un tren de FGC al túnel de Sarrià de Barcelona
Protecció Civil de la Generalitat i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) han organitzat aquest exercici en què han intervingut Bombers de Barcelona, Guàrdia Urbana, Mossos d’Esquadra i SEM, a més d’una vuitantena de figurants i uns quaranta observadors
A l’exercici s’ha activat el pla d’Actuació de Protecció Civil de Catalunya Procicat per a emergències en el transport de viatgers per ferrocarril, el Pla d’Autoprotecció per a emergències de FGC i el pla d’emergències en el transport ferroviari de viatgers de l’Ajuntament de Barcelona
Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) i Ferrocarril de la Generalitat (FGC) han organitzat aquesta passada matinada un simulacre d’incendi en un tren de la línia Barcelona-Vallès al túnel entre l'estació de Sarrià i Tres Torres de Barcelona. A l’exercici s’ha efectuat l’evacuació d’una vuitantena de passatgers entre els quals hi havia ferits de diversa consideració.
L’exercici s’ha iniciat quan el maquinista ha detectat el fum de l’incendi dins d’un vagó i ha avisat al Centre de Comandament Integrat (CCI) que no podia continuar la marxa. El CCI ha trucat immediatament al telèfon d’emergències 112 i al Centre de Coordinació d’Emergències de Catalunya CECAT (Protecció Civil de la Generalitat) i aquests han el protocol d’avisos als cossos de seguretat i emergències.
El maquinista ha donat la instrucció a la vuitantena de passatgers d’evacuar de seguida el comboi i sortir en direcció contraria al fum, cap a l’estació de Tres Torres. De seguida que ha arribat el personal de FGC i els Bombers de Barcelona (aquests amb una vagoneta especial), han desallotjat els passatgers cap a l’exterior de l’estació.
Els Bombers de Barcelona s’han encarregat del rescat i salvament de les ferits que han quedat atrapats al comboi i de les tasques d’extinció del foc. Posteriorment, els ferits de diversa consideració han estat traslladats a la zona habilitada pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), que n’ha fet l’assistència abans de traslladar-los al centre sanitari corresponent segons la seva gravetat.
Per la seva banda, els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana han controlat els accessos a l’estació i han garantit l’arribada dels serveis d’emergències. Els Mossos han activat les patrulles de seguretat ciutadana a les dues estacions afectades i també s’han coordinat amb el personal de seguretat privada de FGC per facilitar l’evacuació dels passatgers afectats. La Guàrdia Urbana s’ha activat pel control del trànsit a la Via Augusta, restringit per facilitar la mobilitat dels vehicles d’emergències.
El Servei de Logística i Operacions Territorials de Protecció Civil de la Generalitat també s’ha desplaçat al lloc per donar suport als grups actuants i ajudar en la creació i coordinació del Centre de Comandament Avançat (CCA).
Aquest incendi ha servit per comprovar els protocols d’actuació, comunicació i coordinació entre el Pla d’Autoprotecció de FGC i el Pla d’Emergències de la Generalitat; per provar l’activació del Pla d’Autoprotecció de la línia Barcelona –Vallès de FGC, i per provar la coordinació dels cossos d’emergències implicats en un sinistre d’aquest tipus.
El simulacre s’ha dut a terme de matinada per no alterar el funcionament normal del servei, però s’ha organitzat i realitzat sobre la hipòtesi d’un accident produït a les onze del matí pel que fa a l’afectació dels passatgers i als mitjans que han intervingut.
En aquest exercici han participat unes 240 persones entre els efectius d’emergències, els figurants i els observadors. Han intervingut unes set persones entre agents d’estació i comandaments, a més dels operadors de sales de Ferrocarrils de la Generalitat; 25 efectius dels Bombers de Barcelona, amb 8 vehicles (2 unitats de comandament, 1 tanc lleuger i 1 vehicle d’aire i ventilació entre aquests); els Mossos d’Esquadra amb una trentena d’efectius de les unitats de Seguretat Ciutadana i Àrea de Recursos Operatius (ARRO) de la Regió Policial Metropolitana Barcelona, així com de les Sales Regional i Central de Comandament i de l’Àrea de Seguretat del Transport Metropolità, que depèn de la Comissaris General de Mobilitat; Guàrdia Urbana de Barcelona amb els efectius que es troben treballant a la zona en el moment del simulacre; el Sistema d’Emergències Mèdiques amb 15 professionals i 7 ambulàncies (2 de Suport Vital Avançat, 2 de Suport Vital Intermedi i 1 Vehicle d’Intervenció Ràpida); i tècnics del servei de Logística i d’Operacions Territorials Protecció Civil de la Generalitat.
En el paper dels passatgers i ferits del tren han participat 80 figurants, la majoria dels quals eren alumnes del cicle formatiu de Tècnic en Emergències Sanitàries de l’Escola Alexandre Satorras de Mataró, de l’IES Les Vinyes de Santa Coloma de Gramenet i de l’Escola del Clot de Barcelona. També han intervingut membres d’Associacions de Voluntaris de Protecció Civil. Els ferits els han caracteritzat estudiants de maquillatge de Stick Art Studio. En l’exercici, també han participat uns 40 observadors fent l’avaluació de les diverses accions dutes a terme en els diferents escenaris del simulacre.
En aquest link podeu descarregar-vos fotografies i un vídeo de l'exercici.[/quote]
Simulacre d'incendi en un tren de FGC al túnel de Sarrià de
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Simulacre d'incendi en un tren de FGC al túnel de Sarrià de
Post by raulitinbcn »
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró