Metros de tot el món

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Metros de tot el món

Post by Oriolix »

Un article amb xifres sobre xarxes de metros arreu del món, destacant innovacions d'interès.

http://www.bbc.com/travel/blog/20130314 ... he-numbers

Com a curiositat, d'Europa només esmenta Londres i Copenhaguen...
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Metros de tot el món

Post by uriol108 »

El metro de Pequín, el més saturat del món

El suburbà xinès, amb 10,27 milions de passatgers al dia, ja supera el de Moscou

Image

Dos mesos després d'haver inaugurat quatre línies noves, amb què suma un total de 16, el metro de Pequín s'ha convertit en el més saturat del món, amb més 10,27 milions de passatgers al dia, i ha superat la xifra rècord que tenia el metro de Moscou, amb 10 milions.

"Probablement, aquest any veurem sovint aquest nombre diari de viatges", ha comentat el director del Centre de Control de Trànsit de Pequín, Zhan Minghui, citat pel portal xinès china.org.

Segons els registres oficials, el metro de Pequín registra la màxima ocupació entre el juliol i el setembre.

El 2002, el metro de la capital xinesa només comptabilitzava 1,32 milions de viatges per dia, una xifra que es va incrementar fins als 8 milions el 2012. Va arribar als nou milions l'1 de març d'aquest any i divendres va batre el rècord mundial a l'arribar als 10,27 milions de passatgers.

Encara que la inauguració de noves línies ha alleujat els problemes de congestió que patien algunes de les més antigues, ara són les més modernes les que registren més aglomeracions, en especial durant les hores punta, que acumulen prop del 40 per cent del volum de passatgers.

Segons Zhan, per alleujar aquest problema en els pròxims mesos s'augmentarà el nombre de vagons per línia i es reduirà el temps d'espera entre dos trens.
Evitar estampides

També es continuarà amb la restricció d'ingressos en 43 estacions per evitar possibles estampides, ha afegit Zhan. L'aglomeració que diàriament registra el metro de Pequín també és deguda a l'increment de la població en els últims anys.

Segons la Comissió de Planificació Familiar i de la Població de Pequín, els residents permanents de la ciutat eren 20,69 milions a finals del 2012, un increment del 2,5 per cent interanual.

S'espera que el 2015 el metro de la capital xinesa arribi a les 19 línies, que tindran una longitud operacional de 561 quilòmetres, una xifra que el 2020 arribarà als 1.000 quilòmetres operacionals.

Divendres, 15 de març del 2013 - 11:20h.
EL PERIÓDICO / Pequín
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... on-2341360
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ja saben què vol dir "saturat"?

Post by Guigui »

Si, més enllà de la xifra d'usuaris, no indiquen per a quants passatgers està concebuda, és absurd "informar" de la suposada saturació d'una xarxa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”