Res, ni a la premsa ni al web de la Paeria.
El que sí he trobat són les condicions de la prorroga de la concessió a Moventis, que resulta que es va aprovar el juliol de l'any passat i no me'n vaig assabentar. No sé si em vaig despistar o és que simplement ningú no se'n va fer ressò:
33.- APROVACIÓ DE LA MODIFICACIÓ I PRÒRROGA DEL CONTRACTE DE GESTIÓ DEL SERVEI PÚBLIC DE TRANSPORT COL•LECTIU URBÀ DE VIATGERS A LLEIDA
Vista la proposta de l’Oficialia Major, amb 14 vots a favor del Grup Municipal del PSC i 12 abstencions dels grups municipals de CiU i PP, s’acorda:
1r. Aprovar la modificació de la clàusula 3 “TERMINI DEL CONTRACTE” del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, la qual quedarà redactada de la següent manera:
“Clàusula 3 TERMINI DEL CONTRACTE]
El termini del contracte serà de vint (20) anys a comptar des de la data de l’inici de la prestació del servei per l’empresa adjudicatària. A la finalització de l’esmentat termini es podrà concedir una pròrroga expressa de fins a cinc (5) anys, per una única vegada, a sol•licitud de l’adjudicatari, si concorren les circumstàncies que van motivar-ne l’atorgament, particularment la prestació satisfactòria del servei durant el període inicial i la concurrència en l’empresa gestora de les condicions que exigeix la legislació de transports. Així mateix, per a la concessió de la dita pròrroga, l’Ajuntament de Lleida analitzarà els punts assenyalats a la clàusula 25 del present plec de condicions. Serà necessari també per atorgar la pròrroga que l’empresa gestora accepti les condicions o modificacions que l’Ajuntament de Lleida pugui establir per una millor prestació del servei i satisfacció de l’interès públic.
L’empresa gestora haurà de sol•licitar la dita pròrroga amb una antelació mínima de dotze mesos a la data de finalització del termini inicial.”
2n. Aprovar l’import de 327.598 € anuals a satisfer durant el termini de durada i de pròrroga del contracte, a l’objecte de restablir l’equilibri econòmic de la gestió del servei.
3r. Aprovar la modificació de la clàusula 16 “PERSONAL” del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, la qual quedarà redactada de la següent manera:
“Clàusula 16 PERSONAL
Pel que fa al personal de l’empresa adjudicatària del servei, aquest és el relacionat en la clàusula 58.6 del present plec.
En cas de conflicte l’Ajuntament de Lleida farà de mitjancer entre les parts (Empresa i Comitè d’Empresa i Sindicats) per a la ràpida solució d’aquest. “.
4t. Aprovar la modificació de la clàusula 25 “CONCESSIÓ DE LA PRÒRROGA”, paràgraf 3, apartat 1.del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, la qual quedarà redactada de la següent manera:
“Clàusula 25 CONCESSIÓ DE LA PRÒRROGA
[...]
1.- Assoliment en el període d’uns objectius prefixats i l’evolució de determinats paràmetres del servei:
a)L’evolució del passatge del servei i l’assoliment dels objectius de viatgers formulats d’acord amb el quadre i les fórmules incloses en la seva documentació annexa a la sol.licitud de pròrroga en l’apartat que fa referència a aquest aspecte
b) Millora de la informació web, incloent els temps, recorreguts, “vull anar”;
c)Incloure a la web integració dels recorreguts a sistema de geolocalització tipus “google maps”
d)Millor i major informació a bord dels autobusos de la xarxa disponible, a proposta dels tècnics de l’Ajuntament, incloent qualsevol innovació tecnològica que pugui sorgir.
[...]”
5è. Aprovar la modificació parcial de la clàusula 40 “MATERIAL MÒBIL” del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, en el sentit de substituir on diu:
“En les futures renovacions de la flota, la determinació de les característiques bàsiques dels vehicles, així com la modalitat i els terminis de finançament, seran proposades per l’empresa operadora, però hauran de comptar amb el vist i plau de l’Ajuntament de Lleida”
ha de dir:
“En les futures renovacions de la flota, la determinació de les característiques bàsiques dels vehicles, així com la modalitat i els terminis de finançament, seran proposades per l’empresa operadora, però hauran de comptar amb l’aprovació prèvia de l’Ajuntament de Lleida, i el qual podrà comparar l’oferta amb altres existents en el mercat i sempre s’aplicarà la mes avantatjosa per l’Ajuntament, que tindrà en compte la valoració de les millores mediambientals, i en cas de discrepància amb l’oferta financera, l’Ajuntament podrà presentar contraproposta. ”.
6è. Aprovar la modificació de la clàusula 42 “COTXERES, INSTAL•LACIONS TÈCNIQUES I OFICINES” del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, la qual quedarà redactada de la següent manera:
“Clàusula 42 COTXERES, INSTAL•LACIONS TÈCNIQUES I OFICINES
L’empresa haurà de comptar durant la vigència del contracte d’unes oficines d’atenció al públic al centre de la ciutat.
El concursant haurà de construir una cotxera en el terreny municipal destinat a tal efectes en el Polígon de Torrerribera. Aquesta obligació no serà exigible fins que l’Ajuntament posi a disposició de la concessionària l’esmentat terreny.
Fins el moment de la posta en marxa de la cotxera, mantindrà aquest servei en el mateix lloc actual (carrer Santa Cecília), que l’Ajuntament posa a disposició del concessionari, sense cost de lloguer.
El projecte de la nova cotxera serà aprovat expressament per l’Ajuntament de Lleida. Els tècnics municipals portaran un seguiment econòmic i tècnic de la construcció de la nova cotxera.
La cotxera un cop construïda serà de titularitat municipal, actuant l’empresa com a administradora de la instal•lació, obligant-se al manteniment i conservació de la instal•lació.
A sol•licitud de l’operador, l’Ajuntament pot autoritzar la utilització de les cotxeres per actuacions diferents a les prestacions incorporades en el present contracte, i els ingressos derivats d’aquestes utilitzacions extraordinaries computaran als efectes de determinar els ingressos percebuts per l’adjudicatària del servei en la liquidació anual corresponent.”
7è. Aprovar la modificació parcial de la clàusula 49 “SISTEMA DE SUBVENCIONS”, apartat 1 “Despeses” del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, la qual quedarà redactada de la següent manera:
“[...]
Clàusula 49.1 Despeses
“Les despeses d’explotació D inclouen les despeses a cost real de la compra dels autobusos Mv, l’amortització de les cotxeres Cx, i el cost d’operació dels autobusos Co, que es calcula com el producte del nombre de quilometres útils realitzats durant l’exercici que es liquida i el preu per Qm útil compromès per l’operador:
D = Mv + Cx + Co
Els costos d’operació serà la suma del Qm bàsic ofertats més el Qm addicionals realment realitzats, considerats aquests com l’escreix dels Qm ofertats.”
[...]”.
8è. Aprovar la modificació parcial de la clàusula 51 “DESPESES DEL SERVEI” apartat 1 “Cost de gestió de l’immobilitzat” del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, pel que fa al càlcul de les amortitzacions, la qual quedarà redactada de la següent manera:
“[...]
Als efectes de càlcul de les amortitzacions es tindrà en consideració la següent taula:
ACTIU ANYS
Material mòbil 15
Cotxera 25
Canceladores i equipament de bus 5
SAE i elements informació a usuari 5
[...]”
9è. Aprovar la modificació parcial de la clàusula 51 “DESPESES DEL SERVEI” apartat 1.2 “Cost de la Cotxera” del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, eliminant el paràgraf que diu:
“[...]
D’acord amb el previst a la clàusula 42 en tant en quant no es posi en marxa la nova cotxera es considerarà com a despesa en aquest apartat el lloguer de l’actual cotxera.
[...]”.
10è. Aprovar la modificació de la clàusula 51 “DESPESES DEL SERVEI” apartat 2 “Cost d’operació”, del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, la qual quedarà redactada de la següent manera:
“Clàusula 51 DESPESES DEL SERVEI
[...]
51.2 Cost d’operació
“El cost d’operació serà expressat en termes nets (sense IVA i en euros) seran:
Preu per km bàsic fins a 1.437.500 km a 4,9817 €.
Preu per km addicional, a partir d’1.437.500 km a 3,75 €.
En el cas en què es produeixi un increment en el nombre de Qm, amb petició expressa per part de l’Ajuntament, a partir de l’exercici 2014, l’escreix de quilòmetres
fins a un màxim del 5% sobre el tancament del 2013 es calcularan al preu de km bàsic actualitzat i la resta al preu actualitzat del quilòmetre addicional incrementat en un 2,5%.”.
[...]”
11è. provar la modificació total de la clàusula 54 “PREVISIÓ DE VIATGERS” del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, la qual quedarà redactada de la següent manera:
“Clàusula 54. PREVISIÓ DE VIATGERS
L’operador haurà compromès una evolució del compromís de viatgers de pagament
per als 15 anys de contracte.
Es fixa un compromís de viatgers per l’any 2013 de 6.701.714 viatgers totals, i es fitxa un increment anual del 0,5% fins l’any 2019. Per els any 2020-2021 i 2022 el increment es fixa en un 1% per cada un dels anys, sempre que la població de Lleida tingui un increment de 2.600 habitants respecte a la població de l’any 2013, de no produir-se aquest es mantindrà l’increment del 0,5%
Per al període de la prorroga es fixarà un increment anual del 0,5%.
El quadre de compromís de viatgers serà:
2013: 6.701.714
2014: 6.735.223
2015: 6.768.899
2016: 6.802.743
2017: 6.836.757
2018: 6.870.941
2019: 6.905.295
2020: 6.974.348
2021: 7.044.092
2022: 7.114.533
2023: 7.150.105
2024: 7.185.856
2025: 7.221.785
2026: 7.257.894
2027: 3.647.091
L’objectiu anual de viatgers s’actualitzarà (Vopa serà l’objectiu de viatgers actualitzat) sempre que durant l’exercici precedent s’hagi superat l’objectiu preestablert. L’actualització s’efectuarà d’acord amb la fórmula següent:
Vopa (anyi) = màxim { Vop(anyi) ; Vr(anyi-1) + 0,3x [ Vop(anyi) - Vop(anyi-1) ] }
En el cas que durant l’exercici precedent no s’hagi superat l’objectiu preestablert, l’actualització s’efectuarà d’acord amb la fórmula :
Vopa (anyi) = Vr (anyi-1) + [ Vop(anyi) - Vop(anyi-1) ]
on Vop són els viatgers objectiu i Vr són els viatgers reals.
A efectes dels incentius i penalitzacions per el complimenten del compromís de viatgers se estableix una banda de ±5% sobre els viatges compromesos que no donarà lloc ni al cobrament d’incentiu ni al pagament de penalitzacions per part de l’adjudicatari.”.
12è. Aprovar la modificació de la clàusula 58 “ANNEXOS” del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, amb la incorporació de la nova documentació presentada pel concessionari, en data 19 de juliol de 2012, que substitueix l’anterior.
13è. Aprovar la incorporació de la Clàusula 59 MILLORES del Plec de condicions administratives, tècniques i econòmiques que regeix el contracte de gestió del servei de transport urbà de viatgers a Lleida, la qual quedarà redactada de la següent manera:
“Clàusula 59 MILLORES
-Autobusos de Lleida es compromet a dedicar un 1,75% anual del total dels ingressos per billetatge a campanyes de promoció i informació de la mobilitat, sempre prèviament autoritzades per l’Ajuntament.
- Autobusos de Lleida es compromet a ubicar una segona oficina d’atenció i informació a l’usuari en un local cedit per l’Ajuntament.
- Autobusos de Lleida es compromet a instal•lar anualment una plataforma d’obra d’idèntiques característiques a les existent i es compromet a traslladar les existents davant un canvi d’ubicació.
- Autobusos de Lleida es compromet a instal•lar un sistema de pagament mitjançant telefonia mòbil.
- Autobusos de Lleida facilitarà dos terminals de telefonia mòbil i una tablet al personal de l’Ajuntament que fan el seguiment del servei, a fi efecte de què puguin desenvolupar la seva tasca i estar connectats al software de l’explotació.
-Autobusos de Lleida realitzarà un mínim de 350 inspeccions mensuals de billetatge a bord dels autobusos, informe a incloure al resum mensual d’explotació.
-Estudi de redisseny del servei d’Autobusos Urbans de Lleida, analitzant la xarxa actual i les necessitats de millor de la cobertura; estudi que realitzaran durant el segon semestre del 2012 i actualitzacions cada 5 anys durant la vigència del contracte.”.
14è. El present acord sorgirà efectes a partir de l’1 de juliol de 2012.
15è. Facultar l’Alcalde per procedir a la firma de tots els documents necessaris per a l'execució d’aquest acord i perquè realitzi tots els tràmits que calguin per a la seva efectivitat.
16è. Notificar aquest acord als interessats pel seu coneixement i als efectes oportuns.