Els d'Urgell són dels anys 40 o 50. Del 1929 són els primers de la ciutat, que avui ja no existeixen. Però tot i així, els d'Urgell no deixen de tenir el seu interès.Oriolix wrote:Segons l'article, els semàfors del carrer Urgell són del 1929 i, per tant, mereixen un reconeixement i una atenció que l'Ajuntament de moment no els està donant.
80 anys de semàfors a Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No són els primers
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
Tot i que oficialment el primer semàfor a la Ciutat de Barcelona consta que es va estrenar el 20 de maig de 1929 a títol de proves a la cruilla del carrer Provença amb Balmes, degut a que el primer era un carrer de direcció única, aquest nou sistema de regulació del tràfic es va fer coincidint amb la inauguració aquell dia de l’Exposició Universal de Barcelona. El que no es comenta es que al mateix temps un altre semàfor es va estrenar a la cruïlla de les avingudes Maria Cristina i Rius i Taulet, sota la Font Màgica de Montjuïc. Encara que aquest sistema semafòric es diferenciava del primer per la seva col.locació horitzontal, tal com apareix a la fotografía, respecta a la verticalitat del primer. Poc després, l’1 d’agost de 1929 apareixien nous semàfors a la plaça de Catalunya, al passeig de Gràcia, a la Rambla, a la Via Laietana, a la Gran Via i a la plaça d’Espanya.
jms
jms
- Attachments
-
- CGA Laffly_semàfor vertical avinguda Maria Cristina_maig1929-gener1930.jpg (232.28 KiB) Viewed 7318 times
-
- detall_1er_semàfor_BCN.jpg (124.22 KiB) Viewed 7318 times
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
Ampliació gràfica de la informació dels primers semafors a Barcelona. Tal com es pot veure l'accionament era manual, encara els recordo a primers dels anys 60. Imatge de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.jms wrote:Tot i que oficialment el primer semàfor a la Ciutat de Barcelona consta que es va estrenar el 20 de maig de 1929 a títol de proves a la cruilla del carrer Provença amb Balmes, degut a que el primer era un carrer de direcció única, aquest nou sistema de regulació del tràfic es va fer coincidint amb la inauguració aquell dia de l’Exposició Universal de Barcelona. El que no es comenta es que al mateix temps un altre semàfor es va estrenar a la cruïlla de les avingudes Maria Cristina i Rius i Taulet, sota la Font Màgica de Montjuïc. Encara que aquest sistema semafòric es diferenciava del primer per la seva col.locació horitzontal, tal com apareix a la fotografía, respecta a la verticalitat del primer. Poc després, l’1 d’agost de 1929 apareixien nous semàfors a la plaça de Catalunya, al passeig de Gràcia, a la Rambla, a la Via Laietana, a la Gran Via i a la plaça d’Espanya.
jms
jms
- Attachments
-
- 1.JPG (170.35 KiB) Viewed 7258 times
Semàfors per a velocistes
Crec que em sortiré una mica del tema.
A Barcelona, hi ha semàfors que, des que la llum verda per a vianants comença a fer pampallugues, fins que es posa verda la del trànsit, deixen transcórrer cosa d'uns tres segons. Això és especialment crític a avingudes amples.
Què se suposa que ha de fer un vianant que comença a creuar en verd i amb tota legalitat, si quan es troba en mig de la calçada s'obren les llums verdes al trànsit?
Per posar un exemple, els carrils centrals de la Diagonal (des de Francesc Macià cap a Esplugues) fan 23 metres d'ample. Amb el temps que donen els semàfors, no és possible arribar a la vorera abans que t'atropellin si la llum verda per a vianants comença a pampalluguejar quan et trobes a mig camí. I això que sóc jove!
A Barcelona, hi ha semàfors que, des que la llum verda per a vianants comença a fer pampallugues, fins que es posa verda la del trànsit, deixen transcórrer cosa d'uns tres segons. Això és especialment crític a avingudes amples.
Què se suposa que ha de fer un vianant que comença a creuar en verd i amb tota legalitat, si quan es troba en mig de la calçada s'obren les llums verdes al trànsit?
Per posar un exemple, els carrils centrals de la Diagonal (des de Francesc Macià cap a Esplugues) fan 23 metres d'ample. Amb el temps que donen els semàfors, no és possible arribar a la vorera abans que t'atropellin si la llum verda per a vianants comença a pampalluguejar quan et trobes a mig camí. I això que sóc jove!
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... -unos.html
BARCELONA, PARA JORDI PLANAS, UNOS SEMÁFOROS INNECESARIOS...?, 18-03-2013...
Hoy día 18-03-2013, leo en 20 Minutos, una carta con foto a los lectores, y la verdad me ha tocado la fibra sensible, este
Sr. Jordi Planas:
También puedes, si son para usted innecesarios, para mí no lo son...Y de paso puedes decir al ayuntamiento, que quite todo lo que se ponga a tu paso, rotondas etc...Lo que se debe de hacer es estar muy atent@ con la conducción .
Y así circularás mejor, eres un insensible con estos preciosos semáforos, a mí me gustan, y espero que a muchas personas también.
BARCELONA, PARA JORDI PLANAS, UNOS SEMÁFOROS INNECESARIOS...?, 18-03-2013...
Hoy día 18-03-2013, leo en 20 Minutos, una carta con foto a los lectores, y la verdad me ha tocado la fibra sensible, este
Sr. Jordi Planas:
También puedes, si son para usted innecesarios, para mí no lo son...Y de paso puedes decir al ayuntamiento, que quite todo lo que se ponga a tu paso, rotondas etc...Lo que se debe de hacer es estar muy atent@ con la conducción .
Y así circularás mejor, eres un insensible con estos preciosos semáforos, a mí me gustan, y espero que a muchas personas también.
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
http://w110.bcn.cat/portal/site/Eixampl ... lang=ca_ES
Restaurem els semàfors històrics del carrer Urgell
Núria Mahamud
A partir del 25 de setembre comencen les obres de restauració dels semàfors històrics que hi ha a les cruïlles del carrer Urgell amb Londres i Buenos Aires, malmesos pel pas del temps i els petits accidents de trànsit.
Segur que alguna vegada us heu fixat. Són els últims supervivents d'una època en què els guàrdies urbans encara regulaven el trànsit al damunt de templets i vestits amb l'antic uniforme i el salacot. Els dos semàfors de quatre cares -encara que només funcionen dos perquè el carrer és de direcció única- es van instal·lar a finals dels anys 40 del segle passat i ara necessitaven una reparació a fons.
El fust de pedra artificial, com la base hexagonal, presenta desperfectes en la pintura i el semàfor metàlic ha sofert un procés d'oxidació. L'Institut del Paisatge Urbà, dins del seu programa de recuperació de petits paisatges, sanejarà i repintarà l'estructura. També repararà el mecanisme del fanal que corona la columna d'acer, que en el cas del semàfor de la cruïlla amb Buenos Aires presenta ara un avançat estat d'oxidació.
Afectacions al trànsit
Per realitzar aquestes tasques s'ocuparan dos carrils de circulació dels entorns de les cruïlles afectades. En la cruïlla d'Urgell amb Londres es tallarà la circulació de vehicles del costat Besòs, però no quedarà afectat el carril bici.
Les obres tenen una durada prevista d'un mes i no afectaran al pas del transport públic ni de vianants.
Restaurem els semàfors històrics del carrer Urgell
Núria Mahamud
A partir del 25 de setembre comencen les obres de restauració dels semàfors històrics que hi ha a les cruïlles del carrer Urgell amb Londres i Buenos Aires, malmesos pel pas del temps i els petits accidents de trànsit.
Segur que alguna vegada us heu fixat. Són els últims supervivents d'una època en què els guàrdies urbans encara regulaven el trànsit al damunt de templets i vestits amb l'antic uniforme i el salacot. Els dos semàfors de quatre cares -encara que només funcionen dos perquè el carrer és de direcció única- es van instal·lar a finals dels anys 40 del segle passat i ara necessitaven una reparació a fons.
El fust de pedra artificial, com la base hexagonal, presenta desperfectes en la pintura i el semàfor metàlic ha sofert un procés d'oxidació. L'Institut del Paisatge Urbà, dins del seu programa de recuperació de petits paisatges, sanejarà i repintarà l'estructura. També repararà el mecanisme del fanal que corona la columna d'acer, que en el cas del semàfor de la cruïlla amb Buenos Aires presenta ara un avançat estat d'oxidació.
Afectacions al trànsit
Per realitzar aquestes tasques s'ocuparan dos carrils de circulació dels entorns de les cruïlles afectades. En la cruïlla d'Urgell amb Londres es tallarà la circulació de vehicles del costat Besòs, però no quedarà afectat el carril bici.
Les obres tenen una durada prevista d'un mes i no afectaran al pas del transport públic ni de vianants.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
...en part perquè no sé quants usuaris del carril bici consideraran aquell semàfor "com a seu"metring wrote:Per realitzar aquestes tasques s'ocuparan dos carrils de circulació dels entorns de les cruïlles afectades. En la cruïlla d'Urgell amb Londres es tallarà la circulació de vehicles del costat Besòs, però no quedarà afectat el carril bici.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
És possible tanta incultura?metring wrote:
Aquest pallasso deu ser dels que preferirien tirar a terra la Sagrada Família per poder fer un aparcament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
La gent primer opina i desprès s´informa....i no sempre.wefer wrote:És possible tanta incultura?metring wrote:
Aquest pallasso deu ser dels que preferirien tirar a terra la Sagrada Família per poder fer un aparcament.
-
- N3
- Posts: 37
- Joined: Tuesday 02/04/2013 14:04
- Location: Hostafrancs (L1)
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
wefer wrote:És possible tanta incultura?metring wrote:
Aquest pallasso deu ser dels que preferirien tirar a terra la Sagrada Família per poder fer un aparcament.
Si segons aquest senyor els semàfors del carrer Urgell són "perillosos" suposo que és perquè no condueix com cal, aquests semàfors no són gens perillosos, tenen molt valor històric i m'alegro de la seva reparació i conservació però, per desgràcia, estem envoltats de pallassos com aquest que per comoditat enderrocarien la Sagrada Família, la Pedrera i el que fes falta. Es que veus aquest tipus de queixes als diaris i et venen ganes d'agafar aquests personatges i fer-los tornar del seu mon de fantasia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
Totalment d'acord.Alberto1989 wrote:Si segons aquest senyor els semàfors del carrer Urgell són "perillosos" suposo que és perquè no condueix com cal, aquests semàfors no són gens perillosos, tenen molt valor històric i m'alegro de la seva reparació i conservació però, per desgràcia, estem envoltats de pallassos com aquest que per comoditat enderrocarien la Sagrada Família, la Pedrera i el que fes falta. Es que veus aquest tipus de queixes als diaris i et venen ganes d'agafar aquests personatges i fer-los tornar del seu mon de fantasia.
De fet, si els semàfors porten tants i tants anys allà plantats i segueixen vius és perquè de perillosos no en tenen res.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- JPlanas
- N6
- Posts: 224
- Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contact:
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
Ep! Que jo no tinc res a veure!wefer wrote:És possible tanta incultura?metring wrote:
Aquest pallasso deu ser dels que preferirien tirar a terra la Sagrada Família per poder fer un aparcament.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
Home, tampoc no ens passem: que té més perill potencial de col·lisió un semàfor plantat al mig de la cruïlla, i per tant molt propers a la trajectòria dels cotxes, que allà on acostumen a estar instal·lats normalment, és evident.
La gent que no conegui la història (que pot ser qualsevol visitant eventual de la ciutat, o fins i tot qualsevol habitant de la ciutat que no s'hi hagi interessat massa) és normal que jutgi aquests semàfors només en base a criteris pràctics.
Quelcom que ajudaria, doncs, seria alguna mena de senyalització, cartell (de l'estil dels que posen a la vora de certs arbres veterans) que faci explícits la singularitat i l'interès històric d'aquests semàfors.
La gent que no conegui la història (que pot ser qualsevol visitant eventual de la ciutat, o fins i tot qualsevol habitant de la ciutat que no s'hi hagi interessat massa) és normal que jutgi aquests semàfors només en base a criteris pràctics.
Quelcom que ajudaria, doncs, seria alguna mena de senyalització, cartell (de l'estil dels que posen a la vora de certs arbres veterans) que faci explícits la singularitat i l'interès històric d'aquests semàfors.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: 80 anys de semàfors a Barcelona
Hola a Todos:122-042-132 wrote:Ep Nois!
No recordeu aquells que tenien deu ó dotze llumetes petites i s'anaven apagan conforma passava el temps, fins que és tancava el semàfor principal, que era el de baix de tot?. Salut
Aunque desde hace tiempo decidí no volver a participar en los comentarios/discusiones, en esta web por motivos personales, si tenia pendiente poder responder a este escrito,con anterioridad a mi decisión.
Los semáfaros a los que se refiere "122-042-132" recuerdo los había en la calle Balmes. Aunque la foto que subo no es de la barcelonesa calle Balmes, sino de una calle de Granada, el semáforo en cuestión era el mismo (+ ó - ).
Saludos