Seguiment del traspàs de Rodalies
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'imperi (Renfe) contraataca
http://www.ara.cat/societat/Renfe-reacc ... 19604.html
Renfe reacciona a la multa reclamant al Govern un deute de 291 milions d'euros
La Generalitat nega qualsevol compte pendent amb l'operadora i assegura que és el ministeri de Foment qui ha de pagar la factura
EFE / ARA
Barceloma | Actualitzada el 05/11/2012 16:41
Poc després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, anunciés aquest dilluns les sancions previstes per fer front al mal funcionament de Renfe (que poden enfilar-se fins als 3,7 milions d'euros), l'operadora ferroviària hi ha respost amb una acusació. Renfe ha assegurat, a través d'un comunicat, que el Govern acumula un deute amb la companyia de 291 milions d'euros per la prestació dels serveis a Catalunya i ha acusat la conselleria de Territori i Sostenibilitat de voler "confondre l'opinió pública".
En el comunicat, la companyia recorda que la Generalitat encara té pendent la firma del contracte programa que regula el servei de Rodalies amb Renfe Operadora. Aquest contracte, recorda, hauria d'estar vigent des de l'1 de gener del 2011, però encara no està signat, perquè el Govern exigeix passos que garanteixin econòmicament el bon funcionament del servei. I, de moment, no n'hi ha hagut.
Renfe explica, en aquest sentit, que la Generalitat acumula un deute de prop de 300 milions d'euros corresponents al cost de la prestació del servei el 2011 i el 2012, més les quanties pendents del 2010. A això cal sumar-hi, segons Renfe, l'anomenat "Pla d'acció", que dóna suport a peticions addicionals de la Generalitat als serveis transferits i que tampoc no han estat abonats. Unes acusacions que el Govern nega de base. "No devem ni un euro a Renfe", remarquen fonts del departament de Territori i Sostenibilitat, que apunten que, en tot cas, es tracta d'un deute del ministeri de Foment.
Després d'assumir la titularitat del servei ferroviari a Catalunya, la Generalitat es va negar el 2011 a signar el conveni de serveis que havia de substituir el contracte programa que regulava fins aleshores la prestació del servei, davant la constatació que no es garantien les transferències econòmiques necessàries, segons que han recordat fonts del departament de Territori. En rebutjar la signatura d'aquest conveni, la Generalitat es desvinculava, així, segons aquestes fonts, de la responsabilitat de pagar els 145 milions d'euros l'any que costa el servei de Renfe a Catalunya.
Renfe reacciona a la multa reclamant al Govern un deute de 291 milions d'euros
La Generalitat nega qualsevol compte pendent amb l'operadora i assegura que és el ministeri de Foment qui ha de pagar la factura
EFE / ARA
Barceloma | Actualitzada el 05/11/2012 16:41
Poc després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, anunciés aquest dilluns les sancions previstes per fer front al mal funcionament de Renfe (que poden enfilar-se fins als 3,7 milions d'euros), l'operadora ferroviària hi ha respost amb una acusació. Renfe ha assegurat, a través d'un comunicat, que el Govern acumula un deute amb la companyia de 291 milions d'euros per la prestació dels serveis a Catalunya i ha acusat la conselleria de Territori i Sostenibilitat de voler "confondre l'opinió pública".
En el comunicat, la companyia recorda que la Generalitat encara té pendent la firma del contracte programa que regula el servei de Rodalies amb Renfe Operadora. Aquest contracte, recorda, hauria d'estar vigent des de l'1 de gener del 2011, però encara no està signat, perquè el Govern exigeix passos que garanteixin econòmicament el bon funcionament del servei. I, de moment, no n'hi ha hagut.
Renfe explica, en aquest sentit, que la Generalitat acumula un deute de prop de 300 milions d'euros corresponents al cost de la prestació del servei el 2011 i el 2012, més les quanties pendents del 2010. A això cal sumar-hi, segons Renfe, l'anomenat "Pla d'acció", que dóna suport a peticions addicionals de la Generalitat als serveis transferits i que tampoc no han estat abonats. Unes acusacions que el Govern nega de base. "No devem ni un euro a Renfe", remarquen fonts del departament de Territori i Sostenibilitat, que apunten que, en tot cas, es tracta d'un deute del ministeri de Foment.
Després d'assumir la titularitat del servei ferroviari a Catalunya, la Generalitat es va negar el 2011 a signar el conveni de serveis que havia de substituir el contracte programa que regulava fins aleshores la prestació del servei, davant la constatació que no es garantien les transferències econòmiques necessàries, segons que han recordat fonts del departament de Territori. En rebutjar la signatura d'aquest conveni, la Generalitat es desvinculava, així, segons aquestes fonts, de la responsabilitat de pagar els 145 milions d'euros l'any que costa el servei de Renfe a Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Els missatges que tracten si Renfe i FGC són iguals o el primer és pitjor o no, els hem desplaçat al tema http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 94#p212994
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Mireu el vídeo a l'enllaç: http://www.laxarxa.com/noticia/la-gener ... -el-servei
La Generalitat exigeix a Renfe millores a Rodalies per seguir operant el servei
10/02/2013 17:17h
La Xarxa
És la condició que posa el govern en la negociació que manté per la gestió del servei. La millora de les instal·lacions de moltes estacions o de línies obsoletes són les principals exigències de la Generalitat. A La Xarxa hem tingut accés a alguns dels casos més flagrants que hi ha a la taula de negociació.
D'exemples n'hi ha un munt, com el de l'estació de Rodalies de Palautordera, al Vallès Oriental, que està tancada i barrada. No hi ha ni megafonia, ni tan sols, venda de bitllets. O a Planoles, al Ripollès, on l'ajuntament denuncia les poques mesures de seguretat que té l'estació. També abunden els casos d'estacions que no estan adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, com és el cas de Santa Margarida i els Monjos, a l'Alt Penedès.
La Generalitat exigeix a Renfe millores a Rodalies per seguir operant el servei
10/02/2013 17:17h
La Xarxa
És la condició que posa el govern en la negociació que manté per la gestió del servei. La millora de les instal·lacions de moltes estacions o de línies obsoletes són les principals exigències de la Generalitat. A La Xarxa hem tingut accés a alguns dels casos més flagrants que hi ha a la taula de negociació.
D'exemples n'hi ha un munt, com el de l'estació de Rodalies de Palautordera, al Vallès Oriental, que està tancada i barrada. No hi ha ni megafonia, ni tan sols, venda de bitllets. O a Planoles, al Ripollès, on l'ajuntament denuncia les poques mesures de seguretat que té l'estació. També abunden els casos d'estacions que no estan adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, com és el cas de Santa Margarida i els Monjos, a l'Alt Penedès.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fora de test
No veig en absolut la relació entre Renfe i millorar la infraestructura. Suposo que la notícia ha estat pèssimament redactada, perquè costa de creure que a la Generalitat encara no se n'hagin assabentat.
I em sembla que hi ha coses molt més greus que l'absència de megafonia. Si sabessin com les gasten amb la que suposadament funciona...
I em sembla que hi ha coses molt més greus que l'absència de megafonia. Si sabessin com les gasten amb la que suposadament funciona...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Fora de test
Totalment d´acord. Penso que el que passa és que la Generalitat no ha asumit mai que és la responsable total del servei i encara demana tot, servei i infraestructura, a l´Estat. Ara sembla que volen fer això de les rodalies de Girona i també li demana diners a l´Estat. Suposo que els senyors de l´Estat contestaran, amb tota la raó, que si la Generalitat vol rodalies a Girona que les pagui, que per això és el responsable.Guigui wrote:No veig en absolut la relació entre Renfe i millorar la infraestructura. Suposo que la notícia ha estat pèssimament redactada, perquè costa de creure que a la Generalitat encara no se n'hagin assabentat.
I em sembla que hi ha coses molt més greus que l'absència de megafonia. Si sabessin com les gasten amb la que suposadament funciona...
Per que no es digui, també estic d´acord amb que la megafonia és pèssima i cal que es millori. L´altre dia la megafonia anunciava la imminent sortida d´un tren que ni tant sols havia arribat a l´andana... El que cal no obstant que tingui clar la Generalitat és que el que s´hagi de fer a les estacions no ha de ella qui ho decideixi ja que d´aquí a quatre dies quan vingui un operador privat tindrà el mateix dret a pintar amb els seus colors l´estació que Rodalies de Catalunya. Per tant, les estacions son d´ADIF i la Generalitat ha d´estar al marge, només com a usuari.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Crec que abans de dir que cal qeu faci la Generalitat, o RENFE o ADIF, caldria saber quins son els drets i deures de cadascú d'ells en el servei de rodalies de Catalunya i, llavors, discutir si poden demanar això o alló o el que sigui.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
El que pot fer cadascú és molt clar. ADIF és el gestor de l´estació i Rodalies de Catalunya l´operador que paga (o hauria de pagar) a ADIF per utilitzar l´estació. El caos actual deriva de quan només hi havia RENFE. Quan se separa RENFE i ADIF, ADIF li cedeix les estacions de rodalia a RENFE, que les pinta amb els colors de "Cercanías". Al final amb el traspàs, simplement s´ha canviat la "C" per la "R", mantenint l´error. L´estació hauria d´estar pintada d´ADIF i no de "Rodalies". Suposo que a tothom li extranyaria que l´aeroport estigués pintat de Iberia o de Ryanair. Doncs és le mateix cas.gatvell wrote:Crec que abans de dir que cal qeu faci la Generalitat, o RENFE o ADIF, caldria saber quins son els drets i deures de cadascú d'ells en el servei de rodalies de Catalunya i, llavors, discutir si poden demanar això o alló o el que sigui.
La Generalitat ja sap que no toca demanar les estacions però les demana per aprofitar la confusió entre RENFE i ADIF. La Generalitat no vol ni sentir a parlar de la liberalització del ferrocarril i ni es planteja que pugui venir un operador privat. Els seu plantejament és treure a RENFE quan pugui i posar a FGC, però en cap cas a cap operador privat. Quedant-se ara les estacions, només tindrà que pintar-les de FGC quan sigui. Espero que hi hagin operadors privats aviat que tornin les coses al seu lloc...
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Força entenedor, gràcies Toni
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.lavanguardia.com/vida/201303 ... alies.html
La Generalitat se declara preparada para presentar su propuesta de gestión de Rodalies
El conseller Vila asegura que ya está listo el proyecto para hacerse con la gestión del servicio que ahora tiene Renfe cuando el Gobierno lo liberalice
Vida | 18/03/2013 - 19:47h | Actualizada a las 19:59h
Barcelona. (EFECOM).- El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha asegurado este lunes que la Generalitat está en condiciones de presentar ya una propuesta en firme para hacerse con la gestión del servicio de Rodalies en Catalunya, que ahora asume Renfe, y ha emplazado al Gobierno a avanzar en la liberalización de este ámbito.
"Estamos en condiciones de presentar ya una propuesta sobre la mesa cuando se nos pida", ha subrayado en conferencia de prensa Vila, tras asegurar que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) está "magníficamente bien posicionada" para asumir este reto. FGC gestiona ahora dos líneas de pasajeros metropolitanas en el área de Barcelona (Barcelona-Vallès y Llobregat-Anoia) y una de Lleida a La Pobla de Segur, además de contar con transporte de mercancías.
La Generalitat dio hace ya tiempo un paso adelante planteando la posibilidad de gestionar el servicio de transporte de pasajeros de Rodalies sustituyendo a Renfe, aunque nunca había dejado tan claro como hoy que está esperando sólo a que se abra el procedimiento legal para presentar su propuesta.
El conseller de Territori ha vuelto a recordar "la vocación" de la Generalitat para prestar el servicio de Rodalies y ha insinuado que puede optar a ello con fórmulas de gestión mixtas, incluso con participación de capital privado.
En esta línea, el presidente de FGC, Enric Ticó, ha avanzado que está en conversaciones con operadores públicos y privados para participar en la prestación de servicios de alta velocidad regional en el futuro próximo.
"Ahora ya somos operadores de nivel internacional. Podemos ser un buen socio para nuevas líneas", ha dicho, tras recordar que Ferrocarrils mantiene contactos con operadores de Marruecos y de Francia en busca de posibles negocios en el ámbito del transporte de mercancías.
El conseller de Territori ha vuelto a dar un paso adelante para hacerse con la prestación del servicio de Rodalies tras presentar los resultados económicos de FGC en 2012, que ha calificado de "notablemente positivos" y que destacan por "la eficiencia de la gestión" y la buena valoración de los usuarios. "Catalunya tiene un problema con la deuda, pero no con la eficiencia en la gestión de los recursos públicos y en la valoración que realiza la población", ha subrayado.
En este ámbito, FGC cerró el ejercicio de 2012 con un índice de cobertura en sus líneas metropolitanas (indicador que describe la parte de los ingresos que cubren los gastos de explotación) de un 89,32 %, un récord histórico de la compañía.
La Generalitat se declara preparada para presentar su propuesta de gestión de Rodalies
El conseller Vila asegura que ya está listo el proyecto para hacerse con la gestión del servicio que ahora tiene Renfe cuando el Gobierno lo liberalice
Vida | 18/03/2013 - 19:47h | Actualizada a las 19:59h
Barcelona. (EFECOM).- El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha asegurado este lunes que la Generalitat está en condiciones de presentar ya una propuesta en firme para hacerse con la gestión del servicio de Rodalies en Catalunya, que ahora asume Renfe, y ha emplazado al Gobierno a avanzar en la liberalización de este ámbito.
"Estamos en condiciones de presentar ya una propuesta sobre la mesa cuando se nos pida", ha subrayado en conferencia de prensa Vila, tras asegurar que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) está "magníficamente bien posicionada" para asumir este reto. FGC gestiona ahora dos líneas de pasajeros metropolitanas en el área de Barcelona (Barcelona-Vallès y Llobregat-Anoia) y una de Lleida a La Pobla de Segur, además de contar con transporte de mercancías.
La Generalitat dio hace ya tiempo un paso adelante planteando la posibilidad de gestionar el servicio de transporte de pasajeros de Rodalies sustituyendo a Renfe, aunque nunca había dejado tan claro como hoy que está esperando sólo a que se abra el procedimiento legal para presentar su propuesta.
El conseller de Territori ha vuelto a recordar "la vocación" de la Generalitat para prestar el servicio de Rodalies y ha insinuado que puede optar a ello con fórmulas de gestión mixtas, incluso con participación de capital privado.
En esta línea, el presidente de FGC, Enric Ticó, ha avanzado que está en conversaciones con operadores públicos y privados para participar en la prestación de servicios de alta velocidad regional en el futuro próximo.
"Ahora ya somos operadores de nivel internacional. Podemos ser un buen socio para nuevas líneas", ha dicho, tras recordar que Ferrocarrils mantiene contactos con operadores de Marruecos y de Francia en busca de posibles negocios en el ámbito del transporte de mercancías.
El conseller de Territori ha vuelto a dar un paso adelante para hacerse con la prestación del servicio de Rodalies tras presentar los resultados económicos de FGC en 2012, que ha calificado de "notablemente positivos" y que destacan por "la eficiencia de la gestión" y la buena valoración de los usuarios. "Catalunya tiene un problema con la deuda, pero no con la eficiencia en la gestión de los recursos públicos y en la valoración que realiza la población", ha subrayado.
En este ámbito, FGC cerró el ejercicio de 2012 con un índice de cobertura en sus líneas metropolitanas (indicador que describe la parte de los ingresos que cubren los gastos de explotación) de un 89,32 %, un récord histórico de la compañía.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Ho he llegit i ho trobo molt bé.
Peró els coductors, revisors....de RENFE que se'n farà? Acomiadats o canviaran d'empresa?
Peró els coductors, revisors....de RENFE que se'n farà? Acomiadats o canviaran d'empresa?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Considerando el número de trabajadores, y la formación específica que ya tienen, lo más lógico será que simplemente pasen a estar bajo el mando de FGC. De hecho, si no fuera porque la España una grande y libre e indivisible está empeñada en que traspasar cosas a la Generalitat no significa que siguen perteneciéndole al mismo estado sólo que bajo otra administración. Ya presiento las historias de que ¡cómo a alguien se le puede ocurrir que la Renfe "regale" trenes y personal a la Generalitat!, y me daría miedo que al más puro estilo del esperpento español la Generalitat pase a hacerse cargo del servicio de Rodalies pero con la necesidad de alquilar material rodante y personal de Renfe Operadora, pagando al gobierno un coste que evidentemente será mayor al precio real, pero viéndose ante la falta de alternativa de reemplazar a cientos de trabajadores con cualificaciones y entrenamiento específico por otros habría que formar primero, y la imposibilidad de comprar cientos de trenes. Básicamente lo que pasó con la línea Lleida - La Pobla, sólo que no es lo mismo comprar dos automotores pequeños que no un ejército de unidades de cercanías.gatvell wrote:Ho he llegit i ho trobo molt bé.
Peró els coductors, revisors....de RENFE que se'n farà? Acomiadats o canviaran d'empresa?
Ridículo escupir lemas de unidad nacional y luego ser tan rastrero de buscar estafar a tus supuestos compatriotas donde puedes.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
On està escrit que la infraestructura de les estacions és i serà d'Adif per sempre? Ho dic perquè frases de l'estil "aviat tornin les coses al seu lloc" sembla pressuposar que hi ha un estat natural de les coses, i tots els canvis són dolents.Toni wrote:El que pot fer cadascú és molt clar. ADIF és el gestor de l´estació i Rodalies de Catalunya l´operador que paga (o hauria de pagar) a ADIF per utilitzar l´estació. El caos actual deriva de quan només hi havia RENFE. Quan se separa RENFE i ADIF, ADIF li cedeix les estacions de rodalia a RENFE, que les pinta amb els colors de "Cercanías". Al final amb el traspàs, simplement s´ha canviat la "C" per la "R", mantenint l´error. L´estació hauria d´estar pintada d´ADIF i no de "Rodalies". Suposo que a tothom li extranyaria que l´aeroport estigués pintat de Iberia o de Ryanair. Doncs és le mateix cas.gatvell wrote:Crec que abans de dir que cal qeu faci la Generalitat, o RENFE o ADIF, caldria saber quins son els drets i deures de cadascú d'ells en el servei de rodalies de Catalunya i, llavors, discutir si poden demanar això o alló o el que sigui.
La Generalitat ja sap que no toca demanar les estacions però les demana per aprofitar la confusió entre RENFE i ADIF. La Generalitat no vol ni sentir a parlar de la liberalització del ferrocarril i ni es planteja que pugui venir un operador privat. Els seu plantejament és treure a RENFE quan pugui i posar a FGC, però en cap cas a cap operador privat. Quedant-se ara les estacions, només tindrà que pintar-les de FGC quan sigui. Espero que hi hagin operadors privats aviat que tornin les coses al seu lloc...
Francament que la Generalitat reclami les estacions em sembla directament perfecte. Pitjor que Renfe-Adif no ho pot fer
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Per començar, que la infraestructura i el servei han d´estar separat sí que està escrit. Està escrit a la normativa europea, d´obligat compliment per altre banda. Que la Generalitat de Catalunya incompleixi la normativa europea a base de trampes més o menys evidents (Metro del Vallès?????) no vol dir que tothom ho faci. En això l´Estat va mil anys per davant de la Generalitat ja que ja fet molt correctament la separació de la infraestructura i la operació. Per tant, sí, les estacions no poden ser ni de Rodalies de Catalunya ni de FGC, han de ser d´un gestor de infraestructures, en aquest cas l´ADIF. Per tant, molt malament per la Generalitat, que reclama les estacions per intentar incomplir la normativa vigent també a la xarxa de l´Estat igual que la incompleix a la seva. Ja sé que això costa però les coses son com son.Oriolix wrote:On està escrit que la infraestructura de les estacions és i serà d'Adif per sempre? Ho dic perquè frases de l'estil "aviat tornin les coses al seu lloc" sembla pressuposar que hi ha un estat natural de les coses, i tots els canvis són dolents.Toni wrote:El que pot fer cadascú és molt clar. ADIF és el gestor de l´estació i Rodalies de Catalunya l´operador que paga (o hauria de pagar) a ADIF per utilitzar l´estació. El caos actual deriva de quan només hi havia RENFE. Quan se separa RENFE i ADIF, ADIF li cedeix les estacions de rodalia a RENFE, que les pinta amb els colors de "Cercanías". Al final amb el traspàs, simplement s´ha canviat la "C" per la "R", mantenint l´error. L´estació hauria d´estar pintada d´ADIF i no de "Rodalies". Suposo que a tothom li extranyaria que l´aeroport estigués pintat de Iberia o de Ryanair. Doncs és le mateix cas.gatvell wrote:Crec que abans de dir que cal qeu faci la Generalitat, o RENFE o ADIF, caldria saber quins son els drets i deures de cadascú d'ells en el servei de rodalies de Catalunya i, llavors, discutir si poden demanar això o alló o el que sigui.
La Generalitat ja sap que no toca demanar les estacions però les demana per aprofitar la confusió entre RENFE i ADIF. La Generalitat no vol ni sentir a parlar de la liberalització del ferrocarril i ni es planteja que pugui venir un operador privat. Els seu plantejament és treure a RENFE quan pugui i posar a FGC, però en cap cas a cap operador privat. Quedant-se ara les estacions, només tindrà que pintar-les de FGC quan sigui. Espero que hi hagin operadors privats aviat que tornin les coses al seu lloc...
Francament que la Generalitat reclami les estacions em sembla directament perfecte. Pitjor que Renfe-Adif no ho pot fer
Efectivament, si algun dia hi ha un operador privat el més normal serà que es negui a parar a estacions que posi "Rodalies de Catalunya", la seva competència. El que passa és que la Generalitat en cap moment pensa en aquesta possibilitat perquè de fet en cap moment pensa liberalitzar el servei. La idea és tenir un sol operador "patriòtic" (canviarem un centralisme per un altre) que és FGC, o sigui, tot igual però ells gestionarien molts més diners que ara. Per que no s´ha de dubtar que tot continuarà exactament igual (igual que ha passat ara amb Rodalies de Catalunya). Si algú pensa que la Generalitat comprarà centenars de trens és que no llegeix els diaris. Si hi ha liberalització, el primer que reclamarà la Generalitat és el traspàs dels trens de RENFE, evidentment amb els seus maquinistes. El canvi serà llavors estratosfèric, seran les mateixos trens i els mateixos maquinistes però ara pintats de FGC. Evidentment tot continuarà exactament igual que ara i com ha no li podrem donar la culpa a RENFE, li donarem a ADIF que seran encara més dolents (evidentment saben més de vies a FGC que a ADIF).
Per cert, tot és millorable. Algunes coses son molt millorables. De totes formes, es pot fer molt pitjor que RENFE-ADIF i sino només cal veure la L9, l´aeroport de Lleida, l´eix transversal, el Bus-Vao..... sí que es pot fer pitjor.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Resulta curiós que només apareguis per aquest fòrum per fer comentaris del mateix tema.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Toni, el teu discurs comença a ser bastant "cansino" i poc creible. Si la Generalitat no ho ha separat, que és IFERCAT (la ADIF catalana)?Toni wrote:
Per començar, que la infraestructura i el servei han d´estar separat sí que està escrit. Està escrit a la normativa europea, d´obligat compliment per altre banda. Que la Generalitat de Catalunya incompleixi la normativa europea a base de trampes més o menys evidents (Metro del Vallès?????) no vol dir que tothom ho faci. En això l´Estat va mil anys per davant de la Generalitat ja que ja fet molt correctament la separació de la infraestructura i la operació. Per tant, sí, les estacions no poden ser ni de Rodalies de Catalunya ni de FGC, han de ser d´un gestor de infraestructures, en aquest cas l´ADIF. Per tant, molt malament per la Generalitat, que reclama les estacions per intentar incomplir la normativa vigent també a la xarxa de l´Estat igual que la incompleix a la seva. Ja sé que això costa però les coses son com son.
Efectivament, si algun dia hi ha un operador privat el més normal serà que es negui a parar a estacions que posi "Rodalies de Catalunya", la seva competència. El que passa és que la Generalitat en cap moment pensa en aquesta possibilitat perquè de fet en cap moment pensa liberalitzar el servei. La idea és tenir un sol operador "patriòtic" (canviarem un centralisme per un altre) que és FGC, o sigui, tot igual però ells gestionarien molts més diners que ara. Per que no s´ha de dubtar que tot continuarà exactament igual (igual que ha passat ara amb Rodalies de Catalunya). Si algú pensa que la Generalitat comprarà centenars de trens és que no llegeix els diaris. Si hi ha liberalització, el primer que reclamarà la Generalitat és el traspàs dels trens de RENFE, evidentment amb els seus maquinistes. El canvi serà llavors estratosfèric, seran les mateixos trens i els mateixos maquinistes però ara pintats de FGC. Evidentment tot continuarà exactament igual que ara i com ha no li podrem donar la culpa a RENFE, li donarem a ADIF que seran encara més dolents (evidentment saben més de vies a FGC que a ADIF).
Per cert, tot és millorable. Algunes coses son molt millorables. De totes formes, es pot fer molt pitjor que RENFE-ADIF i sino només cal veure la L9, l´aeroport de Lleida, l´eix transversal, el Bus-Vao..... sí que es pot fer pitjor.
Si has d'escriure per només despotricar de la Generalitat i FGC ves a un fòrum de les Espanyes, que potser t'alaben i tot per anar en contra de tot el que te a veure amb la Generalitat (quins dimonis!)
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N3
- Posts: 21
- Joined: Thursday 21/03/2013 15:27
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Hola a tots, portava un temps seguint aquest fòrum, i el comentari d'en toni m'ha fet inscriure'm per poder participar. No se ben be com funciona el fòrum, així que aniré aprenent poc a poc, o això espero
Aquesta directiva existeix, es veritat, però no és obligatori el compliment fins a partir de cert any que si no m'equivoco encara no hem arribat. Amés te certes excepcions, com el cas del metro.
Sobre l'eix i el carril bus-vao no puc opinar, però pel que fa a l'aeroport de lleida tinc entés que en temporada de neu dóna un bon servei, i sobre la línia 9 puc dir que la seva gestió és implacable, amb algunes avaries potser, però pel que fa a retards i gestió de la infraestructura ni punt de comparació amb renfe-adif. Per cert, la línia 9 del metro si que te la gestió separada de la infraestructura, d'una cosa s'encarrega tmb i de l'altra ifercat.
Per començar, que la infraestructura i el servei han d´estar separat sí que està escrit. Està escrit a la normativa europea, d´obligat compliment per altre banda.
Aquesta directiva existeix, es veritat, però no és obligatori el compliment fins a partir de cert any que si no m'equivoco encara no hem arribat. Amés te certes excepcions, com el cas del metro.
actualment algunes estacions de la xarxa de rodalies, les que únicament ofereixen aquest servei, no se si totes, adif les subcontracta o cedeix o alguna cosa semblant a l'operador, que és renfe, per tant, és per això que algunes estacions tot i ser recent reformades encara les tornaven a pintar de vermell, el color de "cercanias" no pas lila, que és el color de renfe, ara això continua passant però amb els nous colors del servei, el taronja.Per tant, sí, les estacions no poden ser ni de Rodalies de Catalunya ni de FGC, han de ser d´un gestor de infraestructures, en aquest cas l´ADIF. Per tant, molt malament per la Generalitat, que reclama les estacions per intentar incomplir la normativa vigent també a la xarxa de l´Estat igual que la incompleix a la seva.
Si algun dia hi ha un operador privat, seguiria oferint el servei de rodalies de catalunya, que és un servei, no un operador, com sembla que estiguis dient. No se si la generalitat liberalitzaria el servei o no, però si es dones el cas, convocaria un concurs públic en el que es presentarien els operadors que volguessin cadascun amb el seu projecte d'explotació, i el guanyador d'aquest concurs seria un sol operador per servei, ja que més d'un operador per un sol servei seria un desgavell.Efectivament, si algun dia hi ha un operador privat el més normal serà que es negui a parar a estacions que posi "Rodalies de Catalunya", la seva competència. El que passa és que la Generalitat en cap moment pensa en aquesta possibilitat perquè de fet en cap moment pensa liberalitzar el servei. La idea és tenir un sol operador "patriòtic" (canviarem un centralisme per un altre) que és FGC, o sigui, tot igual però ells gestionarien molts més diners que ara.
Per cert, tot és millorable. Algunes coses son molt millorables. De totes formes, es pot fer molt pitjor que RENFE-ADIF i sino només cal veure la L9, l´aeroport de Lleida, l´eix transversal, el Bus-Vao..... sí que es pot fer pitjor.
Sobre l'eix i el carril bus-vao no puc opinar, però pel que fa a l'aeroport de lleida tinc entés que en temporada de neu dóna un bon servei, i sobre la línia 9 puc dir que la seva gestió és implacable, amb algunes avaries potser, però pel que fa a retards i gestió de la infraestructura ni punt de comparació amb renfe-adif. Per cert, la línia 9 del metro si que te la gestió separada de la infraestructura, d'una cosa s'encarrega tmb i de l'altra ifercat.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Sento no comulgar amb el discurs "oficialista". De totes maneres així ho passem millor. Entrant en detall, no, la resposta de perquè FGC no ha separat no és el Ifercat. El Ifercat de moment no és res (paga les factures de la L9 i poc més). La resposta és que la directiva europea no obliga a separar la infraestructura i el servei per metros i serveis interurbans (crec que ho dic bé). D´aquí el metro del vallès i el metro del Baix Llobregat (no és cap casualitat que diguem que un tren a Manresa és un metro). Una mica forçadet però de moment ha anat bé.oriolp13 wrote:Toni, el teu discurs comença a ser bastant "cansino" i poc creible. Si la Generalitat no ho ha separat, que és IFERCAT (la ADIF catalana)?Toni wrote:
Per començar, que la infraestructura i el servei han d´estar separat sí que està escrit. Està escrit a la normativa europea, d´obligat compliment per altre banda. Que la Generalitat de Catalunya incompleixi la normativa europea a base de trampes més o menys evidents (Metro del Vallès?????) no vol dir que tothom ho faci. En això l´Estat va mil anys per davant de la Generalitat ja que ja fet molt correctament la separació de la infraestructura i la operació. Per tant, sí, les estacions no poden ser ni de Rodalies de Catalunya ni de FGC, han de ser d´un gestor de infraestructures, en aquest cas l´ADIF. Per tant, molt malament per la Generalitat, que reclama les estacions per intentar incomplir la normativa vigent també a la xarxa de l´Estat igual que la incompleix a la seva. Ja sé que això costa però les coses son com son.
Efectivament, si algun dia hi ha un operador privat el més normal serà que es negui a parar a estacions que posi "Rodalies de Catalunya", la seva competència. El que passa és que la Generalitat en cap moment pensa en aquesta possibilitat perquè de fet en cap moment pensa liberalitzar el servei. La idea és tenir un sol operador "patriòtic" (canviarem un centralisme per un altre) que és FGC, o sigui, tot igual però ells gestionarien molts més diners que ara. Per que no s´ha de dubtar que tot continuarà exactament igual (igual que ha passat ara amb Rodalies de Catalunya). Si algú pensa que la Generalitat comprarà centenars de trens és que no llegeix els diaris. Si hi ha liberalització, el primer que reclamarà la Generalitat és el traspàs dels trens de RENFE, evidentment amb els seus maquinistes. El canvi serà llavors estratosfèric, seran les mateixos trens i els mateixos maquinistes però ara pintats de FGC. Evidentment tot continuarà exactament igual que ara i com ha no li podrem donar la culpa a RENFE, li donarem a ADIF que seran encara més dolents (evidentment saben més de vies a FGC que a ADIF).
Per cert, tot és millorable. Algunes coses son molt millorables. De totes formes, es pot fer molt pitjor que RENFE-ADIF i sino només cal veure la L9, l´aeroport de Lleida, l´eix transversal, el Bus-Vao..... sí que es pot fer pitjor.
Si has d'escriure per només despotricar de la Generalitat i FGC ves a un fòrum de les Espanyes, que potser t'alaben i tot per anar en contra de tot el que te a veure amb la Generalitat (quins dimonis!)
I no, jo no despotrico de res que no sigui descabellat. El que passa és que el discurs "oficialista" és molt fort i que algú digui el contrari us sobta molt. FGC ho fa molt bé amb el que té, una xarxa molt facileta i molt petiteta, que no és comparable amb la xarxa gran. I Adif i Renfe, que tant ens esforcem en criticar i criticar, fan el que poden (que és molt) amb el que tenen i saben de trens evidentment molt més que la Generalitat (son 150 d´experiència y 12.000 km de línia). Evidentment que tot es pot millorar, però el que és segur és que canviant les enganxines de Renfe per les de FGC no millorarà res de res. Res. Un discurs una mica més possitiu seria molt més útil.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
En això tens raó. És que contraposar arguments al pensament únic "oficilista" em sembla molt sa i divertit. No passa res, es pot dir que la Renfe no ho fa tant malament. No passa res.victorcasta wrote:Resulta curiós que només apareguis per aquest fòrum per fer comentaris del mateix tema.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Jimmy Mimmy wrote:Hola a tots, portava un temps seguint aquest fòrum, i el comentari d'en toni m'ha fet inscriure'm per poder participar. No se ben be com funciona el fòrum, així que aniré aprenent poc a poc, o això espero
Per començar, que la infraestructura i el servei han d´estar separat sí que està escrit. Està escrit a la normativa europea, d´obligat compliment per altre banda.
Aquesta directiva existeix, es veritat, però no és obligatori el compliment fins a partir de cert any que si no m'equivoco encara no hem arribat. Amés te certes excepcions, com el cas del metro.actualment algunes estacions de la xarxa de rodalies, les que únicament ofereixen aquest servei, no se si totes, adif les subcontracta o cedeix o alguna cosa semblant a l'operador, que és renfe, per tant, és per això que algunes estacions tot i ser recent reformades encara les tornaven a pintar de vermell, el color de "cercanias" no pas lila, que és el color de renfe, ara això continua passant però amb els nous colors del servei, el taronja.Per tant, sí, les estacions no poden ser ni de Rodalies de Catalunya ni de FGC, han de ser d´un gestor de infraestructures, en aquest cas l´ADIF. Per tant, molt malament per la Generalitat, que reclama les estacions per intentar incomplir la normativa vigent també a la xarxa de l´Estat igual que la incompleix a la seva.
Si algun dia hi ha un operador privat, seguiria oferint el servei de rodalies de catalunya, que és un servei, no un operador, com sembla que estiguis dient. No se si la generalitat liberalitzaria el servei o no, però si es dones el cas, convocaria un concurs públic en el que es presentarien els operadors que volguessin cadascun amb el seu projecte d'explotació, i el guanyador d'aquest concurs seria un sol operador per servei, ja que més d'un operador per un sol servei seria un desgavell.Efectivament, si algun dia hi ha un operador privat el més normal serà que es negui a parar a estacions que posi "Rodalies de Catalunya", la seva competència. El que passa és que la Generalitat en cap moment pensa en aquesta possibilitat perquè de fet en cap moment pensa liberalitzar el servei. La idea és tenir un sol operador "patriòtic" (canviarem un centralisme per un altre) que és FGC, o sigui, tot igual però ells gestionarien molts més diners que ara.
Per cert, tot és millorable. Algunes coses son molt millorables. De totes formes, es pot fer molt pitjor que RENFE-ADIF i sino només cal veure la L9, l´aeroport de Lleida, l´eix transversal, el Bus-Vao..... sí que es pot fer pitjor.
Sobre l'eix i el carril bus-vao no puc opinar, però pel que fa a l'aeroport de lleida tinc entés que en temporada de neu dóna un bon servei, i sobre la línia 9 puc dir que la seva gestió és implacable, amb algunes avaries potser, però pel que fa a retards i gestió de la infraestructura ni punt de comparació amb renfe-adif. Per cert, la línia 9 del metro si que te la gestió separada de la infraestructura, d'una cosa s'encarrega tmb i de l'altra ifercat.
Per començar, m´alegro que t´hagi fet decidir a participar. Vull fer alguns comentaris als teus:
- La Generalitat no liberalitza res. És l´Estat l´únic que està liberalitzant els serveis ferroviaris (en compliment de la legislació europea) i la Generalitat el que vol és aprofitar això per imposar a FGC sense cap mena de concurs ni res semblant. Evidentment, a les línies de FGC no es liberalitza res i a les línies de l´Estat en cap moment es planteja que hi pugui haver cap concurs ni cap empresa que no sigui FGC tant bon punt surti la Renfe.
- Rodalies de Catalunya pot ser efectivament un servei i no un operador concret, es podria entendre així. Però això en cap cas limita la possibilitat, si l´Estat acaba de liberalitzar el mercat, a que hi hagi un operador X que faci un tren a l´entorn de Barcelona sense que tingui res a veure ni amb Rodalies de Catalunya ni amb la Generalitat.
- Home, dir que l´aeroport de Lleida dona un bon servei és molt generós per part teva. És un autèntic desastre i una guardiola que ens costa a tots molts diners cada dia (el programa del Jordi Evole és molt ilustratiu i divertit). La seva única justificació és que si Valladolid té aeroport, perquè no ho ha de tenir Lleida (aquesta no és meva, és d´un exconseller). Sobre la L9, no dubto que la gestió del tramet en servei sigui bona (de totes maneres gestionar trenets nous i iguals amunt i avall a un món subterrani apart no sembla gaire difícil) però la gestió del projecte i la construcció és una autèntica catàstrofe per tots els catalans, que passarem molts i molts anys pagant les barbaritats que s´han fet i les que falten per fer (i sense fer altres obres necessàries).
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
On està escrit que la infraestructura de les estacions és i serà d'Adif per sempre? Ho dic perquè frases de l'estil "aviat tornin les coses al seu lloc" sembla pressuposar que hi ha un estat natural de les coses, i tots els canvis són dolents.
Francament que la Generalitat reclami les estacions em sembla directament perfecte. Pitjor que Renfe-Adif no ho pot fer
`
Sobre els exemples:
- La L9 tindrà un cost de 6.000M€ (amb finançament arriba fins als 16.000M€) i una previsió de passatgers anuals de 120 milions. Compara el cost-benefici amb qualsevol línia de l'Ave i m'ho expliques
- L'Aeroport de Lleida, amb 27.000 passatgers el primer semestre de 2012 (última dada disponible lamentablement) té més trànsit que 16 aeroports gestionats per Aena, entre ells Lleó, Badajoz, Vitòria... Per cert, ha costat 95M€, mentre que el de Ciudad Real, que pagarem tooots, hi ha diaris que parlen d'un cost de 1.100M€
- L'eix transversal fa vint anys que funciona, i actualment està totalment desdoblat. No es pot dir el mateix de la N2 de Barcelona a Girona, la variant de Vallirana, l'enllaç de Castellbisbal, el 4t cinturó, la reforma de la N-260... totes obres de l'Estat a Catalunya.
- El carril Bus-Vao sí que és una xorrada. Sense comentaris
Però no és que els espanyols facin millor o pitjor les coses que els catalans, perquè aquí sempre aplico la teoria del formatge de bola. El problema és que tota la política d'infraestructures dels governs espanyols té un fonament únic de base ideològica, que tots sabem quin és, i on no és prioritari dotar de serveis adequats els ciutadans de Catalunya.
Per cert, m'encanta que diguis que el teu discurs no és "oficialista" quan és el que defensa més aferrissadament el status quo actual. També m'ha divertit l'argument aquell de canviar un centralisme per un altre, que potser feia 20 anys que no sentia.
Francament que la Generalitat reclami les estacions em sembla directament perfecte. Pitjor que Renfe-Adif no ho pot fer
`
Segur que Renfe-Adif sap fer les coses meravellosament bé, però el problema és que les deu fer a un altre lloc. Vés i busca la inversió a Rodalies Barcelona dels últims anys, que és per posar-se a plorar. Deu ser que tu no agafes cada dia Rodalies i no jugues a la série "Rodalia" de la loto-incidència. Quan no és la R1, és la R4... Això sí, mai no és culpa de Renfe Adif.Per cert, tot és millorable. Algunes coses son molt millorables. De totes formes, es pot fer molt pitjor que RENFE-ADIF i sino només cal veure la L9, l´aeroport de Lleida, l´eix transversal, el Bus-Vao..... sí que es pot fer pitjor.
Sobre els exemples:
- La L9 tindrà un cost de 6.000M€ (amb finançament arriba fins als 16.000M€) i una previsió de passatgers anuals de 120 milions. Compara el cost-benefici amb qualsevol línia de l'Ave i m'ho expliques
- L'Aeroport de Lleida, amb 27.000 passatgers el primer semestre de 2012 (última dada disponible lamentablement) té més trànsit que 16 aeroports gestionats per Aena, entre ells Lleó, Badajoz, Vitòria... Per cert, ha costat 95M€, mentre que el de Ciudad Real, que pagarem tooots, hi ha diaris que parlen d'un cost de 1.100M€
- L'eix transversal fa vint anys que funciona, i actualment està totalment desdoblat. No es pot dir el mateix de la N2 de Barcelona a Girona, la variant de Vallirana, l'enllaç de Castellbisbal, el 4t cinturó, la reforma de la N-260... totes obres de l'Estat a Catalunya.
- El carril Bus-Vao sí que és una xorrada. Sense comentaris
Però no és que els espanyols facin millor o pitjor les coses que els catalans, perquè aquí sempre aplico la teoria del formatge de bola. El problema és que tota la política d'infraestructures dels governs espanyols té un fonament únic de base ideològica, que tots sabem quin és, i on no és prioritari dotar de serveis adequats els ciutadans de Catalunya.
Per cert, m'encanta que diguis que el teu discurs no és "oficialista" quan és el que defensa més aferrissadament el status quo actual. També m'ha divertit l'argument aquell de canviar un centralisme per un altre, que potser feia 20 anys que no sentia.