Primer tren reformat per a la R3
Primer tren reformat per a la R3
Fil relacionat amb http://transport.cat/viewtopic.php?f=3& ... 98#p216798
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 8&idioma=0
Rodalies finalitza la remodelació del primer dels 14 trens que es destinaran a la línia Barcelona-Puigcerdà
Entrarà en servei a l’R3 a finals d’abril i es preveu que Renfe lliuri la resta de trens de manera progressiva a raó d’una unitat al mes
Els combois disposaran de seients més confortables pel servei de trens Regionals, amb espais específics per transportar bicicletes i esquís
El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i el president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, juntament amb els alcaldes de Puigcerdà i Ripoll i els presidents dels consells comarcals de la Cerdanya i el Ripollès visiten aquesta tarda els tallers Renfe Integria de Vilanova i la Geltrú on s’està duent a terme la remodelació de les unitats 447.
A finals d’abril entrarà en servei el primer tren de Rodalies remodelat per circular a la línia R3 entre Barcelona i Puigcerdà.
Aquesta millora de l’interiorisme suposa la modernització i adaptació dels trens a les necessitats de la línia, millorant l’ergonomia dels seients i la capacitat d’elements com portabicicletes i portaesquís. Els treballs formen part del programa de remodelació que va impulsar el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat l’any 2011 i que preveu reformar catorze trens de la línia R3 per dotar-los d’un major nivell de confort.
Aquest programa, pactat amb Renfe en el marc de l’Òrgan mixt de coordinació i control, preveu una inversió de 3,2 milions d’euros, aportats per la Generalitat. La remodelació interna de les 14 unitats adscrites a la R3 va ser contractada per Renfe al llarg de l’any passat i es preveu que els trens entrin en servei de manera progressiva a un ritme d’una unitat mensual aproximadament.
Renovació integral
Els trens, que disposaran de 190 seients cadascun, corresponen als combois de la sèrie 447, que es renoven integrament en el seu interior amb un disseny més modern i amb la substitució dels seients per uns de més confortables. S’han creat, a més, un total de 4 zones per la ubicació de bicicletes i esquís de manera combinada, amb armaris dissenyats específicament per aquest ús, que permeten la correcta sujecció d’aquests elements.
Específicament, i a banda de la incorporació de la imatge de marca de Rodalies de Catalunya establerta per la Generalitat, la remodelació de les 14 unitats contempla:
La substitució dels seients convencionals per butaques ergonòmiques tipus Ecotren, modificant el terra dels vehicles i implantant suports i ancoratges a la mida
La ubicació de portabicicletes i portaesquís a cada cotxe per donar resposta als usos de temporada de la línia
Dotació de noves papereres i mampares
Implantació de lluminàries de leds a les zones de plataforma adjacents a les portes per tal de millorar la il·luminació interior dels vehicles
Modificació de la pintura interior dels cotxes per harmonitzar el seu ambient
Fotografies a http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3098e1.pdf
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 8&idioma=0
Rodalies finalitza la remodelació del primer dels 14 trens que es destinaran a la línia Barcelona-Puigcerdà
Entrarà en servei a l’R3 a finals d’abril i es preveu que Renfe lliuri la resta de trens de manera progressiva a raó d’una unitat al mes
Els combois disposaran de seients més confortables pel servei de trens Regionals, amb espais específics per transportar bicicletes i esquís
El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i el president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, juntament amb els alcaldes de Puigcerdà i Ripoll i els presidents dels consells comarcals de la Cerdanya i el Ripollès visiten aquesta tarda els tallers Renfe Integria de Vilanova i la Geltrú on s’està duent a terme la remodelació de les unitats 447.
A finals d’abril entrarà en servei el primer tren de Rodalies remodelat per circular a la línia R3 entre Barcelona i Puigcerdà.
Aquesta millora de l’interiorisme suposa la modernització i adaptació dels trens a les necessitats de la línia, millorant l’ergonomia dels seients i la capacitat d’elements com portabicicletes i portaesquís. Els treballs formen part del programa de remodelació que va impulsar el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat l’any 2011 i que preveu reformar catorze trens de la línia R3 per dotar-los d’un major nivell de confort.
Aquest programa, pactat amb Renfe en el marc de l’Òrgan mixt de coordinació i control, preveu una inversió de 3,2 milions d’euros, aportats per la Generalitat. La remodelació interna de les 14 unitats adscrites a la R3 va ser contractada per Renfe al llarg de l’any passat i es preveu que els trens entrin en servei de manera progressiva a un ritme d’una unitat mensual aproximadament.
Renovació integral
Els trens, que disposaran de 190 seients cadascun, corresponen als combois de la sèrie 447, que es renoven integrament en el seu interior amb un disseny més modern i amb la substitució dels seients per uns de més confortables. S’han creat, a més, un total de 4 zones per la ubicació de bicicletes i esquís de manera combinada, amb armaris dissenyats específicament per aquest ús, que permeten la correcta sujecció d’aquests elements.
Específicament, i a banda de la incorporació de la imatge de marca de Rodalies de Catalunya establerta per la Generalitat, la remodelació de les 14 unitats contempla:
La substitució dels seients convencionals per butaques ergonòmiques tipus Ecotren, modificant el terra dels vehicles i implantant suports i ancoratges a la mida
La ubicació de portabicicletes i portaesquís a cada cotxe per donar resposta als usos de temporada de la línia
Dotació de noves papereres i mampares
Implantació de lluminàries de leds a les zones de plataforma adjacents a les portes per tal de millorar la il·luminació interior dels vehicles
Modificació de la pintura interior dels cotxes per harmonitzar el seu ambient
Fotografies a http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3098e1.pdf
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Primer tren reformat per a la R3
Si veieu les imatges d'abans i després a la nota de premsa, canvia força per no dir, moltíssim
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Primer tren reformat per a la R3
I tant, ja era hora !
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Primer tren reformat per a la R3
Em sembla molt bé, una gran millora en qualitat interior...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Primer tren reformat per a la R3
Molt guapes per dins
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per si no ha quedat prou clar
No hi ha ningú més que s'animi a valorar positivament l'estètica interior de les unitats reformades?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Per si no ha quedat prou clar
Bé, amb una catifeta de ganxet damunt els seients, hagués quedat més monoGuigui wrote:No hi ha ningú més que s'animi a valorar positivament l'estètica interior de les unitats reformades?
Fora conyes, tinc ganes de provar el grau de confort dels trens renovats, i si ho volen aplicar als Civies...
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Primer tren reformat per a la R3
Sabeu quant funcionarà el primer a la R3?
Edito:
Sabeu quan funcionarà el primer a la R3?
Edito:
Sabeu quan funcionarà el primer a la R3?
Last edited by raulitinbcn on Friday 22/03/2013 21:39, edited 1 time in total.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quant?
L'interrogatiu amb t no deixa de tenir la seva raó, tractant-se de Renfe.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Primer tren reformat per a la R3
A part de reformar Trens de la 447 per la linea de Puigcerdà, no trobeu necesari que renovin més Unitats de la 447 per totes les Lineas de Regionals??, tenint en compte que les 470 ja comencen a desapareixer i una part de les 448 han marxat a Saragossa. Un que agafi un Regional de Barcelona a Figueres ó Portbou, és com aquell que agafa el Tren per anar a Ribes de Freser, La Molina i Puigcerdà, tenint en compte que són trajectes de més de 2 hores
Re: Primer tren reformat per a la R3
Ara que ho comentes fa temps la línia R12 corria en 470 però últimament sempre veig les 447
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Primer tren reformat per a la R3
Les 447 tenen una velocitat màxima de 120 Km/h. Per tant teòricament són poc adequades per a regionals.cesc wrote:A part de reformar Trens de la 447 per la linea de Puigcerdà, no trobeu necesari que renovin més Unitats de la 447 per totes les Lineas de Regionals??,
Encara que pensant-ho bé i tenint en compte que la major part de línies del país es cauen a trossos i superar els 120 Km/h és difícil, potser sí que serien adequades. De fet, a la línia Manresa-LLeida amb una quadriga amb rodes per a carril tirada per cavalls reumàtics n'hi hauria més que suficient. I fins i tot seria una atracció turística.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Primer tren reformat per a la R3
Molt bona wefer, 120km/h per la línia de Manresa-Lleida al primer revolt sortiria el tren per al tangent...
SUposo que de moment, o vull pensar, que això es una prova i s'ha fet en aquesta línia que probablement sigui al que té més usuaris que empren esquis (es obvi) i bicicletes. no m'extranyaria que després ho anessin implementan en altres línies.
SUposo que de moment, o vull pensar, que això es una prova i s'ha fet en aquesta línia que probablement sigui al que té més usuaris que empren esquis (es obvi) i bicicletes. no m'extranyaria que després ho anessin implementan en altres línies.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Primer tren reformat per a la R3
Una foto del Twitter de Territori i Sostenibilitat:
territoricat Territori. gencat 6 h
Visita al 1er tren remodelat de l'R3 amb secretari Territori i Mobilitat, Ricard Font, i pres Renfe Julio López-Pomar pic.twitter.com/UKhclYAwH9
territoricat Territori. gencat 6 h
Visita al 1er tren remodelat de l'R3 amb secretari Territori i Mobilitat, Ricard Font, i pres Renfe Julio López-Pomar pic.twitter.com/UKhclYAwH9
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Primer tren reformat per a la R3
S'ha de dir que és una llarga queixa dels usuaris de la R3, des que van implantar les 447 a finals del 2008 per fer serveis més enllà de Ribes després de la retirada de les 440 de dos cotxes, molta gent s'ha queixat del mal confort de les 447. Recordo fa un temps una conversa entre dos avis en un trajecte entre Ripoll i Vic, han tret els trens aquells més vells, i ara han ficat aquests més nous, però no son gens còmodes. Per cert, la unitat remodelada, que no s'ha esmentat, és la 447 111R (cotxes motors 221M i 222M)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Primer tren reformat per a la R3
Si llegeixes la notícia ho trobaràs, que ho diu ben claramentraulitinbcn wrote:Sabeu quant funcionarà el primer a la R3?
Edito:
Sabeu quan funcionarà el primer a la R3?
Salutacions,
Oriol
Oriol
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Primer tren reformat per a la R3
Informar que des d'ahir ja circula la unitat 447 111R (cotxes motors 222M i 221M) amb l'interior remodelat per la R3. Va realitzar l'últim servei del dia L'Hospitalet - LaTour de Carol i v/v, i aquest matí el primer. Hi ha una altra unitat reformada interiorment, la 092R, per tant, ja circulen dues unitats 447 amb l'interior reformat a la R3.
http://bit.ly/11wNc2Y
Territori i medi ambient Arnau Urgell | Actualitzat el 29/04/2013 a les 09:05h
Rodalies posa en circulació el primer tren reformat
La millora de combois acabarà la primavera de 2014
Primera circulació d'un tren reformat. Foto: Raimon Vaquer
Aquesta vegada el termini s'ha complert. Diumenge va circular per primera vegada la primera unitat remodelada de la línia Barcelona-Ripoll-Puigcerdà. Una millora molt esperada que arriba amb 13 mesos de retard respecte les previsions inicials i que finalitzarà la primavera de 2014. En aquest sentit s'espera que Renfe lliuri la resta de 13 combois reformats a raó d'una per mes.
La millora de l'interior dels trens era una vella reivindicació dels usuaris que havien d'afrontar viatges de fins a tres hores amb seients molt durs. Precisament la substitució per butaques ergonòmiques és una de les grans novetats de la remodelació dels catorze combois de la sèrie 447 que acabarà suposant una inversió d'uns 3 milions d'euros.
Aquest diumenge a primera hora el primer comboi reformat va cobrir el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà. Després, cap al migdia, va fer el recorregut en sentit contrari. Es tractava d'un tren de sis vagons (tres més tres) amb el seu mobiliari renovat. Tot i això, els primers viatgers han explicat que esperaven uns seients una mica més còmodes ja que l'escuma “és un xic massa dura”. Això sí, són acotxats amb reposa-braços. Un dels canvis és la seva disposició ja que han passat d'estar agrupats de quatre en quatre a dues files de dos i una de quatre.
A cada vagó hi ha espais per ubicar dues bicicletes i quatre esquís. Els plàstics de les parets i el sostre són nous repintats amb una textura un xic rugosa. En canvi, tant el terra, les finestres com els portaequipatges superiors no s'han modificat.
En canvi, manca un dels elements més esperats i que l'exconseller Lluís Recoder havia anunciat mesos enrere en una visita a Ripoll. No hi ha taules –com tenen alguns dels Mitja Distància- que permetin treballar a l'interior del tren tenint en compte la llargada dels viatges.
Els “trens còmodes” han tardat molt més de l'esperat
El passat 22 de març es va presentar el primer dels catorze combois que s'han de remodelar i es va anunciar que a finals d'abril ja circularia. Una millora que ha tardat molt més de l'esperat ja que s'havien donat fins a tres dates que es van incomplir: març de 201, tardor de 2012 i gener de 2013 .
http://bit.ly/11wNc2Y
Territori i medi ambient Arnau Urgell | Actualitzat el 29/04/2013 a les 09:05h
Rodalies posa en circulació el primer tren reformat
La millora de combois acabarà la primavera de 2014
Primera circulació d'un tren reformat. Foto: Raimon Vaquer
Aquesta vegada el termini s'ha complert. Diumenge va circular per primera vegada la primera unitat remodelada de la línia Barcelona-Ripoll-Puigcerdà. Una millora molt esperada que arriba amb 13 mesos de retard respecte les previsions inicials i que finalitzarà la primavera de 2014. En aquest sentit s'espera que Renfe lliuri la resta de 13 combois reformats a raó d'una per mes.
La millora de l'interior dels trens era una vella reivindicació dels usuaris que havien d'afrontar viatges de fins a tres hores amb seients molt durs. Precisament la substitució per butaques ergonòmiques és una de les grans novetats de la remodelació dels catorze combois de la sèrie 447 que acabarà suposant una inversió d'uns 3 milions d'euros.
Aquest diumenge a primera hora el primer comboi reformat va cobrir el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà. Després, cap al migdia, va fer el recorregut en sentit contrari. Es tractava d'un tren de sis vagons (tres més tres) amb el seu mobiliari renovat. Tot i això, els primers viatgers han explicat que esperaven uns seients una mica més còmodes ja que l'escuma “és un xic massa dura”. Això sí, són acotxats amb reposa-braços. Un dels canvis és la seva disposició ja que han passat d'estar agrupats de quatre en quatre a dues files de dos i una de quatre.
A cada vagó hi ha espais per ubicar dues bicicletes i quatre esquís. Els plàstics de les parets i el sostre són nous repintats amb una textura un xic rugosa. En canvi, tant el terra, les finestres com els portaequipatges superiors no s'han modificat.
En canvi, manca un dels elements més esperats i que l'exconseller Lluís Recoder havia anunciat mesos enrere en una visita a Ripoll. No hi ha taules –com tenen alguns dels Mitja Distància- que permetin treballar a l'interior del tren tenint en compte la llargada dels viatges.
Els “trens còmodes” han tardat molt més de l'esperat
El passat 22 de març es va presentar el primer dels catorze combois que s'han de remodelar i es va anunciar que a finals d'abril ja circularia. Una millora que ha tardat molt més de l'esperat ja que s'havien donat fins a tres dates que es van incomplir: març de 201, tardor de 2012 i gener de 2013 .
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Primer tren reformat per a la R3
Algun coneixedor de la línia que estigui d'acord?
Ferroviarios_Madrid @FerroviariosMD 29 Abr.
@transportcat aquí también vendría bien reformar las 447 sobre todo las que hacen regionales a Ávila y Segovia
Ferroviarios_Madrid @FerroviariosMD 29 Abr.
@transportcat aquí también vendría bien reformar las 447 sobre todo las que hacen regionales a Ávila y Segovia
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Primer tren reformat per a la R3
A la remodelació li trobo un greu error per aquesta línia... Amb el fred d'hivern, i al ésser una línia d'alta muntanya, hi trobo a faltar mampares de separació entre les portes i la zona de seients... El fet que no tinguin taules és una promesa incomplerta, però que en el fons tampoc és tan rellevant (encara que no oblidem que aquest tren és usat per no pocs universitaris, però això també afecta a la R3 més pròpiament dita...), com sí ho veig en l'altre cas.
Qui els heu provat: Els seients no són regulables, com sí els de les 449, no?
Per la resta, necessito provar-la per fer-me una opinió més generalitzada...
Salutacions. Ganz.
Qui els heu provat: Els seients no són regulables, com sí els de les 449, no?
Per la resta, necessito provar-la per fer-me una opinió més generalitzada...
Salutacions. Ganz.
Re: Primer tren reformat per a la R3
Són trajectes que ben bé arriben a les dues hores, i si toca 446 la propina (sense WC)metring wrote:Algun coneixedor de la línia que estigui d'acord?
Ferroviarios_Madrid @FerroviariosMD 29 Abr.
@transportcat aquí también vendría bien reformar las 447 sobre todo las que hacen regionales a Ávila y Segovia
I s'han deixat Valladolid, que o et toca 447 o un buc.