Primer tren reformat per a la R3

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Primer tren reformat per a la R3

Post by metring »

Fil relacionat amb http://transport.cat/viewtopic.php?f=3& ... 98#p216798

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 8&idioma=0

Rodalies finalitza la remodelació del primer dels 14 trens que es destinaran a la línia Barcelona-Puigcerdà

Image

Entrarà en servei a l’R3 a finals d’abril i es preveu que Renfe lliuri la resta de trens de manera progressiva a raó d’una unitat al mes

Els combois disposaran de seients més confortables pel servei de trens Regionals, amb espais específics per transportar bicicletes i esquís

El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i el president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, juntament amb els alcaldes de Puigcerdà i Ripoll i els presidents dels consells comarcals de la Cerdanya i el Ripollès visiten aquesta tarda els tallers Renfe Integria de Vilanova i la Geltrú on s’està duent a terme la remodelació de les unitats 447.

A finals d’abril entrarà en servei el primer tren de Rodalies remodelat per circular a la línia R3 entre Barcelona i Puigcerdà.

Aquesta millora de l’interiorisme suposa la modernització i adaptació dels trens a les necessitats de la línia, millorant l’ergonomia dels seients i la capacitat d’elements com portabicicletes i portaesquís. Els treballs formen part del programa de remodelació que va impulsar el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat l’any 2011 i que preveu reformar catorze trens de la línia R3 per dotar-los d’un major nivell de confort.

Aquest programa, pactat amb Renfe en el marc de l’Òrgan mixt de coordinació i control, preveu una inversió de 3,2 milions d’euros, aportats per la Generalitat. La remodelació interna de les 14 unitats adscrites a la R3 va ser contractada per Renfe al llarg de l’any passat i es preveu que els trens entrin en servei de manera progressiva a un ritme d’una unitat mensual aproximadament.

Renovació integral

Els trens, que disposaran de 190 seients cadascun, corresponen als combois de la sèrie 447, que es renoven integrament en el seu interior amb un disseny més modern i amb la substitució dels seients per uns de més confortables. S’han creat, a més, un total de 4 zones per la ubicació de bicicletes i esquís de manera combinada, amb armaris dissenyats específicament per aquest ús, que permeten la correcta sujecció d’aquests elements.

Específicament, i a banda de la incorporació de la imatge de marca de Rodalies de Catalunya establerta per la Generalitat, la remodelació de les 14 unitats contempla:

La substitució dels seients convencionals per butaques ergonòmiques tipus Ecotren, modificant el terra dels vehicles i implantant suports i ancoratges a la mida

La ubicació de portabicicletes i portaesquís a cada cotxe per donar resposta als usos de temporada de la línia
Dotació de noves papereres i mampares
Implantació de lluminàries de leds a les zones de plataforma adjacents a les portes per tal de millorar la il·luminació interior dels vehicles

Modificació de la pintura interior dels cotxes per harmonitzar el seu ambient

Fotografies a http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3098e1.pdf
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by raulitinbcn »

Si veieu les imatges d'abans i després a la nota de premsa, canvia força per no dir, moltíssim
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by Ecomobisostrans »

I tant, ja era hora ! :plas
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by gatvell »

Em sembla molt bé, una gran millora en qualitat interior...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by trensmat »

Molt guapes per dins ;)
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per si no ha quedat prou clar

Post by Guigui »

No hi ha ningú més que s'animi a valorar positivament l'estètica interior de les unitats reformades?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Per si no ha quedat prou clar

Post by metring »

Guigui wrote:No hi ha ningú més que s'animi a valorar positivament l'estètica interior de les unitats reformades?
Bé, amb una catifeta de ganxet damunt els seients, hagués quedat més mono :)

Fora conyes, tinc ganes de provar el grau de confort dels trens renovats, i si ho volen aplicar als Civies... :P
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by raulitinbcn »

Sabeu quant funcionarà el primer a la R3?

Edito:
Sabeu quan funcionarà el primer a la R3?
:oops:
Last edited by raulitinbcn on Friday 22/03/2013 21:39, edited 1 time in total.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Quant?

Post by Guigui »

L'interrogatiu amb t no deixa de tenir la seva raó, tractant-se de Renfe.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
cesc
N5
N5
Posts: 151
Joined: Saturday 11/08/2012 10:14

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by cesc »

A part de reformar Trens de la 447 per la linea de Puigcerdà, no trobeu necesari que renovin més Unitats de la 447 per totes les Lineas de Regionals??, tenint en compte que les 470 ja comencen a desapareixer i una part de les 448 han marxat a Saragossa. Un que agafi un Regional de Barcelona a Figueres ó Portbou, és com aquell que agafa el Tren per anar a Ribes de Freser, La Molina i Puigcerdà, tenint en compte que són trajectes de més de 2 hores
komatek
N5
N5
Posts: 86
Joined: Sunday 24/06/2012 16:26

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by komatek »

Ara que ho comentes fa temps la línia R12 corria en 470 però últimament sempre veig les 447
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by wefer »

cesc wrote:A part de reformar Trens de la 447 per la linea de Puigcerdà, no trobeu necesari que renovin més Unitats de la 447 per totes les Lineas de Regionals??,
Les 447 tenen una velocitat màxima de 120 Km/h. Per tant teòricament són poc adequades per a regionals.

Encara que pensant-ho bé i tenint en compte que la major part de línies del país es cauen a trossos i superar els 120 Km/h és difícil, potser sí que serien adequades. De fet, a la línia Manresa-LLeida amb una quadriga amb rodes per a carril tirada per cavalls reumàtics n'hi hauria més que suficient. I fins i tot seria una atracció turística.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by gatvell »

Molt bona wefer, 120km/h per la línia de Manresa-Lleida al primer revolt sortiria el tren per al tangent...
SUposo que de moment, o vull pensar, que això es una prova i s'ha fet en aquesta línia que probablement sigui al que té més usuaris que empren esquis (es obvi) i bicicletes. no m'extranyaria que després ho anessin implementan en altres línies.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by metring »

Una foto del Twitter de Territori i Sostenibilitat:

Image

territoricat Territori. gencat 6 h
Visita al 1er tren remodelat de l'R3 amb secretari Territori i Mobilitat, Ricard Font, i pres Renfe Julio López-Pomar pic.twitter.com/UKhclYAwH9
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by UT440_132M »

S'ha de dir que és una llarga queixa dels usuaris de la R3, des que van implantar les 447 a finals del 2008 per fer serveis més enllà de Ribes després de la retirada de les 440 de dos cotxes, molta gent s'ha queixat del mal confort de les 447. Recordo fa un temps una conversa entre dos avis en un trajecte entre Ripoll i Vic, han tret els trens aquells més vells, i ara han ficat aquests més nous, però no son gens còmodes. Per cert, la unitat remodelada, que no s'ha esmentat, és la 447 111R (cotxes motors 221M i 222M)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by oriolp13 »

raulitinbcn wrote:Sabeu quant funcionarà el primer a la R3?

Edito:
Sabeu quan funcionarà el primer a la R3?
:oops:
Si llegeixes la notícia ho trobaràs, que ho diu ben clarament ;)
Salutacions,

Oriol
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by UT440_132M »

Informar que des d'ahir ja circula la unitat 447 111R (cotxes motors 222M i 221M) amb l'interior remodelat per la R3. Va realitzar l'últim servei del dia L'Hospitalet - LaTour de Carol i v/v, i aquest matí el primer. Hi ha una altra unitat reformada interiorment, la 092R, per tant, ja circulen dues unitats 447 amb l'interior reformat a la R3.

http://bit.ly/11wNc2Y

Territori i medi ambient Arnau Urgell | Actualitzat el 29/04/2013 a les 09:05h

Rodalies posa en circulació el primer tren reformat
La millora de combois acabarà la primavera de 2014

Image
Primera circulació d'un tren reformat. Foto: Raimon Vaquer

Aquesta vegada el termini s'ha complert. Diumenge va circular per primera vegada la primera unitat remodelada de la línia Barcelona-Ripoll-Puigcerdà. Una millora molt esperada que arriba amb 13 mesos de retard respecte les previsions inicials i que finalitzarà la primavera de 2014. En aquest sentit s'espera que Renfe lliuri la resta de 13 combois reformats a raó d'una per mes.

La millora de l'interior dels trens era una vella reivindicació dels usuaris que havien d'afrontar viatges de fins a tres hores amb seients molt durs. Precisament la substitució per butaques ergonòmiques és una de les grans novetats de la remodelació dels catorze combois de la sèrie 447 que acabarà suposant una inversió d'uns 3 milions d'euros.

Aquest diumenge a primera hora el primer comboi reformat va cobrir el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà. Després, cap al migdia, va fer el recorregut en sentit contrari. Es tractava d'un tren de sis vagons (tres més tres) amb el seu mobiliari renovat. Tot i això, els primers viatgers han explicat que esperaven uns seients una mica més còmodes ja que l'escuma “és un xic massa dura”. Això sí, són acotxats amb reposa-braços. Un dels canvis és la seva disposició ja que han passat d'estar agrupats de quatre en quatre a dues files de dos i una de quatre.

A cada vagó hi ha espais per ubicar dues bicicletes i quatre esquís. Els plàstics de les parets i el sostre són nous repintats amb una textura un xic rugosa. En canvi, tant el terra, les finestres com els portaequipatges superiors no s'han modificat.

En canvi, manca un dels elements més esperats i que l'exconseller Lluís Recoder havia anunciat mesos enrere en una visita a Ripoll. No hi ha taules –com tenen alguns dels Mitja Distància- que permetin treballar a l'interior del tren tenint en compte la llargada dels viatges.

Els “trens còmodes” han tardat molt més de l'esperat

El passat 22 de març es va presentar el primer dels catorze combois que s'han de remodelar i es va anunciar que a finals d'abril ja circularia. Una millora que ha tardat molt més de l'esperat ja que s'havien donat fins a tres dates que es van incomplir: març de 201, tardor de 2012 i gener de 2013 .
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by metring »

Algun coneixedor de la línia que estigui d'acord?

Ferroviarios_Madrid ‏@FerroviariosMD 29 Abr.

@transportcat aquí también vendría bien reformar las 447 sobre todo las que hacen regionales a Ávila y Segovia
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by Ganz »

A la remodelació li trobo un greu error per aquesta línia... Amb el fred d'hivern, i al ésser una línia d'alta muntanya, hi trobo a faltar mampares de separació entre les portes i la zona de seients... El fet que no tinguin taules és una promesa incomplerta, però que en el fons tampoc és tan rellevant (encara que no oblidem que aquest tren és usat per no pocs universitaris, però això també afecta a la R3 més pròpiament dita...), com sí ho veig en l'altre cas.
Qui els heu provat: Els seients no són regulables, com sí els de les 449, no?
Per la resta, necessito provar-la per fer-me una opinió més generalitzada...

Salutacions. Ganz.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Primer tren reformat per a la R3

Post by albe6 »

metring wrote:Algun coneixedor de la línia que estigui d'acord?

Ferroviarios_Madrid ‏@FerroviariosMD 29 Abr.

@transportcat aquí también vendría bien reformar las 447 sobre todo las que hacen regionales a Ávila y Segovia
Són trajectes que ben bé arriben a les dues hores, i si toca 446 la propina (sense WC)
I s'han deixat Valladolid, que o et toca 447 o un buc.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”