El Punt/Avui, 14 de març de 2013 wrote: Els veïns de Bàscara provoquen més embussos i talls esporàdics
Ahir van protagonitzar quatre talls de l'N-II durant el dia utilitzant els passos de vianants
Organitzaran xerrades a altres pobles per demanar-los suport
Els veïns de Bàscara van provocar ahir al migdia més embussos de vehicles. Foto: M. VICENTE.
14/03/13 02:00 - bàscara - Esteve Carrera
Els veïns de Bàscara van provocar ahir fins a quatre talls de l'N-II al pas pel municipi. A banda de les dues accions diàries –de les nou a les deu del matí i de les set de la tarda a les vuit del vespre–, en les quals participa més gent, grupets més reduïts d'entre quinze i vint persones van optar ahir per utilitzar repetidament els passos de vianants a les dues del migdia i entre les cinc i les sis de la tarda. En aquests casos la llarga cua de vehicles que es forma a cada banda del poble provoca l'arribada dels serveis de Trànsit per regular el pas dels vianants o tallar totalment el trànsit. D'aquesta manera, ahir alguns dels veïns que participen en aquestes accions van calcular que en total l'N-II havia quedat tallada unes cinc hores al llarg del dia. Aquest tipus d'actuacions, més espontànies i esporàdiques, esquivant les successives aparicions dels Mossos d'Esquadra, és un dels que es van plantejar en les assemblees dels veïns. Sense arribar a fer una crida formal per actuar en aquest sentit, els portaveus de la plataforma admetien que si els talls “oficials” del matí i la tarda s'acabaven interpretant com un fet normal, no es podia descartar que sorgissin altres iniciatives, i “que no es pot prohibir que els veïns utilitzin els passos de vianants”.
Manifest en anglès
D'altra banda, la plataforma Prou Camions a l'N-II ha obert la recollida de signatures digital al portal change.org amb el text del manifest en tres versions: català, castellà i anglès. Aquesta petició en línia havia recollit ahir 500 adhesions. Paral·lelament el manifest imprès, per signar a mà, s'està repartint a ajuntaments del territori. Els propers dies la plataforma té previst organitzar xerrades informatives a les poblacions que s'interessin per la problemàtica, per impulsar més adhesions a la moció i demanar suport a la mobilització.
LA XIFRA
44 dies
fa que els veïns de Bàscara van iniciar la mobilització perquè es desviïn els camions de l'N-II cap a l'AP-7.
Desdoblament N-II
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 19 de març de 2013 wrote: L´enllaç de l´autopista a Sant Gregori només està pendent de l´autorització de Foment
Les obres ja estan acabades i la previsió d'Abertis és que els peatges es puguin posar en funcionament durant aquesta setmana
L´enllaç de Sant Gregori ja està llest per a la seva posada en marxa. marc martí
19.03.2013 | 00:31
SANT GREGORI | R. VAN EECKHOUT El nou enllaç de l'AP-7 a Sant Gregori, o Girona oest segons la nomenclatura que rebrà en els cartells d'indicació, està ja llest perquè hi comencin a circular els vehicles. L'únic entrebanc que impedeix que la nova connexió d'entrada i sortida de l'autopista a les comarques gironines estigui en funcionament és el fet que encara no s'ha completat la darrera fase dels tràmits administratius que comporta tota obra. El Ministeri de Foment ha d'enviar en els propers dies l'autorització final i fins que no sigui així no podran apujar-se les barreres del peatge perquè puguin passar els primers vehicles.
La previsió amb la qual treballa l'empresa concessionària de l'autopista, Abertis, és que aquest enllaç es pugui posar en marxa abans de Setmana Santa, és a dir que abans de finals d'aquesta setmana es podria inaugurar. Segons un estudi encarregat per l'Ajuntament de Girona, l'impacte diari en aquesta nova porta d'entrada a la ciutat serà d'uns 22.000 vehicles.
Les obres d'aquest nou enllaç, emmarcat dins la circumval·lació de Girona, que funcionarà com una extensió de quatre carrils de la N-II des de Fornells de la Selva fins a Vilademuls, van començar ara fa un any. Tot i que inicialment la previsió era acabar els treballs a finals del 2012, les obres s'han allargat una mica més i ara la intenció és que la connexió es posi en funcionament aquesta setmana.
Aquest futur enllaç amb l'autopista, a diferència del de Fornells i el de Vilademuls, ha de permetre fer tots els moviments en sentit nord i sud. És a dir, es podrà sortir en aquest punt tant si es ve de Barcelona com de Figueres; i es podrà accedir a l'AP-7 també per emprendre les dues direccions.
Les previsions d'Abertis també marquen que l'enllaç de Fornells pugui estar operatiu abans de Sant Joan. Aquesta connexió tan sols permetrà l'entrada de vehicles a l'autopista en sentit nord, mentre que només tindrà carril de sortida en direcció a Barcelona. A Vilademuls, la previsió és que els treballs acabin abans de finals d'any. En aquest cas, només podran entrar a l'AP-7 els vehicles que circulin en sentit sud, i només hi haurà sortida per als que viatgin en sentit nord.
El Punt/Avui, 19 de març de 2013 wrote: Girona, preparada per obrir la nova sortida oest de l'AP-7
L'Ajuntament considera que no hi haurà problemes de trànsit, tot i que l'enllaç augmentarà el gruix de vehicles a Domeny, Taialà i Fontajau
Abertis ha de rebre un document de Foment per inaugurar la connexió
La sortida de l'AP-7 a l'oest de Girona és a punt de ser oberta. Ahir a la tarda (a la imatge), només unes tanques separen l'accés a l'enllaç Foto: JOAN SABATER.
http://estatic.elpunt.net/imatges/47/70 ... d31001.jpg
Una imatge d'ahir a la tarda dels rètols indicatius de la nova sortida de l'AP-7 oest, entre Sant Gregori i el sector de Taialà i Domeny, a Girona Foto: JORDI FERRER.
19/03/13 02:00 - GIRONA - Jordi Ferrer
Girona està preparada per a la imminent obertura de la nova sortida oest de l'autopista AP-7. L'Ajuntament i la concessionària Abertis han confirmat que els cotxes podran entrar i sortir pel nou enllaç, molt probablement en les properes hores, cosa que augmentarà de manera notable el nombre de vehicles que circulin a l'oest de la ciutat, al sector de Domeny, Taialà i Fontajau.
El regidor de Mobilitat, Seguretat i Via Pública de l'Ajuntament de Girona, Joan Alcalà, assenyala que no hi haurà grans problemes de trànsit amb l'obertura de l'enllaç de l'AP-7, el tercer a la comarca del Gironès. Alcalà, però, admet que hi haurà més circulació. Està calculat que a la carretera de Sant Gregori es passarà de 8.000 a 18.000 vehicles amb la sortida de Domeny; al carrer Bullidors l'increment serà de 9.000 cotxes. En el mateix treball de projecció, s'incloïa que a la rambla Xavier Cugat, al barri de Fontajau, hi passaran 6.000 automòbils més a partir d'ara.
Pendents del ministeri
El fet que ahir fos festa a Madrid va dificultar l'últim tràmit que queda per a l'obertura. Segons fonts d'Abertis, el Ministeri de Foment ha d'enviar un document perquè la concessionària de l'autopista tingui el vistiplau final i faci efectiva la sortida. Abertis no va precisar l'hora concreta, però va confirmar que ho tenen tot a punt.
La concessionària disposa d'una desena de cabines a l'AP-7 oest i encara ha de definir quantes n'hi haurà en direcció cap al nord i quantes cap al sud. Amb la nova sortida, i la futura de Vilademuls (Pla de l'Estany), Girona tindrà, de fet, una variant ràpida –de moment, gratuïta– i molt més efectiva que la vall de Sant Daniel. Aquesta última carretera, inaugurada fa vint anys, ha rebut moltes crítiques pels danys mediambientals causats a la vall i per l'excessiva perillositat. Segons Abertis, l'empresa adjudicatària, l'enllaç de Vilademuls s'hauria d'obrir a finals d'any. També hi ha pendent la connexió de l'autopista amb l'N-II, a Fornells.
Rètols pintats
Ahir a la tarda vehicles d'Abertis ja accedien a les cabines de la nova sortida. Hi havia tanques que hi dificultaven l'accés a persones alienes a l'obra. De tota manera, queden només serrells perquè l'obertura sigui un fet. De fet, ja hi ha més d'un rètol pintat que informa sobre la sortida en direcció a Barcelona o bé a Figueres i Perpinyà. Són visibles entrant a Girona des de Sant Gregori o bé a prop de la rotonda de la Nestlé, a tocar del carrer Roberto Bolaño.
LA FRASE
No preveiem que hi hagi problemes amb l'obertura de l'AP-7 oest, tot i l'augment de la circulació
Joan Alcalà
REGIDOR DE MOBILITAT, SEGURETAT I VIA PÚBLICA DE GIRONA
LA XIFRA
3
sortides
de l'AP-7 hi haurà al costat mateix de Girona: la nord, a Sant Julià de Ramis; la sud, a Salt, i l'oest, a Domeny.
Més agents de policia per informar
Un estudi de mobilitat de l'empresa Doymo per a l'Ajuntament de Girona preveu que hi pugui haver fins a 22.000 vehicles al dia en l'accés més cèntric a la ciutat. No és el cas dels primers dies, explica el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Girona, Joan Alcalà. Però el govern de la ciutat preveu destinar més agents de la policia local a la rotonda de Domeny per informar els conductors del nou accés a l'autopista i dels problemes i dubtes que puguin sorgir les primeres hores.
S'ha de recordar que la sortida de l'AP-7 a Taialà, a tocar de Sant Gregori, rebrà el 40% dels vehicles que entraran cada dia a Girona, segons un altre estudi encarregat fa uns mesos per l'Ajuntament. El regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, que és també el regidor del barri de Taialà, no preveu problemes de trànsit, tot i que mesos enrere havia advertit que Fontajau es podria convertir en un tap. L'obertura de la tercera sortida de l'AP-7 a Girona podria coincidir avui amb la sortida d'etapa de la Volta ciclista a Catalunya, que afectarà el trànsit en alguns carrers.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Uns (altres) que volen fer primar interessos particulars
La Federació d'Hostaleria vol que els camions continuïn circulant per l'N-II: http://www.ara.cat/societat/Federacio-d ... 11611.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Uns (altres) que volen fer primar interessos particulars
A veces cuesta creer el esperpento que se origina de tanto egoísmo. Cosas como esto me hacen pensar que tenemos lo que nos merecemos.Guigui wrote:La Federació d'Hostaleria vol que els camions continuïn circulant per l'N-II: http://www.ara.cat/societat/Federacio-d ... 11611.html
Re: Desdoblament N-II
Quin número tindrà la nova sortida? 6.1? 6B?El Punt/Avui, 19 de març de 2013 wrote: Girona, preparada per obrir la nova sortida oest de l'AP-7
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Només una pregunta: Aquest Pere Padrosa, director general de transports de la Generalitat te alguna cosa a veure amb aquesta empresa: Transpots Padrosa / Grup Padrosa ?El Punt/Avui, 17 de març de 2013 wrote: Els transportistes diuen que es mobilitzaran “com a Bàscara” si han de pagar
Asetrans es va reunir divendres amb la direcció general de Transports de la Generalitat i demana la gratuïtat per a camions entre les sortides 4 i 5 de l'AP-7
Alguns dels rètols que a Bàscara reclamen que els camions passin per l'autopista. Foto: EL PUNT AVUI.
17/03/13 02:00 - Girona - Esteve Carrera
Les empreses del sector del transport avisen que no estan disposades a pagar qualsevol tipus de peatge, encara que sigui amb un descompte del 50 per cent, si se'ls prohibeix circular per l'N-II al tram gironí. L'associació de transportistes gironins (Asetrans) anuncia que estudiarà “totes les actuacions que estiguin al seu abast, ja siguin legals o mobilitzacions com les que estan fent els veïns de Bàscara” per defensar els seus legítims interessos. Onetrans, (associació de transportistes a l'Estat espanyol), ja ha donat el seu suport als transportistes gironins i és molt més explícita, apuntant accions que podrien significar “el tall del trànsit a l'AP-7”.
Carlos Palacios, secretari general d'Asetrans, explica que volen ser constructius i evitar al màxim els perjudicis, però que no acceptaran “que se'ns vulgui fer pagar la solució d'un problema de què som les víctimes”.
Com a alternativa a la prohibició que se'ls està plantejant de circular en tot el tram gironí de l'N-II, Asetrans proposa que per arreglar provisionalment el problema del pas dels camions per Bàscara, es continuï permetent el trànsit de camions per l'N-II fins al peatge 5 de l'AP-7 (sortida en direcció a l'Escala) i que el recorregut entre aquesta sortida 5 i la sortida 4 (peatge de Figueres Sud) sigui gratuït per als camions. La mesura es podria ampliar fins a la sortida 3 (Figueres Nord) quan estigui habilitada.
Reunió a Girona
Els transportistes gironins van fer aquesta proposta divendres passat a Pere Padrosa, director general de transports de la Generalitat, que es va reunir a Girona amb les empreses del sector per recollir la seva opinió sobre la propera prohibició, per als camions, de circular per l'N-II. L'opinió unànime que va recollir el director de transports va ser la negativa a la prohibició de circulació per l'N-II si no se'ls ofereix una alternativa que sigui gratuïta. Segons Palacios, la reunió que va tenir lloc divendres a Girona entre la direcció general de Transports de la Generalitat i els transportistes de tot l'Estat espanyol va ser una reunió consultiva, en què no es va presentar cap proposta concreta per part de la Generalitat i en què es va voler escoltar el parer dels transportistes sobre la possible prohibició de circulació per l'N- II entre Maçanet i la Jonquera.
Els tres tombs per l'N-II a Bàscara
Els veïns de Bàscara que continuen mobilitzats des de fa més d'un mes per exigir que treguin els camions de l'N-II que passen pel mig del poble, aprofitaran la jornada d'avui en què el municipi celebra el Mercat del Tortell per donar més ressò a la seva lluita. Durant el dia es posarà una parada informativa de la plataforma Prou Camions N-II i es farà difusió i recollida de signatures del Manifest que la plataforma ha començat a distribuir.
Per altra banda, avui a la tarda es farà la cercavila de la festa dels Tres Tombs, que enguany, com a acció reivindicativa, farà passar els carruatges per l'N-II i tallarà la via. A les sis de la tarda hi haurà l'inici de la festa, i cap a dos quarts de set es preveu fer la cercavila per l'N-II.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 18 de març de 2013 wrote: Bàscara porta els animals dels Tres Tombs a l'N-II com a senyal de protesta
Per quaranta-setè dia consecutiu, els veïns tallen l'eix que creua el poble per reclamar que hi deixin de passar els camions
El bloqueig va durar 45 minuts
Els veïns de Bàscara van aprofitar la festa dels Tres Tombs per tallar l'N-II en la seu quaranta-setè dia de protesta Foto: J.SABATER.
18/03/13 02:00 - Bàscara - Dani Vilà
Els veïns de Bàscara van continuar ahir les seves protestes diàries i van portar la festa dels Tres Tombs a l'N-II per tallar-la completament durant uns 45 minuts. Més de tres-cents veïns van secundar la protesta d'ahir a la tarda, que va comportar que els animals i els carros participants en aquesta tradicional festa passegessin per l'N-II acompanyats dels veïns i la música també habitual d'aquestes festa dels animals. Els carruatges i els animals, acompanyats dels veïns amb torxes, van tallar l'N-II al voltant de les set i deu del vespre i no en van marxar fins pocs minuts abans de les vuit.
Era el quaranta-setè dia de protesta a Bàscara per fer sentir la seva veu i reclamar solucions d'urgència perquè deixin de passar milers de camions cada dia. La perillositat del tram urbà a Bàscara va quedar palesa quan, minuts abans de tallar la carretera, dos vehicles van impactar lleument quan un d'ells va frenar per deixar passar veïns pel pas de vianants.
La plataforma Prou Camions a l'N-II va aprofitar també la celebració del Mercat del Tortell per recollir signatures a favor del manifest i per difondre la campanya de protesta que repeteixen cada dia al mig de l'N-II. La seva portaveu, Eugènia Carbó, va valorar positivament el nombre de signatures que s'havien recollit i en els pròxims dies faran públic el suport ciutadà que ja han rebut. La plataforma segueix malfiant-se de la data anunciada del 2 d'abril perquè els camions ja no passin pel municipi.
Moments de tensió
La protesta d'ahir va tenir un moment de gran tensió i perill que va acabar només en un ensurt. Un camió va quedar bloquejat al mig del municipi quan algú li va tallar un dels cables entre les caixes. El perill es va produir quan el camioner va intentar reconnectar el cable i el camió es va desfrenar i va recórrer uns metres sense control ni conductor. Els veïns van intentar aturar-lo, ja que la calçada estava plena de veïns, fins que el camió es va tornar a bloquejar i es va aturar en sec. Van ser pocs segons, però va generar gran nerviosisme. Després, es va permetre que passessin alguns camions per indicació dels Mossos entre els xiulets i crits dels manifestants. Com és habitual, els Mossos van desviar tot el trànsit per l'autopista AP-7 mentre va durar el tall de l'N-II a Bàscara.
I diumenge que ve, el pessebre
La protesta de diumenge que ve també serà original i seguirà les passes de la d'ahir aprofitant esdeveniments tradicionals del poble per dur-los fins a l'N-II. Per diumenge dia 24 de març està previst fer una representació especial del popular pessebre vivent de Bàscara. Ja s'han apuntat prop de dues-centes persones per participar en aquesta representació especial de protesta per unir-se a les mobilització que manté el municipi des de fa més d'un mes i mig. El pessebre ocuparà un tram important de l'N-II i es disposaran sobre la calçada amb les diverses escenes tradicionals i amb algunes sorpreses vinculades a l'objectiu marcat perquè els milers de camions deixin de passar cada dia pel centre del poble.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 20 de març de 2013 wrote: Prou Camions N-II rebutja l'incident dels Tres Tombs
20/03/13 02:00 - bàscara - Redacció
La plataforma Prou Camions N-II rebutja els incidents que van tenir lloc diumenge passat, quan els veïns de Bàscara van portar els animals dels Tres Tombs a tallar l'N-II. Durant la protesta, un camió va quedar bloquejat quan algú li va tallar un dels cables entre les caixes; el que va comportar perill va ser quan el camioner va intentar reconnectar el cable i el camió es va desfrenar i va recórrer uns metres sense control ni conductor. La plataforma ha volgut deixar clar que “rebutja l'acció incívica, inconscient i intolerant” que, segons diuen, “va estar a punt de convertir un fabulós acte reivindicatiu popular en una tragèdia”. La plataforma traurà el pessebre vivent el dia 24 a l'N-II.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 22 de març de 2013 wrote: nul·la sensibilitat i poca vergonya
22.03.2013 | 07:08
DÍDAC MORENO pot posar algú per davant els seus interessos econòmics als de la seguretat de la ciutadania? Doncs sí. La Federació d'Hostaleria de les comarques gironines ha emés un comunicat on afirma que no troba bé la solució de treure els camions de la carretera N-II. La patronal liderada per Antoni Escudero considera que si els camions es fan passar per l'autopista empitjorarà la comoditat dels turistes que transiten per aquest via i, a més a més, que els negocis situats a banda i banda de la nacional patiran pèrdues importants. Sense paraules.
Anem per pams. La Federació, en primer lloc, mostra una nul·la sensibilitat envers les víctimes, familiars o coneguts de les víctimes o, simplement, els milers de conductors que cada dia es juguen la vida circulant per la N-II. Parlar de comoditat quan la carretera de la vergonya és una ratonera mortal és, com a mínim, una frivolitat.
Pel que fa a l'argument de situar els interessos econòmics per davant dels de la seguretat viària també cau pel seu propi pes. No s'ha de ser un geni per dir que per als establiments situats a banda i banda de la N-II serà un handicap que hi deixin de passar camions però, al mateix temps, se'ls obren una sèrie d'oportunitats diferents perquè estarem davant d'un vial molt més agradable i segur.
La Federació d'Hostaleria tampoc té en compte que no estem davant d'un cas extraordinari. A quants municipis gironins no s'han construït rondes per evitar que el trànsit passi pel bell mig de la població? Incomptables. Han desaparegut negocis? Alguns. Se n'han creat d'altres? També.
Un dels principals problemes que genera una carta d'aquest tipus és que tot i que vol representar tot un col·lectiu sempre hi ha un cap visible. I en aquest cas és Antoni Escudero, un empresari amb una flota d'establiments oberts a la Jonquera, a banda i banda de la N-II, que en poques setmanes també obrirà un gran "outlet".
No cal ser un mal pensat de mena, que per cert ho sóc, per relacionar tot plegat i treure conclusions sobre la intencionalitat de la Federació i, sobretot, d'Escudero. Fins fa poc només els polítics havien quedat amb el cul a l'aire amb la problemàtica per la N-II. Veig que hi ha empresaris que també tenen ganes d'ensenyar les seves parts més nobles.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ja era hora
Finalment, algú que anomena en públic les coses pel seu nom!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 22 de març de 2013 wrote: Territori inicia divendres el procediment administratiu per desviar els camions de l´N-II
El conseller de Territori, Santi Vila avança que la Generalitat tancarà l'acord amb Foment i Abertis «en els propers dies»
Camions circulant davant de les obres a mitges del tram de l´N-II entre Caldes de Malavella i Sils (Selva) | ACN
22.03.2013 | 12:01
BARCELONA | ACN El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat que el seu Departament ha iniciat aquest divendres el procediment administratiu per restringir el trànsit de camions de gran tonatge per la N-II entre Maçanet i la Jonquera. Vila també ha avançat que Territori i Sostenibilitat tancarà "en els propers dies" l'acord amb el Ministeri de Foment i la concessionària Abertis per desviar el trànsit de camions cap a l'autopista AP-7. En un esmorzar-col·loqui al Cercle d'Infraestructures, el conseller ha defensat aquesta alternativa "en la mesura que Foment no pugui fer el desdoblament de la N-II", una obra que Vila ha considerat "la solució" a "mig termini" per la carretera.
El conseller ha explicat que la ministra de Foment, Ana Pastor, ha ordenat que s'estudiï "alguna opció de desdoblament" per la N-II, i que per executar-la es podria recórrer a mètodes de finançament que s'han fet servir en altres ocasions a Catalunya. Vila ha recordat que el Govern "no renuncia" al desdoblament d'aquesta via i ha assegurat que espera que el projecte "s'orienti per bé".
Vila ha recordat que els camions de gran tonatge i de quatre eixos o més que es desviïn de la N-II cap a l'AP-7 tindran un descompte del 50% en el preu del peatge d'aquesta autopista. El conseller ha calculat que, diàriament, uns 2.850 camions d'aquestes característiques travessen la N-II en el seu tram gironí i que la prioritat de Territori és desviar el pas d'aquests vehicles per raons de seguretat.
Davant les queixes del sector del transport al desviament de camions a una via de peatge, Vila ha reconegut les "dificultats extremes" que travessa el sector, però ha assenyalat que la solució "a mig termini" és el desdoblament de la N-II i l'aplicació de l'eurovinyeta als vehicles de gran tonatge. Vila ha recordat que, juntament amb Abertis i Foment, la Generalitat assumirà la bonificació del 50% del cost del peatge "en una carretera que no és de la nostra competència".
El conseller ha indicat que l'alternativa a la solució actual pactada amb Foment i Abertis era "ser cínics" i "dificultar l'ús" de la N-II als camions a partir de rotondes "impossibles" o barreres New Jersey per obligar a desviar el trànsit als camions i fer-los pagar el 100% del peatge. Vila ha defensat que, tot i el peatge, el pas per l'AP-7 estalvia als camioners temps i desgast dels vehicles.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Molta barra
O sigui, que entre tots pagarem la xocolata extra a aquests senyorets?Vila ha recordat que, juntament amb Abertis i Foment, la Generalitat assumirà la bonificació del 50% del cost del peatge "en una carretera que no és de la nostra competència".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El sr. Escudero replica:
Diari de Girona, 25 de març de 2013 wrote: falta de coneixement i professionalitat
falta de coneixement i professionalitat
25.03.2013 | 06:30
ANTONI ESCUDERO El dia 22 de març es va publicar un article d'opinió al Diari de Girona, contra el nostre posicionament en desacord amb el fet que la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment firmessin un conveni per prohibir que els camions de més de 12 tones circulessin per la N-II entre el tram de Maçanet a la Jonquera. L'article esmentat més que una opinió era un escrit barroer i insultant d'una persona amb poc coneixement de la realitat del que passa en aquesta província i amb la N-II. En primer lloc vull puntualitzar que sóc el president de la Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona, represento l'opinió i els interessos dels associats els quals en formen part, mai dels meus propis. Així mateix quan des de la Federació enviem una nota de premsa, el meu nom no apareix enlloc perquè som tota la patronal que exposem els nostres interessos i opinions, per tant és absurd que el senyor que va escriure l'article d'opinió esmentat digui que estigui expressant els meus. Que si ho fes estaria en tot el meu dret, però mai m'amagaria darrere de la Federació perquè tinc suficient valentia i cap per fer-ho tot sol.
El senyor que va escriure l'article d'opinió deia que la Federació tenia poca "sensibilitat envers les víctimes, familiars o coneguts de les víctimes o, simplement, els milers de conductors que cada dia es juguen la vida circulant per la N-II". Un atac a la patronal i una mentida, perquè nosaltres a la nota de premsa expressàvem que enteníem el patiment dels habitants del poble de Bàscara, i que evidentment no volem que els camions passin pel mig del poble. Però és que la feina dels polítics de torn és fer desviaments per la N-II perquè sigui una carretera com cal. No prohibir que hi passin i que circulin per l'autopista.
És clar que defensem els nostres interessos econòmics, el país no està com per no fer-ho. Si la patronal no lluita per aquests, com a lobbie empresarial que som, qui ho farà? És que el senyor que ha escrit l'article d'opinió no defensa diàriament conservar el seu lloc de treball? No obstant això, s'ha tret de context el que nosaltres expressàvem, perquè dèiem que volem evitar que es tanquin més establiments d'hostaleria i que tot el sector puguem continuar sobrevivint com ho estem fent, perquè si nosaltres, que som els que resistim més aquesta crisi econòmica, si també "morim", qui quedarà?
Amb això vull fer entendre que quan es fa un article s'ha de tenir coneixement de la realitat i ser conscient que el sector turístic i amb ell el de l'hostaleria representa el 14% del PIB de Catalunya i que és un del que mantenen l'economia d'aquest país. Per tant, no el deixem morir. Ser una "via molt més agradable i segura" no és un argument de pes per convèncer ningú i menys els empresaris del sector del fet que mantindran els seus llocs de treball, sinó que és un argument poc pensat d'una persona, que com he dit abans, de poc coneixement de la realitat. El fet de ser agradable no és igual a no perdre el millor client dels empresaris del sector de l'hostaleria que tenen els establiments a peu de carretera.
Ja sabem que no s'han creat desviaments a la N-II perquè els vehicles i camions no circulin pel mig dels pobles. Però és que ja fa molt temps que la Federació i així les diferents patronals de les comarques gironines, demanem una N-II com cal. Una carretera com les que et trobes a la resta de l'Estat espanyol. Per tant, expressar que volem això ho hem de continuar fent i lluitant perquè així sigui. No hem de callar, com ens diu el senyor de l'article d'opinió, perquè "no estem davant d'un cas extraordinari". El principi d'aquest escrit ja he expressat que la nota de premsa no va ser un comunicat on jo volia defensar els meus interessos perquè aquesta mesura afectarà la Jonquera. Un argument del tot mentida i que una altra vegada demostra la falta de coneixement de la realitat del senyor que va escriure l'article d'opinió.
El passat divendres 15 de març, representants de la Generalitat van convocar una reunió pels comerciants de la Jonquera i els van explicar que aquesta mesura no afectarà al municipi, perquè els camions continuaran parant, tenint en compte que és un lloc de pas i de parada per a molts transportistes. Una realitat que com a empresari ja sabia. A la Jonquera diàriament s'aturen centenars de camions amb transportistes com a lloc on hi ha molt comerç i restauració. I seguidament, continuen el seu camí per l'autopista francesa, perquè després del Pertús molts no saben que ja no hi ha més carretera nacional. Un fet que encara que es dugui a terme aquesta mesura continuarà essent així, que fins i tot els experts ens ho afirmaven. També la Jonquera és una gran àrea d'avituallament, insubstituïble i amb extenses àrees d'aparcament que permeten que els camioners s'aturin per descansar i per situacions en què per problemes meteorològics, o per restriccions en la circulació de camions quan a França o altres països europeus no els deixen transitar. Les últimes paraules de l'escrit d'opinió que expressen que "Fins fa poc només els polítics havien quedat amb el cul a l'aire amb la problemàtica per la N-II. Veig que hi ha empresaris que també tenen ganes d'ensenyar les seves parts més nobles". És una falta greu de respecte a la meva persona i un insult, i no és més que la mostra de la falta de professionalitat i coneixement d'aquell que diu que és periodista però en realitat li falta molt camí per arribar a ser-ho.
genissimon wrote:Diari de Girona, 22 de març de 2013 wrote: nul·la sensibilitat i poca vergonya
22.03.2013 | 07:08
DÍDAC MORENO pot posar algú per davant els seus interessos econòmics als de la seguretat de la ciutadania? Doncs sí. La Federació d'Hostaleria de les comarques gironines ha emés un comunicat on afirma que no troba bé la solució de treure els camions de la carretera N-II. La patronal liderada per Antoni Escudero considera que si els camions es fan passar per l'autopista empitjorarà la comoditat dels turistes que transiten per aquest via i, a més a més, que els negocis situats a banda i banda de la nacional patiran pèrdues importants. Sense paraules.
Anem per pams. La Federació, en primer lloc, mostra una nul·la sensibilitat envers les víctimes, familiars o coneguts de les víctimes o, simplement, els milers de conductors que cada dia es juguen la vida circulant per la N-II. Parlar de comoditat quan la carretera de la vergonya és una ratonera mortal és, com a mínim, una frivolitat.
Pel que fa a l'argument de situar els interessos econòmics per davant dels de la seguretat viària també cau pel seu propi pes. No s'ha de ser un geni per dir que per als establiments situats a banda i banda de la N-II serà un handicap que hi deixin de passar camions però, al mateix temps, se'ls obren una sèrie d'oportunitats diferents perquè estarem davant d'un vial molt més agradable i segur.
La Federació d'Hostaleria tampoc té en compte que no estem davant d'un cas extraordinari. A quants municipis gironins no s'han construït rondes per evitar que el trànsit passi pel bell mig de la població? Incomptables. Han desaparegut negocis? Alguns. Se n'han creat d'altres? També.
Un dels principals problemes que genera una carta d'aquest tipus és que tot i que vol representar tot un col·lectiu sempre hi ha un cap visible. I en aquest cas és Antoni Escudero, un empresari amb una flota d'establiments oberts a la Jonquera, a banda i banda de la N-II, que en poques setmanes també obrirà un gran "outlet".
No cal ser un mal pensat de mena, que per cert ho sóc, per relacionar tot plegat i treure conclusions sobre la intencionalitat de la Federació i, sobretot, d'Escudero. Fins fa poc només els polítics havien quedat amb el cul a l'aire amb la problemàtica per la N-II. Veig que hi ha empresaris que també tenen ganes d'ensenyar les seves parts més nobles.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 25 de març de 2013 wrote: Un pessebre vivent reivindicatiu a la N-II a Bàscara
Els manifestants tallen la circulació durant gairebé dues hores i reclamen la prohibició immediata del pas de camions
25.03.2013 | 07:38
Els bascarencs desfilen pel mig de la carretera amb diferents pancartes de protesta, inspirades en la tipografia romana. aniol resclosa
BÀSCARA | P.E./ACN El particular viacrucis que pateixen els veïns de Bàscara per limitar la circulació de camions per la N-II va assolir ahir un pas més, escenificant un pessebre vivent a la carretera coincidint amb l'inici de la Setmana Santa. Així, l'habitual estació d'autobús es va transformar en el tradicional portal de Betlem -amb mula inclosa- i la calçada es trobava ocupada per la representació dels diversos quadres del pessebre. La protesta, de caire nadalenc, va obligar a tallar el pas a qualsevol tipus de vehicles entre les set i les nou del vespre. A part, l'escenificació del pessebre vivent no va ser l'única acció reivindicativa que van organitzar ahir els veïns de Bàscara, ja que al migdia, a les dotze, també es va ocupar el vial de la N-II amb castells a càrrec de les colles Vailets de l'Empordà i Esperxats de l'Estany.
Amb aquestes dues accions, els bascarencs van voler denunciar de nou la situació que viu el municipi, on la carretera travessa el poble, i van tornar a reclamar la prohibició immediata de la circulació de camions per la Nacional-II. Per poder fer possible aquesta manifestació atípica d'ahir al vespre, més de 200 veïns de Bàscara van participar en la recreació d'una desena de quadres del tradicional pessebre vivent, que acumula una àmplia trajectòria històrica en aquesta població i que arrossega masses de públic cada any, quan se celebra en el període de Nadal, tal com correspon. Tot i que aquesta edició de Setmana Santa del pessebre va reunir una destacada xifra d'assistents, perquè unes 500 persones es van apropar per veure la representació del Betlem.
A més d'adequar el pessebre vivent a la N-II -amb l'ambientació caracteritzada per l'asfalt, els fanals, les voreres i les cases situades a peu de carretera- els bascarencs lluïen una sèrie de pancartes d'estil romà amb lemes com "Via Augusta gratuitum" o "Prous carrus grossus", mentre se sentien de fons cançons de Lluís Llach per reivindicar, amb nous formats, la prohibició de circulació de vehicles pesants. Així, la portaveu de la plataforma Prou Camions N-II, Eugènia Carbó, va assegurar que "estem decebuts perquè no es para de moure la data en què els camions deixaran de passar per Bàscara i només demanem que s'agilitzin els tràmits".
Carbó va afegir que "semblava que ho tenien molt a prop, que només quedaven un parell de firmes, però tot es va allargant, i nosaltres volíem fer la reivindicació per demanar que no passin més vehicles pesants". Alguns participants en la representació del pessebre vivent, a part de mostrar frustració i ràbia, van voler recordar que la N-II ja va sumar una nova víctima mortal el dissabte, amb un nou sinistre entre una furgoneta i un camió. L'alcalde del municipi, Lluís Lloret, va explicar que "ha estat fantàstic, ja que la carretera s'ha convertit en el carrer major que voldríem en un futur" i va afirmar que "mai abans Bàscara havia estat tan viva, i esperem que els tràmits s'agilitzin, i que els camions deixin de passar per aquí aquest abril, tal com va indicar el conseller Santi Vila".
Malgrat que els veïns de Bàscara no compartien ahir aquestes esperances, perquè dubtaven de les paraules de Vila. Per això van assenyalar que no baixaran la guàrdia i que mantindran les mobilitzacions. Així, no es descarta que les oques, la mula i els gossos que ahir al vespre tallaven la N-II, a Bàscara, representin un altre pessebre vivent enmig de la carretera les properes setmanes.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 23 de març de 2013 wrote: L'accés nord de l'AP-7 a Figueres, desencallat
El Ministeri de Foment ha publicat l'anunci d'expropiacions per completar l'enllaç, el primer pas per a una obra molt reclamada
Ha convocat deu propietaris al maig per fer les actes prèvies per ocupar 11.000 m² de terreny
23/03/13 02:00 - llers - Mar Vicente
L'Estat ha desencallat finalment l'accés nord de l'AP-7 a Figueres i ha publicat l'anunci de les expropiacions previstes, que suposen el primer pas per tirar endavant les obres. Aquesta és una inversió molt reivindicada a la comarca de l'Alt Empordà, que considera que és un greuge que l'enllaç hagi estat incomplet durant més de trenta anys. L'accés de Figueres nord a l'autopista només permet una part dels moviments de vehicles. És a dir, que els cotxes que entren a l'autopista a Figueres nord només poden anar en direcció a la Jonquera, mentre que només en poden sortir els vehicles que vénen del nord des de l'AP-7.
L'anunci que ha publicat el Ministeri de Foment preveu que s'hauran d'expropiar 11.412 m² de terreny de deu finques de Llers, de les quals una pertany a l'empresa Grues Padrosa, que està situada al polígon que hi ha just al costat de l'accés a l'autopista, i l'altra a l'Ajuntament del municipi. La resta són camps de propietaris privats. També hi haurà una ocupació temporal de 2.442 m² mentre durin les obres i uns terrenys afectats per una servitud, amb un total de 1.537 m². Els nou propietaris afectats estan convocats el 8 de maig entre les deu del matí i dos quarts de dues del migdia a l'ajuntament de Llers per signar les actes prèvies i saber quina indemnització econòmica pagarà l'Estat.
La Generalitat havia avançat que aquestes obres podrien començar abans del mes de maig quan fa un mes el Ministeri de Foment va anunciar a la conselleria de Territori i Sostenibilitat, que encapçala el conseller Santi Vila, que havia donat llum verd a l'obra. Finalment, però, tot i que ja han començat els tràmits, és complicat que l'obra comenci al maig, tenint en compte que les expropiacions estan convocades per a principi d'aquell mes. La comarca confia que sigui abans de l'estiu.
Reaccions a l'Empordà
El president del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Xavi Sanllehí, va mostra la seva “alegria” per l'anunci de Foment i va recordar que aquest és un “greuge històric” per a la comarca. “És molt rellevant per a Figueres i l'Alt Empordà, i una bona feina del conseller Santi Vila, coneixedor de la situació. Vila va dir que hi havia sintonia amb Foment i aquests són els primers fruits”, hi afegia Sanllehí.
L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, va qualificar fa uns dies de “molt bona notícia” aquest anunci i com un pas endavant “històric” per a la ciutat.
Per la seva banda, l'alcalde Llers, Carles Fortiana, va destacar que aquesta obra és imprescindible per al polígon que el municipi té als Hostalets de Llers. “Al polígon tenim benzineres, pàrquings de camions i tallers que estan molt afectats per la falta de bones comunicacions. És bàsic per a Llers”, va explicar l'alcalde.
2.442
metres quadrats
seran ocupats temporalment mentre durin les obres per completar l'enllaç.
LES XIFRES
11.412
metres quadrats
de terreny té previst expropiar el Ministeri de Foment per fer l'obra de l'accés nord.
9
propietaris
estan convocats el dia 8 de maig a partir de les deu del matí a l'ajuntament de Llers.
6
milions d'euros
està previst que costin les obres per completar l'enllaç, que només permet una part de moviments.
Un pessebre amb 190 persones
Els veïns de Bàscara continuen sense creure's cap data. No se n'han cregut cap fins ara i asseguren que tampoc no s'ho creuran ara. Mantenen que continuaran tallant la carretera cada dia fins que vegin amb els seus propis ulls que han deixat de passar camions per l'N-II. La plataforma que han constituït, Prou Camions per l'N-II, prepara per demà una altra acció de protesta. Després de treure els animals dels Tres Tombs a la carretera, el famós pessebre vivent de la població es farà demà a les set de la tarda al mig de l'N-II al pas per la població altempordanesa. Segons ha explicat la portaveu dels veïns, la major part de les persones que participen en el pessebre cada any sortiran aquest cap setmana al carrer per demanar solucions per a aquesta via i per protestar per les morts que hi ha hagut. Calculen que el de demà serà un pessebre vivent en què participaran al voltant de 190 persones, cosa que representa entre un 80% i un 90% dels participants habituals.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 23 de març de 2013 wrote: Els camions no deixaran l'N-II el dia 2 d'abril
El Departament de Territori i Sostenibilitat ara ajorna la mesura per després del dia 15
Santi Vila afirma, però, que el procediment està en marxa
Veïns de Bàscara tallant dilluns passat el trànsit en protesta pel transit de camions per dins el poble Foto: JOAN SABATER.
23/03/13 02:00 - girona - J.Trillas / M. Vicente
Els camions de gran tonatge no deixaran de circular per l'N-II al pas per les comarques gironines el 2 d'abril, la darrera data que s'havia fixat i que s'havia anunciat des de la conselleria de Territori i Sostenibilitat. Ara es diu que serà durant la primera quinzena d'abril.
El conseller Santi Vila va explicar ahir, en un esmorzar col·loqui al Cercle d'Infraestructures, que el seu departament ha iniciat el procediment administratiu per restringir el trànsit de camions de gran tonatge.
Segons admeten fonts de la conselleria de Territori i Sostenibilitat, els tràmits que encara s'han d'aprovar fan gairebé impossible que els camions deixin de passar per l'N-II el 2 d'abril. Segons la conselleria, el que falta és que els serveis jurídics de Madrid i Barcelona acordin els termes de l'acord. També s'estan fent algunes modificacions després que la conselleria hagi escoltat les queixes de transportistes i negocis de l'N-II. La Generalitat ha tornat a ajornar, doncs, la data i assegura que el desviament dels camions a l'AP-7 podria ser durant la primera quinzena d'abril.
Fins ara s'han donat quatre terminis: el gener, el febrer i el març, i una data concreta, la del 2 d'abril, ara incomplerta.
Els veïns de Bàscara no es creuen cap data. No se n'han cregut cap fins ara i asseguren que tampoc ho faran ara. Mantenen que continuaran tallant la carretera cada dia fins que vegin amb els seus propis ulls que han deixat de passar-hi camions. La plataforma prepara per demà una altra acció de protesta.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 25 de març de 2013 wrote: Clam bíblic contra els camions a Bàscara
La plataforma Prou Camions a l'N-II va escenificar ahir el pessebre vivent de Bàscara al mig de la carretera i va atreure 1.200 persones, segons els Mossos
El ple de divendres a Bàscara va aprovar per unanimitat el manifest de la plataforma, en què es reclama que es prohibeixi immediatament el trànsit de camions per l'N-II
25/03/13 02:00 -
Fa exactament 54 dies que a Bàscara van dir prou i van començar les protestes per treure els campions de l'N-II. Una protesta que va començar amb crema de pneumàtics i talls a la carretera, i que ahir va prendre un caire més imaginatiu. Al matí, amb els castellers, i des de les set de la tarda fins a quarts de nou, amb Jesús, Josep i Maria i tot el seguici del pessebre vivent a l'N-II. A les set, amb una puntualitat suïssa, els vilatans ja van poder ocupar la carretera. A banda i banda, rètols i pancartes reivindicatives amb més o menys enginy i sentit de l'humor, i escenes del pessebre vivent, amb el naixement convenientment protegit a la parada d'autobús.
Abans d'iniciar el recorregut, els visitants –segons els Mossos n'hi havia 1.200– van escoltar en boca d'un àngel el manifest que la plataforma Prou Camions a l'N-II fa circular des de principis d'aquest mes. El manifest es va aprovar, a més, en el ple de divendres a Bàscara per unanimitat, i es farà arribar a tots els municipis de la zona perquè s'hi adhereixin.
Ahir el protagonisme se'l van endur els romans i palestins, en una escenificació del tradicional pessebre vivent de Bàscara un pèl fora de temps, i amb personatges més dignes d'un film de Monty Python que no pas extrets de les planes de la Bíblia. Pocs minuts abans de les set, un palestí que no era Moisès, però tenia els seus poders, va fer anar la vara i no es van separar les aigües, perquè a Bàscara no n'hi ha, però sí que es va aturar el trànsit perquè els vilatans i visitants poguessin passejar tranquil·lament pel mig de la carretera sense la por de ser aixafats per un camió. La veritat és que passejar pel mig de la via tenia la seva sensació transgressora, i més d'un mirava enrere, com esperant veure de cop i volta una d'aquelles màquines de ferralla sobre rodes que envia el dimoni. I que, segons sembla, interessen molt a un personatge que cap dels evangelis recull, però que va ser el centre de moltes mirades ahir: un tal Abertus Lacaxus, segons el rètol que hi havia davant de casa seva, és el “Rex de la Via Augusta”. S'estava estirat, panxacontent, acompanyat d'un cofre presumptament farcit de monedes, que segons els evangelis apòcrifs de Bàscara, es fa d'or amb el trànsit rodat.
“Prou carros grossos”
Entre els palestins de Bàscara, els més actius reclamaven amb pancartes que es facin fora els camions del poble. Anaven circulant en grups –mal organitzats, tot s'ha de dir– amb pancartes amb el lema “Via Augusta gratuitum” i crits de “Prou carros grossos”. Van topar amb alguna patrulla romana, però els centurions no donaven l'abast per dispersar-los.
Les diverses escenes del pessebre estaven esquitxades de pancartes contra el trànsit de camions. Des del lema “Els camins del senyor són inescrutables; els nostres, plens de camions”, fins als més senzills, “Bàscara en lluita” i “Estem amb tu, Pilar”, aquest últim amb referència a Pilar Quer, la veïna de 60 anys que va morir el 31 de gener en un accident entre dos camions i un turisme. A prop de la carretera hi havia instal·lada també una parada de venda de samarretes amb el símbol de la plataforma, i un plec de recollida de firmes. “Estem contents, perquè en deu dies ja hem recollit entre 2.000 i 2.500 firmes; per a un poble tan petit està molt bé”, deia ahir Eugènia Carbó, una de les portaveus de la plataforma Prou Camions a l'N-II. Les samarretes era tot just el primer dia que es posaven a la venda, i tenien molta demanda. Segons apuntava algun veí, circula el rumor que aviat els podrien començar a multar pels talls a la carretera, i seria una de les raons que haurien portat els habitants de Bàscara a buscar fonts de finançament.
Suport de Cesk Freixas
Entre les activitats que prepara la plataforma amb vista al futur, hi ha un concert, tot i que encara és molt aviat per avançar res, segons remarcaven des de la plataforma. Carbó va explicar que una de les sorpreses agradables que han tingut han estat les col·laboracions espontànies amb el moviment, i va posar com a exemple que el cantautor català Cesk Freixas els ha ofert el seu suport. L'àngel de l'Anunciació, que estava enfilat dalt d'un edifici arran de carretera, diu que els camions deixaran de passar per Bàscara el 15 d'abril, però els vilatans encara mostraven ahir el seu escepticisme, tot i que confien que la previsió es compleixi. “A casa deien que la tercera és la bona, però aquesta ja és la cinquena data que han posat”, explicava ahir Eugènia Carbó.
L'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, també estava satisfet per la iniciativa: “Ha estat fantàstic; la carretera s'ha convertit en el carrer major que voldríem en un futur”, va assegurar. També va destacar que la lluita contra el pas de camions per l'N-II ha unit el poble.
Les protestes no s'aturaran, però, encara que marxin els camions, ja que la plataforma Prou Camions a l'N-II reclama també “que es faci la inversió necessària per eliminar els punts negres de més sinistralitat de la carretera N-II”. El manifest aprovat divendres en el ple recull dades com ara que en el 75% dels accidents a l'N-II hi ha implicat un camió, fet que incrementa la gravetat d'aquests accidents i provoca que, en molts casos, siguin mortals.
El 31 de gener
Pilar Quer, una veïna de Bàscara, va morir en un accident en què hi havia implicats dos camions, i des de llavors les accions reivindicatives per treure els camions de l'N-II al seu pas pel municipi de Bàscara no s'han aturat.
“Ha estat fantàstic; la carretera s'ha convertit en el carrer major que voldríem en un futur”
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 26 de març de 2013 wrote: La sortida oest de l'AP-7 de Girona s'inaugura avui
Es posa en marxa amb una setmana de retard respecte a la data donada per Foment per problemes burocràtics
Afrontar l'augment de circulació, un nou repte per a l'Ajuntament
La sortida de l'AP-7 de Girona, en unes imatges recents, a punt per a la seva inauguració. Foto: JOAN SABATER.
26/03/13 02:00 - girona - N.Astorch
Avui s'obrirà al trànsit la nova sortida de l'AP-7 a l'oest de Girona. L'entrada en funcionament d'aquest nou enllaç de l'autopista es produeix amb una setmana de retard respecte de la data anunciada pel Ministeri de Foment, tot i que les obres estaven perfectament acabades. Oficialment, el retard s'ha produït perquè faltava un tràmit administratiu perquè la concessionària, Abertis, pogués procedir a l'obertura. Es preveu que a l'acte d'inauguració assisteixin el director general de Carreteres de l'Estat, Jorge Urrecho Corrales, i el director general d'Autopistas d'Abertis, Josep Lluís Jiménez. La posada en marxa d'aquesta nova sortida de l'autopista representarà un augment important del flux de cotxes que circulen per l'oest de la ciutat de Girona, el sector de Domeny, Taialà i Fontajau. Està calculat que a la carretera de Sant Gregori es passarà dels 8.000 cotxes diaris als 18.000; al carrer Bullidors, l'increment serà de 9.000 cotxes. Segons el mateix estudi de projecció, per la rambla Xavier Cugat, al barri de Fontajau, hi passaran 6.000 automòbils més. El regidor de Mobilitat i Via Pública de l'Ajuntament de Girona, Joan Alcalà, admet que l'entrada en servei de la nova sortida de l'autopista representa un repte, que s'haurà de veure com es gestiona. En aquest sentit, la carretera de Sant Gregori, el nexe d'unió més directe entre Girona i la nova sortida oest, es convertirà en els pròxims mesos en un eix principal. Juntament amb els enllaços de Girona Sud i Girona Nord, i els de Fornells i Vilademuls –actualment en construcció–, la sortida Girona Oest configura el projecte de circumval·lació de Girona per l'AP-7.
LA XIFRA
18.000
vehicles
circularan diàriament per la carretera de Sant Gregori amb el nou enllaç de l'autopista.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 27 de març de 2013 wrote: L´Estat anuncia ara que desdoblarà tot el tram nord de la N-II
El director general de Carreteres diu que s'estan redactant projectes i que es preveu licitar-los a mitjans d'any
L´Estat anuncia ara que desdoblarà tot el tram nord de la N-II marc martí
27.03.2013 | 07:43
GIRONA | ROBERT VAN EECKHOUT La intervenció del Ministeri de Foment al tram nord de la N-II sembla ara que serà més intensa que la que s'havia anunciat fa uns mesos. Si al setembre la titular del departament, Ana Pastor, va afirmar que tan sols es farien "obres menors" i "millores", ahir el director general de Carreteres de l'Estat, Jorge Urrecho, va fer un pas més i va assegurar que actualment s'estan redactant els projectes que han de permetre la duplicació de tot el tram nord de la N-II aprofitant la calçada actual, afegint també les variants de Bàscara i Pont de Molins. Urrecho va explicar que si tot va bé aquests projectes es podran licitar a mitjans d'aquest any i que la intenció és "optimitzar tant recursos com temps" en aquest tram, que és on "el problema és més greu".
El director general va recordar que quan van començar a treballar es van trobar tot aquest projecte paralitzat, i amb unes inversions "bastant importants" que eren "impossibles d'assumir". En aquest sentit, va exposar que com a solució més immediata s'ha optat per desviar el trànsit de camions de més de quatre eixos cap a l'autopista (fet pel qual va afirmar que encara no hi ha data concreta), però que s'ha decidit que la solució definitiva ha de ser la duplicació. "Hem començat immediatament amb els projectes", va assegurar. Urrecho va explicar que a diferència d'un desdoblament, "duplicar" no implica fer un nou traçat, i que la duplicació permetrà "aconseguir una carretera amb dues calçades independents, cadascuna en la seva direcció, com si fos una autovia".
A més, va explicar que s'ha subdividit el projecte en set projectes. "Ja s'ha fet les ordres d'estudi i amb la màxima celeritat possible iniciarem la redacció dels projectes perquè les obres comencin com més aviat millor", va afirmar el director general de Carreteres. Mentrestant, es desviarà el trànsit més pesant cap a l'autopista.
De forma més immediata, Urrecho també va explicar que es treballarà per solucionar alguns temes puntuals i que també es licitaran petits accessos i modificacions d'enllaços d'entre Girona fins a la frontera "que permetin solucionar els problemes més complicats". A més, també va exposar que es faran les variants de Bàscara i Pont de Molins per evitar que el trànsit travessi els municipis. "Hi ha tota aquesta tramitació, però per poder executar l'obra necessitem un projecte, i és el que estem fent ara", va concloure.
Fa uns mesos, la ministra de Foment, Ana Pastor, va explicar que només es farien algunes actuacions de millora i que es tractava de "fer possible que amb tot allò que es puguin considerar obres menors, i no definitives, puguem millorar la situació que viu la infraestructura", alhora que també havia apuntat la prioritat de tirar endavant les variants.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 27 de març de 2013 wrote: Girona ja disposa del tercer enllaç a l'AP-7
La construcció de la sortida oest ha durat aproximadament un any i ha tingut un cost de prop de 12 milions
El 2014 es podrà circular gratuïtament pels cinc enllaços
Gràfic de la circumval·lació de Girona amb els diferents enllaçois de l'AP-7.
Un vehicle a punt de passar pel nou enllaç a l'AP-7 que ahir va entrar en funcionament. Foto: JOAN SABATER.
27/03/13 02:00 - girona - Núria Astorch
Ahir al migdia va entrar en funcionament la nova sortida de l'AP-7 a l'oest de Girona que permet als conductors que entren o surten de la ciutat fer-ho pel sector de Domeny, també anomenat centre. Les obres d'aquest nou enllaç, a càrrec del Ministeri de Foment, es van iniciar el gener del 2012 i s'han acabat aquest mes. La construcció d'aquest enllaç, que té deu peatges, ha representat el moviment de 350.000 m³ de terra. I ha tingut un cost d'11.880.000 euros. El director general de Carretera de l'Estat espanyol, Jorge Urrecho, va justificar l'endarreriment d'una setmana de la posada en marxa de la nova sortida a pesar que les obres estaven ja acabades adduint que faltaven alguns tràmits, com ara l'aprovació de les noves tarifes.
El titular estatal de Carreteres va destacar que la posada en marxa del nou enllaç “no s'ha de veure com un fet aïllat, sinó que està emmarcada en la planificació de les infraestructures” dissenyades per a Girona i que tenen com a eixos centrals l'AP-7 i l'A-2. Així, i sobre els dos enllaços que en aquests moments es troben en procés de construcció, el director general d'Abertis, Josep Lluís Giménez, va indicar que el de Fornells de la Selva s'inaugurarà a l'estiu i el de Vilademuls, a principis del 2014. “Tota l'obra de la circumval·lació a quatre carrils estarà completament acabada el primer trimestre del 2014”, va dir Giménez.
Des d'ahir, es pot circular des de Girona Sud fins a Girona Nord passant per l'enllaç de l'oest gratuïtament. I a principis del 2014 la circulació des de Fornells fins a Vilademuls tindrà aquest mateix tracte. El director general de Carreteres va subratllar que, un cop estiguin acabades, l'execució de les obres de la circumval·lació de Girona haurà representat una inversió de 300 milions d'euros.
A l'acte d'inauguració hi van assistir autoritats com ara l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont; el regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, i els alcaldes de Sant Gregori i Salt.
LA FRASE
L'obra de la circumval·lació a quatre carrils estarà el 2014
Josep Lluís Giménez
director general d'abertis
LA XIFRA
12
milions
és el cost que han tingut les obres de la nova sortida de l'AP-7 per Girona, que han durat menys d'un any.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.