Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Imatges per a la història

Post by El LLOP »

la primera foto correspon a l'estació de Lesseps del GMB.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Algú sap d'on són les fotos que apareixen a http://www.lhdigital.cat/web/digital-h/ ... 23/6981458 ?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Fotos de Bordeta-Formació (curiós nom) del carrilet, a http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... /#comments
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

metring wrote:Algú sap d'on són les fotos que apareixen a http://www.lhdigital.cat/web/digital-h/ ... 23/6981458 ?
Hola a todos:
Si te refieres a la foto con tres vias, crei identificar que el lugar es Cornellá (Lado Sant Boi). Lo de tres vias es por tratarse de cuando las obras del actual tunel. Como en muchos tramos el tunel coincidia con la linea en servicio, se montaba una via provisional.En el caso de la foto en cuestión, si la ampliamos podemos ver que en una de las vias los postes de la catenaria son tipo "Renfe", cuando en aquella zona eran los originales de cemento.
Saludos
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

L'estació de Les Tres Torres, denominada anteriorment Enllaç (pel tramvia d'Angli), any de la foto entre 1948-1952, composició 401-801-508(posteriorment 504). Circulant per via desviada degut a les obres de soterrament a la Via Augusta i que van obligar a la construcció d'una tercera via. Fotograf desconegut. Col·lecció particular. Salut!
Attachments
Les Tres Torres amb granota 401-801-508
Les Tres Torres amb granota 401-801-508
sarria2.jpg (51.21 KiB) Viewed 7727 times
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

sagrering wrote:Alguien tiene fotografias de los antiguos ascensores de pasaje en Lesseps y Fontana ??
He oido hablar de su existencia, pero no he conseguido ver ningun recuerdo grafico de ellos.
Un saludo
Hola a tothom:
Donan tombs per la xarxa he trobat aixo: http://barcelofilia.blogspot.com.es/201 ... sseps.html on veureu unes fotos del templet de l´ascensor de Lesseps.

Salutacions.

Euromed
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Imatges per a la història

Post by sagrering »

Gracias.Me gustaria saber si alguien conoce alguna a web que trate de los ascensores antiguos en Barcelona. Segun tengo entendido el mas antiguo en funcionamiento es el de la casa calvet. Por el google no he podido localizar nada
U-bahn de BCN
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 06/01/2011 22:23

Re: Imatges per a la història

Post by U-bahn de BCN »

Fotos de Bordeta-Formació (curiós nom) del carrilet, a http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... /#comments
Respecte de la penúltima foto (de color) que es veu a aqueste enllaç, crec que hi ha una colada. Diria que la màquina de vapor que evoluciona és a Martorell-Enllaç i el pont que es veu al fons és per on passa la línia de Manresa, en doble via per cert.

El pont de l'estació de la Bordeta (Formació?) era així. Per pels no vaig pescar el Naval i la 440 junts!

Image

La foto va ser feta al gener de 1982.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

U-bahn de BCN wrote:
Fotos de Bordeta-Formació (curiós nom) del carrilet, a http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... /#comments
Respecte de la penúltima foto (de color) que es veu a aqueste enllaç, crec que hi ha una colada. Diria que la màquina de vapor que evoluciona és a Martorell-Enllaç i el pont que es veu al fons és per on passa la línia de Manresa, en doble via per cert.
Tens tota la raó U-bahn de BCN, i la locomotora de vapor és la OLOT!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

A l'entrada del bloc del Museu de Vilanova http://museuferrocarrilblog.com/2013/03 ... del-museu/ trobareu fotos antigues.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Fotografies de l'estació de Bonanova, a http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... -2013.html

Image

Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Fotos de l'antiga estació de L'Hospitalet de Llobregat, a http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... ospitalet/

Image

Image

I a http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... a-n-1.html unes quantes variades.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

A la pàgina d'arxius del Facebook de FGC, trobareu algunes fotografies molt interessants, com a mostra, tres:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Image

Image
FGC Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya L’estació que s’observa al fons de la imatge és “Manresa Riu” en honor al riu Cardener, que està a tocar. Aquesta estació connectava l’actual estació de Manresa Alta d’FGC amb l’estació que té RENFE a Manresa i formava part de la línia de la Compañía del Tranvía o Ferrocarril Económico de Manresa a Berga.
Image
FGC Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya Doncs concretament aquest tram de túnel de la línia L7 és el que uneix les estacions de El Putxet i Av. Tibidabo. La fotografia està presa des de la plaça John F. Kennedy, mirant el carrer Balmes avall.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Imatges per a la història

Post by alf_ »

Me ha encantado tu última foto. En una de las películas que hay en youtube sobre la exposición del 29 hay pracisamente el contraplano de esa obra. Siempre me pareció curioso que la estación de Avenida Tibidabo fuera tan profunda, considerando que el tunel transcurre al ras de la calle desde Pl. Molina hasta El Putxet, pero las imágenes hablan por si solas. He hecho un pequeño pastiche de ese plano para la comparativa.
Attachments
balmes.jpg
balmes.jpg (186.66 KiB) Viewed 7211 times
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Una de les Bordeta desaparegudes

Post by metring »

Al Facebook de FGC han penjat una foto interessant:

https://www.facebook.com/fgcferrocarrils

Image

Sabeu quin d’aquests dos trens feia habitualment el trajecte Pl. Espanya - Sant Boi?

En aquesta fotografia de principis dels anys 60 podeu veure dos trens. La foto està feta en una estació que segurament és desconeguda per molts de vosaltres. Es tracta de l’estació de mercaderies de Bordeta-Formació a l’Hospitalet de Llobregat. Dels dos trens que apareixen, un era de llarga distancia unint Barcelona amb Manresa o Igualada i l’altra de rodalies de Barcelona fins a Sant Boi.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Imatges per a la història

Post by genissimon »

La patxanga arrossegant un comboi de cotxes de fusta (i el 2CV a Guardiola *) i un automotor naval original (color plata). Quina estampa més bonica !!

* El 2CV era el furgó de correus que s'acoblava als trens Barcelona-Guardiola. Rebia aquest nom perquè estava metal·litzat amb planxa ondulada, com els 2CV furgoneta de l'època:

Image

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Una de les Bordeta desaparegudes

Post by Euromed »

metring wrote:Al Facebook de FGC han penjat una foto interessant:

https://www.facebook.com/fgcferrocarrils

Image

Sabeu quin d’aquests dos trens feia habitualment el trajecte Pl. Espanya - Sant Boi?

En aquesta fotografia de principis dels anys 60 podeu veure dos trens. La foto està feta en una estació que segurament és desconeguda per molts de vosaltres. Es tracta de l’estació de mercaderies de Bordeta-Formació a l’Hospitalet de Llobregat. Dels dos trens que apareixen, un era de llarga distancia unint Barcelona amb Manresa o Igualada i l’altra de rodalies de Barcelona fins a Sant Boi.
Hola a Tothom:
He leido los comentarios en el "Facebook" y como no tengo cuenta en "Facebook" (si....quizás soy un poco raro, pero mis razones tengo)voy a responder aqui:
Si nos fijamos en los detalles de la foto,me inclino en que ninguno de los dos estaba efectuando un Barcelona-Sant Boi,(unicamente). El naval se encuentra apartado en la estación de "La Bordeta mercaderies o formació" ya que si nos fijamos en la foto no está circulando por la via general, y a esto le sumamos que en el lado que se encuentra, lo logico seria que fuera sentido Barcelona, pero el pantografo habitual que deberia llevar levantado, en este caso seria el que se ve y este está bajado. Referente a la "Patxanga" (sobrenombre muy reciente,puesto que la canción es de 1959)se la ve con coches de bogies, cuando en la mayoria de servicios Barcelona-Sant Boi, siempre se le a visto en fotos con coches de dos ejes (ex N.E.E.) por lo cual antes he puesto "Barcelona-Sant Boi (unicamente)" para diferenciar de un servicio más allá de Sant Boi. Lo que si es evidente que la "Patxanga" no pasaba de Sant Boi.
Saludos.
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

Hola a todos:
Perdonad, pero me he dejado el final.
Antes he hecho un analisis de la foto, pero si tengo que ceñirme a la pregunta, la respuesta seria el "Automotor naval", el que haria los servicios regulares Barcelona-Sant Boi.
re-saludos
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Una de les Bordeta desaparegudes

Post by faristol »

metring wrote:Al Facebook de FGC han penjat una foto interessant:

https://www.facebook.com/fgcferrocarrils

Image

Sabeu quin d’aquests dos trens feia habitualment el trajecte Pl. Espanya - Sant Boi?

En aquesta fotografia de principis dels anys 60 podeu veure dos trens. La foto està feta en una estació que segurament és desconeguda per molts de vosaltres. Es tracta de l’estació de mercaderies de Bordeta-Formació a l’Hospitalet de Llobregat. Dels dos trens que apareixen, un era de llarga distancia unint Barcelona amb Manresa o Igualada i l’altra de rodalies de Barcelona fins a Sant Boi.

Es una intuicio pero jo díria que la fotografia esta feta amb motiu de les proves dels "NAVAL" i que aquestes es feien desde aquesta estacio de Bordeta i fins Sant Boi o Palleja.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Imatges per a la història

Post by Mortadel·lo »

el que està clar és que a Igualada no anava cap dels dos!
ES PELIGROSO ASOMARSE
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”