Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

UT596001 wrote:(Si mires a la galeria on has trobat això, tranvia Portal, podràs veure els 593 reformats per a Xile: els de la Pobla seran així probablement.
A la mateixa secció de RENFE?
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Image

Image

Hummmmmmm... no estan malament. Crec que trenca massa la imatge del tren original, però al menys en aquest cas, la reforma els hi ha quedat millors que en els trens de rodalies i regionals reformats de la línia de Puigcerdà.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Jordi Freixas wrote:Algú podria penjar alguna foto d'algun tren alemany d'aquests d'alumini que deieu per aquí?
Doncs trens tipus com aquests:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 0/pix.html

http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 1/pix.html

http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 0/pix.html

D'alguna manera són els successors dels ferrobusos.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Els de la sèrie 641 són els mitics "Suppo" de la SNCF en la versió alemanya. Realment, són els successors dels ferrobusos no per la seva velocitat sino per la seva capacitat. Però bé, com alguns companys del fòrum podran dir molt bé, que siguin petits no vol dir res, i són molt còmodes (a diferència dels "Tamagotxis" de Renfe) i van molt bé, apart de ser força nous (1999 a 2003).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

aarongilp wrote:Els de la sèrie 641 són els mitics "Suppo" de la SNCF
Suposo que et refereixes a aquests, no?
Attachments
TER a Bordeaux
TER a Bordeaux
bordeaux-sncf.jpg (88.55 KiB) Viewed 5692 times
TER a Tolouse
TER a Tolouse
tolouse-sncf.jpg (82.66 KiB) Viewed 5675 times
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Efectivament. Si t'hi fixes, apart del color, hi ha poques diferències entre l'un i l'altre. És més, la versió alemana es va comprar per donar servei a les zones col·lindants amb França per la zona de l'Alsacia i la Lorena (queda fatal així, la veritat), l'Alsace et la Lorraine. Així, hi ha serveis on, si ho tinc ben entès, circulent tant els X73500 com els 641, al ser pràcticament iguals. El que crec que els DB641 no tenen primera classe com els X73500 (els quals crec que no tots en tenen).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Image

Hummmmmmmmmmmmmmm... em costa d'imaginar aquesta cosa circulant per la línia de la Pobla xDD
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

^^ Que maco. 8)
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Post by marcel »

Stadlers no sisplau....
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Post by neroon »

En un principi, es van estudiar quatre possibles candidats: L’Stadler, El Siemmens Desiro, El Coradia Lindt i el camell 593. Amb el temps s’ha vist com prenia força l’opció de reciclar els camells; m’imagino que les reformes de les xilenes hi han tingut molt a veure. Deixant de banda sentiments personals vers uns i altres models, el factor decissiu en l’elecció dels trens serà, com no, l’econòmic, i per FGC serà mès rendible (a curt i mig termini) un tren reformat (o no) que un de nou.

Hem d’asumir, que el mès provable serà que siguin els camells els trens que realitzin els serveis en els propers 5 ò10 anys.

Salutacions.
:blah
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

De totes formes, FGC hauria de considerar la opció de mini-trens per al servei llarg (tipus XTER) i trens més grans (2-3 cotxes) per als serveis de Rodalia...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Els consells comarcals del Pallars volen que la línia de la Pobla arribi fins a Esterri d’Àneu amb autobús

• Actualment només hi ha un servei que uneix Balaguer i Sort

Les obres en les línies ferroviàries potser no sempre han de suposar un desgavell per als usuaris. Quan el juliol del any passat començaven les millores en la línia de Lleida fins a la Pobla de Segur –en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla– es va programar un servei d’autobusos que arribava una mica més lluny, fins a Sort. Ara, els presidents dels consells comarcals dels Pallars Sobirà i Jussà demanen que quan acabin les obres continuï aquest servei d’autobús i s’allargui fins a Esterri.

Quan la línia de tren que va des de Lleida fins a la Pobla de Segur va ser traspassada a la Generalitat, el primer que va fer el govern va ser programar un pla de millores per al tram que va des de Balaguer fins al final. Les obres van començar el juliol de l’any passat i era previst que acabessin, com a molt tard, el gener d’enguany. Però això no ha estat així, es preveu, segons fons dels Ferrocarrils de la Generalitat, que acabin a finals de maig. I no serà fins a principis de juny, és a dir, sis mesos més tard del que s’havia programat, que es reprendrà completament el servei ferroviari. Ferrocarrils té una explicació pel retard, «a l’estiu es van haver d’aturar les obres per l’alt risc d’incendi a la zona».

Durant tot aquest temps que hi ha obres, el tram que no es pot fer amb tren s’ha cobert amb un servei d’autobusos que arribava no només fins a la Pobla de Segur, sinó que va una mica més lluny, fins a Sort.

A partir del juny no se sap què passarà, si hi haurà o no un servei d’autobusos que uneixi la Pobla amb Sort. La Generalitat ho està valorant. Per això, els presidents dels consells comarcals del Pallars ja han demanat al govern que estableixi aquesta línia i, si pot ser, que arribi fins a Esterri d’Àneu. Pel president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Àngel Guiu, aquest servei facilitaria la mobilitat als residents a la comarca i als turistes. El president del Consell Comarcal del Jussà, Xavier Pons, també s’afegeix a aquesta proposta ja que diu que permetria que la gent de la zona utilitzés amb més quotidianitat el servei públic. El diputat per CiU, Josep Rull, s’ha avançat en qualificar d’«insensata» la decisió del govern si no fa arribar el transport públic, com a mínim, fins a Sort.

Actualment, set trens cobreixen el trajecte Lleida-Balaguer. Un cop allà, hi ha autobusos que uneixen Balaguer i la Pobla de Segur, però la freqüència és menor, només són tres. Encara hi ha menys autobusos, només dos, que van des de la Pobla fins a Sort.

De moment, tot i que la línia va ser transferida a la Generalitat, Ferrocarrils i Renfe van signar un acord perquè aquesta última empresa ofereixi el servei ferroviari fins a finals del 2007. El termini només podria avançar-se en el cas que la Generalitat no decidís comprar nous combois, sinó remodelar els que fa servir actualment Renfe. Una decisió més que encara s’ha de prendre, però no es pot tardar massa, perquè si es volen comprar vagons nous mantenint el calendari previst, s’hauria de decidir, com a molt tard, aquest estiu.

--

El Punt.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I llavors com queda el tema d'allargar la línia de tren, de La Pobla fins a Esterri d'Aneu?
xussep80
N3
N3
Posts: 34
Joined: Tuesday 06/09/2005 22:36
Location: La Pobla & BCN (L1 Urgell)

Post by xussep80 »

Jordi Freixas wrote:I llavors com queda el tema d'allargar la línia de tren, de La Pobla fins a Esterri d'Aneu?
Això no es farà ni a curt ni a mig termini. I ja veurem més endavant... Des del meu punt de vista, hi ha moltíssimes infrastructures molt més necessàries que portar el tren a Esterri. Ara bé, és totalment necessari mantenir els busos fins a Sort. L'oferta de línies de l'Alsina Graells deixen molt que desitjar i s'està fomentant de mala manera (indirectament) l'ús del vehicle.
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

A les 14 hores del dia d'avui, 31 de març del 2006, a TV3 han donat l'informe que Rnfe, posará els "camell's" reformats (volen dir nets i pintats i alguna cosa +) i afejirá els convois necesaris (supossem "xatarra" d'altres linies) per poder gaudir d'una linia com correspón a la bona marxa de la Rnfe. :o
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Més Renfe a la Pobla

Tot i que FGC té les competències de la línia que uneix Lleida i la Pobla de Segur, no gestiona aquest servei, ho fa Renfe fins al 2010. A mitjan juliol acabaran les obres d’aquesta infraestructura en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla. Les millores no només es notaran en el trajecte, també en els combois. N’hi haurà quatre més de quilòmetre zero –dos amb capacitat per a 50 persones i dos més per a 150 passatgers–i tindran la imatge corporativa de qui presta el servei, és a dir, Renfe. Amb aquesta inversió es podrà oferir la freqüència de set viatges diaris.

Actualment, tres mil passatgers fan servir aquesta línia cada dia. L’empresa però s’ha proposat doblar aquesta xifra l’any vinent. Les expectatives no s’acaben aquí, també van avançar un projecte per d’aquí a uns anys, compartir amb Renfe la línia que uneix Barcelona amb Lleida. D’aquesta manera es podria anar de la capital del Barcelonès a la Pobla, passant per Lleida fent només un transbord. Fins i tot, es va preveure la possibilitat d’allargar la línia de la Pobla fins a la Seu d’Urgell

--

El Punt.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

El Punt diari wrote: N’hi haurà quatre més de quilòmetre zero –dos amb capacitat per a 50 persones i dos més per a 150 passatgers–i tindran la imatge corporativa de qui presta el servei, és a dir, Renfe.
Mmm...anem a desxifrar el que diuen...trens de quilòmetre zero ja sabem que no, però que els 'vendran' com a nous. Per tant, suposo que parlen de dos tamagotxis i de dos 593 reformats de 2 cotxes. D'altra banda parlen que renfe mantindrà l'explotació de la linia fins 2010. Suposo que aquest temps serà suficient per treure a concurs la compra de nous trens i la fabricació d'aquests, sempre i quant es començi a fer aviat...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

A veure... sobre això, dues coses principalment...

1- El que RENFE gestioni fins al 2010 el que és els trens que per allà hi circulen, no té a veure amb que actualment no hi han recursos suficients per afrontar de cop, la reforma en la seva totalitat? De ser així, que aprofitin els quatre anys que queden fins llavors, i que arréclin la línia a fons, no només en el que estan fent de canviar les vies de Balaguer en amunt. Perquè ja sabem què és el que passa sempre que hi ha reformes: que Catalunya és el típic país a on tot es queda provisional durant 20 anys.

i...

2- Sobre el fet de que els combois que circularan per aquesta línia duran la imatge corporativa "de l'empresa que gestiona els trens", o sigui, RENFE... no seria millor compartir... no diré la imatge corporativa, perquè amb el tema dels colors i tot plegat, pot ser massa merder per una mesura provisional, però sí els logotips de RENFE i FGC? És el que es fa actualment amb els trens TALGO BCN - París, que des de fa pocs anys, també porten el logo de SNCF.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote: 2- Sobre el fet de que els combois que circularan per aquesta línia duran la imatge corporativa "de l'empresa que gestiona els trens", o sigui, RENFE... no seria millor compartir... no diré la imatge corporativa, perquè amb el tema dels colors i tot plegat, pot ser massa merder per una mesura provisional, però sí els logotips de RENFE i FGC? És el que es fa actualment amb els trens TALGO BCN - París, que des de fa pocs anys, també porten el logo de SNCF.
Pensa que els trens són de Renfe cedits a FGC. I si comptem que a efectes pràctics tot és encara de renfe (FGC només es nota en les reformes), veiem que sembla una mica normal (tot i que jo no ho considero així) que només hi hagi els logos de renfe. En el cas dels TrenHotel, portne el logo de la SNCF perquè són d'Elipsos, societat formada pel 50% Renfe i 50% SNCF. Els propis trens són la meitat francesa i la meitat espanyola.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”