El metro Transversal

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Origens i petita diferència en l'actualitat

Post by BCN2008 »

Guigui wrote:Ara, en realitat, ara ja no tenim les mateixes vies d'entrada que als anys 20. Per sota hi discorre la nineta dels ulls de Renfomentadif.
Pero jo això no ho compto. Al cap i a la fí, aquestes vies d'ample UIC no serveixen per descongestionar l'entrada a la ciutat. Jo segueixo dient que tenim les mateixes vies que fa 80 anys.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Descongestió

Post by Guigui »

Diguem que serveixen per no congestionar-la encara més. Per això es comença a sentir un clam per la quadruplicació de pràcticament totes les vies d'accés a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El metro Transversal

Post by metring »

Ara caldria anar dient de quines estacions són, a veure qui les encerta :D Obviament, qui ha penjat aquestes fotos, no las ha fet.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: El metro Transversal

Post by 122-042-132 »

Doncs en comentaré una que m'ha fet molta gràcia, la de Santa Eulàlia, amb la construcció de la torre d'enllaç amb el pont de Santa Eulàlia. També les de la construcció de la primitiva línia II (Sagrera-Vilapicina).
Una gran troballa. Superinteressant!.
Molt agraïts a BCN 2008!!!!!!!! :plas
Salut¡
User avatar
elbandero
N4
N4
Posts: 73
Joined: Sunday 16/08/2009 18:54

Re: El metro Transversal

Post by elbandero »

MOLTES GRÀCIES!
És una tota una troballa :plas :plas :plas
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: El metro Transversal

Post by victorcasta »

Al lloro amb aquesta!

On es veu el fosset i el mur del final... Es tracta de Sagrera L5 mentre va ser final de línia?
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: El metro Transversal

Post by Mortadel·lo »

victorcasta wrote:Al lloro amb aquesta!

On es veu el fosset i el mur del final... Es tracta de Sagrera L5 mentre va ser final de línia?
això té tercer carril i sembla ample ibèric no?
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: El metro Transversal

Post by Alemany »

Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
Què és alló??
User avatar
ElDesi1994
N7
N7
Posts: 343
Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
Facebook: Josué Ferrero
Location: Mollet del Vallès
Contact:

Re: El metro Transversal

Post by ElDesi1994 »

Alemany wrote:Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
No pot ser, perque Sagrera tenia dues vies i tres Andanes, i Torras i Bages tenia tres vies i dues andanes, m'explico? :P

EDITO: Poso aquesta ampliació, per que es vegi bé:
Ampliació de la Imatge, ja posada avans per confirmar que és un fossat.
Ampliació de la Imatge, ja posada avans per confirmar que és un fossat.
ampliació59.jpg (148.53 KiB) Viewed 8004 times
Parlem amb propietat.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: El metro Transversal

Post by BRILL 18 »

Alemany wrote:Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
No company es Vilapicina quan era cap de linea de la linea 2 antiga, la via de la dreta on esta el 600 es la via que va a tallers
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: El metro Transversal

Post by Alemany »

BRILL 18 wrote:
Alemany wrote:Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
No company es Vilapicina quan era cap de linea de la linea 2 antiga, la via de la dreta on esta el 600 es la via que va a tallers
Oooops! Aceptamos barco... tens tota la raó.
Què és alló??
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: El metro Transversal

Post by El LLOP »

veig que la catenària us a passat desapercebuda, eh?
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: El metro Transversal

Post by BRILL 18 »

El LLOP wrote:veig que la catenària us a passat desapercebuda, eh?
jajajaj doncs no, pero era tard tenia son i vaig deixar l'edicio del missatge per avui, pero t'has aelantat, si efectivament es veu la catenaria i al cul de sac una unitat 600, recordo perfectament aquesta estacio en aquesta configuracio, jo hi vivia al costat
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: El metro Transversal

Post by Alemany »

El LLOP wrote:veig que la catenària us a passat desapercebuda, eh?
El bosc no em va deixar veure l'arbre. Vaig relacionar directament dues andanes i tres vies amb Torras i Bages sobretot pel model de fanals (que per cert, eren en moltes altes estacions), i de fet diria que fins no fa gaire, TiB va conservar els dels extrems.
Què és alló??
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El metro Transversal

Post by metring »

Em sona molt que ja es va penjar en alguna banda, però per si d'en cas, penjo aquest document, de http://dialnet.unirioja.es/servlet/arti ... igo=815684 , sobre en Terradas i el Transversal:

http://www.prbb.org/quark/31/031085.pdf
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: El metro Transversal

Post by evody »

No acabo de entender esta frase:

En todo el tramo construido por Terradas hay un
solo túnel excepto en la estación de la plaza España que
hay, además, el que se había previsto fuera de enlace, y
en la de plaza Universidad ya que, al no obtener la
autorización para mantener una rasante alta en el jardincito
de la plaza, se vio obligado a construir dos.
User avatar
Henry 030
N4
N4
Posts: 68
Joined: Monday 02/07/2012 9:44
Location: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Re: El metro Transversal

Post by Henry 030 »

Hola,

Reprenc aquest tema per comentar que la setmana passada vaig estar a la biblioteca Vapor Vell consuntant els dos volums de la biblia Salmeroniana del metro i em vaig fixar en les fotos d'època de les estacions del Transversal. S'observa la diferència decorativa en les estacions que es va utilitzar, no tenia res a veure amb el GMB. Vaig observar que les estacions Universitat, Urgell i Rocafort tenien una espècie d'artesonats que cobrien la volta del sostre i eren preciosos, donàven un aire força elegant i senyorial a aquestes estacions. Em pregunto si Hostafrancs i Plaça de Sants també eren així en origen, ja que l'estil constructiu de les naus d'andanes és el mateix que a Urgell i Rocafort :? , llàstima que trobar fotos d'època d'algunes estacions tant del Transversal com del GMB sigui pràcticament impossible. Crec que recordar l'aspecte del Transversal (i el GMB) en els seus orígens és força interessant per als que ens apassiona la història del transport.
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Alberto1989
N3
N3
Posts: 37
Joined: Tuesday 02/04/2013 14:04
Location: Hostafrancs (L1)

Re: El metro Transversal

Post by Alberto1989 »

Henry 030 wrote:Hola,

Reprenc aquest tema per comentar que la setmana passada vaig estar a la biblioteca Vapor Vell consuntant els dos volums de la biblia Salmeroniana del metro i em vaig fixar en les fotos d'època de les estacions del Transversal. S'observa la diferència decorativa en les estacions que es va utilitzar, no tenia res a veure amb el GMB. Vaig observar que les estacions Universitat, Urgell i Rocafort tenien una espècie d'artesonats que cobrien la volta del sostre i eren preciosos, donàven un aire força elegant i senyorial a aquestes estacions. Em pregunto si Hostafrancs i Plaça de Sants també eren així en origen, ja que l'estil constructiu de les naus d'andanes és el mateix que a Urgell i Rocafort :? , llàstima que trobar fotos d'època d'algunes estacions tant del Transversal com del GMB sigui pràcticament impossible. Crec que recordar l'aspecte del Transversal (i el GMB) en els seus orígens és força interessant per als que ens apassiona la història del transport.

Henry, he vist fotos d'Hostafrancs i Plaça de Sants del 1957 i tenien el sostre llis, sense els artessonats d'Urgell i Rocafort. És cert que responen al mateix tipus d'estació que Urgell i Rocafort, de fet la decoració de les parets era la mateixa, només canviaven els sostres, a Urgell i Rocafort disposaven d'aquests artessonats al sostre, mentre que a Hostafrancs i Plaça de Sants tenien la volta llisa. Adjunto foto de la nau d'andanes d'Hostafrancs el 1957
Attachments
Hostafrancs Transversal 1957.jpg
Hostafrancs Transversal 1957.jpg (30.43 KiB) Viewed 6772 times
User avatar
Henry 030
N4
N4
Posts: 68
Joined: Monday 02/07/2012 9:44
Location: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Re: El metro Transversal

Post by Henry 030 »

Henry, he vist fotos d'Hostafrancs i Plaça de Sants del 1957 i tenien el sostre llis, sense els artessonats d'Urgell i Rocafort. És cert que responen al mateix tipus d'estació que Urgell i Rocafort, de fet la decoració de les parets era la mateixa, només canviaven els sostres, a Urgell i Rocafort disposaven d'aquests artessonats al sostre, mentre que a Hostafrancs i Plaça de Sants tenien la volta llisa. Adjunto foto de la nau d'andanes d'Hostafrancs el 1957[/quote]


Gràcies Alberto per la foto i la explicació ;)

Suposo que l'any 1926 ja eren així aquestes dues estacions :? . Llàstima que no hi hagin fotos del 1926 ni d'Hostafrancs ni de Plaça de Sants... :roll:
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”