Notícies línia de La Pobla de Segur
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Vila anuncia que a l'abril es licitarà la compra de 2 nous trens per a la línia de la Pobla
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat la voluntat del Govern de licitar durant l'abril l'adquisició dels dos trens per a la línia Lleida-la Pobla de Segur.
També ha avançat que en els pròxims dies es presentarà el nou Pla de Mobilitat de Lleida que prioritza com a principals actuacions la millora de les línies ferroviàries Lleida-Balaguer i la Lleida-Cervera.
[...]
Millora de serveis ferroviaris
El conseller ha defensat el compromís del Govern per millorar els serveis ferroviaris de les comarques lleidatanes i, en aquest sentit, ha anunciat la presentació en els pròxims dies del Pla de Mobilitat de Lleida. Segons ha avançat Vila, els principals elements de millora que proposa el Pla se centraran en dos eixos que són la línia ferroviària entre Lleida i Balaguer, titularitat de FGC, i la Lleida-Cervera, que depèn de Renfe, línies que pel Govern "necessiten un reforç des del punt de vista del serveis que s'estan oferint. Tot i això, ha remarcat que aquesta avenços van condicionats al tancament del nou contracte de servei de la Generalitat amb Renfe, qui també haurà de donar cobertura econòmica a aquests seguit d'actuacions, ha dit Vila.
Altrament, el màxim responsable de Territori i Sostenibilitat ha dit que el compromís del Govern per tirar endavant l'adquisició de dos nous trens per a la línia Lleida-la Pobla de Segur "avança" i ha explicat que la previsió es que s'adjudiquin durant el mes d'abril ja que només hi ha una empresa interessada en la licitació, Alstom.
http://www.bondia.cat/component/content ... e-la-pobla
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat la voluntat del Govern de licitar durant l'abril l'adquisició dels dos trens per a la línia Lleida-la Pobla de Segur.
També ha avançat que en els pròxims dies es presentarà el nou Pla de Mobilitat de Lleida que prioritza com a principals actuacions la millora de les línies ferroviàries Lleida-Balaguer i la Lleida-Cervera.
[...]
Millora de serveis ferroviaris
El conseller ha defensat el compromís del Govern per millorar els serveis ferroviaris de les comarques lleidatanes i, en aquest sentit, ha anunciat la presentació en els pròxims dies del Pla de Mobilitat de Lleida. Segons ha avançat Vila, els principals elements de millora que proposa el Pla se centraran en dos eixos que són la línia ferroviària entre Lleida i Balaguer, titularitat de FGC, i la Lleida-Cervera, que depèn de Renfe, línies que pel Govern "necessiten un reforç des del punt de vista del serveis que s'estan oferint. Tot i això, ha remarcat que aquesta avenços van condicionats al tancament del nou contracte de servei de la Generalitat amb Renfe, qui també haurà de donar cobertura econòmica a aquests seguit d'actuacions, ha dit Vila.
Altrament, el màxim responsable de Territori i Sostenibilitat ha dit que el compromís del Govern per tirar endavant l'adquisició de dos nous trens per a la línia Lleida-la Pobla de Segur "avança" i ha explicat que la previsió es que s'adjudiquin durant el mes d'abril ja que només hi ha una empresa interessada en la licitació, Alstom.
http://www.bondia.cat/component/content ... e-la-pobla
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Mirant la nota de la Vanguardia sobre l´accident a la línia de la Pobla es pot llegir que FGC ha sol.licitat un informe a RENFE (els trens son d´aquesta companyia) i a ADIF, que fa el manteniment i la inspecció de la línia (http://www.lavanguardia.com/local/20130 ... letge.html). M´he quedat de pedra al veure que ADIF, els dolents, fan el MANTENIMENT d´una línia de FGC. Ara ja no entenc res de res.... Per això volem els traspassos?, per donar-li el manteniment i els trens als mateixos?, no eres tant i tant dolents?, si hi ha més traspassos també farem el mateix?, FGC està preparada per assumir les rodalies i encara no ha assumit la línia de la Pobla?.... no entenc res de res.... ho confesso, no entenc res......
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Gairebé podem concloure que FGC decideix:
Horaris
Tarifes
Subcontractar el manteniment i el material
I pagar la factura a final d'any entre el que costa el servei i el que s'ingressa per bitlletatge.
Aquest tipus de traspassos,valen la pena?
No hagués valgut més la pena inveritr (quan n'hi havia capacitat) en material mòbil propi (passatgers i manteniment)?
La factura hagués pujat més al principi, però ara ja hi hauria una bona part amortitzada.
Horaris
Tarifes
Subcontractar el manteniment i el material
I pagar la factura a final d'any entre el que costa el servei i el que s'ingressa per bitlletatge.
Aquest tipus de traspassos,valen la pena?
No hagués valgut més la pena inveritr (quan n'hi havia capacitat) en material mòbil propi (passatgers i manteniment)?
La factura hagués pujat més al principi, però ara ja hi hauria una bona part amortitzada.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No només hauria valgut més la pena sino que sembla que seria l´única opció decent quan et fan un traspàs. Possar-te pesadet en que vols que et traspassin tot perquè ho faràs molt i molt millor (els que ho fan ara no saben res....) i resulta que et traspassen una línia i deixes als mateixos crec que no es pot anomenar de cap altre manera que presa de pèl. És evident el que es vol amb els traspassos: possar-se la medalla, manar més i gestionar els diners. El servei, els viatgers, els trens.... això no deixen de ser minúcies sense cap interès. Suposo que el Ministeri quan es parli de més traspassos ho tindrà facilet facilet.albe6 wrote:Gairebé podem concloure que FGC decideix:
Horaris
Tarifes
Subcontractar el manteniment i el material
I pagar la factura a final d'any entre el que costa el servei i el que s'ingressa per bitlletatge.
Aquest tipus de traspassos,valen la pena?
No hagués valgut més la pena inveritr (quan n'hi havia capacitat) en material mòbil propi (passatgers i manteniment)?
La factura hagués pujat més al principi, però ara ja hi hauria una bona part amortitzada.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Aquests dies hem estat pels voltants de la línia en el tram de Balaguer fins a La Pobla. llegir els horaris i veure que només passa un tren per sentit i dia em provocava una vergonya aliena tant gran... Per a això demanen més trens?? Així es promociona el turisme de les poblacions a les que serveix?? Tant renovar la via, per a què?? Res no té sentit...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El que hauria d'haver hagut són 2 serveis, un pel matí i l'altre per la tarda, deixant el servei de la nit a l'autobús si part del problema també era pagar-li al maquinista i al revisor l'estada a La Pobla de Segur cada dia.metring wrote:Aquests dies hem estat pels voltants de la línia en el tram de Balaguer fins a La Pobla. llegir els horaris i veure que només passa un tren per sentit i dia em provocava una vergonya aliena tant gran... Per a això demanen més trens?? Així es promociona el turisme de les poblacions a les que serveix?? Tant renovar la via, per a què?? Res no té sentit...
I tres del mateix amb el tram Lleida - Balaguer, on no hi ha cap tren des del matí fins al migdia-tarda.
Els horaris actuals no afavoreixen ni al turisme estival, durant aquest temps el servei de Balaguer amunt tenia demanda. Ara ja és gairebé inútil amb les freqüències actuals.
Després diran que volen fer les Rodalies de Lleida....
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Totalment d'acord. Com sempre, el peix que es mossega la cua: no hi han trens-no hi ha demanda-no hi ha demanda-no hi han trens. Malaguanyada línia...Però la gent de la zona no protesta??Miquel wrote:El que hauria d'haver hagut són 2 serveis, un pel matí i l'altre per la tarda, deixant el servei de la nit a l'autobús si part del problema també era pagar-li al maquinista i al revisor l'estada a La Pobla de Segur cada dia.metring wrote:Aquests dies hem estat pels voltants de la línia en el tram de Balaguer fins a La Pobla. llegir els horaris i veure que només passa un tren per sentit i dia em provocava una vergonya aliena tant gran... Per a això demanen més trens?? Així es promociona el turisme de les poblacions a les que serveix?? Tant renovar la via, per a què?? Res no té sentit...
I tres del mateix amb el tram Lleida - Balaguer, on no hi ha cap tren des del matí fins al migdia-tarda.
Els horaris actuals no afavoreixen ni al turisme estival, durant aquest temps el servei de Balaguer amunt tenia demanda. Ara ja és gairebé inútil amb les freqüències actuals.
Després diran que volen fer les Rodalies de Lleida....
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Yo lo he interpretado de otra manera, me da a mi la impresión de que FGC le tiene una terrible alergia a contratar a Renfe para operar la línea a La Pobla, pero esto puede deberse a manías de FGC o de Renfe, tal vez lo que están cobrando/pidiendo por el servicio es exagerado. ¿No es curioso que los FGC anunciaran la compra de estos dos trenes justo cuando resulta que reducen el servicio a lo más mínimo para no clausurar la línea? De repente hay mucha prisa por deshacerse de Renfe, y no me sorprendería que la historia sea algo de que Renfe cobra un precio exorbitado para la operación.metring wrote:Aquests dies hem estat pels voltants de la línia en el tram de Balaguer fins a La Pobla. llegir els horaris i veure que només passa un tren per sentit i dia em provocava una vergonya aliena tant gran... Per a això demanen més trens?? Així es promociona el turisme de les poblacions a les que serveix?? Tant renovar la via, per a què?? Res no té sentit...
Como sea, creo que hay que esperar a que lleguen esos dos trenes, y una vez sea FGC que realmente opera esa línea, tal vez cambien las cosas. Si no no comprarían los trenes, y menos con tanta prisa. Y es evdente que no es precisamente fácil conseguir trenes de la especificación que piden los FGC, visto que sólo Alstom (creo?) se presentó al concurso. Paciencia por ahora, y démosles margen a ver que hacen cuando tengan su material rodante, pero creo que no todo esta perdido, y que aún mejorará la situación, aún si no por mucho.
La línea de La Pobla es un problema en sí, es muy caro operar esa línea con el poco tráfico que ve, y claro que no ayude que se aproveche tan mal. Esta línea tendría que alargarse para llegar a alguna parte, ya sea Andorra, La Seu D'Urgell, Francia, o no se. Si eventualmente vemos un horario que ofrece ida y vuelta por la mañana y por la tarde eso ya será bastante...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Aquesta línia es va mantenir per motius que res tenien que veure amb les necessitats de transport de la zona. La línia no té cap sentit de Balaguer en amunt simplement perquè no comunica res de res entre Balaguer i Tremp i perquè encara que anéssin a Lleida en tren tots els habitants del Pallars no serien suficients per rentabilitzar les obres fetes. Aquests trens que s´han tret no portaven a ningú.... potser el divendres pujaven els estudiants però en realitat res. I allargar la línia per anar a cap lloc avui en dia no és plantejable de cap manera.... valdria una milionada per no transportar res... l´època de les obres inútils ja s´ha acabat.alf_ wrote:Yo lo he interpretado de otra manera, me da a mi la impresión de que FGC le tiene una terrible alergia a contratar a Renfe para operar la línea a La Pobla, pero esto puede deberse a manías de FGC o de Renfe, tal vez lo que están cobrando/pidiendo por el servicio es exagerado. ¿No es curioso que los FGC anunciaran la compra de estos dos trenes justo cuando resulta que reducen el servicio a lo más mínimo para no clausurar la línea? De repente hay mucha prisa por deshacerse de Renfe, y no me sorprendería que la historia sea algo de que Renfe cobra un precio exorbitado para la operación.metring wrote:Aquests dies hem estat pels voltants de la línia en el tram de Balaguer fins a La Pobla. llegir els horaris i veure que només passa un tren per sentit i dia em provocava una vergonya aliena tant gran... Per a això demanen més trens?? Així es promociona el turisme de les poblacions a les que serveix?? Tant renovar la via, per a què?? Res no té sentit...
Como sea, creo que hay que esperar a que lleguen esos dos trenes, y una vez sea FGC que realmente opera esa línea, tal vez cambien las cosas. Si no no comprarían los trenes, y menos con tanta prisa. Y es evdente que no es precisamente fácil conseguir trenes de la especificación que piden los FGC, visto que sólo Alstom (creo?) se presentó al concurso. Paciencia por ahora, y démosles margen a ver que hacen cuando tengan su material rodante, pero creo que no todo esta perdido, y que aún mejorará la situación, aún si no por mucho.
La línea de La Pobla es un problema en sí, es muy caro operar esa línea con el poco tráfico que ve, y claro que no ayude que se aproveche tan mal. Esta línea tendría que alargarse para llegar a alguna parte, ya sea Andorra, La Seu D'Urgell, Francia, o no se. Si eventualmente vemos un horario que ofrece ida y vuelta por la mañana y por la tarde eso ya será bastante...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Altres exemples "inútils"
Deu ser per això que el Glarner Express va amb freqüència horària pel cantó suís de Glarus (39.000 habitants), essent final de línia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si treguèssin tots el busos que hi ha entre la Pobla i Lleida, el tren milloraria molt.
QUe potser no s'ompliria...pot ser.
Què segurament serà deficitari, pot ser.
Però millor que sigui deficitari i funcioni bé a que no hi hagi tren.
Ara, ja que FGC s'empesca , i ho treballa molt, en cercar nous clients o mercats potencials, a veure si pot crear algun tipus de servei de mercaderia entre Lleida i la Pobla.
A l'estació de RENFE de Manresa surt, o sortia, un tren carregat de llenya. Es podria fer quelcom semblant i donar-li una mica més de vida.
QUe potser no s'ompliria...pot ser.
Què segurament serà deficitari, pot ser.
Però millor que sigui deficitari i funcioni bé a que no hi hagi tren.
Ara, ja que FGC s'empesca , i ho treballa molt, en cercar nous clients o mercats potencials, a veure si pot crear algun tipus de servei de mercaderia entre Lleida i la Pobla.
A l'estació de RENFE de Manresa surt, o sortia, un tren carregat de llenya. Es podria fer quelcom semblant i donar-li una mica més de vida.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Altres exemples "inútils"
Efectivamente, no quería ir tan lejos como fue Toni, porque es una línea con poco potencial, pero no nulo. Tiene pues el potencial que ofrece pasar por una docena de pueblillos, y como bien indica Guigui no faltan ejemplos de trenes de ese tipo que se llenan. Pero en Suiza hay dos ventajas que aqui no hay, una es que la línea seguramente está mucho mejor aprovechada, ya que en Suiza suelen coordinar los buses locales y de correo con la llegada de los trenes, además de los trenes de conexión. Aquí somos imbéciles, y ponemos buses a hacer recorridos paralelos al tren, y no como aportación a la línea de tren, o conexiones que te pierdes por 10 minutos, y otras demostraciones de cerebros peligrosamente infrautilizados. Otra ventaja es la conciencia que hay entre la gente por usar el transporte público consecuentemente. Cual es el factor que debe preceder no lo sé, evidentemente aqui todos apuntan el dedo a todos en lugar de poner de su parte y usar un transporte público un poco más lento que el coche, o de potenciar un transporte que actualmente ve pocos pasajeros. Un comportamiento que realmente me frustra profundamente, pero eso es otra historia.Guigui wrote:Deu ser per això que el Glarner Express va amb freqüència horària pel cantó suís de Glarus (39.000 habitants), essent final de línia.
Bien aprovechada, esta línea no creo que llegue a la frecuencia horaria, por simples cuestiones como esa enfermiza obsesión por el automóvil que hay en este país, y que durante muchos años se haya menospreciado el transporte público evidentemente no ha ayudado. Pero si saben jugar sus cartas esta línea podría llegar seguramente a ver unos cuantos servicios al día hasta La Pobla, 'ofreciendo cómodos enlaces a AVES y otros trenes regionales. No es como si desde Lleida no se llegue a ninguna parte.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Mentre la línia de la Pobla de Segur no es prolongui a la Vall d'Aran (foradant un túnel sota el Port de la Bonaigua) i connecti amb la xarxa francesa a Marignac a la vegada que s'adapta als 1435mm amb triple carril, l'únic atractiu que pot tenir la línia per a la gent de fora de les comarques que «serveix» és el turístic. Cal potenciar iniciatives com el Tren dels Llacs, ja sigui amb el material de l'ARMF o amb el que sigui. En aquest sentit, cal permètre que l'ARMF aporti més del que ho fa ara. I no només per l'atractiu del tren en sí, ja sigui amb locomotora de vapor (462f-0401) o bé amb dièsel històrica (1603). Sobretot pels paisatges que travessa i les possibilitats d'activitats a partir del tren: les gastronòmiques que són moltes i variades i les de turisme actiu: esports d'aventura i activitats relacionades amb els pantans que travessa i la seva història. Especialment a la primavera i tardor, quan la meteorologia és menys adversa que a l'hivern o al mig de l'estiu.
Es tracta de rendibilitzar les inversions que s'han fet en aquells 90 Kms de via i que, a més de donar servei públic als seus habitants, també ha de servir com a atractiu per als seus visitants.
Salut !!
Es tracta de rendibilitzar les inversions que s'han fet en aquells 90 Kms de via i que, a més de donar servei públic als seus habitants, també ha de servir com a atractiu per als seus visitants.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ah, no? Connectar una capital de comarca com Tremp no té sentit? D'altres parades, no t'ho negaré, però coi, precisament aquesta?? I dic jo, la "perfecta" Renfe, per què la va crear? Perquè no va ser la Generalitat, una cosa és demanar el traspàs, i una altra fer-la. Quins estudis de viabilitat es van fer en el seu moment per a la seva creació? I si es fan freqüències penoses , i a sobre, després es treuen trens, com vols que hi vagi ningú?Toni wrote: Aquesta línia es va mantenir per motius que res tenien que veure amb les necessitats de transport de la zona. La línia no té cap sentit de Balaguer en amunt simplement perquè no comunica res de res entre Balaguer i Tremp i perquè encara que anéssin a Lleida en tren tots els habitants del Pallars no serien suficients per rentabilitzar les obres fetes. Aquests trens que s´han tret no portaven a ningú.... potser el divendres pujaven els estudiants però en realitat res. I allargar la línia per anar a cap lloc avui en dia no és plantejable de cap manera.... valdria una milionada per no transportar res... l´època de les obres inútils ja s´ha acabat.
Passatgers n'hi ha
Un dels problemes que té aquesta línia és que la Renfe i Adif òbviament no volen perdre diners operant-la. De fet, el que volen es garantir que, passi el que passi, guanyaran diners. Això fa que si la línia de per si és deficitària, com gairebé totes les altres, encara faci falta destinar-hi més diners per formar el benefici de Renfe i Adif.
Si la línia l'explota una empresa pública catalana no cal generar benefici sinó compensar el dèficit que pugui tenir. És per això que hi ha tant interès en tenir trens propis i explotar-la directament.
Està clar que la línia té potencial si es gestiona bé. Quan FGC la va començar a administrar el número de passatgers va crèixer ràpidament i del 2005 al 2011 hi ha hagut un augment del 62% en el passatge. No sé fins on es pot fer créixer el passatge, però la demanda hi és i ha respost quan hi ha hagut millores.
Del 2005 al 2011 l'evolució ha estat: 138.544, 204.920, 244.334, 256.745, 239.192, 226.961 i 224.600.
Si la línia l'explota una empresa pública catalana no cal generar benefici sinó compensar el dèficit que pugui tenir. És per això que hi ha tant interès en tenir trens propis i explotar-la directament.
Està clar que la línia té potencial si es gestiona bé. Quan FGC la va començar a administrar el número de passatgers va crèixer ràpidament i del 2005 al 2011 hi ha hagut un augment del 62% en el passatge. No sé fins on es pot fer créixer el passatge, però la demanda hi és i ha respost quan hi ha hagut millores.
Del 2005 al 2011 l'evolució ha estat: 138.544, 204.920, 244.334, 256.745, 239.192, 226.961 i 224.600.
Last edited by Ferry1ac1 on Thursday 04/04/2013 13:48, edited 2 times in total.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
La línia es va construir amb càrrec a les obres dels embassaments que travessa, ja que fins a la Guerra (in)Civil només estava en servei fins a Balaguer. Però ja estava el projecte aprovat i els terrenys reservats. Com que la inundació dels pantans afectava al projecte de traçat, s'havia de constuir una «variant» que no es veiés afectada per les aigües. Això, i l'interès de FECSA i ENHER, va provocar que el tren arribés a la Pobla de Segur el 1951. Sinó hi hagués hagut aquest interès, probablement el tren no hauria passat de Balaguer.
Fecsa i Enher tenien interès en la línia pel fet que els facilitava els transports dels materials per a construir les centrals hidroelèctriques a les capçaleres de les dues Nogueres. Als anys 40 i 50 ni els camions ni les carreteres estaven per a transportar segons quines coses. Posteriorment la cosa canvià i, per això i també per altres motius, el tren no passà de la Pobla de Segur.
Com a exemple podeu mirar el blog històries del transport per carretera de Catalunya.
Destaco una entrada en concret: El transport dels forns, molins i la maquinària de la fàbrica de ciment de Xerallo.
Salut !!
Fecsa i Enher tenien interès en la línia pel fet que els facilitava els transports dels materials per a construir les centrals hidroelèctriques a les capçaleres de les dues Nogueres. Als anys 40 i 50 ni els camions ni les carreteres estaven per a transportar segons quines coses. Posteriorment la cosa canvià i, per això i també per altres motius, el tren no passà de la Pobla de Segur.
Com a exemple podeu mirar el blog històries del transport per carretera de Catalunya.
Destaco una entrada en concret: El transport dels forns, molins i la maquinària de la fàbrica de ciment de Xerallo.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Amb tots els respectes crec que coments l´error que tant mal ha fet darrerament. "Todas la capitales de provincia deben estar conectadas por AVE": és una rotunda estupidesa i d´igual manera no totes les capitals de comarca han de tenir tren. El tren és un mitjà de transport de gran capacitat que es justifica si hi ha viatgers o mercaderies suficients i si no existeixen, és molt més eficient un bon autobus. És així de clar, no senyor, Tremp no ha de tenir tren perquè no genera no el poble ni la comarca ni totes les comarques del voltat el volum suficient que justifiqui la despesa de la gestió de la línia (ja no parlo de la descabellada inversió que es va fer en renovar-la). Per tant, pels viatgers que hi ha, quatre autobusos que a més van més ràpids que el tren.metring wrote:Ah, no? Connectar una capital de comarca com Tremp no té sentit? D'altres parades, no t'ho negaré, però coi, precisament aquesta?? I dic jo, la "perfecta" Renfe, per què la va crear? Perquè no va ser la Generalitat, una cosa és demanar el traspàs, i una altra fer-la. Quins estudis de viabilitat es van fer en el seu moment per a la seva creació? I si es fan freqüències penoses , i a sobre, després es treuen trens, com vols que hi vagi ningú?Toni wrote: Aquesta línia es va mantenir per motius que res tenien que veure amb les necessitats de transport de la zona. La línia no té cap sentit de Balaguer en amunt simplement perquè no comunica res de res entre Balaguer i Tremp i perquè encara que anéssin a Lleida en tren tots els habitants del Pallars no serien suficients per rentabilitzar les obres fetes. Aquests trens que s´han tret no portaven a ningú.... potser el divendres pujaven els estudiants però en realitat res. I allargar la línia per anar a cap lloc avui en dia no és plantejable de cap manera.... valdria una milionada per no transportar res... l´època de les obres inútils ja s´ha acabat.
La línia no la va crear la perfecta Renfe. La línia formava part d´un eix que conectava el sud d´Espanya amb França que finalment no connectà el sud d´Espanya ni arribà a França. A l´Aragó encara avui existeix la traça de la línia que mai va tenir via muntada i la línia no va passar mai de La Pobla evidentment. Evidentment, llavors no la perfecta Renfe no ningú feia estudis cost-benefici (igual que ara per cert) i inclús es podria dir que als anys 30 ó 4 del segle passat podria ser justificable la línia. En el seu moment ni la gent tenia cotxe ni les carreteres eren decents però avui en dia és molt més ràpid anar a Lleida en cotxe que en tren i era lamentable veure els trens amb més personal de Renfe que viatgers. Cal defensar el tren a tota costa a tot arreu: error, error greu que no fa sino desacreditar al ferrocarril. L´AVE, un sistema de transport fantàstic, està greument desacreditat perquè s´ha gestionat molt malament. La línia de La Pobla també desacredita al ferrocarril. En el seu moment es va parlar de fer una via verda i crec que aquesta hauria estat una bona solució: seria un passeig fantàstic per anar en bicicleta, per desenvolupar una xarxa d´activitats de natura, aquàtiques, de turisme rural.... hauria estat molt més útil i eficient per la zona que tenir un tren que no transporta res.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Vull matitzar-ho, "que tenir un tren que no deixen que transporti res".Toni wrote: que tenir un tren que no transporta res.
Repeteixo, línies de bus de comunicació entre pobles i la línia del tren, això és fonamental per la línia, i evidentment per la connexió entre pobles i viles.
Si ho ajuntem amb uns horaris decents (pots retallar deixant uns horaris útils!) amb uns enllaços eficaços amb altres serveis (bus i tren), la línia pot ser més competitiva del que ho era abans (ja que ara és una autèntica caqueta, amb perdó).
Ja suma-li que FGC posa trens nous i la seva capacitat d'acceleració i frenada són força millors que els dels 592, podem esgarrapar temps per a cada parada, a més, tenint esclar un bon sistema de parades facultatives.
Haurien d'haver 2 horaris, potser el normal, i el de vacances, especialment Estiu i en menor mesura, Setmana Santa.
Si la línia no te suficient passatge és per que no els hi ha donat la gana, a més, torno a dir, els 592 són uns trens un pel grans per aquesta línia i les 596 insuficients (recordo haver anat fins a Balaguer apretadet en un 596 a l'estiu ja fa uns anys, per això d'avegades es veien dobles de 596), tenint algunes estacions a la santa punyeta del nucli urbà no se que volen, si la gent ha d'agafar el cotxe per anar a l'estació, el més normal es que no hi vagi, la cosa canvia quan tens una alternativa eficaç.
L'increment de passatge dels últims anys ja ho diu tot, ara be, m'agradaria saber les actuals.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
És la Renfe la que desacredita el ferrocarril. Ho sé des que vaig agafar el meu primer tren a Cervera de la Marenda. La Generalitat no té cap culpa per haver arreglat un bon tros de via. Només faltaria tenir culpa per refer el que estava podrit. L'únic servei de tren a Catalunya que des de fa un bon grapat d'anys sembla mínimament eficient en paràmetres centre-europeus —quant a fiabilitat d'horaris, senyalètica i informació, neteja, etc— és el de FGC, tant al Vallès com al LLobregat i Anoia. Renfe és una porqueria, perquè només es pot qualificar així un servei que et desinforma de tal manera que pots agafar un tren en direcció a l'altra punta d'on vols anar. El que cal és desempallegar-se de Renfomentadif per sempre. Els catalans fa més d'un segle que ens mereixem ample europeu, ens fa angoixa no tenir-lo, és una estupidesa absoluta ser part d'Europa i no tenir-lo, però només l'aconseguirem quan poguem destinar-hi els nostres diners. La línia de la Pobla ja no surt al mapa d'Adif, i això ja ho tenim guanyat. Quan es pugui, via doble UIC electrificada fins a França per la Vall d'Aran.
Salut per les vies verdes, a qui li agradin. A mi m'agraden les vies de ferro i l'ample europeu.
Salut per les vies verdes, a qui li agradin. A mi m'agraden les vies de ferro i l'ample europeu.
Ne pas se pencher au dehors - Nicht hinauslehnen - È pericoloso sporgersi - Do not lean out of the window
Atenção aos comboios: Pare, Escute e Olhe. Um comboio pode esconder outro
Atenção aos comboios: Pare, Escute e Olhe. Um comboio pode esconder outro
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Hasta aquí no te equivocas.Toni wrote: Amb tots els respectes crec que coments l´error que tant mal ha fet darrerament. "Todas la capitales de provincia deben estar conectadas por AVE": és una rotunda estupidesa i d´igual manera no totes les capitals de comarca han de tenir tren. El tren és un mitjà de transport de gran capacitat que es justifica si hi ha viatgers o mercaderies suficients i si no existeixen, és molt més eficient un bon autobus.
Pero aquí sí, considerando que la línea ya está construida. No tendría sentido hoy en día construir esta línea desde cero, ni para el transporte de mercancías. Pero considerando que ya está hecha, es apropiada como medio de transporte para la región, aún si esta no está densamente poblada. El tren actualmente tarda lo mismo si no menos que el bus. Un hipotético servicio rápido, parando en pocas paradas y entre Balaguer y Lleida ninguna o casi ninguna, sería muy atractivo para los residentes de esa zona. Tu asumes que un ferrocarril sólo se hace atractivo por su capacidad, en este caso la velocidad es el punto fuerte porque considerando que en coche se hace 1 hora y 20 minutos aprox., el tren hace 1 hora y 50 con paradas, esto optimísticamente lo reducimos a una hora y media con trenes nuevos y las mínimas paradas. Esto es muy competitivo con las dos horas del bus. ¿Faltan pasajeros? Pues ahora que tenemos el tren como transporte rápido (y el bus para que haga el trayecto pasando por todos los pueblos) se pueden enlazar otros destinos en La Pobla, para que una parte del trayecto se haga en el tren ahorrando tiempo. Es decir, en La Pobla las llegadas y salidas del tren rápido se sincronizan con las llegadas y salidas de buses interurbanos, como ahora se hace con el enlace a Esterri D'Arneu, pero esto lo ampliamos con conexiones a El Pont de Suert, a Sort, a Vielha, a La Seu D'Urgell, a Andorra por qué no. La idea detrás de esto sería que para buses de largo recorrido se reemplace la primera parte del recorrido con el tren, para ir más rápido y más cómodos (y más ecológicos, ya que ahora llevamos a los pasajeros de los 3 o 4 buses que reemplazamos). A la llegada a la pobla afuera hay tres o cuatro buses, a las respectivas poblaciones, y cada quien toma el que le corresponde. El tren se anuncia hacia La Pobla con todos sus diversos enlaces, y la llegada a Lleida va sincronizada, en cambio, con sus respectivos enlaces. ¿Acaso es tan descabellado esto? No hago más que basarme en el sistema de los Postauto suizos, que comunican los pueblos que no tienen tren con la estación más próxima, siempre sincronizados con el horario de los principales enlaces ferroviarios. Es un sistema muy adecuado para facilitar la movilidad de pueblos pequeños y dispersos, reunes los pasajeros de 4 líneas de bus en un tren, y que los buses se ahorren el trayecto hasta Lleida. Este concepto de combinar diferentes modos de transporte para un trayecto es lo que se llama "intermodalidad". Tenemos que desprendernos de ese pensamiento anticuado que separa bus y tren, como si uno fuera más mejor que el otro, y la competencia desleal está en permitir que buses compitan con ferrocarriles usando autovías gratuitas. Es un despropósito eso, y lo único que se consigue es desperdiciar recursos en ofrecer trayectos duplicados entre tren y bus, mientras que otras relaciones se quedan con menos transporte por no ser rentables. Hay que pasar a ver todas las infraestructuras conjuntamente, trenes, LAV, autovía y carretera, y establecer trayectos que aprovechen la inmensa cantidad de infraestructuras que hay en España, y lo hagan de forma que mejor servicio den al viajero, y no basándose en criterios de que si es el trayecto en tren o si es en bus. Así que si me quiero ir a cualquier pueblo que no tenga ferrocarril lo más eficaz sería que haga en tren el trayecto hasta la estación más cercana y desde ahí prosiga en autobús, y no que haya un autobús desde Barcelona a todos y cada uno de esos pueblos, mientras los trenes van vacíos. Es estúpido, desperdiciamos recursos a lo idiota de esta manera, gasolina, asfalto, buses que podrían ofrecer relaciones que no están ya sobradamente servidas. Y algo como la línea de La Pobla es el mejor ejemplo de una línea que SÓLAMENTE podrá llegar a ser de verdadera utilidad en un contexto intermodal, donde es una parte fundamental pero no independiente, y no por si misma. Pero enfocada correctamente, tiene un potencial que justifica plenamente la línea ferrea, incluso un potencial para el cual los dos automotores se quedarían cortos.Toni wrote: És així de clar, no senyor, Tremp no ha de tenir tren perquè no genera no el poble ni la comarca ni totes les comarques del voltat el volum suficient que justifiqui la despesa de la gestió de la línia (ja no parlo de la descabellada inversió que es va fer en renovar-la). Per tant, pels viatgers que hi ha, quatre autobusos que a més van més ràpids que el tren.
Pero aquí no siempre es fácil aplicar estos conceptos. Regulaciones que no funcionan bien, o concesiones rígidas, además del rechazo sistemático del transporte público por una cierta parte de la población alejada de los centros urbanos, que difícilmente abandonaría el coche, y la desconfianza de otra parte, que es difícil recuperar después del desmadre que ha sido esta línea. Pero insisto - si las cosas se hacen bien, la línea de La Pobla puede ser el principal pilar del transporte de las regiones que atraviesa.