Notícies de la línia Lleida-Manresa
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
A Calaf es el punt de creuament de trens.
El primer que arriba té que esperar l'arribada de l'altre tren.
Crec recordar que a meś fan canvi de revisors i conductors.
Suposo que els trens no arranquen fins que el semafor canvia de sentit, encara que tothom hagi pujat i només siguin un parell de persones. Suposo que algú que sàpiga més que jo et podrà explicar-ho més bé.
Jo el que no he entés mai es perquè un cop es va aixecar la via i treure la infraestructura de catenaria i demés, no es va arranjar alguns revolts per millorar un pel més la velocitat. Els trens triguen el mateix que fa deu anys enrera, per no dir 60 anys enrera...
El primer que arriba té que esperar l'arribada de l'altre tren.
Crec recordar que a meś fan canvi de revisors i conductors.
Suposo que els trens no arranquen fins que el semafor canvia de sentit, encara que tothom hagi pujat i només siguin un parell de persones. Suposo que algú que sàpiga més que jo et podrà explicar-ho més bé.
Jo el que no he entés mai es perquè un cop es va aixecar la via i treure la infraestructura de catenaria i demés, no es va arranjar alguns revolts per millorar un pel més la velocitat. Els trens triguen el mateix que fa deu anys enrera, per no dir 60 anys enrera...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Crec que els temps de viatge es poden reduir força ja que el tren s'està molta estona parat a les estacions però tot i així compleix els horaris. El que comentes de Calaf és correcte.gatvell wrote:A Calaf es el punt de creuament de trens.
El primer que arriba té que esperar l'arribada de l'altre tren.
Crec recordar que a meś fan canvi de revisors i conductors.
Suposo que els trens no arranquen fins que el semafor canvia de sentit, encara que tothom hagi pujat i només siguin un parell de persones. Suposo que algú que sàpiga més que jo et podrà explicar-ho més bé.
Jo el que no he entés mai es perquè un cop es va aixecar la via i treure la infraestructura de catenaria i demés, no es va arranjar alguns revolts per millorar un pel més la velocitat. Els trens triguen el mateix que fa deu anys enrera, per no dir 60 anys enrera...
Aviam si algú pot il·luminar-nos!
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Passa el mateix que passava quan es va renovar la línia de Puigcerdà, que no es van aixecar les limitacions fins que la Generalitat va posar el crit al cel.Ferry1ac1 wrote:Crec que els temps de viatge es poden reduir força ja que el tren s'està molta estona parat a les estacions però tot i així compleix els horaris. El que comentes de Calaf és correcte.
Aviam si algú pot il·luminar-nos!
Entre Calaf i Manresa les obres no estan oficialment acabades, falta per renovar un trosset molt curt (d´uns 300m) a l´entrada de Manresa, que encara té la limitació a 30 (o no sé si l´han reduït a 15, no recordo bé, el tros està fet una caca). Suposo que fins que no acabin de renovar el trosset no modificaran les velocitats.
És bastant penós, això, la veritat.
Re: El plaer d'agafar l'R12
Doncs no ho entenc, perquè ambdues estacions són baixadors de via única i no s'hi poden fer creuaments.Ferry1ac1 wrote:No té cap sentit tenir els trens parats a Rajadell o St. Pere Sallavinera.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
437.001 Es cert que hi ha un tram en mal estat, o més ben dit, amb travesses de fusta. Ara bé, això no penalitzat que el viatge de Manresa a Calaf o, Manresa-Lleida trigui més o menys en función d'un tram curt, ni que siguin 500m, que es gairebé rectilini.
Ei, que trobo incomprensible que hagin refet de Lleida fins a tocar de Manresa i no hagin fet uns centenars de metres de via (s'entén rails, balast, travesses...) quan la catenària es nova.
Sagrerenc, estic amb tu, però tampoc entenc perquè estan molta estona aturats.
Ei, que trobo incomprensible que hagin refet de Lleida fins a tocar de Manresa i no hagin fet uns centenars de metres de via (s'entén rails, balast, travesses...) quan la catenària es nova.
Sagrerenc, estic amb tu, però tampoc entenc perquè estan molta estona aturats.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: El plaer d'agafar l'R12
Simplement el tren s'atura més temps del necessari per complir l'horari, ja que si marxés 1 minut o 2 després d'arribar, el servei aniria avançat...Sagrerenc wrote:Doncs no ho entenc, perquè ambdues estacions són baixadors de via única i no s'hi poden fer creuaments.Ferry1ac1 wrote:No té cap sentit tenir els trens parats a Rajadell o St. Pere Sallavinera.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Em sembla que no. De Manresa a Calaf es tot en via única i a més només hi ha un tren en circulació. De Calaf fins a Cervera o Tàrrega, no he fet mai aquest tram, comença la via doble i hi ha un servei major de trens per dia.
Entenc que seri lògic una espera en el cas que anessin més d'un tren i esperessin a l'estació que els obrissin pas, però no se quin deu ser el motiu.
On son els entensos en el tema?!?!?!
Entenc que seri lògic una espera en el cas que anessin més d'un tren i esperessin a l'estació que els obrissin pas, però no se quin deu ser el motiu.
On son els entensos en el tema?!?!?!
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Horaris mal fets
Ja s'ha dit vàries vegades: a cada estació, hi ha un horari de sortida. I resulta que el tren està a punt per marxar uns quants minuts abans d'aquest horari, però s'ha d'esperar per complir-lo.gatvell wrote:Entenc que seri lògic una espera en el cas que anessin més d'un tren i esperessin a l'estació que els obrissin pas, però no se quin deu ser el motiu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
El que es ben estúpid es que renovin la via i deixin els horaris igual, llavors de que serveix? I ni que falti aquest troç de 300 o 500 metres, que a sobre és a l'entrada de Manresa que el tren ja está frenant, tota la resta, els 100 i pico de km. es pot fer l'horari a la velocitat màxima que permeti la via i es guanyaria una bona estona de Manresa a Lleida, potser 1 hora o més. I no costaria tant que els 3 que acaben a Cervera vagin fins a Manresa i els empalmin amb algun dels que baixa cap a Barcelona.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Tota la línia és vía única de Manresa a Lleida.
Pel que fa a les limitacions de velocitats i canvis d'horaris, etc... és tot un tema burocràtic que depèn d'autoritzacions administratives d'ADIF i de refer els horaris, cosa que entenc que és responsabilitat de la Generalitat amb el vistiplau de renfe cercanías y media distancia.
Un tren no pot sortir d'una parada abans del que li diu l'horari.
El que sí és veritat és que és una pallissa per a l'usuari i demostra, una vegada més, l'interès de les empreses i administracions (ir)responsables per potenciar la línia.
Salut !!
Pel que fa a les limitacions de velocitats i canvis d'horaris, etc... és tot un tema burocràtic que depèn d'autoritzacions administratives d'ADIF i de refer els horaris, cosa que entenc que és responsabilitat de la Generalitat amb el vistiplau de renfe cercanías y media distancia.
Un tren no pot sortir d'una parada abans del que li diu l'horari.
El que sí és veritat és que és una pallissa per a l'usuari i demostra, una vegada més, l'interès de les empreses i administracions (ir)responsables per potenciar la línia.
Salut !!
gatvell wrote:Em sembla que no. De Manresa a Calaf es tot en via única i a més només hi ha un tren en circulació. De Calaf fins a Cervera o Tàrrega, no he fet mai aquest tram, comença la via doble i hi ha un servei major de trens per dia.
Entenc que seri lògic una espera en el cas que anessin més d'un tren i esperessin a l'estació que els obrissin pas, però no se quin deu ser el motiu.
On son els entensos en el tema?!?!?!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Chapeau!!genissimon wrote:Tota la línia és vía única de Manresa a Lleida.
Pel que fa a les limitacions de velocitats i canvis d'horaris, etc... és tot un tema burocràtic que depèn d'autoritzacions administratives d'ADIF i de refer els horaris, cosa que entenc que és responsabilitat de la Generalitat amb el vistiplau de renfe cercanías y media distancia.
Un tren no pot sortir d'una parada abans del que li diu l'horari.
El que sí és veritat és que és una pallissa per a l'usuari i demostra, una vegada més, l'interès de les empreses i administracions (ir)responsables per potenciar la línia.
Salut !!
Per fer queixes aneu a https://ovt.gencat.cat/gsitfc/AppJava/c ... portalId=1 i poseu a tema "Mobilitat" i a subtema "transport públic". Suposo que si al subtema poses "Rodalies de Catalunya" t'hi deriven i es limitaran a contestar que això és cosa de la Generalitat.
El que em rebenta és que els treballadors de la Renfe no moguin un dit per millorar aquestes porqueries. No veuen que els hi va el futur professional?
De les institucions públiques no cal dir res, perquè ja sabem el peu que calcen!
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
El que crec que pot passar es que els horaris actuals són des de l'obertura de Manresa - Calaf després de la renovació, els problemes i els xoriços de cable.
En aquell moment, la línia era servida per 440/470, que com tots ja sabreu, no ofereixen les mateixes prestacions en acceleració i frenada que les 447 que hi circulen ara. Per tant, s'haurà d'estar atent a futurs canvis d'horari i a veure que passa.
En aquell moment, la línia era servida per 440/470, que com tots ja sabreu, no ofereixen les mateixes prestacions en acceleració i frenada que les 447 que hi circulen ara. Per tant, s'haurà d'estar atent a futurs canvis d'horari i a veure que passa.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Desprès de la reforma les 440R/470 recuperaven part del retard acumulat al tram de Barcelona fins arribar a Calaf (algun cop recuperant els 10 minuts de retard, que després perdien esperant al que procedeix de Lleida). Si no agafessin retard al tram Barcelona - Manresa, arribarien abans d'hora a Calaf.albe6 wrote:El que crec que pot passar es que els horaris actuals són des de l'obertura de Manresa - Calaf després de la renovació, els problemes i els xoriços de cable.
En aquell moment, la línia era servida per 440/470, que com tots ja sabreu, no ofereixen les mateixes prestacions en acceleració i frenada que les 447 que hi circulen ara. Per tant, s'haurà d'estar atent a futurs canvis d'horari i a veure que passa.
Però, com que no he tornat a utilitzar la línia des de que van posar les 447 per motius evidents, dons no puc comparar personalment els temps, però suposo que si la 447 va a l'hora, arribarà encara més d'hora a Calaf del que podrien fer-ho les 470.
Ara be, sobre les llargues aturades a les estacions intermitges, com ja s'ha dit, s'ha d'esperar a l'hora de sortida, ja no només per que ho marca l'horari, si el tren surt 5 minuts abans, pot fastiguejar a algun viatger que per X motiu arribés justet, una cosa es perdre el tren si vas tard, l'altre es perdre'l perquè passi abans (que al cap i a la fi, es una ximpleria no esperar-se, el que guanyis aquí ho perdràs a Calaf..).
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Les velocitats màximes al ferrocarril com a la carretera depenen del TRAÇAT i no de l´estat de la via. A un radi x li correspon una velocitat y. Per tant, si no s´ha canviat el traçat és evident que no es pujaran les velocitats a la línia pel fet d´haver renovat la via. No és penós, és pura ciència. La renovació de la via el que fa és eliminar les limitacions que hi pugui haver per mal estat de la infraestructura al millorar-se aquesta, essent possible doncs que després de la renovació es trigui menys en fer el viatge per que es pugui anar a la velocitat nominal, però en cap cas la renovació implica un augment de les velocitats màximes. De fet, donat que les normatives de seguretat i confort son ara més exigents que fa un temps, el més probable és que al renovar el càlcul de les velocitats s´hagi de refer també en base a la normativa vigent més restrictiva que obligui a reduïr els velocitats respecte de les anteriors. Per tant, és normal que després de l´obra es trigui més o menys el mateix que abans, suposo que haurà millorat una mica el temps de viatge però sobretot ha millorat la seguretat i el confort. Les coses son com son i no com les volen explicar alguns. Dubto que a Puigcerdà s´aixequés cap limitació per que ningú posés el crit al cel, es treurien després de fer la renovació com és normal.437.001 wrote:Passa el mateix que passava quan es va renovar la línia de Puigcerdà, que no es van aixecar les limitacions fins que la Generalitat va posar el crit al cel.Ferry1ac1 wrote:Crec que els temps de viatge es poden reduir força ja que el tren s'està molta estona parat a les estacions però tot i així compleix els horaris. El que comentes de Calaf és correcte.
Aviam si algú pot il·luminar-nos!
Entre Calaf i Manresa les obres no estan oficialment acabades, falta per renovar un trosset molt curt (d´uns 300m) a l´entrada de Manresa, que encara té la limitació a 30 (o no sé si l´han reduït a 15, no recordo bé, el tros està fet una caca). Suposo que fins que no acabin de renovar el trosset no modificaran les velocitats.
És bastant penós, això, la veritat.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
El que és normal és que els tècnics que saben (els de Renfe) fan els horaris i l´Admininstració responsable (la Generalitat) els aprova. Adif com a gestor només ha de vetllar en que els horaris presentats pels operadors siguin compatibles amb la resta de condicionants que hi hagin però no té cap interès en fer ni en modificar ni en res de res respecte dels horaris. Per tant, la responsabilitat és de la Generalitat i és allà on cal dipositar les queixes efectivament.Ferry1ac1 wrote:Chapeau!!genissimon wrote:Tota la línia és vía única de Manresa a Lleida.
Pel que fa a les limitacions de velocitats i canvis d'horaris, etc... és tot un tema burocràtic que depèn d'autoritzacions administratives d'ADIF i de refer els horaris, cosa que entenc que és responsabilitat de la Generalitat amb el vistiplau de renfe cercanías y media distancia.
Un tren no pot sortir d'una parada abans del que li diu l'horari.
El que sí és veritat és que és una pallissa per a l'usuari i demostra, una vegada més, l'interès de les empreses i administracions (ir)responsables per potenciar la línia.
Salut !!
Per fer queixes aneu a https://ovt.gencat.cat/gsitfc/AppJava/c ... portalId=1 i poseu a tema "Mobilitat" i a subtema "transport públic". Suposo que si al subtema poses "Rodalies de Catalunya" t'hi deriven i es limitaran a contestar que això és cosa de la Generalitat.
El que em rebenta és que els treballadors de la Renfe no moguin un dit per millorar aquestes porqueries. No veuen que els hi va el futur professional?
De les institucions públiques no cal dir res, perquè ja sabem el peu que calcen!
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Just a tocar del final de l'estació, gairebé sota el pont de la carretera, direcció Lleida, hi ha vàries piles de travesses noves. O son per renovar un tram de línia que té travesses velles de formigó en aquell punt o es per acabar de fer la feina del canvi de via entre Manresa i Lleida.
També hi ha un gran estoc de vies muntades i tallades totes a una mida similar en la zona de mercaderies a on es càrrerga la sal. Tot i que aquestes fa temps que hi son, ha anat creixen l'estoc.
A veure si veurem millores...
També hi ha un gran estoc de vies muntades i tallades totes a una mida similar en la zona de mercaderies a on es càrrerga la sal. Tot i que aquestes fa temps que hi son, ha anat creixen l'estoc.
A veure si veurem millores...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
On he parlat jo de velocitats màximes? Només he parlat de limitacions.Toni wrote:Les velocitats màximes al ferrocarril com a la carretera depenen del TRAÇAT i no de l´estat de la via. A un radi x li correspon una velocitat y. Per tant, si no s´ha canviat el traçat és evident que no es pujaran les velocitats a la línia pel fet d´haver renovat la via. No és penós, és pura ciència. La renovació de la via el que fa és eliminar les limitacions que hi pugui haver per mal estat de la infraestructura al millorar-se aquesta, essent possible doncs que després de la renovació es trigui menys en fer el viatge per que es pugui anar a la velocitat nominal, però en cap cas la renovació implica un augment de les velocitats màximes.
Doncs sí, va ser exactament el què va passar... si no n´estaves al corrent, ara ja ho saps.De fet, donat que les normatives de seguretat i confort son ara més exigents que fa un temps, el més probable és que al renovar el càlcul de les velocitats s´hagi de refer també en base a la normativa vigent més restrictiva que obligui a reduïr els velocitats respecte de les anteriors. Per tant, és normal que després de l´obra es trigui més o menys el mateix que abans, suposo que haurà millorat una mica el temps de viatge però sobretot ha millorat la seguretat i el confort. Les coses son com son i no com les volen explicar alguns. Dubto que a Puigcerdà s´aixequés cap limitació per que ningú posés el crit al cel, es treurien després de fer la renovació com és normal.
Es va renovar la via, però no es van aixecar les limitacions fins que la cosa va fer tanta pudor que la Generalitat va protestar.
I llavors, només llavors, es van aixecar les limitacions de velocitat.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
No vull ni saber què deu passar a Cuenca on no està la Generalitat per demanar que es treguin les limitacions... deuen estar les de fa anys i panys..... Suposo que si no es van treure per alguna cosa seria i que quan es van treure alguna cosa més que una queixa de la Generalitat va contribuir. Suposo que la Generalitat deu ser la última en conèixer les limitacions que hi ha a la via així que altres segur que es van interessar abans en aquesta qüestió....437.001 wrote:On he parlat jo de velocitats màximes? Només he parlat de limitacions.Toni wrote:Les velocitats màximes al ferrocarril com a la carretera depenen del TRAÇAT i no de l´estat de la via. A un radi x li correspon una velocitat y. Per tant, si no s´ha canviat el traçat és evident que no es pujaran les velocitats a la línia pel fet d´haver renovat la via. No és penós, és pura ciència. La renovació de la via el que fa és eliminar les limitacions que hi pugui haver per mal estat de la infraestructura al millorar-se aquesta, essent possible doncs que després de la renovació es trigui menys en fer el viatge per que es pugui anar a la velocitat nominal, però en cap cas la renovació implica un augment de les velocitats màximes.
Doncs sí, va ser exactament el què va passar... si no n´estaves al corrent, ara ja ho saps.De fet, donat que les normatives de seguretat i confort son ara més exigents que fa un temps, el més probable és que al renovar el càlcul de les velocitats s´hagi de refer també en base a la normativa vigent més restrictiva que obligui a reduïr els velocitats respecte de les anteriors. Per tant, és normal que després de l´obra es trigui més o menys el mateix que abans, suposo que haurà millorat una mica el temps de viatge però sobretot ha millorat la seguretat i el confort. Les coses son com son i no com les volen explicar alguns. Dubto que a Puigcerdà s´aixequés cap limitació per que ningú posés el crit al cel, es treurien després de fer la renovació com és normal.
Es va renovar la via, però no es van aixecar les limitacions fins que la cosa va fer tanta pudor que la Generalitat va protestar.
I llavors, només llavors, es van aixecar les limitacions de velocitat.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Pregunta a los veteranos de las rutas Galicia-Madrid, a ver si saben algo de mejoras en tiempos de viaje por viejas limitaciones... Es una historia de segunda mano, pero va de algo así como UNA HORA perdida durante muchos años por limitaciones olvidadas. Espein is diferen...Toni wrote:No vull ni saber què deu passar a Cuenca on no està la Generalitat per demanar que es treguin les limitacions... deuen estar les de fa anys i panys..... Suposo que si no es van treure per alguna cosa seria i que quan es van treure alguna cosa més que una queixa de la Generalitat va contribuir. Suposo que la Generalitat deu ser la última en conèixer les limitacions que hi ha a la via així que altres segur que es van interessar abans en aquesta qüestió....437.001 wrote: Doncs sí, va ser exactament el què va passar... si no n´estaves al corrent, ara ja ho saps.
Es va renovar la via, però no es van aixecar les limitacions fins que la cosa va fer tanta pudor que la Generalitat va protestar.
I llavors, només llavors, es van aixecar les limitacions de velocitat.
Saludos!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una til·la...
I després dius que som els altres els que estem esbiaixats. No te n'adones? Segons tu, tot el que es fa malament en aquest país és per la Generalitat. I quan t'expliquen que ha sigut la Generalitat que ha fet tal o tal cosa, surts tu dient que impossible, que havia d'haver-hi algú més que es mogués.Toni wrote:Suposo que si no es van treure per alguna cosa seria i que quan es van treure alguna cosa més que una queixa de la Generalitat va contribuir. Suposo que la Generalitat deu ser la última en conèixer les limitacions que hi ha a la via així que altres segur que es van interessar abans en aquesta qüestió....
Sincerament, és per a fer-s'ho mirar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.