En tot cas, responc.
El benefici és l’increment de freqüència a les línies S1 i S2 ja que a certes hores hi ha una alta afluència i els 112 es queden curts (i ja sense pensar en les 111). Fa cosa de poc més d’un any el servei va estar tallat entre Plaça Molina-Sant Gervasi i Catalunya, i jo com molts, vam seguir usant la L7, fet que comportava un enllaç amb la L6 (o S5 i S55 a certes hores) a l’estació de Sant Gervasi, aquest enllaç és molt més “punyeter” que el de Gràcia, ja que no podies agafar cap S1 o S2, cosa que si que pots fer a Gràcia, de fet, jo mateix ho faig, agafo el primer tren que va cap a Gràcia, sigui quin sigui i allà pesco la L7, se perfectament que és el mateix, però ni de bon tros m’és cap trauma, i no crec que ho sigui pel 95% del passatge.alf_ wrote:No digo que el bus fuera a ser más rápido, pero simplemente mucha gente no se querría molestar en estar cambiando de trenes, eso es de cajón. Y no entiendo el beneficio de que la línea se explote independiente de las otras líneas del Vallès.
Desconec si el departament de Territori s’ha fet enrere, però de totes maneres, ara mateix ja és possible fer els serveis Gràcia – Av. Tibidabo ja que hi ha posada l’agulla a Plaça Molina. De totes maneres dubto que s’hagin fet enrere en el projecte, ja que tots sabem que tenim aquest tret de posar ascensors a tot arreu, i dubto que amb la configuració actual de l’andana “vella” s’hi pugui posar, i segueixo dient que m’estranya molt que deixin l’estació a mig reformar, fer un cau a la paret del túnel i posar el desviament no ha de ser molt complicat com per haver-se tirat enrere. En tot cas, fins que no s’acabi la reforma de l’estació, com a mínim la del costat Besós de l’estació, els L7 seguiran a Plaça Catalunya, ja que sembla necessari finalitzar la nova andana.alf_ wrote:Yo he leído el proyecto de la obra, y el grueso ya está hecho en materia de vías y andenes. No sé si al otro lado de la vía ascendente de la L7 se habilitará como andén, pero ya no se tocarán las vías. Reitero que inicialmente la propuesta era que la vía descendiente de la L7 se incorporase a la principal antes de llegar a la estación, así consta en el proyecto original. Este proyecto se cambió, porque habría que haber reconstruido parte de la estructura para construir ese enlace. Sí se hizo el desvío de la vía ascendente, y se instaló la aguja a la salida de Pl. Molina. Por ahora no sé de ningún proyecto para suprimir la vía descendiente de la L7.
L’explotació serà independent, el ramal de Balmes no quedarà pas aïllat de la xarxa. Ves, amb això estic d’acord, aquesta configuració que dius hauria estat la més adequada (i és la més lògica si havien d’haver 3 vies), però suposo que la triada ha estat en comparació la més econòmica, ja que fer el que dius, hagués comportat fer obres als túnels, caldria desviar el túnel descendent a l’esquerra i fer una mica d’obra nova per desviar el ramal del Vallès cap a la banda dreta passant per sota del de l’Av. Tibidabo, el mateix amb l’altre.alf_ wrote:Y no hay tampoco ninguna obra prevista que de alguna manera facilite establecer la L7 como línea independiente, como lo podría haber sido reordenar las vías de alguna forma para que la L7 terminara en el medio de las otras dos, lo cual sí hubiera facilitado ese trasbordo.
Aviam, segons els horaris actuals, de Plaça Molina a Gràcia són 2 minuts (suposo que aquest temps inclou la possible “parada fantasma” que es realitza moltes vegades per evitar coincidir amb un tren del ramal del Vallès a la mateixa andana). Però que en 1 minutet, quan les obres estiguin acabades són factibles (ens evitem la giragonça a l’entrada de Gràcia per l’actual via ascendent i segurament s’aixeca la limitació de 40km/h). També podem considerar que d’Av.Tibidabo a Gràcia triguem 5-6 minuts.alf_ wrote:Ahora, insisto que si actualmente 5 minutos es la máxima frecuencia que permite la terminal en vía única, sin importar la longitud de los trenes ya que el maquinista espera en la estación para poder arrancar inmediatamente en la otra dirección. Y eso es lo que tarda. El tramo de Pl. Molina a Gràcia es de un minuto (siendo optimistas), por tanto una frecuencia de 6 minutos ya sería difícil de mantener, y requeriría que los maquinistas estén relevandose al menos en Gràcia. Y veamos, el 17 desde Pl. Kennedy hasta Provença hace 15 - 20 minutos, pero si tomo los FGC serán (hasta) 6 minutos de espera, 6 de trayecto, 2-3 de trasbordo, y 2-3 hasta provença. Es decir, que en promedio tardaré 15 minutos en hacer el trayecto con FGC. Por 5 minutos he de estar subiendo y bajando escaleras, eso es hacer atractivo el transporte público, sí señor.
Amb una explotació a hora punta de 4 trens la freqüència pot ser de fins a 3 minuts, el problema seria que el tren que hi ha a Plaça Molina hauria d’esperar a que arribi l’ascendent de Gràcia per a poder baixar i el coxí de 3 minuts es perd. Si volem evitar això, amb 4 trens podem fer una freqüència de 4 minuts si li sumem un minut de temps al trajecte. En tot cas, potser el més equilibrat és la freqüència de 5 minuts amb 3 trens t’estalvies el minut d’espera a per repartir-lo a tota la línia treient 1 tren. També provoca més flexibilitat als terminals, podent triar on fer el de 3 minuts. Per exemple:
He fet servir els torns de FMB per no confondre'm amb un minut
A les hores de menys circulacions, així com els dissabtes i festius, suposo que la L7 serà prolongada fins a Catalunya, ja que no hi haurà cap justificació que la faci limitar a Gràcia.alf_ wrote:Ahora las frecuencias. Yo no veo por qué iban a aumentar las frecuencias en horas valle tan drásticamente con los nuevos trenes. Si hubiera la intención de aumentar la frecuencia a otras horas, esto es perfectamente posible, ya que hay material rodante y espacio suficiente. Veamos, actualmente en hora punta hay 30 circulaciones en el tramo Gràcia - Pl. Catalunya. Eliminando los 10 de la L7 se pueden aumentar a 20 los S1 y S2, es decir un S1 y S2 cada 6 minutos. Actualmente en las horas valle hay un S1 y S2 cada 15 minutos, es decir un total de 8 circulaciones, súmese 8 L6 y 8 L7. Así que aún se puede aumentar en 6 circulaciones los S1 y S2, lo que se traduciría a 14 circulaciones, o un S1 y S2 cada 10 minutos. Y hasta que no hagan falta más, la L7 cabe perfectamente en ese tramo del tunel.
Et recordo que per exemple, la L6 ja circula limitada entre Sarrià i Reina Elisenda a les hores puntes (gràcies a l’aportació de serveis de l’S5 i S55).
No s’opera així ja que si no desbordaries els S1, no pots pretendre ajuntar en 1 tren el que fan 2 (i tenint en compte que a sobre, hi hauria encara més gent que agafaria els S1).alf_ wrote:¿Por qué tanto empeño en querer separar la L7 del tronco de la línea del Vallès? ¿Por qué hay gente que habla de eso como si fuera algo bueno? ¿Acaso tenemos que operar todos los trenes en Catalunya como si del Metro se tratase? ¿Acaso no hay Metros en el mundo donde las líneas comparten vías? ¿Por qué no suprimimos los S2, operamos la S1 cada 6 minutos, y con enlace a S2, doblando la frecuencia en los ramales?
Si hi ha línies que s’operen damunt la mateixa plataforma es que no s’estorven, el problema es que si es vol ampliar la freqüència dels S1, S2, S5 i S55, els L6 i L7 “molesten”, ja que per nassos has de tenir la distancia establerta entre tren i tren a tot el trajecte i no només entre Gràcia i Catalunya (dit d’una altre manera, no pots tenir un S1 i un S2 a 3 minuts entre Muntaner i St. Cugat, i després, de Gràcia a Catalunya, tenir-lo cada 5 per que s’incorpora un L7).
La lògica obeeix a incrementar la freqüència d’altre línies que porten molta més capaçitat que la L7. És una marranada, si! No obstant, és necessari (a no ser que fem un altre tunel que permeti separar els S1 i S2 dels L6 i L7 per tenir bones freqüències a les quatre línies, però tots sabem que no es farà.alf_ wrote:Nadie vé que es absurdo obligar a la gente a realizar un trasbordo para enlazar una linea (que de por sí sólo recorre 4,3 kilómetros) con la próxima línea de metro, que es la L5? A que lógica obedece esto de plantear pequeños ramales que no comuniquen nada y sean un trasbordo obligado?
Haurem de començar a pensar que fer un enllaç no es pas molest i que gràcies a aquest podem accedir a altres llocs, tot i que admeto perfectament que és més còmode entrar a X i asseure’s fins sortit per Z.alf_ wrote:Queremos otra L11, pero ahora en el medio de Barcelna, y con la cantidad de viajeros que ve esta línea? No sé, debería de parecer evidente a quien haya usado dos o tres veces esta línea que parece un planteamiento absurdo crear una línea de un recorrido tan corto, que sólamente sirva como línea de aportación, cuando ahora mismo une varios barrios con el centro. Supongo que ya trasgrede las explicaciones técnicas o estadísticas, me parecería de sentido común. O tal vez subestimas no sólo la molestia de ese constante trasbordo, sino ese sentimiento de sentirme como un imbécil usando primero una línea de metro de 6 minutos, y luego una de 5 sólamente para llegar a Pl. Catalunya. Como ocurría cuando hubo el corte entre Pl. Molina y Gràcia. Muchísima gente dejó de usar la L7, y se pasaron al bus. Admito que fue más drástica la situación al no enlazar en Gràcia misma, pero igual.
Com he dit abans, l’enllaç de Gràcia serà molt més còmode que el de Sant Gervasi, ja sigui per la facilitat de l’estació (no és cap trauma accedir un momentet a un petit pis superior i tornar a baixar que recorres una estació un xic laberíntica) com dels trens que hi paren (tots, a diferencia de l’altre).
Jo parlava de les hores punta o amb més serveis, com he dit, limitar-la a Gràcia em sembla bé, mentre hi hagi un motiu per fer-ho (com l’augment de freqüència o una averia).alf_ wrote:Espero sinceramente que te equivoques, con todo el respeto a tu argumentación y tu opinión, claro, pero defiendo que la L7 recortada permanentemente perdería mucho potencial, y no hay ninguna razón que impida que al menos algunas circulaciones hagan el trayecto completo, que pienso yo es lo que ocurrirá.