El futuro del aeropuerto del Prat...

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Mientras SIA espera los permisos de Navegación Aérea para operar el vuelo con frecuencia diaria
¿Cuánto duraría ese trámite si se solicitara para Barajas?
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

http://www.ara.cat/economia/Comite-Rute ... 12359.html
L'aeroport del Prat es marca com a repte vols directes a la Xina, el Japó i Califòrnia
El CDRA aposta per les rutes de negocis amb orient i els Estats Units per millorar l'economia catalana i millorar la connectivitat del Prat

XAVIER ALEGRET El Prat de Llobregat | Actualitzada el 06/03/2013 13:18
El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) s'ha marcat com a repte estratègic per al 2013 aconseguir vols directes a orient, especialment al Japó i a la Xina, als aeroports de Tòquio, Shangai i Pequín, i a Califòrnia, preferiblement a Los Ángeles i San Francisco.

Segons ha anunciat aquest dimecres el CDRA, format per l'Aeroport de Barcelona, el Govern, l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç, aquests vols són prioritaris perquè potencien el Prat com un aeroport de negocis, a més de ser-ho de turisme, i la xifra de passatgers que van de Barcelona a orient o a la costa oest nord-americana fent connexió a d'altres aeroports és molt alta i avala la creació de vols directes.

Ricard Font, president del CDRA i secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, ha admès que el Comitè de Rutes treballa per captar aerolínies que facin aquestes rutes, però no ha volgut avançar amb quines companyies es treballa i quan es podrien començar a operar els vols.

"Des del punt de vista de passatgers, el mercat turístic és molt important. El repte pendent que tenim és que també serveixi pels negocis. Necessitem rutes importants des del punt de vista econòmic", ha explicat Font. "Hem de poder tenir un vol directe a Boston, a Califòrnia, a Shangai, etc. Hi ha d'haver companyies que connectin aquestes economies amb l'economia catalana. Només així sortirem de la crisi", ha afegit.

Un altre repte del CDRA i de l'aeroport és ser 'hub' de connexió, que va molt lligat amb que tingui rutes intercontinentals. En aquest sentit, l'Aeroport de Barcelona vol potenciar les connexions millorant els serveis de l'aeroport, perquè els passatgers que connecten se sentin confortables, i fins i tot amb visites a la ciutat de Barcelona. Millorar la càrrega és el tercer repte del Comitè de Rutes.

L'any 2012, el Prat va batre rècord de passatgers amb 35 milions. De cara a aquest any, l'objectiu de l'aeroport és com a mínim mantenir-se. A l'estiu recupera el vol directe a Chicago de Pakistan Airlines, perdut el 2011, i l'aeroport ofertarà 30 milions de seients, un 16% més que l'any passat, dels quals 4,8 milions intercontinentals.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... iu-2350349
TURISME
L'aeroport de Barcelona estrenarà 67 rutes aquest estiu
La ciutat estarà connectada a més de 200 destins a través de més de 300 rutes

Dimecres, 27 de març del 2013 - 13:20h. | EL PERIÓDICO / Barcelona
L'aeroport de Barcelona-el Prat té previst connectar aquesta temporada d'estiu, que comença diumenge que ve 31 de març i finalitza l'últim diumenge del mes d'octubre, amb 67 noves rutes no existents l'estiu del 2012. En total, la instal·lació sumarà un total de 311 rutes regulars que la uniran a més de 200 destins.

Els mercats que experimenten un creixement més gran són l'europeu amb la Federació Russa, França i el Regne Unit al capdavant, i també el mercat del continent africà. Per a aquest estiu, entre les destinacions intercontinentals la principal novetat és la recuperació del vol a Chicago per part de la companyia Pakistan International Airlines, així com la ruta amb Fes (Marroc), que
operaran Ryanair i Vueling. També destaca la ruta a Banjul que ara operaran tant Gambia Bird com Vueling.

Per un altre costat, també hi ha previst un increment en les freqüències a destins ja existents, com per exemple a la ruta a Doha de Qatar Airways o als vols a Alger, el Caire i Marràqueix. També cal destacar l'inici de noves rutes de la mà de la companyia Vueling que volarà també a Alger, Casablanca, Nador, Oran i Tànger, i de Ryanair que ho farà a Nador.

A més, per a aquesta temporada d'estiu, es recuperen les rutes que Air Transat realitza a Mont-real i Toronto, així com el vol d'Air Canada també a Toronto i Us Airways a la ciutat de Philadelphia.

A més dels nous destins intercontinentals, l'aeroport de Barcelona-el Prat compta també durant aquesta temporada amb nous destins internacionals regulars no operats el 2012: Seran a les ciutats d'Arad (Wizz Air), Craiova (Wizz Air), Dresden (Vueling), Exeter (Flybe, nova companyia a l'aeroport), Istanbul-Sabiha Gokcen (Pegasus Air, nova companyia a la instal·lació), Kíev-Zhulhany (Vueling), Kjevik (Denim Air, nova companyia a l'aeroport), Moscou-Vnúkovo (Transaero), Renns-st Jacques (Vueling), Tbilisi-Novo Alexeyevka (Fly Georgia, nova companyia en la instal·lació) i Torino (Ryanair, Vueling).

Durant tota la temporada, l'aeroport de Barcelona-el Prat estarà connectat amb una trentena de destins nacionals, prop de 150 destins europeus i 34 intercontinentals, a través de més de 100 companyies. Unes previsions que poden veure's modificades segons la mateixa operativa de les companyies aèries.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... paris.html
La Cámara espera que El Prat pueda equipararse al aeropuerto de París
"El sur de Francia mirará antes hacia Barcelona que hacia el aeropuerto de París, porque le quedará netamente más cerca en tiempo y a un precio inferior", asegura el estudio de la institución empresarial barcelonesa

Economía | 31/03/2013 - 16:31h | Actualizada a las 16:38h
Barcelona (EFE).- Un estudio de la Cámara de Comercio de Barcelona sostiene que la reciente puesta en marcha de la conexión en AVE entre Barcelona y París hará que el aeropuerto de Barcelona 'robe' tráfico al aeropuerto de la capital francesa, el Charles De Gaulle.
En un comunicado, esta institución ha precisado que el estudio destaca el potencial que tiene El Prat de captar tráfico desde ciudades del sur de Francia donde el AVE tiene parada, una influencia que podría verse reforzada con la puesta en marcha del Corredor Ferroviario Mediterráneo.
Actualmente, el área de influencia de El Prat llega, en primer término, hasta Montpellier, Perpiñán y Narbona, pero la Cámara de Comercio cree que El Prat también podría llegar a captar pasajeros de Toulouse e incluso de Marsella.
"El sur de Francia mirará antes hacia Barcelona que hacia el aeropuerto de París, porque le quedará netamente más cerca en tiempo y a un precio inferior", asegura el estudio, y todo ello pese a admitir que "no está resuelto de forma eficiente" el desplazamiento desde la estación de Sants de Barcelona al aeropuerto de El Prat.
Según la Cámara de Comercio, el tráfico aéreo directo entre Montpellier y París se sitúa en torno al millón de pasajeros al año, y un porcentaje significativo corresponde a vuelos de conexión.
En cuanto al tráfico ferroviario entre Montpellier y París, suma unos 30.000 pasajeros al año, tres cuartas partes del cual es de carácter "intermodal", bien por motivos personales o profesional.
El presidente de la Cámara, Miquel Valls, ha asegurado que el potencial que tiene El Prat en el sur de Francia puede convertir al Prat en el "principal aeropuerto de origen y destino de pasajeros del Estado".
En esta línea, Valls ha pedido también al Gobierno español que establezca "fórmulas de colaboración público-privadas para financiar" la puesta en marcha del Corredor Ferroviario Mediterráneo "y salvar las restricciones presupuestarias en materia de obra pública".
Sin embargo, el informe sostiene que el AVE "no será una alternativa al avión en los desplazamientos directos entre Barcelona y París", aunque destaca que sí abre nuevas oportunidades de negocio entre el sur de Francia y Cataluña.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Equiparar" què?

Post by Guigui »

De Marsella a CDG es triga el mateix o menys que a Sants, per no parlar, com ja apunta l'article, de la nefasta connexió ferroviària al Prat. I a partir de Montpeller, l'estat francès (via SNCF i RFF) prou s'encarregarà d'assegurar unes bones connexions amb París i de deixar les de Barcelona al mínim indispensable per a desincentivar els occitans a passar pel Prat.

Espanya ja ha fet la seva part de la feina per capar el Prat. Ara, només cal que França hi posi la resta.

I, per cert, estimat periodista: ni en els somnis més humits de cap megalòman, el Prat s'arribarà mai a "equiparar" amb Charles de Gaulle.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Camp de golf per als viatgers de connexió

Post by Guigui »

Aena licita la construcció del nou camp de golf per a viatgers de l'aeroport del Prat

El camp anirà a l'espai de l'antic Real Club de Golf del Prat i inclourà comerços, restaurants i un parc públic. L'objectiu és atraure passatgers de connexió

http://www.ara.cat/societat/Aena-constr ... 10701.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

http://www.ara.cat/economia/LAeroport-P ... 10274.html
L'Aeroport de Barcelona suma la companyia aèria HOP!
La nova companyia va començar a volar des del Prat el 5 d'abril i opera principalment vols regionals amb Lió i Bordeus

EFE Barcelona | Actualitzada el 10/04/2013 14:00
Image
Avió de HOP!, filial d'Air France

L'aeroport del Prat ha sumat aquesta temporada d'estiu la companyia aèria HOP!, una filial d'Air France , segons ha informat Aena mitjançant un comunicat.

Aquesta empresa opera principalment vols regionals i uneix Barcelona amb Lió i Bordeus amb un Embraer 146. El primer vol es va celebrar el 5 d'abril passat.

L'aeroport ha estrenat noves rutes i des de Barcelona es pot volar a 34 destins intercontinentals. A partir d'ara s'oferiran 2,5 milions de places d'avió per a destins intercontinentals, xifra que suposa un increment del 16%.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by metring »

Un vol es "celebra"?

Per cert, no és que tingui les tarifes gaire econòmiques, per ser vols, per dir-ho d'alguna manera, "regionals"
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by gatvell »

Crec que el primer vol d'uan companyia nova en un aeroport es fa una petita cel·lebració.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

http://www.ara.cat/societat/terminal-T2 ... 10220.html
SOCIETAT
La terminal T2 de l'aeroport del Prat amplia la seva zona de trànsit internacional
El mòdul 4 s'uneix amb el 5 i pràcticament es doblarà la capacitat de l'espai no-Schengen

ARA El Prat de Llobregat | Actualitzada el 11/04/2013 16:23

Image
El mòdul 4 de l'aeroport s'uneix al 5 per albergar els vols no-Schengen. / MANOLO GARCÍA

A principis d'aquest mes ha entrat en funcionament la nova operativa dels mòduls 4 i 5 de l'aeroport del Prat, coincidint amb l'inici de la temporada d'estiu. El mòdul 4 ha passat a formar part de la zona internacional no-Schengen, que abans corresponia exclusivament al número 5, i s'amplia d'aquesta manera la capacitat internacional, gairebé doblant-la. Per aconseguir-ho, s'han dut a terme unes obres de remodelació entre les quals destaca el trasllat dels controls de passaports del mòdul 5 al 4. També s'han eliminat els accessos d'arribada cap a l'antic control de passaports i s'han aplicat nous criteris de recollida d'equipatges.

L'objectiu d'aquestes obres, tal com es destaca des d'Aena, és ampliar la zona de trànsit internacional per potenciar la demanda d'aquest tipus de vols a la terminal T2 de l'aeroport del Prat i millorar el flux de passatgers existent en aquestes dues àrees.

Pel que fa als nous criteris de recollida d'equipatges, destaca el fet que la sala B de recollida serà utilitzada per aquelles companyies que tinguin vols regulars tant Schengen com no-Schengen. La sala A es destinarà a companyies que únicament tinguin vols no-Schengen i a tots aquells vols xàrter, tant Schengen com no-Schengen.

Oferta comercial ampliada

L'oferta comercial d'aquesta zona s'ampliarà també a partir del mes de maig amb una nova botiga 'duty free' i un local de premsa. Alhora, s'obrirà una botiga multimarca de luxe a partir del primer trimestre de 2014 centrada en productes d'alta gamma.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Barcelona 2050

Post by Oriolix »

bcn_2050.jpg
bcn_2050.jpg (213.04 KiB) Viewed 8858 times
He tingut un somni, o un malson segons es miri. Som a la Barcelona del 2050. L'Aeroport deixa la primera línia de la costa i es trasllada més gran i amb més pistes al mar, a uns centenars de metres de la platja, on ja no pot empipar ningú. Com a conseqüència, un cop alliberat de la servitud de l'Aeroport, tot el delta del Llobregat s'urbanitza i canvia les carxofes per un eixample "cerdanià" més gran que l'original...
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Aquest estiu el Prat superarà Barajas en passatgers

Post by Oriolix »

El Prat superará en pasajeros a Barajas en verano por primera vez en su historia

http://www.eleconomista.es/interstitial ... toria.html

Este verano será inolvidable para El Prat. El aeropuerto de Barcelona superará en pasajeros por primera vez en su historia a Barajas, un hecho sin precedentes que debería producirse ya en este mes de junio. Según explican a elEconomista fuentes solventes cercanas al gestor público aeroportuario, el bajón de Iberia y Ryanair en Madrid y el espectacular crecimiento de Vueling son claves para que le arrebate este mes el liderazgo siempre que no haya algún imprevisto ajeno a la operación aeroportuaria (huelgas, temporales, etc).

Cuando se produzca este hito, será coyuntural, ya que las previsiones oficiales de Aena son que Madrid finalice el año con 40 millones de pasajeros y la Ciudad Condal, con 35 millones. De hecho, en el acumulado de enero a mayo, Barajas ya le saca a El Prat una diferencia de 2,7 millones de pasajeros. Pese a ello, sí que es cierto que Barcelona le ha ido mes a mes recortando paulatinamente clientes, pasando de un millón de pasajeros más a favor de Madrid registrado en enero a apenas 200.000 en mayo.

Un portavoz oficial de Aena consultado por los datos de junio y del resto de los meses de verano asegura a este periódico que "hasta que no finalice el mes no se puede hacer un balance" y recuerda las previsiones para final de año en las que Barajas seguirá siendo incuestionablemente el primer gran aeropuerto de la red española.

Desde el gestor público se pone como ejemplo el aeropuerto de Palma de Mallorca, que históricamente es el tercero, pero que en momentos puntuales también ha superado a El Prat. "En el momento que finaliza la temporada alta, la diferencia entre El Prat y Barajas volverá a ampliarse", señala un experto.

Desplome de Iberia
El pasado mes fue especialmente significativo, ya que Barajas se desplomó un 14,1%, mientras que El Prat creció un 2%. La espectacular caída del primer hub español se debe por un lado a la crisis, que golpea al negocio aéreo en general, y por otro al plan de ajuste de Iberia, que está afectando principalmente al gran aeropuerto de conexión con las rutas hacia Latinoamérica y Atlántico Norte.

La aerolínea dirigida por Luis Gallego ha perdido 620.000 pasajeros en el mes de mayo -registró 1,15 millones- si se compara con el ejercicio anterior. De esa cantidad, algo más de 400.000 han sido en Barajas. Ryanair también ha experimentado una bajada en Madrid de 155.000 pasajeros. La aerolínea irlandesa de bajo coste anunció recientemente que iba a reducir notablemente sus operaciones en España tras no aceptar Aena una bajada de tasas a cambio de traer 5 millones de nuevos clientes.

Por contra, Vueling está protagonizando una espectacular subida en El Prat. De 937.000 clientes registrados en mayo de 2012 ha pasado a 1.128.646 pasajeros un ejercicio después (casi 200.000 más).

El aeropuerto de Barcelona ya superó al de Madrid en el acumulado del primer semestre del año pasado en otro ranking: el que sólo tiene en cuenta los pasajeros de origen y destino pero no contabiliza los de conexión. Según datos de la Cámara de Comercio de Barcelona, el Prat registró 17,5 millones de pasajeros de enero a junio de 2012, mientras que Barajas sólo alcanzó 16,7 millones en Madrid.

Los expertos prevén que el liderazgo de Barcelona durante determinados momentos de este verano será coyuntural y la diferencia de pasajeros entre los dos primeros aeropuertos de España volverá a ser significativa cuando la economía se recupere.

Al 65% de su capacidad
De hecho, las instalaciones del aeropuerto de Barajas están ahora mismo al 65 por ciento de su capacidad. Tras la construcción de la T-4 y la ampliación de las pistas, Madrid puede operar al día hasta 1.500 vuelos. En mayo, sin embargo, apenas llegó a las 980 operaciones de aterrizaje y despegue diarias. Ese ha sido uno de los motivos, por ejemplo, de que Air Europa lleve pidiendo desde hace meses el traslado de sus operaciones a la terminal más moderna del aeropuerto. Una petición que no ha sido aceptada.

Desde hace varios años, Aena ha puesto en marcha una política comercial para atraer a grandes aerolíneas al hub de Barajas. De esta manera, Emirates Airlines o Qatar Airways operan vuelos desde la T-4 del aeropuerto madrileño.

Esta terminal también ha sufrido una caída de la actividad tras la decisión de Iberia de cerrar algunas líneas con Latinoamérica. Un bajón que se ha visto compensado en parte por la política de crecimiento de Air Europa en los vuelos de largo recorrido a Uruguay y Brasil con la apertura de tres rutas en total a lo largo de este año.

En el caso de Barcelona también se ha detectado un repunte en el tráfico internacional y en rutas como las conexiones con Rusia. Más de la mitad de los turistas rusos que vienen a España aterrizan en El Prat. A ello habrá que sumar en los próximos meses el crecimiento extra que podría tener Vueling tras su integración en IAG.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Atenció: "experts"!

Post by Guigui »

Los expertos prevén que el liderazgo de Barcelona durante determinados momentos de este verano será coyuntural y la diferencia de pasajeros entre los dos primeros aeropuertos de España volverá a ser significativa cuando la economía se recupere.
Quina economia? La del totxo? La del BOE? Oblidem-ho: la festa s'ha acabat; i amb la festa, l'activitat inflacionària a la qual s'havien aficionat tant a la Meseta, molt més que aquí.

Quan parlen d'"experts", en genèric i anònimament, és quan cal agafar més amb pinces allò que suposadament diuen.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Aquest estiu el Prat superarà Barajas en passatgers

Post by Oriolix »

Oriolix wrote:Cuando se produzca este hito, será coyuntural, ya que las previsiones oficiales de Aena son que Madrid finalice el año con 40 millones de pasajeros y la Ciudad Condal, con 35 millones. De hecho, en el acumulado de enero a mayo, Barajas ya le saca a El Prat una diferencia de 2,7 millones de pasajeros. Pese a ello, sí que es cierto que Barcelona le ha ido mes a mes recortando paulatinamente clientes, pasando de un millón de pasajeros más a favor de Madrid registrado en enero a apenas 200.000 en mayo.
Efectivament quan s'acabi l'estiu, Madrid tornarà a tenir més passatgers que Barcelona, perquè l'estacionalitat aquí és superior, però la diferència es va retallant. El 2013 Barcelona potser superarà Madrid a juliol i agost, per tornar a la "normalitat" a partir de setembre, però a 2014 Barcelona ja superarà Madrid a partir de maig, i potser no deixarà ja aquesta primera posició en tot l'any. En tot cas, les xifres d'Aena per al total de 2013 s'haurien d'ajustar a uns 42MPax a Madrid per uns 37MPax a Barcelona, mentre que a 2014 els números de Barcelona podrien ja ser superiors.
Oriolix wrote:Desde el gestor público se pone como ejemplo el aeropuerto de Palma de Mallorca, que históricamente es el tercero, pero que en momentos puntuales también ha superado a El Prat.
L'aeroport de Palma ha superat el de Barcelona els mesos d'estiu durant força temps, amb l'agost de 2010 com l'últim mes en que això va succeir. Però l'estacionalitat de Palma és molt superior: arriba a moure 5,7 passatgers més a l'agost que el gener, mentre que aquesta ràtio a Madrid i Barcelona és del 1,5 i el 1,8 respectivament.
MBP_2005_2013.jpg
MBP_2005_2013.jpg (68.22 KiB) Viewed 8714 times
En punts, la projecció dels propers 12 mesos, a partir dels % mensuals dels últims 3 anys
Oriolix wrote:Los expertos prevén que el liderazgo de Barcelona durante determinados momentos de este verano será coyuntural y la diferencia de pasajeros entre los dos primeros aeropuertos de España volverá a ser significativa cuando la economía se recupere.
Aquests experts, són d'aquells que van amb una bola de vidre a la mà? Ho dic, perquè quan l'economia es recuperi, no tenim ni idea del que passarà (per no dir que tampoc no sabem quan es recuperarà l'economia...) Clar que també pot ser que els "experts" confonguin els desitjos amb la realitat.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Emirates servirá la ruta entre Barcelona y Dubai con el A380
El servicio regular con el avión comercial más grande del mundo entre las dos ciudades entrará en funcionamiento a partir del 1 de febrero de 2014
Economía | 15/07/2013 - 09:21h | Última actualización: 15/07/2013 - 09:42h
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... -a380.html
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Desierto el concurso para construir el campo de golf del aeropuerto de El Prat
Aena trabaja para rehacer el proyecto | Estaba pensado para los pasajeros en tránsito
L'H y Baix Llobregat | 16/07/2013 - 13:21h | MARI CARMEN GALLEGO Baix Llobregat
http://www.lavanguardia.com/local/baix- ... -prat.html
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Qatar Airways pide al Govern que le dé "la oportunidad" de ganar peso en El Prat
El Barça ingresará hasta 101 millones de euros en tres años por el patrocinio con la aerolínea
Economía | 27/08/2013 - 13:45h
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... -prat.html
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by gatvell »

Oi tant, llàstima que que la decissió depèn de Madrid i no del Barça...vull dir Barcelona.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Henry 030
N4
N4
Posts: 68
Joined: Monday 02/07/2012 9:44
Location: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by Henry 030 »

Fa temps que em mosqueja el tema dels vols intercontinentals des d'El Prat. Durant els últims 7-8 anys han aparegut multitud de notícies o rumors (aquests últims en fòrums d'aviació) sobre companyies d'arreu del món que volien inaugurar rutes al Prat o planejaven estudiar-ne la viabilitat, no obstant, la gran majoria d'aquestes companyies no ha tornat a mostrar interès en instal·lar-se a BCN, suposo que la crisi en té part de la culpa (Madrid també en té part de la culpa9, però està clar que moltes rutes amb Amèrica (tant del Nord-Central com del Sud), Àfrica i Àsia que mouen un gran nombre de viatgers a BCN no compten amb enllaç directe, i això no és bo a l'hora de realitzar congressos o fires, per a la instal·lació de multinacionals a Catalunya amb el conseguent moviment d'empreses ni per al turisme.
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by gatvell »

Qualsevol companyia que vulgui operar a l'aeroport del Prat (i qualsevol altre d'Espanya) ha de demanar permís a Aena.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”