Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
- Guigui
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Malversació de cabals públics
Au, 3,2 milions a les escombraries. A qui cal reclamar perquè ens tornin els calers?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Per fi algú ho veu!
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... us-1145480
CiU corregirá el «error garrafal» de las franjas de caucho del autobús
La cola que queda adherida al suelo debajo de las placas obligará a cambiar las baldosas afectadas
El ayuntamiento eliminará los encaminamientos tras constatar que no son aptos para la vía pública
Sábado, 10 de septiembre del 2011 Imprimir Enviar esta noticia Aumentar/ Reducir texto
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Las personas ciegas son conscientes de que despiertan en el peatón vidente una mezcla de lástima, empatía y apuro ante el posible tropezón. Son ciudadanos tan o más independientes que el resto, con el único hándicap de llevar una vida pública que requiere de ciertas rutinas. Para facilitar sus movimientos, el ayuntamiento pensó que sería bueno advertir las paradas de bus con una banda de caucho. De este modo, el viajero con bastón podría seguir el relieve hasta posicionarse frente a la marquesina. Ahora, casi dos años después, el nuevo gobierno municipal de CiU prevé retirar este sistema que tacha de «error garrafal»: la goma se despega con facilidad y al arrancarla, el pegamento se mantiene adherido a la baldosa.
El PSC gastó 3,2 millones de euros del fondo estatal de obras locales para financiar su plan de accesibilidad del transporte público. Además de este controvertido encaminamiento que se instaló en 2.500 paradas de toda Barcelona, se colocó una placa cuadrada azul para señalizar el mejor lugar para situarse con la silla de ruedas -pegatina cuya adherencia también se ha demostrado deficiente- y se nivelaron con resina permeable los agujeros de los alcorques, los espacios de tierra que rodean los árboles, para evitar sorpresas con el desnivel. Eduard Freixedes, concejal de Movilidad, ha pedido a los técnicos municipales que revisen todo este montaje que en su momento ya suscitó dudas entre usuarios y expertos. La ONCE advirtió que el material utilizado «no es el adecuado» y la asociación Promoció del Transport Públic consideró «inaceptable» que haya «más trampas en la calle».
NI COLA NI CLAVOS / Así las cosas, el ayuntamiento ya ha instado a los distritos a que retiren las gomas que evidencien problemas de mantenimiento y que se olviden de seguir añadiendo cola de impacto y, como se hace en algunos barrios, de sujetar el caucho con clavos. Las placas que aguanten el tipo no desaparecerán, según Freixedes, hasta dentro de «dos o tres meses», cuando se concluya «cuál es el mejor sistema». El método ideal, aunque también el más caro, es la baldosa grabada, la que lleva el dibujo lineal tatuado de serie en el cemento (foto inferior).
El concejal argumenta que la placa de caucho «resulta una buena solución para lugares interiores, como un gimnasio», pero en ningún caso es recomendable colocarla en la vía pública, donde está a merced del clima y el desgaste constante. «La decisión fue un «error garrafal», sentencia. Según Freixedes, la inyección repetida de pegamento hace muy difícil que se puedan reclamar daños y perjuicios a la empresa responsable de la obra, que siempre podrá acogerse a la mala praxis del cliente.
Francesc Narváez, concejal de Movilidad en la era socialista y padre de la cosa, adujo en octubre del 2009 que esta franja rugosa traía como principal virtud la posibilidad de cambiarla de lugar con facilidad en el caso de que TMB trasladara la parada a otra parte, cosa que sucede a menudo. Con el tiempo se ha demostrado lo contrario. Así ha sucedido en calles como las de República Argentina o Craywinckel, donde hace un año se cambió el sentido de la circulación. Todavía hoy, como se aprecia en la foto central, la placa del firme recuerda el lugar en el que se detenía el transporte público.
CiU corregirá el «error garrafal» de las franjas de caucho del autobús
La cola que queda adherida al suelo debajo de las placas obligará a cambiar las baldosas afectadas
El ayuntamiento eliminará los encaminamientos tras constatar que no son aptos para la vía pública
Sábado, 10 de septiembre del 2011 Imprimir Enviar esta noticia Aumentar/ Reducir texto
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Las personas ciegas son conscientes de que despiertan en el peatón vidente una mezcla de lástima, empatía y apuro ante el posible tropezón. Son ciudadanos tan o más independientes que el resto, con el único hándicap de llevar una vida pública que requiere de ciertas rutinas. Para facilitar sus movimientos, el ayuntamiento pensó que sería bueno advertir las paradas de bus con una banda de caucho. De este modo, el viajero con bastón podría seguir el relieve hasta posicionarse frente a la marquesina. Ahora, casi dos años después, el nuevo gobierno municipal de CiU prevé retirar este sistema que tacha de «error garrafal»: la goma se despega con facilidad y al arrancarla, el pegamento se mantiene adherido a la baldosa.
El PSC gastó 3,2 millones de euros del fondo estatal de obras locales para financiar su plan de accesibilidad del transporte público. Además de este controvertido encaminamiento que se instaló en 2.500 paradas de toda Barcelona, se colocó una placa cuadrada azul para señalizar el mejor lugar para situarse con la silla de ruedas -pegatina cuya adherencia también se ha demostrado deficiente- y se nivelaron con resina permeable los agujeros de los alcorques, los espacios de tierra que rodean los árboles, para evitar sorpresas con el desnivel. Eduard Freixedes, concejal de Movilidad, ha pedido a los técnicos municipales que revisen todo este montaje que en su momento ya suscitó dudas entre usuarios y expertos. La ONCE advirtió que el material utilizado «no es el adecuado» y la asociación Promoció del Transport Públic consideró «inaceptable» que haya «más trampas en la calle».
NI COLA NI CLAVOS / Así las cosas, el ayuntamiento ya ha instado a los distritos a que retiren las gomas que evidencien problemas de mantenimiento y que se olviden de seguir añadiendo cola de impacto y, como se hace en algunos barrios, de sujetar el caucho con clavos. Las placas que aguanten el tipo no desaparecerán, según Freixedes, hasta dentro de «dos o tres meses», cuando se concluya «cuál es el mejor sistema». El método ideal, aunque también el más caro, es la baldosa grabada, la que lleva el dibujo lineal tatuado de serie en el cemento (foto inferior).
El concejal argumenta que la placa de caucho «resulta una buena solución para lugares interiores, como un gimnasio», pero en ningún caso es recomendable colocarla en la vía pública, donde está a merced del clima y el desgaste constante. «La decisión fue un «error garrafal», sentencia. Según Freixedes, la inyección repetida de pegamento hace muy difícil que se puedan reclamar daños y perjuicios a la empresa responsable de la obra, que siempre podrá acogerse a la mala praxis del cliente.
Francesc Narváez, concejal de Movilidad en la era socialista y padre de la cosa, adujo en octubre del 2009 que esta franja rugosa traía como principal virtud la posibilidad de cambiarla de lugar con facilidad en el caso de que TMB trasladara la parada a otra parte, cosa que sucede a menudo. Con el tiempo se ha demostrado lo contrario. Así ha sucedido en calles como las de República Argentina o Craywinckel, donde hace un año se cambió el sentido de la circulación. Todavía hoy, como se aprecia en la foto central, la placa del firme recuerda el lugar en el que se detenía el transporte público.
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Ningú no en té la culpa
Un altre cas on els tècnics, o no se'ls han escoltat o els han arraconat i substituït per xarlatans afins al règim, i al final, ha sortit el que ha sortit. I l'indocumentat que ens ha fotut mà a la cartera a tots plegats per aquest nyap, en quedarà indemne.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
http://www.lavanguardia.com/vida/201202 ... rosas.html
Barcelona retira las guías para invidentes de las paradas de los autobuses por peligrosas
El Ayuntamiento busca ahora una solución definitiva después de constatar el fracaso de un invento que no tiene ni tres años de vida
Más de un millón de euros públicos volatilizados, esfumados, mal gastados, desperdiciados... Ahora estas cosas duelen más que nunca. Es la factura de los cerca de 1.500 pequeños caminos de caucho que indican a los invidentes los pasos que dar para llegar con facilidad primero a la marquesina y luego a la puerta del autobús. Son 1.500 caminos dispuestos por el Ayuntamiento de Barcelona no hace ni tres años y que, muy pronto, se revelaron inútiles, instalados de manera precipitada, incluso un tanto peligrosos para los viandantes. Por ello, los están cambiando. Sin prisa pero sin pausa, sobre todo sin prisa. Es el ritmo que marcan estos tiempos de dificultades económicas.
Y es que esta suerte de alfombrillas de goma rugosa se quiebran, se rompen y pierden pedazos con demasiada facilidad. Les salen hasta flecos, se abomban y esconden desperdicios. El pie se engancha, sobre todo el del niño, y el del anciano, y el del patinador y sus ruedas. Ocurre en todos los barrios de la ciudad.
La intemperie degrada estos pegotes a un ritmo muy superior al previsto, muy por encima de la capacidad del Ayuntamiento de la capital catalana para sustituirlos por un nuevo ingenio. Por ello, a ojos vistas, se desenganchan piezas enteras dejando al descubierto la cola seca, un pegamento aplastado que aplana la superficie y que, especialmente en caso de lluvia, resbala una barbaridad.
Los caminos de goma no sirven. Especialmente no son útiles para su propósito inicial. A golpe de bastón apenas se sienten. Despistan a los invidentes, los confunden. Por todo ello, el año pasado, el Ayuntamiento inició ya la sustitución de los pavimentos más degradados. El criterio del actual gobierno de Barcelona es retirar todos aquellos que están en mal estado para proceder a su renovación. En estos momentos se trata de una prioridad municipal.
Ahora se opta por nuevos caminos, nuevos caminos que no se adhieren al piso, sino que forman parte de él y que están formados por una serie de baldosas de distinto relieve al del resto de la acera, un relieve bien fácil de detectar mediante el bastón blanco. Ahora el Consistorio ha constituido una mesa con las principales entidades ciudadanas preocupadas por la accesibilidad a fin de que las nuevas soluciones resulten definitivas.
Ahora no se quiere ningunear la opinión de muchos expertos, para que este despropósito impropio de una ciudad tradicionalmente concienciada en estos temas no se repita. El principal inconveniente de este plan de renovación es el propio de estos tiempos de dificultades, lo que eufemísticamente se viene a llamar "disponibilidad presupuestaria", o, mejor dicho, la falta de ella.
Los nuevos caminos totalmente integrados en la acera cuestan del orden de unos 100 euros por metro cuadrado. El coste para adaptar una parada tipo del Eixample ronda los 500 euros. En estos momentos, apenas suman poco más de medio centenar en toda Barcelona. La orden municipal es retirar de inmediato todos los tramos de caucho en mal estado en el momento en que sean detectados. Pero, en realidad, paseando por la capital catalana, de parada en parada, resulta mucho más sencillo encontrarse con estos caminos de goma echados a perder, con las piezas de caucho amontonadas junto a la marquesina del autobús, que con las nuevas guías formadas por baldosas bien arraigadas en el suelo, aquellas que realmente cumplen con su función.
Si al menos los caminillos de caucho tuvieran algún valor en sí mismos, alguien aparecería para robarlos y quitarlos de en medio, como ocurre con el hilo de cobre o el papel de los contenedores de reciclaje. Así, al menos, no molestarían y nadie se tropezaría con ellos. Pero se ve que las alfombrillas de caucho con relieve no están precisamente en alza ni el mercado negro ni en ningún otro. Nadie da un céntimo por ellas.
Lo cierto es que, hoy por hoy, resulta mucho más fácil tropezarse por Barcelona con marquesinas que no ofrecen ningún tipo de ayuda a las personas con la visión reducida que con paradas que dispongan del nuevo sistema de panots, de baldosas. El proceso de reforma se antoja lento.
La historia de todo este despropósito arrancó en el año 2009, cuando todo aún se antojaba una mala racha pasajera. Entonces, en el marco de los planes del presidente Zapatero contra la crisis económica, Barcelona apostó por una iniciativa para adaptar las paradas del autobús urbano.
El plan original incluía desplazar árboles, instalar indicadores para personas en silla de ruedas, disponer guías de plástico para los invidentes... Se destinaron a todo ello 3,1 millones de euros. De ellos, 1,3 sirvieron para financiar los dichosos caminos de caucho, para instalar hasta 1.449 de estos trastos sin atender las opiniones de muchos que de veras entienden de movilidad.
Ya en el año 2010, recién estrenados, empezaron a dar sus primeros problemas. Comenzaron a estropearse, despegarse, quebrarse. La empresa encargada de las obras reparó entonces, mientras aún estaba vigente la garantía de la obra, 160 de estas guías. Los resultados finales fueron tan decepcionantes que el Ayuntamiento de Barcelona no devolvió a la empresa el aval depositado, de algo menos de 140.000 euros. Con todo, los ciudadanos de Barcelona todavía están pagando una iniciativa precipitada.
Barcelona retira las guías para invidentes de las paradas de los autobuses por peligrosas
El Ayuntamiento busca ahora una solución definitiva después de constatar el fracaso de un invento que no tiene ni tres años de vida
Más de un millón de euros públicos volatilizados, esfumados, mal gastados, desperdiciados... Ahora estas cosas duelen más que nunca. Es la factura de los cerca de 1.500 pequeños caminos de caucho que indican a los invidentes los pasos que dar para llegar con facilidad primero a la marquesina y luego a la puerta del autobús. Son 1.500 caminos dispuestos por el Ayuntamiento de Barcelona no hace ni tres años y que, muy pronto, se revelaron inútiles, instalados de manera precipitada, incluso un tanto peligrosos para los viandantes. Por ello, los están cambiando. Sin prisa pero sin pausa, sobre todo sin prisa. Es el ritmo que marcan estos tiempos de dificultades económicas.
Y es que esta suerte de alfombrillas de goma rugosa se quiebran, se rompen y pierden pedazos con demasiada facilidad. Les salen hasta flecos, se abomban y esconden desperdicios. El pie se engancha, sobre todo el del niño, y el del anciano, y el del patinador y sus ruedas. Ocurre en todos los barrios de la ciudad.
La intemperie degrada estos pegotes a un ritmo muy superior al previsto, muy por encima de la capacidad del Ayuntamiento de la capital catalana para sustituirlos por un nuevo ingenio. Por ello, a ojos vistas, se desenganchan piezas enteras dejando al descubierto la cola seca, un pegamento aplastado que aplana la superficie y que, especialmente en caso de lluvia, resbala una barbaridad.
Los caminos de goma no sirven. Especialmente no son útiles para su propósito inicial. A golpe de bastón apenas se sienten. Despistan a los invidentes, los confunden. Por todo ello, el año pasado, el Ayuntamiento inició ya la sustitución de los pavimentos más degradados. El criterio del actual gobierno de Barcelona es retirar todos aquellos que están en mal estado para proceder a su renovación. En estos momentos se trata de una prioridad municipal.
Ahora se opta por nuevos caminos, nuevos caminos que no se adhieren al piso, sino que forman parte de él y que están formados por una serie de baldosas de distinto relieve al del resto de la acera, un relieve bien fácil de detectar mediante el bastón blanco. Ahora el Consistorio ha constituido una mesa con las principales entidades ciudadanas preocupadas por la accesibilidad a fin de que las nuevas soluciones resulten definitivas.
Ahora no se quiere ningunear la opinión de muchos expertos, para que este despropósito impropio de una ciudad tradicionalmente concienciada en estos temas no se repita. El principal inconveniente de este plan de renovación es el propio de estos tiempos de dificultades, lo que eufemísticamente se viene a llamar "disponibilidad presupuestaria", o, mejor dicho, la falta de ella.
Los nuevos caminos totalmente integrados en la acera cuestan del orden de unos 100 euros por metro cuadrado. El coste para adaptar una parada tipo del Eixample ronda los 500 euros. En estos momentos, apenas suman poco más de medio centenar en toda Barcelona. La orden municipal es retirar de inmediato todos los tramos de caucho en mal estado en el momento en que sean detectados. Pero, en realidad, paseando por la capital catalana, de parada en parada, resulta mucho más sencillo encontrarse con estos caminos de goma echados a perder, con las piezas de caucho amontonadas junto a la marquesina del autobús, que con las nuevas guías formadas por baldosas bien arraigadas en el suelo, aquellas que realmente cumplen con su función.
Si al menos los caminillos de caucho tuvieran algún valor en sí mismos, alguien aparecería para robarlos y quitarlos de en medio, como ocurre con el hilo de cobre o el papel de los contenedores de reciclaje. Así, al menos, no molestarían y nadie se tropezaría con ellos. Pero se ve que las alfombrillas de caucho con relieve no están precisamente en alza ni el mercado negro ni en ningún otro. Nadie da un céntimo por ellas.
Lo cierto es que, hoy por hoy, resulta mucho más fácil tropezarse por Barcelona con marquesinas que no ofrecen ningún tipo de ayuda a las personas con la visión reducida que con paradas que dispongan del nuevo sistema de panots, de baldosas. El proceso de reforma se antoja lento.
La historia de todo este despropósito arrancó en el año 2009, cuando todo aún se antojaba una mala racha pasajera. Entonces, en el marco de los planes del presidente Zapatero contra la crisis económica, Barcelona apostó por una iniciativa para adaptar las paradas del autobús urbano.
El plan original incluía desplazar árboles, instalar indicadores para personas en silla de ruedas, disponer guías de plástico para los invidentes... Se destinaron a todo ello 3,1 millones de euros. De ellos, 1,3 sirvieron para financiar los dichosos caminos de caucho, para instalar hasta 1.449 de estos trastos sin atender las opiniones de muchos que de veras entienden de movilidad.
Ya en el año 2010, recién estrenados, empezaron a dar sus primeros problemas. Comenzaron a estropearse, despegarse, quebrarse. La empresa encargada de las obras reparó entonces, mientras aún estaba vigente la garantía de la obra, 160 de estas guías. Los resultados finales fueron tan decepcionantes que el Ayuntamiento de Barcelona no devolvió a la empresa el aval depositado, de algo menos de 140.000 euros. Con todo, los ciudadanos de Barcelona todavía están pagando una iniciativa precipitada.
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Qüestió de fons, més enllà dels escarafalls estilístics
Vaja, el diari oficiós de CyU ataca amb un estil incendiari, propi del "News of the World". Més enllà del to desproporcionat, i suposant que el text té un fonament cert pel que fa a la total mancança d'idoneïtat tècnica de la mesura, algú hauria de fer-se econòmicament responsable del desgavell, sense que sigui l'ase dels cops de sempre: el contribuent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Calia un informe?
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... us-1787886
Cop dur de la síndica de BCN a les bandes de cautxú de les parades del bus
Un informe de Vilà conclou que aquesta instal·lació per a invidents "no és recomanable" i que el consistori "es va equivocar"
Dimarts, 15 de maig del 2012 - 13:39h.
EL PERIÓDICO / Barcelona
La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, considera que la instal·lació de bandes de cautxú rugoses a les parades d'autobús per facilitar-ne la localització als discapacitats visuals va ser precipitada i no es va tenir en compte el manteniment que comportaven.
A través d'un comunicat, la síndica considera que l'ajuntament "es va equivocar" quan va instal·lar el 2009, amb l'anterior govern municipal, les bandes esmentades, que pretenen conduir les persones invidents fins a les marquesines dels autobusos. En una resolució d'ofici de la defensora dels barcelonins, destaca que les bandes de cautxú "no són recomanables per a una instal·lació a l'exterior" perquè "no permeten una bona adhesió de la goma" a terra.
A més, considera que l'argument de l'ajuntament que es va optar per les bandes per la possibilitat de treure amb facilitat els encaminaments "no és suficient per justificar l'ús d'aquest material, ja que aquesta raó no pot prevaler per sobre dels problemes de seguretat que plantegen les gomes quan no s'adhereixen bé a terra". "La poc eficient actuació municipal ha comportat seriosos problemes de manteniment i acabarà generant un sobrecost per garantir la seguretat dels transeünts", valora la defensora dels drets dels barcelonins.
Cop dur de la síndica de BCN a les bandes de cautxú de les parades del bus
Un informe de Vilà conclou que aquesta instal·lació per a invidents "no és recomanable" i que el consistori "es va equivocar"
Dimarts, 15 de maig del 2012 - 13:39h.
EL PERIÓDICO / Barcelona
La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, considera que la instal·lació de bandes de cautxú rugoses a les parades d'autobús per facilitar-ne la localització als discapacitats visuals va ser precipitada i no es va tenir en compte el manteniment que comportaven.
A través d'un comunicat, la síndica considera que l'ajuntament "es va equivocar" quan va instal·lar el 2009, amb l'anterior govern municipal, les bandes esmentades, que pretenen conduir les persones invidents fins a les marquesines dels autobusos. En una resolució d'ofici de la defensora dels barcelonins, destaca que les bandes de cautxú "no són recomanables per a una instal·lació a l'exterior" perquè "no permeten una bona adhesió de la goma" a terra.
A més, considera que l'argument de l'ajuntament que es va optar per les bandes per la possibilitat de treure amb facilitat els encaminaments "no és suficient per justificar l'ús d'aquest material, ja que aquesta raó no pot prevaler per sobre dels problemes de seguretat que plantegen les gomes quan no s'adhereixen bé a terra". "La poc eficient actuació municipal ha comportat seriosos problemes de manteniment i acabarà generant un sobrecost per garantir la seguretat dels transeünts", valora la defensora dels drets dels barcelonins.
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I en sortiran indemnes?
Com a barceloní, reclamo a la senyora defensora oficial dels meus drets i dels drets dels meus conurbanites que, en representació dels nostres interessos col·lectius, exigeixi als autors d'aquesta animalada demostrada que ens tornin els diners que són de tots nosaltres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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800.000 per retirar la bírria; i ho paga algun causant?
http://www.ara.cat/societat/Barcelona-s ... 29971.html
Barcelona substituirà totes les bandes rugoses de les parades de bus aquest any
L'Ajuntament invertirà 800.000 euros a canviar les bandes de cautxú per a invidents instal·lades el 2009, que van tenir un cost d'1,3 milions d'euros, per lloses de formigó
ARA
Barcelona | Actualitzada el 17/05/2012 17:34
Barcelona pren mesures contra el mal resultat que han donat les bandes rugoses de cautxú per senyalitzar les parades d'autobús i orientar els invidents, que tants maldecaps han portat des de la seva instal·lació el 2009 pel seu mal estat, com denunciava aquesta setmana la síndica de greuges de la ciutat, Maria Assumpció Vilà. Aquest any, l'Ajuntament invertirà 800.000 euros a retirar-les i substituir-les per panots com els que hi ha a les andanes del metro. En el seu moment, la instal·lació d'aquest sistema de cautxú va suposar una inversió d'1,3 milions d'euros. I, com denunciava la síndica, es va fer amb presses per entrar en els terminis del pla del fons d'inversió local promogut per l'Estat.
El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha considerat que la realitat ha demostrat que el sistema de bandes de cautxú rugoses pel qual va optar fa dos anys l'anterior govern municipal i que havia de resultar més barat que les rajoles hidràuliques ha acabant sent més car. Les bandes han resultat de difícil manteniment ja que es desenganxen sovint i a més les coles que s'utilitzen per fixar-les han destrossat les rajoles.
El regidor explica que que des del mes de desembre s'ha renunciat a tornar a enganxar al paviment les bandes rugoses i quan es desenganxen les retiren, a partir d'ara i fins que acabi l'any, es retiraran les bandes i se substituiran per rajoles. Freixedes ha donat aquestes explicacions a la comissió municipal de seguretat i mobilitat, que ha aprovat per unanimitat una proposta del PPC que insta el govern municipal a substituir les bandes de les parades de l'autobús per un sistema de caràcter fix per evitar accidents dels vianants.
El regidor del PPC Oscar Ramírez ha recordat que "la instal·lació de les bandes de cautxú va tenir un cost d'instal·lació d'1,3 milions d'euros més les despeses de manteniment durant els dos anys que fa que estan instal·lades". A dia d'avui, ja s'ha retirat el cautxú de prop de 300 de les 1.449 parades que el tenien instal·lat.
Barcelona substituirà totes les bandes rugoses de les parades de bus aquest any
L'Ajuntament invertirà 800.000 euros a canviar les bandes de cautxú per a invidents instal·lades el 2009, que van tenir un cost d'1,3 milions d'euros, per lloses de formigó
ARA
Barcelona | Actualitzada el 17/05/2012 17:34
Barcelona pren mesures contra el mal resultat que han donat les bandes rugoses de cautxú per senyalitzar les parades d'autobús i orientar els invidents, que tants maldecaps han portat des de la seva instal·lació el 2009 pel seu mal estat, com denunciava aquesta setmana la síndica de greuges de la ciutat, Maria Assumpció Vilà. Aquest any, l'Ajuntament invertirà 800.000 euros a retirar-les i substituir-les per panots com els que hi ha a les andanes del metro. En el seu moment, la instal·lació d'aquest sistema de cautxú va suposar una inversió d'1,3 milions d'euros. I, com denunciava la síndica, es va fer amb presses per entrar en els terminis del pla del fons d'inversió local promogut per l'Estat.
El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha considerat que la realitat ha demostrat que el sistema de bandes de cautxú rugoses pel qual va optar fa dos anys l'anterior govern municipal i que havia de resultar més barat que les rajoles hidràuliques ha acabant sent més car. Les bandes han resultat de difícil manteniment ja que es desenganxen sovint i a més les coles que s'utilitzen per fixar-les han destrossat les rajoles.
El regidor explica que que des del mes de desembre s'ha renunciat a tornar a enganxar al paviment les bandes rugoses i quan es desenganxen les retiren, a partir d'ara i fins que acabi l'any, es retiraran les bandes i se substituiran per rajoles. Freixedes ha donat aquestes explicacions a la comissió municipal de seguretat i mobilitat, que ha aprovat per unanimitat una proposta del PPC que insta el govern municipal a substituir les bandes de les parades de l'autobús per un sistema de caràcter fix per evitar accidents dels vianants.
El regidor del PPC Oscar Ramírez ha recordat que "la instal·lació de les bandes de cautxú va tenir un cost d'instal·lació d'1,3 milions d'euros més les despeses de manteniment durant els dos anys que fa que estan instal·lades". A dia d'avui, ja s'ha retirat el cautxú de prop de 300 de les 1.449 parades que el tenien instal·lat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Diners en mans dels polítics, com benzina en mans d'un piròm
I amb tot aquest malbaratament indecent, encara ens vénen a discutir les aportacions públiques per al transport que repercuteixen en la tarifa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Fora els encaminaments de cautxú
http://w3.bcn.cat/V01/Serveis/Noticies/ ... me=HomeBCN
S'inicia la substitució dels encaminaments de cautxú a 1.300 parades de transport públic
publicat el 10/12/2012 a les 11:09 h. Redacció bcn.cat
L'Ajuntament comença la substitució dels encaminaments de cautxú instal·lats a les parades d'autobús per facilitar l'accés a les persones invidents. S'instal·laran nous encaminaments integrats a la vorera, més amples, i amb traçat recte.
S'inicia la primera fase de substitució dels encaminaments de cautxú de les parades d'autobús de tots els districtes. En aquesta primera etapa, que durarà fins a finals d'any, es donarà prioritat a les parades de la nova xarxa de bus.
La feina consisteix a retirar els encaminaments de cautxú de forma definitiva i reemplaçar-los per uns de nous integrats a la vorera. A més, tindran una amplada d'1,20 metres, com marca la normativa estatal.
En aquesta primera fase, s'actuarà sobre els encaminaments instal·lats a la vorera de panot, tenint en compte les restriccions d'obres per Nadal, que marquen com a data límit per a les actuacions al carrer el dia 21 de desembre. Es retiraran les bandes de cautxú i es col·locaran panots diferenciats.
En una segona fase, prevista per al gener i febrer, se substituiran els encaminaments situats damunt d'aglomerat, formigó i peces especials. En aquests casos s'aplicarà una resina especial que tindrà una textura diferent que sigui detectable per a les persones invidents.
L'Ajuntament inverteix prop de 734.000 euros en els treballs de substitució dels encaminaments que van ser instal·lats durant el 2009. Les obres es faran de dilluns a divendres i no afectaran el servei d'autobusos.
Incidències als encaminaments de cautxú
Els encaminaments de cautxú es van instal·lar el 2009, però en aquest temps han tingut lloc un alt nombre d'incidències. En total s'han registrat 517 incidències fins al novembre d'aquest any.
Els encaminaments van tenir un cost d'1,3 milions d'euros que es van finançar amb diners procedents del Fons Estatal d'Inversió Local.
El 2010 l'Ajuntament ja va requerir a l'empresa més de 160 reparacions i l'any següent es van dedicar 45.000 euros més en la substitució d'alguns encaminaments per paviments de panot.
El 2012 i per iniciativa del Grup de Treball per a la Millora de l'Accessibilitat es va crear una taula entre Hàbitat Urbà, Mobilitat, l'Institut Municipal de persones amb Discapacitat (IMD), i l'ONCE, per seguir avançant en les diverses solucions i materials per a l'execució dels encaminaments a les parades d'autobús.
L'objectiu final d'aquests treballs és dotar el màxim de parades possibles de la ciutat d'elements facilitadors de la mobilitat per a gent amb discapacitat, i eliminar del carrer tots els actuals de cautxú.
S'inicia la substitució dels encaminaments de cautxú a 1.300 parades de transport públic
publicat el 10/12/2012 a les 11:09 h. Redacció bcn.cat
L'Ajuntament comença la substitució dels encaminaments de cautxú instal·lats a les parades d'autobús per facilitar l'accés a les persones invidents. S'instal·laran nous encaminaments integrats a la vorera, més amples, i amb traçat recte.
S'inicia la primera fase de substitució dels encaminaments de cautxú de les parades d'autobús de tots els districtes. En aquesta primera etapa, que durarà fins a finals d'any, es donarà prioritat a les parades de la nova xarxa de bus.
La feina consisteix a retirar els encaminaments de cautxú de forma definitiva i reemplaçar-los per uns de nous integrats a la vorera. A més, tindran una amplada d'1,20 metres, com marca la normativa estatal.
En aquesta primera fase, s'actuarà sobre els encaminaments instal·lats a la vorera de panot, tenint en compte les restriccions d'obres per Nadal, que marquen com a data límit per a les actuacions al carrer el dia 21 de desembre. Es retiraran les bandes de cautxú i es col·locaran panots diferenciats.
En una segona fase, prevista per al gener i febrer, se substituiran els encaminaments situats damunt d'aglomerat, formigó i peces especials. En aquests casos s'aplicarà una resina especial que tindrà una textura diferent que sigui detectable per a les persones invidents.
L'Ajuntament inverteix prop de 734.000 euros en els treballs de substitució dels encaminaments que van ser instal·lats durant el 2009. Les obres es faran de dilluns a divendres i no afectaran el servei d'autobusos.
Incidències als encaminaments de cautxú
Els encaminaments de cautxú es van instal·lar el 2009, però en aquest temps han tingut lloc un alt nombre d'incidències. En total s'han registrat 517 incidències fins al novembre d'aquest any.
Els encaminaments van tenir un cost d'1,3 milions d'euros que es van finançar amb diners procedents del Fons Estatal d'Inversió Local.
El 2010 l'Ajuntament ja va requerir a l'empresa més de 160 reparacions i l'any següent es van dedicar 45.000 euros més en la substitució d'alguns encaminaments per paviments de panot.
El 2012 i per iniciativa del Grup de Treball per a la Millora de l'Accessibilitat es va crear una taula entre Hàbitat Urbà, Mobilitat, l'Institut Municipal de persones amb Discapacitat (IMD), i l'ONCE, per seguir avançant en les diverses solucions i materials per a l'execució dels encaminaments a les parades d'autobús.
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Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
Ja era hora, quantes vegades he vist a les parades les bandes aquestes desenganxades, i fins hi tot al davant del carrer paral.lel a Maria Cristina (el de la Fira) davant el caixaforum, unes bandes sense parades ...
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Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
I a carrers com el meu, on d'aquí a poc tiraran a terra alguns blocs de pisos i cada dos per tres el tallen per fer obres, què? Ens posaran i trauran les llombardes aquestes cada cop que toquin la vorera? Carai...
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Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
Doncs al igual que cada cop que aixequen una vorera posen i treuen els blocs de formigo o totxo o am el que estigui feta la vorera no? -_-''Adolescent barceloní wrote:I a carrers com el meu, on d'aquí a poc tiraran a terra alguns blocs de pisos i cada dos per tres el tallen per fer obres, què? Ens posaran i trauran les llombardes aquestes cada cop que toquin la vorera? Carai...
Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
A la zona d'Horta-Guinardó ja canvien els encaminaments de la V21, vull destacar que aquests i a diferència dels de cautxú apunten a la porta central i no a la davantera (només a les marquesines).
També, a la parada de Rambla de Carmel (-Llobregós), part del nou encaminament dirigeix a un arbre.
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Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
A la parada Rambla Guipuscoa-Bilbao, avui estan retirant el cami rugós.
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Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
A la Via Júlia i al carrer Aiguablava ja han canviat els camins per rajoles.
Per cert, a la parada "Aiguablava-Tamariu" han posat una marquesina, però encara estan les tanques al voltant.
Per cert, a la parada "Aiguablava-Tamariu" han posat una marquesina, però encara estan les tanques al voltant.
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Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
Avui han canviat la parada del 26 de Taulat-Bac de Roda, suposo que alguna més també ... Aquest matí hi havien 2 palets i ara ja estaven pressionant el adoquins.
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Et felicito, fill!!!
http://www.lavanguardia.com/participaci ... tobus.html
¿Broma de mal gusto?
Cartas | 25/04/2013 - 02:41h
Parada de bus en la avenida Diagonal con Muntaner Josep Santacreu Pascual
Josep Santacreu Pascual | Barcelona
El lector Josep Santacreu Pascual comenta que este paso señalizado para invidentes se encuentra en la parada de autobús de Diagonal/Muntaner. Si las bandas rugosas fueron una chapuza, esto parece una broma de mal gusto.
Leer más: http://www.lavanguardia.com/participaci ... z2RSsDv9pC
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Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
¿Qué más da si las bandas llegan hasta la calle o no? Son para que un ciego caminando por la acera sepa donde esta la parada, se gira según las bandas en el suelo, y eventualmente notará delante suyo el árbol, y a su derecha el palo de la caseta de la parada. No veo el problema......
Re: Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
¿Y no podían girar un poco a la derecha? Yo creo que no cuesta tanto hacer las cosas mejor. No me parece lógico que el camino lleve al árbol y no a la marquesina, girando un poco.alf_ wrote:¿Qué más da si las bandas llegan hasta la calle o no? Son para que un ciego caminando por la acera sepa donde esta la parada, se gira según las bandas en el suelo, y eventualmente notará delante suyo el árbol, y a su derecha el palo de la caseta de la parada. No veo el problema......