Viatge en tren històric de la sèrie 300
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
Doncs jo l'acte el vaig trobar força bé, bastant curt això sí.
Els figurans "d'època" i la posada en escena amb música, fotografies i noies maques repartint xocolatines són per fer l'acte més comercial perque el pugui gaudir més gent aliena a l'afició, i penso que és una forma encertada de veure que el públic general respont bé a esdeveniments concrets, com un viatge a hores intempestives amb metro històric, una activitat que fins ara molts pensàvem que era només d'interès per a l'afició.
Algunes Observacions més:
Val a dir què els figurants "d'època" éren molt simpàtics i es ficàven força bé en el seu paper, revisant bitllets, donant la sortida al tren, etc etc, Tot i que la indumentària, sobretot del cap d'estació, no era gens acertada, doncs la gorra era una gorra falsa de RENFE i els cap d'estació mai han anat vestits així. Els interventors éren més acertats, tot i que desconec com anàven realment vestits els de veritat.
Durant el viatge d'anada van asistir un nombrós conjunt de directius i/o càrrecs poítics, que van marxar en arribar a Sagrada Família.
A Sagrada Família no es permetia l'accés a l'altre andana, però si demanaves permís al personal de seguretat et deixàven i així li podies fer la foto millor. Em va semblar molt correcte, tot i que pels pròxims cops s'hauria de contemplar que l'andana estigués ja oberta.
El 300 tenia algunes filigranes descolorides i presentava en alguns llocs restos de grafitis, sobretot a una de les plaques.
Lo dels fluorescents al sostre és força lamentable, tot i que l'enllumenat fluorescent ja el duien des de 1949 no era ni molt menys així.
Els figurans "d'època" i la posada en escena amb música, fotografies i noies maques repartint xocolatines són per fer l'acte més comercial perque el pugui gaudir més gent aliena a l'afició, i penso que és una forma encertada de veure que el públic general respont bé a esdeveniments concrets, com un viatge a hores intempestives amb metro històric, una activitat que fins ara molts pensàvem que era només d'interès per a l'afició.
Algunes Observacions més:
Val a dir què els figurants "d'època" éren molt simpàtics i es ficàven força bé en el seu paper, revisant bitllets, donant la sortida al tren, etc etc, Tot i que la indumentària, sobretot del cap d'estació, no era gens acertada, doncs la gorra era una gorra falsa de RENFE i els cap d'estació mai han anat vestits així. Els interventors éren més acertats, tot i que desconec com anàven realment vestits els de veritat.
Durant el viatge d'anada van asistir un nombrós conjunt de directius i/o càrrecs poítics, que van marxar en arribar a Sagrada Família.
A Sagrada Família no es permetia l'accés a l'altre andana, però si demanaves permís al personal de seguretat et deixàven i així li podies fer la foto millor. Em va semblar molt correcte, tot i que pels pròxims cops s'hauria de contemplar que l'andana estigués ja oberta.
El 300 tenia algunes filigranes descolorides i presentava en alguns llocs restos de grafitis, sobretot a una de les plaques.
Lo dels fluorescents al sostre és força lamentable, tot i que l'enllumenat fluorescent ja el duien des de 1949 no era ni molt menys així.
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
El problema es que en questions de seguretat s'han possat molt estrictes. Fins a arribar a un punt que no es lógic. Evidentment, Un tren dels anys 20 está completament fora de qualsevol normativa actual, pero per aixó estan les catalogacions de ''Vehicle Hisóric'' El cas es que aquest any estava previst fer el recorregutn fins a Sant Antoni, pero no els hi han permes circular en tunel de via unica. Aquest seria el mateix motiu per el qual no es podria autoritzar la circulació d'aquest tren en linies que tenen tunel de via unica, ccom son la 3 i la 4, per temes d'evaquació.
Ara be, alomillor si un colectiu prou gros, com podria ser aquest forum, pogués llogar el tren. Potser es podrien fer presions, o es podria signar algun consentiment per tal de permetre circular amb passatje per la linia 3, o la 4. Ara, aixó ho dic desde la ignorancia, no estic prou informat de les lleis i altres factors que impideixen la circulació de material historic, tant a l'FMB com a les linies dels FGC. La setmana passada es va donar una conferencia parlant del tema, pero no vaig poder asistir.
En quant al tema de potencia del ''300'' . S'ha de dir que aquestos trens remuntaven gran de grácia en composició Motor-Remolc , i que en canvi, els tres cotxes que es conserven son motors i traccionen. A lo millor hem de tenir en compte altres factors, com que el manteniment d'aquest tren es practicament nul. Ja que no existeixen recanvis . Per aixó s'ha de cuidar per que no pateixi desgast.
Tan de bo es poguesin viure experiencies com aquesta amb mes frequencia i mes ben muntades. Ja que, opino que va ser bastant ''cutre'' l'event d'aquest any. Pel fet de que el viatje d'anada va ser a contravía, evitant maniobres i limitant la velocitat per no ser sentit correcte de marxa.
Trobo a faltar els temps en que cada diumenge un podia agafar un Brill de Plaça Catalunya a Sant Cugat... Si es vol es pot. I segur que es poden fer modificacions per tal d'augmentar la seguretat d'aquest vehicles sense alterar l'estetica del vehicle i el seu caracter,
Per acabar, aqui teniu el meu video del viatje d'aquest any: http://www.youtube.com/watch?v=la1Toecaons
Ara be, alomillor si un colectiu prou gros, com podria ser aquest forum, pogués llogar el tren. Potser es podrien fer presions, o es podria signar algun consentiment per tal de permetre circular amb passatje per la linia 3, o la 4. Ara, aixó ho dic desde la ignorancia, no estic prou informat de les lleis i altres factors que impideixen la circulació de material historic, tant a l'FMB com a les linies dels FGC. La setmana passada es va donar una conferencia parlant del tema, pero no vaig poder asistir.
En quant al tema de potencia del ''300'' . S'ha de dir que aquestos trens remuntaven gran de grácia en composició Motor-Remolc , i que en canvi, els tres cotxes que es conserven son motors i traccionen. A lo millor hem de tenir en compte altres factors, com que el manteniment d'aquest tren es practicament nul. Ja que no existeixen recanvis . Per aixó s'ha de cuidar per que no pateixi desgast.
Tan de bo es poguesin viure experiencies com aquesta amb mes frequencia i mes ben muntades. Ja que, opino que va ser bastant ''cutre'' l'event d'aquest any. Pel fet de que el viatje d'anada va ser a contravía, evitant maniobres i limitant la velocitat per no ser sentit correcte de marxa.
Trobo a faltar els temps en que cada diumenge un podia agafar un Brill de Plaça Catalunya a Sant Cugat... Si es vol es pot. I segur que es poden fer modificacions per tal d'augmentar la seguretat d'aquest vehicles sense alterar l'estetica del vehicle i el seu caracter,
Per acabar, aqui teniu el meu video del viatje d'aquest any: http://www.youtube.com/watch?v=la1Toecaons
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
Passejada nocturna del tren històric
Arrenca el tren històric M1-M6-M8, testimoni de la inauguració del Gran Metro el 1924.
El tren més antic torna a ser notícia
Fem reviure el primer comboi del metro de Barcelona la nit del 24 al 25 d'abril a les 00.30 h. El tren efectuarà el trajecte d'anada i tornada entre les estacions de La Pau i Sagrada Família de la L2 de metro.
A Sagrada Família els passatgers podran accedir a l'andana, on hi haurà una petita exposició. Seran reproduccions digitals fetes amb tecnologia HP de quadres modernistes pintats per Ramon Casas, Joan Ferrer Miró i Marià Fortuny, tots ells cedits pel Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC). L'exposició estarà amenitzada per un grup de gospel del Taller de Músics.
Després, el tren tornarà a La Pau i, a la sortida de l'estació, s’habilitarà un servei especial d'autobús gratuït fins a plaça Catalunya.
Venda d'entrades: les podràs comprar a partir del dia 16 d'abril al Punt TMB de Diagonal. El preu de l'activitat és de 5 €.
Una mica d'història
Els trens com aquest, que al cap dels anys s'anomenarien sèrie 300, són els que van inaugurar, el 30 de desembre de 1924, la línia del Gran Metro entre Lesseps i Catalunya, la primera de Barcelona i precursora de l'actual L3. El febrer de 1973 aquests trens van començar a funcionar també a la L4, construïda a partir de l'antic ramal de Correus del Gran Metro. Els trens de la sèrie 300 van estar en funcionament durant més de 60 anys, fins a finals de 1987, quan es van retirar del servei comercial.
Característiques
Els deu trens originals de Gran Metro, de dos cotxes cadascun, van ser construïts per la Compañía Euskalduna de Construcción y Reparación de Buques, SA, de Bilbao, entre 1920 i 1923. Cada cotxe tenia capacitat per a 168 places. Com a tracció, disposava de quatre motors tipus General Electric 259, amb una potència de 125 CV.
El 1949, per celebrar el 25è aniversari del metro de Barcelona, es va estrenar el primer enllumenat fluorescent a l'interior dels trens.
El 1956, arran de la fusió del Gran Metro amb el Transversal, aquests trens es van canviar de color, i es va substituir el negre i el grana pel blau i el crema. Es van instal·lar seients individuals i va canviar l'escut rodó original del Gran Metro pel logotip romboïdal.
Restauració
Per celebrar la commemoració dels 75 anys del metro de Barcelona, el febrer de 1999, es van recuperar tres cotxes d'aquesta sèrie: els anomenats M1-M6-M8, segons la numeració original. Es van restaurar i van recuperar el color original de 1924. Actualment, es conserven a les cotxeres del Triangle Ferroviari i s'han convertit en integrants valuosíssims de la col·lecció històrica de TMB.
FONT: TMB
Arrenca el tren històric M1-M6-M8, testimoni de la inauguració del Gran Metro el 1924.
El tren més antic torna a ser notícia
Fem reviure el primer comboi del metro de Barcelona la nit del 24 al 25 d'abril a les 00.30 h. El tren efectuarà el trajecte d'anada i tornada entre les estacions de La Pau i Sagrada Família de la L2 de metro.
A Sagrada Família els passatgers podran accedir a l'andana, on hi haurà una petita exposició. Seran reproduccions digitals fetes amb tecnologia HP de quadres modernistes pintats per Ramon Casas, Joan Ferrer Miró i Marià Fortuny, tots ells cedits pel Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC). L'exposició estarà amenitzada per un grup de gospel del Taller de Músics.
Després, el tren tornarà a La Pau i, a la sortida de l'estació, s’habilitarà un servei especial d'autobús gratuït fins a plaça Catalunya.
Venda d'entrades: les podràs comprar a partir del dia 16 d'abril al Punt TMB de Diagonal. El preu de l'activitat és de 5 €.
Una mica d'història
Els trens com aquest, que al cap dels anys s'anomenarien sèrie 300, són els que van inaugurar, el 30 de desembre de 1924, la línia del Gran Metro entre Lesseps i Catalunya, la primera de Barcelona i precursora de l'actual L3. El febrer de 1973 aquests trens van començar a funcionar també a la L4, construïda a partir de l'antic ramal de Correus del Gran Metro. Els trens de la sèrie 300 van estar en funcionament durant més de 60 anys, fins a finals de 1987, quan es van retirar del servei comercial.
Característiques
Els deu trens originals de Gran Metro, de dos cotxes cadascun, van ser construïts per la Compañía Euskalduna de Construcción y Reparación de Buques, SA, de Bilbao, entre 1920 i 1923. Cada cotxe tenia capacitat per a 168 places. Com a tracció, disposava de quatre motors tipus General Electric 259, amb una potència de 125 CV.
El 1949, per celebrar el 25è aniversari del metro de Barcelona, es va estrenar el primer enllumenat fluorescent a l'interior dels trens.
El 1956, arran de la fusió del Gran Metro amb el Transversal, aquests trens es van canviar de color, i es va substituir el negre i el grana pel blau i el crema. Es van instal·lar seients individuals i va canviar l'escut rodó original del Gran Metro pel logotip romboïdal.
Restauració
Per celebrar la commemoració dels 75 anys del metro de Barcelona, el febrer de 1999, es van recuperar tres cotxes d'aquesta sèrie: els anomenats M1-M6-M8, segons la numeració original. Es van restaurar i van recuperar el color original de 1924. Actualment, es conserven a les cotxeres del Triangle Ferroviari i s'han convertit en integrants valuosíssims de la col·lecció històrica de TMB.
FONT: TMB
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
El video de BTV:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/04/ ... la-ciutat/
També hi eren, com a mínim i que jo veiés, TV3 i la Cadena SER.
Respecte el 2012, va canviar l'anvers del bitllet commemoratiu, tot mantenint el format i disseny bàsics. L'accés a La Pau estava una mica millor muntat, tot i que al capdavall no acabaven de demanar realment el bitllet. A les escales d'accés a les andanes no havien penjat els anuncis publicitaris d'època.
Curiosament, al fulletó (convenientment actualitzat, respecte l'any anterior, per a incloure l'exposició pictòrica i el concert gospel) deien que era el tercer any de l'activitat, quan es tractava del quart. És a dir, que la "prova pilot" del 2010 no ha passat al registre oficial de viatges oberts al públic general.
El recorregut igual, com ja és sabut, i a Sagrada Família s'havia suprimit el "ressopó" tradicional, però a canvi l'exposició de reproduccions de quadres modernistes, i sobretot el concertet gospel del Taller de Músics, feien molta patxoca. Donava ambient, i ho trobo força positiu per continuar atreient "públic general" a l'esdeveniment. El 2011 va quedar demostrat que, si es fa amb més freqüència (ni que sigui dos cops, com llavors), hi ha suficient gent interessada fora del nostre reduït i sovint "endogàmic" àmbit transportil.
En resum, que tot i no haver-hi pastetes i cava, amb els nous elements s'ha sortit guanyant.
Punt negatiu: en sortir de La Pau, havien tancat totalment l'accés a les escales normals amb la reixa (bé, s'hi podia accedir, però "d'aquella manera"), i només es podia pujar per l'escala mecànica... aturada, és a dir, a peu. No massa adient per la gent gran.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/04/ ... la-ciutat/
També hi eren, com a mínim i que jo veiés, TV3 i la Cadena SER.
Respecte el 2012, va canviar l'anvers del bitllet commemoratiu, tot mantenint el format i disseny bàsics. L'accés a La Pau estava una mica millor muntat, tot i que al capdavall no acabaven de demanar realment el bitllet. A les escales d'accés a les andanes no havien penjat els anuncis publicitaris d'època.
Curiosament, al fulletó (convenientment actualitzat, respecte l'any anterior, per a incloure l'exposició pictòrica i el concert gospel) deien que era el tercer any de l'activitat, quan es tractava del quart. És a dir, que la "prova pilot" del 2010 no ha passat al registre oficial de viatges oberts al públic general.
El recorregut igual, com ja és sabut, i a Sagrada Família s'havia suprimit el "ressopó" tradicional, però a canvi l'exposició de reproduccions de quadres modernistes, i sobretot el concertet gospel del Taller de Músics, feien molta patxoca. Donava ambient, i ho trobo força positiu per continuar atreient "públic general" a l'esdeveniment. El 2011 va quedar demostrat que, si es fa amb més freqüència (ni que sigui dos cops, com llavors), hi ha suficient gent interessada fora del nostre reduït i sovint "endogàmic" àmbit transportil.
En resum, que tot i no haver-hi pastetes i cava, amb els nous elements s'ha sortit guanyant.
Punt negatiu: en sortir de La Pau, havien tancat totalment l'accés a les escales normals amb la reixa (bé, s'hi podia accedir, però "d'aquella manera"), i només es podia pujar per l'escala mecànica... aturada, és a dir, a peu. No massa adient per la gent gran.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Viatge en tren històric de la sèrie 300
Ahir va ser el meu 1er viatge amb el tren històric i em va agradar força tot plegat!
Molt curiós que a la tornada de Sagrada Família a la Pau el tren no arrencava perquè, segons va dir un comandament que operava les portes, el tren tenia el llaç de portes obert.
La tornada em va semblar que es va fer a menys velocitat i l'arrencada va ser molt poc suau.
A destacar el bon ambient que hi havia.
L'única cosa a millorar trobo que són els busos de tornada a Pl. Catalunya que un cop plens trigaven a marxar. Crec que no caldria anar tots en caravana sinó anar-los omplint d'un en un i marxar a mesura que tenen una bona ocupació.
Crec que TMB s'esforça molt per fer aquests actes i cal que els ho tinguem en compte i agraïm!
Molt curiós que a la tornada de Sagrada Família a la Pau el tren no arrencava perquè, segons va dir un comandament que operava les portes, el tren tenia el llaç de portes obert.
La tornada em va semblar que es va fer a menys velocitat i l'arrencada va ser molt poc suau.
A destacar el bon ambient que hi havia.
L'única cosa a millorar trobo que són els busos de tornada a Pl. Catalunya que un cop plens trigaven a marxar. Crec que no caldria anar tots en caravana sinó anar-los omplint d'un en un i marxar a mesura que tenen una bona ocupació.
Crec que TMB s'esforça molt per fer aquests actes i cal que els ho tinguem en compte i agraïm!
-
- N5
- Posts: 108
- Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
Bon dia,Ferry1ac1 wrote:
L'única cosa a millorar trobo que són els busos de tornada a Pl. Catalunya que un cop plens trigaven a marxar. Crec que no caldria anar tots en caravana sinó anar-los omplint d'un en un i marxar a mesura que tenen una bona ocupació.
Sense saber-lo del cert, penso que es va decidir així perquè no es tractava de cap carrussel de busos que, quan hi han esdeveniments especials, uneixen dos punts en un bucle continu, sinó de dos busos articulats, la cabuda dels quals, era suficient per transportar els assistents. Atès que molta gent es quedava "discutint la jugada" a peu d´entrada del metro aquesta, potser, és la causa de que sortissin amb retard.
Per cert, el recorregut d´enguany va ser baixant per Balmes en comptes de Pau Claris o Passeig de Gràcia, com he llegit a un missatge anterior.
Salutacions!
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
Repeteixo que per mi l'esdeveniment va ser genial i que l'únic que crec que es podria millorar és això dels busos. Tenint en compte l'hora que era, crec que si els busos estaven plens haurien d'haver anat tirant cap a Pl. Catalunya ja que si s'ha d'agafar un NitBus perdre'l pot representar anar a dormir encara més tard.Metropondikas wrote: Atès que molta gent es quedava "discutint la jugada" a peu d´entrada del metro aquesta, potser, és la causa de que sortissin amb retard.
Per cert, el recorregut d´enguany va ser baixant per Balmes en comptes de Pau Claris o Passeig de Gràcia, com he llegit a un missatge anterior.
Salutacions!
La veritat, un detallet, però seria genial si es pogués millorar de cara a altres anys.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
Jo també hi vaig anar i em va agradar molt. Unes coses que són curioses: a la meitat de la tornada no em queda espai a la targeta SD i
la vaig haver de canviar. L'altre, la que estava completa, s'em va caure i la vaig recuperar. Tot va anar molt bé. Intentaré pujar un video a You Tube, quant estigui ja el poso.
la vaig haver de canviar. L'altre, la que estava completa, s'em va caure i la vaig recuperar. Tot va anar molt bé. Intentaré pujar un video a You Tube, quant estigui ja el poso.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
[quote GENTMB]
Els voluntaris del tren històric
Ara fa quatre anys TMB va decidir reviure el primer comboi de metro, posat en servei el 1924, en un nostàlgic trajecte històric a la línia 2 de metro. Des de llavors, cada any es reviu aquest fet, i aquest any el recorregut s’ha fet la matinada del 24 al 25 d’abril.
Redacció / 25.04.13 - 11:43h
Per poder posar-lo en funcionament, l’empresa compta, en aquests moments, amb més d’una trentena de voluntaris que durant unes hores ens traslladen a principis del segle passat. Aquests voluntaris de l’empresa són de Comandaments Tècnics Operatius -CTO- de la xarxa de Metro i Portes cotxeres de línia 2, la majoria.
En aquesta nit de retorn al passat, aquests apassionats del metro s’han encarregat de les feines de conduir el tren, vigilar les instal·lacions, obrir les portes dels vagons, així com donar la sortida del tren i fer-ne el seguiment des del Centre de Control de Metro.
També s’han encarregat de controlar i gestionar les estacions afectades pel recorregut, tot garantint el correcte funcionament dels equips, sistemes i instal·lacions, en definitiva vetllant perquè aquesta nit inoblidable passés al record col·lectiu com una nit màgica.
L’equip de voluntaris
CTO L1: Emilio Álvarez Gómez, Faustino Lorente Gómez, Joaquín Baena Gómez, Eduardo Núñez Losada, Luis Menéndez Casino, Jordi Álvarez Linares, Carlos Duran Franch, Joan Bordera Plana.
CTO L2: Xavier Hernández Pijuan, Jose Carlos Varela López, Àngel Papaceit Tobías, Luis Asensio Pérez, Juan José Carrasco Pérez, Diego Balsera Rodríguez, Alejandro Martínez Merino, Raúl Calvo Lamela, Albert Alvero Parrilla.
CTO L3: Joan-Carles Oller Trenzano, Daniel Marsa Manteca, Francisco Ramiro Martín, Iván Sánchez Cristino.
CTO L4: Julián Moraleda Tello, David Gil Muñoz, David Manuel Gorgoso Gandoy, Javier Mourin Barreiro.
CTO L5: Benjamin Deiros Trabado, Eloy Inglés Morera, Rafael Villarreal Barranco, Manuel Diego Castaño Giner, Francisco Martos Roldán, Xavier Saco Fernández.
Material Mòbil Línia 2: Samuel Pareja García, Luis Miguel Cabrejas Fraile, Rafael Marcos González, Oliver Montoro Tudela, Josep Garcia Creixems.
Seguretat i Protecció: Severino García Vega.
Una mica d'història
Aquests trens, que al cap dels anys s’anomenarien sèrie 300, són els que van inaugurar, el 30 de desembre del 1924, la línia del Gran Metro entre Lesseps i Catalunya, la primera de Barcelona i precursora de l’actual L3. El febrer del 1973 aquests trens van començar a funcionar també a la L4, construïda a partir de l’antic ramal de Correus del Gran Metro. Els trens de la sèrie 300 van estar en funcionament durant més de 60 anys, fins a finals del 1987, quan es van retirar del servei comercial.
Per celebrar la commemoració dels 75 anys del metro de Barcelona, el febrer del 1999, es van recuperar tres cotxes d’aquesta sèrie: els anomenats M1-M6-M8, segons la numeració original.
Es van restaurar i van recuperar el color original del 1924. Actualment es conserven a les cotxeres del Triangle Ferroviari i s’han convertit en integrants valuosíssims de la col·lecció històrica de TMB.[/quote]
http://gentmb.tmb.cat/seccio/collectiu/ ... n-historic
Els voluntaris del tren històric
Ara fa quatre anys TMB va decidir reviure el primer comboi de metro, posat en servei el 1924, en un nostàlgic trajecte històric a la línia 2 de metro. Des de llavors, cada any es reviu aquest fet, i aquest any el recorregut s’ha fet la matinada del 24 al 25 d’abril.
Redacció / 25.04.13 - 11:43h
Per poder posar-lo en funcionament, l’empresa compta, en aquests moments, amb més d’una trentena de voluntaris que durant unes hores ens traslladen a principis del segle passat. Aquests voluntaris de l’empresa són de Comandaments Tècnics Operatius -CTO- de la xarxa de Metro i Portes cotxeres de línia 2, la majoria.
En aquesta nit de retorn al passat, aquests apassionats del metro s’han encarregat de les feines de conduir el tren, vigilar les instal·lacions, obrir les portes dels vagons, així com donar la sortida del tren i fer-ne el seguiment des del Centre de Control de Metro.
També s’han encarregat de controlar i gestionar les estacions afectades pel recorregut, tot garantint el correcte funcionament dels equips, sistemes i instal·lacions, en definitiva vetllant perquè aquesta nit inoblidable passés al record col·lectiu com una nit màgica.
L’equip de voluntaris
CTO L1: Emilio Álvarez Gómez, Faustino Lorente Gómez, Joaquín Baena Gómez, Eduardo Núñez Losada, Luis Menéndez Casino, Jordi Álvarez Linares, Carlos Duran Franch, Joan Bordera Plana.
CTO L2: Xavier Hernández Pijuan, Jose Carlos Varela López, Àngel Papaceit Tobías, Luis Asensio Pérez, Juan José Carrasco Pérez, Diego Balsera Rodríguez, Alejandro Martínez Merino, Raúl Calvo Lamela, Albert Alvero Parrilla.
CTO L3: Joan-Carles Oller Trenzano, Daniel Marsa Manteca, Francisco Ramiro Martín, Iván Sánchez Cristino.
CTO L4: Julián Moraleda Tello, David Gil Muñoz, David Manuel Gorgoso Gandoy, Javier Mourin Barreiro.
CTO L5: Benjamin Deiros Trabado, Eloy Inglés Morera, Rafael Villarreal Barranco, Manuel Diego Castaño Giner, Francisco Martos Roldán, Xavier Saco Fernández.
Material Mòbil Línia 2: Samuel Pareja García, Luis Miguel Cabrejas Fraile, Rafael Marcos González, Oliver Montoro Tudela, Josep Garcia Creixems.
Seguretat i Protecció: Severino García Vega.
Una mica d'història
Aquests trens, que al cap dels anys s’anomenarien sèrie 300, són els que van inaugurar, el 30 de desembre del 1924, la línia del Gran Metro entre Lesseps i Catalunya, la primera de Barcelona i precursora de l’actual L3. El febrer del 1973 aquests trens van començar a funcionar també a la L4, construïda a partir de l’antic ramal de Correus del Gran Metro. Els trens de la sèrie 300 van estar en funcionament durant més de 60 anys, fins a finals del 1987, quan es van retirar del servei comercial.
Per celebrar la commemoració dels 75 anys del metro de Barcelona, el febrer del 1999, es van recuperar tres cotxes d’aquesta sèrie: els anomenats M1-M6-M8, segons la numeració original.
Es van restaurar i van recuperar el color original del 1924. Actualment es conserven a les cotxeres del Triangle Ferroviari i s’han convertit en integrants valuosíssims de la col·lecció històrica de TMB.[/quote]
http://gentmb.tmb.cat/seccio/collectiu/ ... n-historic
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
De fet van obrir i tancar les portes fins a 3 cops per a poder reposar el llaç, ara, jo estava al cotxe 308 i el motorista va sortir a l'andana pel frontal mentre obrien i tancaven. Per cert, aquest any el trajecte de tornada (com a mínim) l'ha fet un altre motorista tot i que també hi era "l'habitual", suposo que aquest any s'han repartit la conducció.Ferry1ac1 wrote:Ahir va ser el meu 1er viatge amb el tren històric i em va agradar força tot plegat!
Molt curiós que a la tornada de Sagrada Família a la Pau el tren no arrencava perquè, segons va dir un comandament que operava les portes, el tren tenia el llaç de portes obert.
La tornada em va semblar que es va fer a menys velocitat i l'arrencada va ser molt poc suau.
A destacar el bon ambient que hi havia.
A la tornada com dius, el motorista va anar més lent, suposo que com diuen, l'experiència és un grau, tot i que la frenada a La Pau va ser entretinguda, però res a veure amb les frenades fortes que ens va fer el primer el motorista "habitual" el primer any, l'evolució d'aquest portant el tren al llarg de les 3 o 4 sortides ha quedat demostrat .
En fi, esperem que es repeteixi l'any vinent!
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
I tant de bo s'animéssin a programar-lo amb periodicitat semestral. Penso que és allò que hauríem de continuar proposant, per molt que sembli que els trets no van per aquí.
Per una banda, podria viatjar-hi molta gent que es queda sense bitllet (perquè no se n'assabenten fins a passats uns dies, o bé perquè no poden anar a comprar-lo el primer dia, i s'esgoten en menys de 24 hores), com ja es va veure l'any que es van fer dos viatges, i per una altra el fet d'haver de tenir el tren preparat dos cops a l'any ajudaria al seu manteniment.
Si el pressupost és un problema, un dels dos viatges podria ser més per "aficionats purs", que sembla que no aprecien tant els elements adicionals com ara la música (a mi sí que m'agrada, però si no hi fós l'activitat m'agradaria igualment), i l'altre per "públic general". I al viatge per "aficionats purs" potser es podrien provar variants, sense passar-se en ambició, però també sense renunciar-hi ja per sempre més.
Per una banda, podria viatjar-hi molta gent que es queda sense bitllet (perquè no se n'assabenten fins a passats uns dies, o bé perquè no poden anar a comprar-lo el primer dia, i s'esgoten en menys de 24 hores), com ja es va veure l'any que es van fer dos viatges, i per una altra el fet d'haver de tenir el tren preparat dos cops a l'any ajudaria al seu manteniment.
Si el pressupost és un problema, un dels dos viatges podria ser més per "aficionats purs", que sembla que no aprecien tant els elements adicionals com ara la música (a mi sí que m'agrada, però si no hi fós l'activitat m'agradaria igualment), i l'altre per "públic general". I al viatge per "aficionats purs" potser es podrien provar variants, sense passar-se en ambició, però també sense renunciar-hi ja per sempre més.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
Ens havia passat per alt, però gràcies a un tweet de TMB hem trobat aquest article:
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... pa-2375745
Antonio García: «Estava fet pols, grafitejat i podrit de xapa»
Dissabte, 27 d'abril del 2013
(Dimecres, 24 d'abril, al migdia a les cotxeres del Triangle Ferroviari de Barcelona). D'un salt, Antonio salva el metre d'altura que hi ha entre el terra i l'estrep del tren i, ¡hop!, ja és dins d'un dels tres vagons restaurats de la històrica sèrie 300 (abans M1-M6-M8) del metro de Barcelona. Coneix aquesta màquina com la palma de la mà. De fet, com es veurà més endavant, sense ell aquest tren difícilment caminaria.
-Aquest va ser el primer metro de Barcelona, fins i tot abans que el Transversal. Es va construir el 1923 i el 30 de desembre de 1924 va inaugurar la línia del Gran Metropolità, que anava de Lesseps a Catalunya i que avui és part de la línia 3.
-¿És el vehicle de transport col·lectiu més antic de la ciutat?
-Que estigui restaurat i funcioni com aquest només n'hi ha un de més antic, un tramvia de cavalls del 1874 que es conserva a les cotxeres de Can Boixeres.
-¿I funciona?
-I tant, si li poses dos cavalls al davant, és clar. En aquella època el bitllet valia 35 cèntims. Era un mitjà de transport per a rics.
-¿Com un AVE del segle XIX?
-Una cosa així. Era tot de marqueteria i entapissat i el ric anava assegut.
-El 300 era més democràtic.
-Si l'hagués vist abans de la restauració del 1999... Feia 10 anys que era a les cotxeres, abandonat. Estava fet pols, grafitejat i podrit de xapa.
-¿Qui el va rescatar?
-El company Luis Bruguera, que ja va morir, era molt tossut. Va insistir que aquests trens no es perdessin i va aconseguir que el director general del metro de TMB, Antonio del Castillo, hi donés el vistiplau. Luis em va cridar per restaurar-lo entre tots dos i deixar-lo exactament com el 1924, tot i que per falta de diners hi ha coses que no s'han pogut fer, com el sostre, que originalment era com el de les pel·lícules de l'Oest americà.
-Aquest tren ha transportat diverses generacions de barcelonins.
-Va circular del 1924 al 1987, ¡63 anys! Ha sigut el vehicle que més modificacions ha patit en la història del metro per adaptar-lo a les necessitats del servei: més velocitat, seguretat, comoditat, higiene... És curiós com, a través del tren, es veuen els avenços tècnics però també els canvis polítics.
-¿Per exemple?
-Aquests trens es van fabricar en plena dictadura de Primo de Rivera, per això els rètols estan en castellà. Però quan veus fotos del 1933 al 1939 estan en català, perquè era la República. O els seients: originalment eren tous, però després de la guerra els van fer d'alumini per evitar que fossin un niu de paràsits i un focus de malalties.
-¿Quants quilòmetres deu haver recorregut aquest tren?
-Tenint en compte que funcionava 16 hores al dia, que recorria uns 10.000 quilòmetres al mes i que va durar 63 anys... Ens en aniríem a uns quants milions de quilòmetres.
-[...] ¡7.560.000! Començo a mostrar símptomes de metrovitis.
-És una síndrome que t'ataca quan coneixes el metro. A mi me la va encomanar Luis. Quan vaig entrar a l'empresa em sonava a històries de grans, però amb el temps vaig confirmar que existeix. La prova és que estic jubilat i segueixo aquí.
-Però no sembla un friqui del tren.
SEnDNo. M'encanta i em meravella aquest tren perquè té el valor afegit que li he dedicat la meva vida. Prefereixo ser mestre d'una cosa que aprenent de moltes. I d'aquest tren, ara com ara, potser sóc el que més en sap; no de tots els trens, però sí d'aquest, i per a mi és una satisfacció.
(Dijous, 25, a la matinada). Els tres vagons de la sèrie 300 tornen temporalment a les vies per realitzar el trajecte La Pau-Sagrada Família-La Pau amb més d'un centenar de fans a bord. A l'estació de Sagrada Família, el comboi no arrenca. El cap de tren xiula i tanca les portes tres vegades, però res. És Antonio qui adverteix que una petita clau impedeix la marxa. Amb un gest ràpid l'extreu del pany i el tren avança fent una batzegada.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... pa-2375745
Antonio García: «Estava fet pols, grafitejat i podrit de xapa»
Dissabte, 27 d'abril del 2013
(Dimecres, 24 d'abril, al migdia a les cotxeres del Triangle Ferroviari de Barcelona). D'un salt, Antonio salva el metre d'altura que hi ha entre el terra i l'estrep del tren i, ¡hop!, ja és dins d'un dels tres vagons restaurats de la històrica sèrie 300 (abans M1-M6-M8) del metro de Barcelona. Coneix aquesta màquina com la palma de la mà. De fet, com es veurà més endavant, sense ell aquest tren difícilment caminaria.
-Aquest va ser el primer metro de Barcelona, fins i tot abans que el Transversal. Es va construir el 1923 i el 30 de desembre de 1924 va inaugurar la línia del Gran Metropolità, que anava de Lesseps a Catalunya i que avui és part de la línia 3.
-¿És el vehicle de transport col·lectiu més antic de la ciutat?
-Que estigui restaurat i funcioni com aquest només n'hi ha un de més antic, un tramvia de cavalls del 1874 que es conserva a les cotxeres de Can Boixeres.
-¿I funciona?
-I tant, si li poses dos cavalls al davant, és clar. En aquella època el bitllet valia 35 cèntims. Era un mitjà de transport per a rics.
-¿Com un AVE del segle XIX?
-Una cosa així. Era tot de marqueteria i entapissat i el ric anava assegut.
-El 300 era més democràtic.
-Si l'hagués vist abans de la restauració del 1999... Feia 10 anys que era a les cotxeres, abandonat. Estava fet pols, grafitejat i podrit de xapa.
-¿Qui el va rescatar?
-El company Luis Bruguera, que ja va morir, era molt tossut. Va insistir que aquests trens no es perdessin i va aconseguir que el director general del metro de TMB, Antonio del Castillo, hi donés el vistiplau. Luis em va cridar per restaurar-lo entre tots dos i deixar-lo exactament com el 1924, tot i que per falta de diners hi ha coses que no s'han pogut fer, com el sostre, que originalment era com el de les pel·lícules de l'Oest americà.
-Aquest tren ha transportat diverses generacions de barcelonins.
-Va circular del 1924 al 1987, ¡63 anys! Ha sigut el vehicle que més modificacions ha patit en la història del metro per adaptar-lo a les necessitats del servei: més velocitat, seguretat, comoditat, higiene... És curiós com, a través del tren, es veuen els avenços tècnics però també els canvis polítics.
-¿Per exemple?
-Aquests trens es van fabricar en plena dictadura de Primo de Rivera, per això els rètols estan en castellà. Però quan veus fotos del 1933 al 1939 estan en català, perquè era la República. O els seients: originalment eren tous, però després de la guerra els van fer d'alumini per evitar que fossin un niu de paràsits i un focus de malalties.
-¿Quants quilòmetres deu haver recorregut aquest tren?
-Tenint en compte que funcionava 16 hores al dia, que recorria uns 10.000 quilòmetres al mes i que va durar 63 anys... Ens en aniríem a uns quants milions de quilòmetres.
-[...] ¡7.560.000! Començo a mostrar símptomes de metrovitis.
-És una síndrome que t'ataca quan coneixes el metro. A mi me la va encomanar Luis. Quan vaig entrar a l'empresa em sonava a històries de grans, però amb el temps vaig confirmar que existeix. La prova és que estic jubilat i segueixo aquí.
-Però no sembla un friqui del tren.
SEnDNo. M'encanta i em meravella aquest tren perquè té el valor afegit que li he dedicat la meva vida. Prefereixo ser mestre d'una cosa que aprenent de moltes. I d'aquest tren, ara com ara, potser sóc el que més en sap; no de tots els trens, però sí d'aquest, i per a mi és una satisfacció.
(Dijous, 25, a la matinada). Els tres vagons de la sèrie 300 tornen temporalment a les vies per realitzar el trajecte La Pau-Sagrada Família-La Pau amb més d'un centenar de fans a bord. A l'estació de Sagrada Família, el comboi no arrenca. El cap de tren xiula i tanca les portes tres vegades, però res. És Antonio qui adverteix que una petita clau impedeix la marxa. Amb un gest ràpid l'extreu del pany i el tren avança fent una batzegada.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
Hi haurà ja data per la sortida d'aquesta primavera? Les entrades acostumen a sortir a la venda a finals del març.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300
¿Y los Blaus, que son de 1901 y 1904?metring wrote:-¿És el vehicle de transport col·lectiu més antic de la ciutat?
-Que estigui restaurat i funcioni com aquest només n'hi ha un de més antic, un tramvia de cavalls del 1874 que es conserva a les cotxeres de Can Boixeres.