Seguiment del traspàs de Rodalies
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Bona tarda!
Acabo de veure una foto d'una persona que tinc afegida a certa "xarxa social" (sic) d'un nou model d'autovenda, està posada a Plaça Catalunya.
Aviam si m'hi puc acostar un moment i li faig foto i la penjo aquí (tot i que fins demà no la podré penjar...)
Acabo de veure una foto d'una persona que tinc afegida a certa "xarxa social" (sic) d'un nou model d'autovenda, està posada a Plaça Catalunya.
Aviam si m'hi puc acostar un moment i li faig foto i la penjo aquí (tot i que fins demà no la podré penjar...)
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Si son aquests els números i les coses que s´han de fer, hi hauria alguns comentaris:victorcasta wrote:Es parla de:
ERTMS als túnels de Barcelona - 150M€
Túnel de Montcada - 300M€
Salt de moltó Torrassa - 200M€
Desdoblament parcial Vic - Montcada 200M€
Desdoblament parcial Arenys - Blanes 100M€
Prolongació andanes Arc de Triomf i Torredembarra 5M€
Accés T1 - 250M€
No em crec cap inversió.
- No cal per res el ERTMS. No afegeix ni seguretat ni cap millora al´usuari. Es pot estalviar.
- Túnel de Montcada. Si serveix per eliminar el pas de la R4 per Montcada i Reixac i per descizallar R3 i R4 i es dona una solució a la duplicació de la R3 a Montcada i Reixac, estarà bé.
- Descizallament de La Torrassa. Està bé i és fàcil. No val 200 milions si no es fan soterraments inútils.
- Desdoblament Vic. Està bé si es fa bé i serveix de veritat per millorar el servei.
- Desdoblament Arenys. Està bé si s´aconsegueix fer per aquest preu i serveix de veritat per millorar el servei.
- Arc de Triomf i Torredebarra. Està bé si es fa per aquests diners.
- Accés T1. Està bé però potser semblen molts diners. Evidentment, aquesta és la solució de transport de la T1 perquè la L9 no servirà per res de res.
Suposo que no han dit terminis així que cal pensar que s´aniran fent poc a poc.... És bona noticia que al menys s´hagin posat d´acord en fer coses útils.
Re: Línia Orbital
1.200 milions més que escapçat és una barbaritat de diners...Guigui wrote:En l'original, potser. En aquest escapçat, de cap manera.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense context, no s'hi val
En el context en què vaig formular la frase, 1.200 quilos representen un escapçament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
L'Ertms pot servir per a una espècie de ATO per a rodalia.Toni wrote:Si son aquests els números i les coses que s´han de fer, hi hauria alguns comentaris:
- No cal per res el ERTMS. No afegeix ni seguretat ni cap millora al´usuari. Es pot estalviar.
- Túnel de Montcada. Si serveix per eliminar el pas de la R4 per Montcada i Reixac i per descizallar R3 i R4 i es dona una solució a la duplicació de la R3 a Montcada i Reixac, estarà bé.
- Descizallament de La Torrassa. Està bé i és fàcil. No val 200 milions si no es fan soterraments inútils.
- Desdoblament Vic. Està bé si es fa bé i serveix de veritat per millorar el servei.
- Desdoblament Arenys. Està bé si s´aconsegueix fer per aquest preu i serveix de veritat per millorar el servei.
- Arc de Triomf i Torredebarra. Està bé si es fa per aquests diners.
- Accés T1. Està bé però potser semblen molts diners. Evidentment, aquesta és la solució de transport de la T1 perquè la L9 no servirà per res de res.
Suposo que no han dit terminis així que cal pensar que s´aniran fent poc a poc.... És bona noticia que al menys s´hagin posat d´acord en fer coses útils.
I la L9 a l'aeroport sí que servirà: no tothom va a l'aeroport des del centre i també hi han trajectes Aeroport-Fira o BCN-Mercabarna.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
El tunel de Montcada l'unic que faria es traslladar el cizallament entre l'R3 i l'R4 d'abans de l'estació de Montcada i Reixac a just pasada l'estació, a no ser que es fes un salt de moltó.
Els desdoblaments de línia crec que ara per ara, amb la crisi i una millora de servei només caldria desblodar la línia en totes les estacions per tal de fer creuaments de trens i augmentar la freqüència. Estic d'acord a desdoblar la línia de l'R3 fins a Granollers o Vic, però més amunt només a trams.
Allargar les andanes a Arc de TRiomf s'ha de mesurar bé. Saber quan més es volen allagar ja que les vies d'anada i tornada, es separen en dos tunel direcció PL. Catalunya i durecció Clot s'eixamplen per tal de fer el salt de moltó.
I l'accés a la T1, sigui metro o rodalia, es una vergonya que encara no estigui funcionant a ple rendiment. Es inexcusable.
Els desdoblaments de línia crec que ara per ara, amb la crisi i una millora de servei només caldria desblodar la línia en totes les estacions per tal de fer creuaments de trens i augmentar la freqüència. Estic d'acord a desdoblar la línia de l'R3 fins a Granollers o Vic, però més amunt només a trams.
Allargar les andanes a Arc de TRiomf s'ha de mesurar bé. Saber quan més es volen allagar ja que les vies d'anada i tornada, es separen en dos tunel direcció PL. Catalunya i durecció Clot s'eixamplen per tal de fer el salt de moltó.
I l'accés a la T1, sigui metro o rodalia, es una vergonya que encara no estigui funcionant a ple rendiment. Es inexcusable.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Lo que sí echo a faltar son los intercambiadores de la R8: Martorell, Hospital General/Rubí, Volpelleras y Santa Perpètua. Creo que es muy importante que se terminen estos intercambiadores cuanto antes, son el primer paso para pasar de líneas aisladas a una verdadera red de transporte ferroviaria para el Vallès. Y tampoco creo que fuese una inversión demasiado elevada.
Y ya que han optado por la forma más cara de hacerlo, lo insultante me parece que no se haga una estación de tren pasante, paralela a la R2, que de paso podría ser una efectiva cuadruplicación en ese tramo. ¿Que clase de centralismo es esto de que el acceso al aeropuerto sea únicamente desde Barcelona, en forma de lanzadaera? Luego dirán que es que Madrid...
Normal, si optan por la forma más cara de hacerlo y lo soterran entero, desafectando el antiguo ramal. A botepronto se me ocurre, aprovechando el ramal actual, soterrar a partir del apeadero de la T2, un tunel con una curva de 180º hasta la T1 con su apeadero, luego volviendo a la superficie al lado de la carretera que lleva a la T1, y por aquí hasta volver a incorporarse a la R2, creando un bucle. El tunel hubiese sido muchísimo más corto, y por lo demás hubiera sido todo en superficie. Y esto me lo he inventado ahora en 5 segundos, seguro que había muchas maneras de aprovechar el ramal actual y ahorrarse mucha obra.Toni wrote: - Accés T1. Està bé però potser semblen molts diners. Evidentment, aquesta és la solució de transport de la T1 perquè la L9 no servirà per res de res.
Y ya que han optado por la forma más cara de hacerlo, lo insultante me parece que no se haga una estación de tren pasante, paralela a la R2, que de paso podría ser una efectiva cuadruplicación en ese tramo. ¿Que clase de centralismo es esto de que el acceso al aeropuerto sea únicamente desde Barcelona, en forma de lanzadaera? Luego dirán que es que Madrid...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
No hi hauria cap cisallament R3-R4, perquè la línia R3 hauria d'anar pel Ramal de les Aigües i arribar a la línia de Granollers, via salt de moltó.gatvell wrote:El tunel de Montcada l'unic que faria es traslladar el cizallament entre l'R3 i l'R4 d'abans de l'estació de Montcada i Reixac a just pasada l'estació, a no ser que es fes un salt de moltó.
Els desdoblaments de línia crec que ara per ara, amb la crisi i una millora de servei només caldria desblodar la línia en totes les estacions per tal de fer creuaments de trens i augmentar la freqüència. Estic d'acord a desdoblar la línia de l'R3 fins a Granollers o Vic, però més amunt només a trams.
Allargar les andanes a Arc de TRiomf s'ha de mesurar bé. Saber quan més es volen allagar ja que les vies d'anada i tornada, es separen en dos tunel direcció PL. Catalunya i durecció Clot s'eixamplen per tal de fer el salt de moltó.
I l'accés a la T1, sigui metro o rodalia, es una vergonya que encara no estigui funcionant a ple rendiment. Es inexcusable.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Victorcasta, tal com es planteja l'obra l'R3 no es toca i seguiria havent-hi el cisallament.
Ara bé, la teva proposta es una bona pensada.
També cal tindre en compte quin servei quedarà per les estacions de Montcada i Reixac, Montcada Sta. Maria i Montcada Manresa. Fora bo que els R4 de Terrassa hi paressin tots.
Jo, no estic massa a favor d'aquest túnel tenint en compte la poca fiabilitat del servei de RENFE, aquest túnel no garantiria eliminar la desconfiança en el servei.
Ara bé, la teva proposta es una bona pensada.
També cal tindre en compte quin servei quedarà per les estacions de Montcada i Reixac, Montcada Sta. Maria i Montcada Manresa. Fora bo que els R4 de Terrassa hi paressin tots.
Jo, no estic massa a favor d'aquest túnel tenint en compte la poca fiabilitat del servei de RENFE, aquest túnel no garantiria eliminar la desconfiança en el servei.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Pero esto depende de que se lleve a cabo ese salto, y a la vista que no esta programado en estas inversiones no creo que lo veamos en un futuro cercano. Aún con el reordenamiento de las líneas el túnel de Pl. Catalunya llevará R1, R3 y R4 hasta que no se haga ese salto, lo cual hace un poco absurdo todo el asunto. Me pregunto si después de La Torrassa también serán posibles los itinerarios tradicionales, sino L'Hospitalet se va a morir de asco.victorcasta wrote:No hi hauria cap cisallament R3-R4, perquè la línia R3 hauria d'anar pel Ramal de les Aigües i arribar a la línia de Granollers, via salt de moltó.gatvell wrote:El tunel de Montcada l'unic que faria es traslladar el cizallament entre l'R3 i l'R4 d'abans de l'estació de Montcada i Reixac a just pasada l'estació, a no ser que es fes un salt de moltó.
Els desdoblaments de línia crec que ara per ara, amb la crisi i una millora de servei només caldria desblodar la línia en totes les estacions per tal de fer creuaments de trens i augmentar la freqüència. Estic d'acord a desdoblar la línia de l'R3 fins a Granollers o Vic, però més amunt només a trams.
Allargar les andanes a Arc de TRiomf s'ha de mesurar bé. Saber quan més es volen allagar ja que les vies d'anada i tornada, es separen en dos tunel direcció PL. Catalunya i durecció Clot s'eixamplen per tal de fer el salt de moltó.
I l'accés a la T1, sigui metro o rodalia, es una vergonya que encara no estigui funcionant a ple rendiment. Es inexcusable.
Hay información explícita sobre esto? Considerando que la antigua variente en superficie se seguirá usando y el túnel servirá de cuadriplicación efectiva en ese tramo, es de esperar que por ámbos lados el túnel se lleve a cabo sin cizallar, sería una memez poner una variante rápida y que cizalle. Lo más lógico sería que por ambos lados se acceda al tunel por una rampa en el medio de las vías en superficie o algo similar, para tomar la previsión por si se avanza con la cuadriplicación por cualquiera de los lados del tunel, y falta que haría.gatvell wrote:Victorcasta, tal com es planteja l'obra l'R3 no es toca i seguiria havent-hi el cisallament.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
AAlf, el poc que he pogut llegir respecte a aquest túnel només parlen de quadruplicar el tram en aquest punt, dos vies per estacions i dos vies pel tunel, tal com tu dius però mai es comenta, i això no vol dir que no es faci, que hi hagi un salt de moltó o variants abans i després del túnel.
TIndriem cisallament abans del tunel per sepaparar les vies i un altre cisallament en sortir del tunel per els R3 i R4 que vinguin de Montcada Bifurcació. Ene l primer cas no fora massa problema doncs no hi ha tantes freqüencies com perquè hi ha problemes, ara sortint de Montcada Bifurcació hi haurà el mateix problema que ara.
TIndriem cisallament abans del tunel per sepaparar les vies i un altre cisallament en sortir del tunel per els R3 i R4 que vinguin de Montcada Bifurcació. Ene l primer cas no fora massa problema doncs no hi ha tantes freqüencies com perquè hi ha problemes, ara sortint de Montcada Bifurcació hi haurà el mateix problema que ara.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Lo de cuadruplicar lo decía ya a largo plazo, pero que se vaya a hacer en 10 o 20 años no significa que hoy no podamos tomar las previsiones para ello. Por eso si la obra se hiciera de la forma que dices los técnicos serían unos incompetentes, porque por no tener en cuenta ese detalle se perdería muchísima funcionalidad del tunel, y el día que se cuadruplicara haría falta otra importante obra para descizallar.gatvell wrote:AAlf, el poc que he pogut llegir respecte a aquest túnel només parlen de quadruplicar el tram en aquest punt, dos vies per estacions i dos vies pel tunel, tal com tu dius però mai es comenta, i això no vol dir que no es faci, que hi hagi un salt de moltó o variants abans i després del túnel.
TIndriem cisallament abans del tunel per sepaparar les vies i un altre cisallament en sortir del tunel per els R3 i R4 que vinguin de Montcada Bifurcació. Ene l primer cas no fora massa problema doncs no hi ha tantes freqüencies com perquè hi ha problemes, ara sortint de Montcada Bifurcació hi haurà el mateix problema que ara.
Descarto por completo que no se lleven a cabo los saltos de carnero pertinentes al momento de ejecutar el tunel, sería una decisión en contra de cualquier lógica.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
No podemos decir que los técnicos sean unos incompetentes.
Que pasa si no hay suficiente espacio para el salto de carnero? No es una infraesctructura para hacer en 50m. No se que longitud tiene pero varios centenares de metros si y quizás no quepa entre la salida del tunel de Montcada (el que se prevé hacer) dirección Barcelona y el puente que hay justo en la salida de Montcada Bifurcació o con el lio de carreteras que hay después.
Y lo de tener en mente cuadruplicar la linea, aunque yo también croe en ello, está complicado al tener viaductos y túneles de por medio.
Que pasa si no hay suficiente espacio para el salto de carnero? No es una infraesctructura para hacer en 50m. No se que longitud tiene pero varios centenares de metros si y quizás no quepa entre la salida del tunel de Montcada (el que se prevé hacer) dirección Barcelona y el puente que hay justo en la salida de Montcada Bifurcació o con el lio de carreteras que hay después.
Y lo de tener en mente cuadruplicar la linea, aunque yo también croe en ello, está complicado al tener viaductos y túneles de por medio.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Gatvell, aquesta proposta està sobre la taula i crec recordar que s'havia licitat un estudi per poder fer aquest salt de moltó.
Potser s'ha aparcat al considerar-se secundari, però la intenció és que la línia de Vic o la R7 passin per Passeig de Gràcia.
Potser s'ha aparcat al considerar-se secundari, però la intenció és que la línia de Vic o la R7 passin per Passeig de Gràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Jo abans de fer el tunel i salts de moltó faria aquest pas:
Els R4 (tots inclosos els semi-directes) que surten de Manresa que deixessin de parar a: Terrassa-Est, Sabadell-Nord i Sabadell-Centre, Barberà del Vallés, Montcada-Sta. Maria i Montcada-Manresa i si es pogués Barcelona-Torre del baró.
Mirant de tindre un punt de creuament a Sabadell Sud amb els R4 de Terrassa.
Crec que es podria tindre unes freqüencies entre R3 i R4 de manera que no es trobin a l'estació de Montcada i Bifurcació i d'aquesta manera no hi ha creuaments (en el sentit d'horari).
Una cosa que estudiaria, per no se massa complicada, es treure el tram de via de l'R2 des de la sortida de Sant Andreu Comptal i que passa pel centre de Montcada i Reixac. Faria passar tots els trens pel Ramal de les Aigües i cap al final de l'estació, i degut a la proximitat amb les dues linies, un petit viaducte de baixada, cal fer un pont pel carrer de sota i enllaçaria amb la plataforma de la via. La major part del viaducte seria en la zona de la via de tren actualment existent i permetria alliberar un bon tram de via dins del poble. Això evitaria fer el soterrament del que se'n parla al respecte.
Els R4 (tots inclosos els semi-directes) que surten de Manresa que deixessin de parar a: Terrassa-Est, Sabadell-Nord i Sabadell-Centre, Barberà del Vallés, Montcada-Sta. Maria i Montcada-Manresa i si es pogués Barcelona-Torre del baró.
Mirant de tindre un punt de creuament a Sabadell Sud amb els R4 de Terrassa.
Crec que es podria tindre unes freqüencies entre R3 i R4 de manera que no es trobin a l'estació de Montcada i Bifurcació i d'aquesta manera no hi ha creuaments (en el sentit d'horari).
Una cosa que estudiaria, per no se massa complicada, es treure el tram de via de l'R2 des de la sortida de Sant Andreu Comptal i que passa pel centre de Montcada i Reixac. Faria passar tots els trens pel Ramal de les Aigües i cap al final de l'estació, i degut a la proximitat amb les dues linies, un petit viaducte de baixada, cal fer un pont pel carrer de sota i enllaçaria amb la plataforma de la via. La major part del viaducte seria en la zona de la via de tren actualment existent i permetria alliberar un bon tram de via dins del poble. Això evitaria fer el soterrament del que se'n parla al respecte.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Ampliant el que he dit a l'últim post, aquí deixo la nota de premsa del projecte de salt de moltó, que està inclòs en el projecte de soterrament de la línia convencional al seu pas per Montcada i Reixac.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Victorcasta, pel que he llegit no es parla del túnel de Montcada.
Tampoc que aquest salt de moltó sigui per la R3, en el seu recorregut actual, sino per a que l'R4 vagi a la Sagrega.
Entenent que el salt de moltó, per a la R4, es faria sortint de l'estació i arran de la paret per passar per sota les vies i finalitzar just passat el tunel, quedaria abans de la sortida del futur túnel de Montcada, si no ho dic malament.
I axò de soterrar, primer ho evitaria, i si s'ha de fer no ho faria amb tuneladora si aquesta no es de propietat de l'empresa, doncs es una màquina molt cara. Hi ha sistemes constructus més barats i convenients pels moments en que vivim.
Tampoc que aquest salt de moltó sigui per la R3, en el seu recorregut actual, sino per a que l'R4 vagi a la Sagrega.
Entenent que el salt de moltó, per a la R4, es faria sortint de l'estació i arran de la paret per passar per sota les vies i finalitzar just passat el tunel, quedaria abans de la sortida del futur túnel de Montcada, si no ho dic malament.
I axò de soterrar, primer ho evitaria, i si s'ha de fer no ho faria amb tuneladora si aquesta no es de propietat de l'empresa, doncs es una màquina molt cara. Hi ha sistemes constructus més barats i convenients pels moments en que vivim.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
El proyecto cita concretamente la "C-4", pero pretenden sacar la R4 del tunel de la Meridiana y no la R3? Dejarlo solo para los R3 mientras que los R4 se comen el tráfico de la R2N parece un poco estúpido...victorcasta wrote:Ampliant el que he dit a l'últim post, aquí deixo la nota de premsa del projecte de salt de moltó, que està inclòs en el projecte de soterrament de la línia convencional al seu pas per Montcada i Reixac.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
No em prendria tan al peu de la lletra una dada com aquesta d'una nota de premsa...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... alies.html
Mas abre la puerta a la entrada de la francesa SNCF en Rodalies
El presidente asegura que mantiene conversaciones con el presidente de la operadora francesa aunque ello no podría producirse hasta 2016
(Més a l'enllaç).
Mas abre la puerta a la entrada de la francesa SNCF en Rodalies
El presidente asegura que mantiene conversaciones con el presidente de la operadora francesa aunque ello no podría producirse hasta 2016
(Més a l'enllaç).