Programació als televisors dels trens del metro...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Està molt ben fet però pensa en la grandària de les pantalles. El termòmetre no es veuria, per tant, és prescindible. Tenint com a referència els termòmetres de les portes, es pot prescindir de parada anterior i següent, així com de Llocs d'interès, que és, probablement, de les eines més inútils que té el Metro. Seria convenient marcar al mapa on són les parades d'autobús.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Igual treient les parades anterior i següent i posar un termòmetre rodant, però sí que és veritat que ja hi ha els de les portes...Lluita1714 wrote:Està molt ben fet però pensa en la grandària de les pantalles. El termòmetre no es veuria, per tant, és prescindible. Tenint com a referència els termòmetres de les portes, es pot prescindir de parada anterior i següent, així com de Llocs d'interès, que és, probablement, de les eines més inútils que té el Metro. Seria convenient marcar al mapa on són les parades d'autobús.
Lo dels llocs d'interès igual es podria canviar per el barri on és i una mica d'info amb algun pictograma, sí que és veritat... ...però "llocs d'interès" pot ser perfectament el més important a la rodalia de l'estació (potser ho canvio...)
I lo de les parades d'autobús se m'ha passat, és imprescindible saber on és. Ara que ho penso, BDN-PF té dues boques, ja ho corregiré. En breu faré una altra i a veure què n'opineu!
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Malgrat això, per ser-te sincer, penso que les pantalles són una xorrada. És necessari? Hem estat 89 anys aproximadament, al Metro de Barcelona, sense fer-ne servir, sense problemes per desplaçar-nos d'un lloc a l'altre, aquí i arreu del món. En principi, com els autocars, la idea era entretenir al personal, com als autocars, però vivim en un país on no es pot posar ni un fil musical de música clàssica o alguns perden la paciència, així doncs, per a què se suposava que servia un sistema audiovisual si ni àudio es pot tenir?. Jo faria servir les pantalles per posar anuncis que reportin beneficis a la companyia, tot sigui per l'autonomia financera dels sistemes de transport públic.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
El per què de tot plegat
Fa 5 anys que vaig encetar aquest fil, i ara sabem algunes dades del per què de la desactualització (encara que ara menys que aleshores) de les pantalles dels trens, gràcies a les explicacions de TMB als administradors:
-En els 5000,s, la programació es carrega via informàtica cada nit a les cotxeres. Així es pot tenir una informació més actual, encara que no es pugui parlar d'incidències que succeeixin durant la jornada.
-En els 9000's, la informació només es pot carregar un cop per setmana, la qual cosa limita molt l'actualització de la informació.
Total, que de moment, no es pot donar informació fresca com en el cas d'altres canals, com Twitter, megafonia a les estacions, etc.
Causes? Deduïm que en ple de condicions per la construcció dels trens, no es va tenir en compte el factor de l'actualització de la informació, o no existien aleshores tecnologies que ho permetessin.
-En els 5000,s, la programació es carrega via informàtica cada nit a les cotxeres. Així es pot tenir una informació més actual, encara que no es pugui parlar d'incidències que succeeixin durant la jornada.
-En els 9000's, la informació només es pot carregar un cop per setmana, la qual cosa limita molt l'actualització de la informació.
Total, que de moment, no es pot donar informació fresca com en el cas d'altres canals, com Twitter, megafonia a les estacions, etc.
Causes? Deduïm que en ple de condicions per la construcció dels trens, no es va tenir en compte el factor de l'actualització de la informació, o no existien aleshores tecnologies que ho permetessin.
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Jo també penso que les pantalles de dins dels vagons són molt poc útils. Només hi ha mininotícies amb molta promoció institucional, amb l'agreujant que els textos són il·legibles. Almenys per la part inferior sí que es dóna informació de les parades. Com deien per aquí, seria millor que hi posessin anuncis, com també en podrien posar per tot l'interior del vagó, com fan als metros de París, Londres, Berlín...
Aprofito, sembla que a més de donar informació, els monitors de TV també ens espiarien... De fet, si us hi fixeu bé, a sota de la pantalla hi ha com un puntet, que sembla que és una càmera. Es pot confirmar?
Aprofito, sembla que a més de donar informació, els monitors de TV també ens espiarien... De fet, si us hi fixeu bé, a sota de la pantalla hi ha com un puntet, que sembla que és una càmera. Es pot confirmar?
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El per què de tot plegat
Molt interessant començar a tenir informació directa d'algun operador (i d'un tan majoritari com ho és TMB). Evita o acota rumors, que és sovint el mitjà alternatiu d'escampar "informació".
La deducció sembla raonable, tot i que caldria saber quin dels plecs de condicions és més antic, el dels 5000 o el dels 9000 (la posada en servei ja la sabem)metring wrote:Causes? Deduïm que en ple de condicions per la construcció dels trens, no es va tenir en compte el factor de l'actualització de la informació, o no existien aleshores tecnologies que ho permetessin.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Videovigilància
Confirmat. Però és prou sabut que d'una data ençà, tots els trens de TMB (i d'altres operadors) disposen de videovigilància.Oriolix wrote:Aprofito, sembla que a més de donar informació, els monitors de TV també ens espiarien... De fet, si us hi fixeu bé, a sota de la pantalla hi ha com un puntet, que sembla que és una càmera. Es pot confirmar?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
No creo que las pantallas se hayan instalado para dar información útil, ya lo he dicho en otro momento, a mi me parece que las han puesto como escaparate publicitario, para recaudar (y no como gasto, sería un gasto estúpido a la vista que no sirve para información actual). Por tanto será una cuestión aparte si quieren o no gastarse el dinero para un sistema que de información actualizada a tiempo real. Ya ponen publicidad actualmente, y francamente no entiendo a que viene esa estupidez del MouTV, eso sí que debe ser un gasto, o si se financia con la publicidad un ingreso menos. No me importaría que pongan unos cuantos anuncios más con tal de poder seguir financiando un buen servicio gracias a eso.
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Quan van presentar la novetat, es va dir que les pantalles serien per mostrar informació de la parada, altre cosa, es que el seu objectiu final (al pas dels anys) hagi desvariat de tan mala manera. Ja que quan van començar a posar vídeos de la casa (i per cert, força entretinguts), la publicitat i el Mou TV van venir després.alf_ wrote:No creo que las pantallas se hayan instalado para dar información útil, ya lo he dicho en otro momento, a mi me parece que las han puesto como escaparate publicitario, para recaudar (y no como gasto, sería un gasto estúpido a la vista que no sirve para información actual). Por tanto será una cuestión aparte si quieren o no gastarse el dinero para un sistema que de información actualizada a tiempo real. Ya ponen publicidad actualmente, y francamente no entiendo a que viene esa estupidez del MouTV, eso sí que debe ser un gasto, o si se financia con la publicidad un ingreso menos. No me importaría que pongan unos cuantos anuncios más con tal de poder seguir financiando un buen servicio gracias a eso.
Jo segueixo defensant que han de donar informació útil, la tonteria dels 9000 amb la data i hora ja és insuperable. Altre cosa que es pot mirar és de fer un barreja, i en la metat passar informació i en l'altre publicitat.
A banda de les condicions, tots vam veure com les pantalles de les "CAFeteres" funcionaven mil vegades millor que la dels trens d'Alstom, això havia de significar alguna cosaFran-Ikarus wrote:La deducció sembla raonable, tot i que caldria saber quin dels plecs de condicions és més antic, el dels 5000 o el dels 9000 (la posada en servei ja la sabem)
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Un sinsentido gastarse el dinero en pantallas que no dan información a tiempo real. No puedo comprender que se tome esa decisión por parte de una empresa de transporte público, que no está para gastarse el dinero en la fiesta...Miquel wrote: Quan van presentar la novetat, es va dir que les pantalles serien per mostrar informació de la parada, altre cosa, es que el seu objectiu final (al pas dels anys) hagi desvariat de tan mala manera. Ja que quan van començar a posar vídeos de la casa (i per cert, força entretinguts), la publicitat i el Mou TV van venir després.
En teoría tienes razón, pero a mi se me hace un gasto tonto, considerando que no vas a poder dar grandes informaciones que no puedes dar con la megafonía, lo veo un gasto innecesario, doblemente si ni siquiera es a tiempo real la información. Los tranvías en Zurich usan pantallas para indicar el termómetro de paradas y las conexiones que hay en la siguiente parada. Claro que algo así aquí sería utópico, implicaría que realmente se pusieran a hacer las cosas bien por una vez en su vida, y que monten un sofisticado sistema a tiempo real que indica conexiones con trenes y buses en cada parada, pero como esta mejora sí ayudaría al usuario pues TMB se la pasan por el forro, porque son asi de guays que tienen pasta pa gastar en pantallas.Miquel wrote:Jo segueixo defensant que han de donar informació útil, la tonteria dels 9000 amb la data i hora ja és insuperable. Altre cosa que es pot mirar és de fer un barreja, i en la metat passar informació i en l'altre publicitat.
Re: Videovigilància
El puntet que hi ha al costat de les pantalles serveix per mesurar la llum que hi ha dins del vagó i canviar alguns paràmetres de la imatge perquè es vegi millor. Les càmares estan a un altre lloc.Guigui wrote:Confirmat. Però és prou sabut que d'una data ençà, tots els trens de TMB (i d'altres operadors) disposen de videovigilància.Oriolix wrote:Aprofito, sembla que a més de donar informació, els monitors de TV també ens espiarien... De fet, si us hi fixeu bé, a sota de la pantalla hi ha com un puntet, que sembla que és una càmera. Es pot confirmar?
Imagineu la quantitat de càmeres que tindrien els vagons si tots els puntets negres ho fossin.
Un treballador del metro em va comentar una vegada que un sonat va recórrer un 5.000 o un 6.000 de punta a punta i es va carregar amb un martellet tots els puntets pensant que eren les càmares, per desgràcia seva no ho eren i va quedar tot enregistrat.
-
- N3
- Posts: 21
- Joined: Thursday 21/03/2013 15:27
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Les càmeres en els trens 5000 de caf són a cada extrem del cotxe, a la placa horitzontal on posa caf
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
La idea que em van dir de les televisions dels trens era emetre en streaming la programació de mouTV que es rebria al tren per 3G. Permeten als usuaris rebre la informació de les incidències del metro però com que encara no es mostren les incidències pel canal mouTV segurament està parat el tema del streaming de mouTV.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
L'altre dia vaig veure als televisors del metro que passaven un clip explicant que els trens porten posat l'aire condicionat tot l'any i tal. El que em va fer gràcia és que per il·lustrar el vídeo fan servir un tren de la sèrie... 1000. En ple agost 2013.
Moltes gràcies per aquests bons moments, TMB
Moltes gràcies per aquests bons moments, TMB
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Avui m'he fixat en la programació en un 6000, i anunciaven el concert contra l'Alzeimer del dia 28... De setembre!!!!!!!!!
Per cert, no sé a la resta de línies, però a la 1 almenys, no han posat cap trist curt del Subtravelling
Per cert, no sé a la resta de línies, però a la 1 almenys, no han posat cap trist curt del Subtravelling
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
No és més fàcil fer com el TRAM? Al Trambaix tenen un conveni amb TV3 i emeten notícies i vídeos del Zona Zàping... Podria fer el metro alguna cosa semblant... Amb TV3, o amb BTV...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
No sé fins a quin punt la senyal del TRAM la porta incorporada com una programació o li arriba al tranvia a través d'alguna antena (al circular per superfície). Si fos aquest segon cas seria bastant difícil aplicar-ho al metro.Adolescent barceloní wrote:No és més fàcil fer com el TRAM? Al Trambaix tenen un conveni amb TV3 i emeten notícies i vídeos del Zona Zàping... Podria fer el metro alguna cosa semblant... Amb TV3, o amb BTV...
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Això que dius també ho te FGC a algunes estacions, suposo que son vídeos premuntats a redacció i distribuïts a les operadores. Pel que fa a la emissió, ho deuen carregar prèviament al tram.oriolp13 wrote:No sé fins a quin punt la senyal del TRAM la porta incorporada com una programació o li arriba al tranvia a través d'alguna antena (al circular per superfície). Si fos aquest segon cas seria bastant difícil aplicar-ho al metro.Adolescent barceloní wrote:No és més fàcil fer com el TRAM? Al Trambaix tenen un conveni amb TV3 i emeten notícies i vídeos del Zona Zàping... Podria fer el metro alguna cosa semblant... Amb TV3, o amb BTV...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
Bé, si no m'equivoco al Tram de vegades es mostren notícies del 3/24...
Per una altra part, si al metro hi ha cobertura mòbil, no deu costar gaire posar alguna antena als terminals de les línies. Així, la programació arribaria fins a unes antenes situades als terminals, i per 3G es distribuiria als trens un cop arriben a l'estació. O bé, posar les antenes a les estacions on es situï la Gerència de la línia, i que sigui cada Gerència qui distribueixi els seus propis continguts (adaptats a cada línia) als trens. D'aquesta manera hi hauria programació actualitzada i inclús hi hauria l'opció de coses d'última hora.
Per una altra part, si al metro hi ha cobertura mòbil, no deu costar gaire posar alguna antena als terminals de les línies. Així, la programació arribaria fins a unes antenes situades als terminals, i per 3G es distribuiria als trens un cop arriben a l'estació. O bé, posar les antenes a les estacions on es situï la Gerència de la línia, i que sigui cada Gerència qui distribueixi els seus propis continguts (adaptats a cada línia) als trens. D'aquesta manera hi hauria programació actualitzada i inclús hi hauria l'opció de coses d'última hora.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Programació als televisors dels trens del metro...
O amb la XTL (Xarxa de Televisions Locals de Catalunya)
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -