http://www.fcaf.cat/portal/segona-jorna ... 68.twitter
Segona jornada sobre Patrimoni Històric Ferroviari
Font: Federació 11 mai 2013 6 JUN 2013
Segona Jornada de Patrimoni FerroviariEl dia 6 de juny de 2013, a l’Espai Provença de Barcelona, Ferrocarrils de la Generalitat organitza la Segona Jornada sobre Patrimoni Ferroviari.
Adjuntem el programa i horaris i el full d’inscripció.
L’assistència a la jornada és gratuïta, però es imprescindible realitzar la inscripció prèvia i rebre la confirmació de la inscripció per a poder assistir-hi.
L’aforament es limitat, per tant s’atendran les sol·licituds d’inscripció per rigorós ordre de recepció.
De 10 h a 18:30 h
A l’Espai Provença
Al vestíbul de l’estació de Provença d’FGC
Accés pel carrer Rosselló/Balmes
Programa: http://www.fcaf.cat/portal/wp-content/u ... -def2-.pdf
Segona jornada sobre Patrimoni Històric Ferroviari
Re: Segona jornada sobre Patrimoni Històric Ferroviari
Com és que a dia d'avui, encara no han penjat el formulari a la pàgina de la FCAF, ni donen cap notícia a la de FGC, ni al seu Twitter ni res?
Re: Segona jornada sobre Patrimoni Històric Ferroviari
Avui ja surt el formulari d'inscripció en Excel, a la web de FCAF, i a la de FGC, cap notícia
http://www.fcaf.cat/portal/segona-jorna ... 68.twitter
Edito: ara ja apareix a FGC, a l'espai de "Formació".
http://www.fcaf.cat/portal/segona-jorna ... 68.twitter
Edito: ara ja apareix a FGC, a l'espai de "Formació".
Re: Segona jornada sobre Patrimoni Històric Ferroviari
El programa, actualitzat:
- Attachments
-
- patrimoni vs 29052013.pdf
- (305.76 KiB) Downloaded 161 times
Re: Segona jornada sobre Patrimoni Històric Ferroviari
Avui he estat a la Jornada, molt interessant, i faré cinc cèntims:
-El grup de treball, del que formen part museus i institucions, ha estat inventariant béns patrimonials mobles i immobles, amb diferents anotacions puntuades de l'1 al 5 segons importància. Ara per ara, no tots els béns inventariats estan protegits o conservats, i bens de propietat privada falten per ser inclosos.
-El mNACTEC ha fet un inventari de patrimoni industrial, i incloumés de 4.000 fitxes. D'entre aquestes,150 béns ferroviàris, entre els quals, de funiculars i telefèrics, el Cremallera de Núria, d'estacions, la del Nord, la de França i la de Lleida-Pirineus. Viaductes, el dels Masos, els túnels d'Argentera i Montgat, i de dipòsits i plataformes giratòries, el dipòsit de Vilanova. Per cert, endevineu quin és l'element ferroviari més valuós per antiguitat i estar en ús? Totes les fitxes les podran omplir tothom, ja que apart de consultar-les, es podran modificar.
-També volen fer d'aquí a un temps un tesaurus de conceptes ferroviaris, és a dir, un llistat en llenguatge controlat prou exhaustiu.
-Al bloc del Museu del Ferrocarril de Catalunya, cada mes apareix una fitxa dedicada a un element ferroviari interessant, i també bolquen la informació a la Vikipedia.
-La directora del Museu de Vilanova, Pilar García diu que estan vivint el moment més dolç, per la bona relació entre institucions, empreses, particulars, polítics, administracions...
-Sobre patrimoni que cal preservar, dos elements: la locomotora Berga, exposada a una plaça d'Igualada, necessita una reparació, sobretot després d'actes com una cursa de motos, les quals avien de saltar damunt la locomotora FGC, en representació del Grup de Treball, va contactar amb l'Ajuntament d'Igualada, i finalment es podrà guardar al Museu de la Pell, sota cobert. I un altre element per reparar seria la reproducció de la Mataró, que cap a setembre, es definiria un projecte realista i seriós per tal que es pugui finançar amb micromecenatge, amb la pàgina Verkami.
-Hi ha hagut un apartat d'homenatge als precursors de la preservació d'elements ferroviaris pioners, i s'ha esmentat en Carles Salmerón, per la seva trajectòria documentant la història, el qual no va poder assistir i es va emportar un aplaudiment.
-El director del Museu de Móra la Nova, Jordi Sasplugas, va suggerir que els ingressos que es recaptin a la "Jornada via 0", s'inverteixin en alguna bona causa relacionada amb la preservació del patrimoni ferroviari.
-S'ha parlat dels actes del 150è aniversari del Ferrocarril de Sarrià, els quals ja es van presentar a la premsa fa uns dies. Com a afegit, que dissabte i diumenge passats, van visitar les instal·lacions de Rubí unes 300 persones, de personal i familiars.
-El grup de treball, del que formen part museus i institucions, ha estat inventariant béns patrimonials mobles i immobles, amb diferents anotacions puntuades de l'1 al 5 segons importància. Ara per ara, no tots els béns inventariats estan protegits o conservats, i bens de propietat privada falten per ser inclosos.
-El mNACTEC ha fet un inventari de patrimoni industrial, i incloumés de 4.000 fitxes. D'entre aquestes,150 béns ferroviàris, entre els quals, de funiculars i telefèrics, el Cremallera de Núria, d'estacions, la del Nord, la de França i la de Lleida-Pirineus. Viaductes, el dels Masos, els túnels d'Argentera i Montgat, i de dipòsits i plataformes giratòries, el dipòsit de Vilanova. Per cert, endevineu quin és l'element ferroviari més valuós per antiguitat i estar en ús? Totes les fitxes les podran omplir tothom, ja que apart de consultar-les, es podran modificar.
-També volen fer d'aquí a un temps un tesaurus de conceptes ferroviaris, és a dir, un llistat en llenguatge controlat prou exhaustiu.
-Al bloc del Museu del Ferrocarril de Catalunya, cada mes apareix una fitxa dedicada a un element ferroviari interessant, i també bolquen la informació a la Vikipedia.
-La directora del Museu de Vilanova, Pilar García diu que estan vivint el moment més dolç, per la bona relació entre institucions, empreses, particulars, polítics, administracions...
-Sobre patrimoni que cal preservar, dos elements: la locomotora Berga, exposada a una plaça d'Igualada, necessita una reparació, sobretot després d'actes com una cursa de motos, les quals avien de saltar damunt la locomotora FGC, en representació del Grup de Treball, va contactar amb l'Ajuntament d'Igualada, i finalment es podrà guardar al Museu de la Pell, sota cobert. I un altre element per reparar seria la reproducció de la Mataró, que cap a setembre, es definiria un projecte realista i seriós per tal que es pugui finançar amb micromecenatge, amb la pàgina Verkami.
-Hi ha hagut un apartat d'homenatge als precursors de la preservació d'elements ferroviaris pioners, i s'ha esmentat en Carles Salmerón, per la seva trajectòria documentant la història, el qual no va poder assistir i es va emportar un aplaudiment.
-El director del Museu de Móra la Nova, Jordi Sasplugas, va suggerir que els ingressos que es recaptin a la "Jornada via 0", s'inverteixin en alguna bona causa relacionada amb la preservació del patrimoni ferroviari.
-S'ha parlat dels actes del 150è aniversari del Ferrocarril de Sarrià, els quals ja es van presentar a la premsa fa uns dies. Com a afegit, que dissabte i diumenge passats, van visitar les instal·lacions de Rubí unes 300 persones, de personal i familiars.
Re: Segona jornada sobre Patrimoni Històric Ferroviari
Aquí podeu trobar els arxius dels temes dels que es van parlar https://www.dropbox.com/sh/qhvbu5zygvvjkok/FCNw6WiTcg