Unitats dobles del Tram

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Unitats dobles del Tram

Post by metring »

Del Facebook de la PTP:

14 desembre

Image
Foto de les proves del tramvia en doble composició, capaç de transportar -en superfície- 440 persones. La capacitat per tren és semblant a un Metro, i pot ajudar a fer front a puntes de demanda com els dies de partit del Barça. Si es connectessin Trambaix i Trambesòs els tramvies en doble composició podrien donar una capacitat de transport entre 7.000 i 9.000 passatgers per hora i sentit, similar a algunes línies de Metro de Barcelona. Esperem que prenguin nota els de l'Ajuntament de BCN.

ESTEM PROVANT UNITATS DOBLES

Aquesta passada nit, un cop finalitzat el servei, hem fet una prova d’unitat doble. Hem enganxat un tramvia a un altre i l’hem fet circular pel Trambaix sense passatgers. L’objectiu d’aquesta prova és preparar-nos per, properament, treure tramvies dobles –amb el doble de capacitat- a circular en cassos especials. Us anirem informant
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Un metro, 440 persones?

Post by Guigui »

Anunci gentilesa del lobby incondicional pro-tramvia: hem comparat les dades amb els metros de 1924. Moltes gràcies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Un metro, 440 persones?

Post by Miquel »

Guigui wrote:Anunci gentilesa del lobby incondicional pro-tramvia: hem comparat les dades amb els metros de 1924. Moltes gràcies.
O per ells només existeixen els s/500, única explicació raonable a aquest comentari, quan arribin a les poc menys de 1100 persones que permet un s/6000 en tornem a parlar.
De veritat, no se si pensen que som ximples, en tot cas, que diguin que supera de llarg a l'autobús. De totes formes, no se a que venen ara aquestes proves, ja que crec recordar que ja havien fet servei en doble en algun acte massiu a la T4.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
alf
N6
N6
Posts: 180
Joined: Wednesday 18/07/2012 18:51

Re: Unitats dobles del Tram

Post by alf »

A ver, es una afirmación optimista, pero dice "un metro", y la L7, que también es "un metro" usa exclusivamente los 111, con una capacidad de 544 personas, y las 112 con 722 tampoco llegan a doblar las 440 del tram en doble. Creo que en un contexto informal no es el fin del mundo ese comentario, porque no creo que sea erróneo decir que un tram en doble definitivamente está en la categoría de "metro" en lo que respecta la capacidad: al fin y al cabo hay metros de muchos tamaños en el mundo, un tren de 9 coches del Metro de México, D.F. tiene una capacidad de más de 1500 pasajeros, junto a esto se ve pequeñito un 6000 con sus 1000, y en un tren del Metro de Lausanne caben sólo 400.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitats dobles del Tram

Post by Miquel »

alf wrote:A ver, es una afirmación optimista, pero dice "un metro", y la L7, que también es "un metro" usa exclusivamente los 111, con una capacidad de 544 personas, y las 112 con 722 tampoco llegan a doblar las 440 del tram en doble. Creo que en un contexto informal no es el fin del mundo ese comentario, porque no creo que sea erróneo decir que un tram en doble definitivamente está en la categoría de "metro" en lo que respecta la capacidad: al fin y al cabo hay metros de muchos tamaños en el mundo, un tren de 9 coches del Metro de México, D.F. tiene una capacidad de más de 1500 pasajeros, junto a esto se ve pequeñito un 6000 con sus 1000, y en un tren del Metro de Lausanne caben sólo 400.
D'acord, però estan comparant un increment de fins a 440 persones amb la capacitat d'un tren de metro en actes massius (ells diuen els partits del Barça, per exemple) un Citadis en doble només és poc menys de la meitat de la capacitat d'un 3000 reformat (>800), un 2000 (868) i un 5000 (>1000) i això parlant de les sèries afectades en el mateix acte massiu que fan esment, es innegable que si va en doble ajuda a descongestionar, però és passar-se totalment dir això "La capacitat per tren és semblant a un Metro".
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Unitats dobles del Tram

Post by Sagrerenc »

alf wrote:y en un tren del Metro de Lausanne caben sólo 400.
I en un tren del Metro de Toulouse només hi caben entre 208 i 238 persones! Això sí, en hora punta tens un comboi cada 65 segons. Els trams a Toulouse són els mateixos Citadis 302 d'Alstom que circulen a Barcelona: 210 places.
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: Unitats dobles del Tram

Post by UT447Barcelona »

Algunes estacions del Trambesos no hi caben unitats en doble, per exemple La Farinera...no se si ho faran només per Trambaix, les unitats en doble.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Unitats dobles del Tram

Post by wefer »

La capacitat per tren és semblant a un Metro, i pot ajudar a fer front a puntes de demanda com els dies de partit del Barça. Si es connectessin Trambaix i Trambesòs els tramvies en doble composició podrien donar una capacitat de transport entre 7.000 i 9.000 passatgers per hora i sentit, similar a algunes línies de Metro de Barcelona.
Realment, la fixació en intentar convèncer-nos de que un tramvia és igual que un metro (però més barat) arriba a punts malaltissos. No sé què hi pinta tanta referència al metro en una notícia així. Curiosament, quan parlen d'autobusos mai els comparen amb el tramvia, i mira que per exemple alguns autobusos dobles sí que tenen similar capacitat a la d'un tramvia.
Complex d'inferioritat? Interessos? Poca feina? Sigui com sigui, res de nou.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Unitats dobles del Tram

Post by Adolescent barceloní »

Només una coseta: com se suposa que doblaran Trams si estan al límit (com a molt a cotxera n'hi ha dos o tres de reserva)? Si els "sobressin" més trams doncs encara podrien doblar-los.

Com se suposa que ho faran? En comptes d'1 Tram cada 5 min passarà una unitat doble cada 10?? Compraran més Trams ( :roll: impossible mission, clar)?

I per una altra part: i si compressin mòduls independents (als Trams se'ls pot afegir i treure mòduls) i els afegissin a mesura de la demanda?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Unitats dobles del Tram

Post by raulitinbcn »

Adolescent barceloní wrote:Només una coseta: com se suposa que doblaran Trams si estan al límit (com a molt a cotxera n'hi ha dos o tres de reserva)? Si els "sobressin" més trams doncs encara podrien doblar-los.

Com se suposa que ho faran? En comptes d'1 Tram cada 5 min passarà una unitat doble cada 10?? Compraran més Trams ( :roll: impossible mission, clar)?

I per una altra part: i si compressin mòduls independents (als Trams se'ls pot afegir i treure mòduls) i els afegissin a mesura de la demanda?
Home, comprar nous trams no. A les nits el T1 acaba el recorregut abans, doncs aquells els acoplenen a les altres unitats en servei, crec jo. La freqüència de pas, jo crec que és mantindrà, l'únic es que entremig n'hi haurà algun doble.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: Unitats dobles del Tram

Post by iFercat »

Adolescent barceloní wrote:Només una coseta: com se suposa que doblaran Trams si estan al límit (com a molt a cotxera n'hi ha dos o tres de reserva)? Si els "sobressin" més trams doncs encara podrien doblar-los.

Com se suposa que ho faran? En comptes d'1 Tram cada 5 min passarà una unitat doble cada 10?? Compraran més Trams ( :roll: impossible mission, clar)?

I per una altra part: i si compressin mòduls independents (als Trams se'ls pot afegir i treure mòduls) i els afegissin a mesura de la demanda?
No fa falta que tooots els trams siguin dobles he...
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Només en ocasions especials; afegir mòduls

Post by Javi M »

Pel que s'entén de la notícia, crec que de tramvies en doble només en veurem en ocasions especials i en franges horàries concretes, com pot ser una nit de partit al Camp Nou o la revetlla d'algun festiu.

Com a usuari habitual de les tres línies del TramBaix, puc dir que a qualsevol hora del dia els tramvies porten una ocupació considerable, però veig desproporcionat duplicar la oferta de places permanentment. Sí que seria convenient afegir mòduls als combois de les T2 i T3 (que per cert, per raons tècniques s'han d'afegir de dos en dos), doncs a certes hores és força aclaparador (ja no dic què passa si portes bici o cotxet) haver d'agafar el Tram.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unitats dobles del Tram

Post by metring »

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-2387234

Tramvies dobles els dissabtes durant un parell d'hores a BCN

A partir del setembre circularan sempre que ho requereixi la demanda
Divendres, 10 de maig del 2013 - 16:46h.
EL PERIÓDICO / Barcelona

Aquest dissabte una unitat doble de tramvia reforçarà el servei de la línia T-1 durant un parell d'hores. Després de quatre mesos d'un període de proves i de formació, l'empresa farà circular una unitat doble els dissabtes a la tarda i doblarà així la capacitat del tramvia, que passarà de poder transportar 220 passatgers a poder-ne transportar 440.

A partir del setembre, cada vegada que hi hagi necessitats especials de demanda, com partits de futbol o concerts, i la disponibilitat de tramvies ho permeti, sortiran unitats dobles que poden absorbir més viatgers. Els pròxims mesos està previst que comencin a circular unitats dobles també a la línia T-4 del Trambesòs, per exemple, els dies que hi hagi concerts o activitats amb molta afluència de públic a la zona del Fòrum.

Els tramvies dobles es condueixen igual que els tramvies simples i tenen pràcticament el mateix temps de recorregut.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Unitats dobles del Tram

Post by alf_ »

metring wrote:http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-2387234

Tramvies dobles els dissabtes durant un parell d'hores a BCN

A partir del setembre circularan sempre que ho requereixi la demanda
Divendres, 10 de maig del 2013 - 16:46h.
EL PERIÓDICO / Barcelona

Aquest dissabte una unitat doble de tramvia reforçarà el servei de la línia T-1 durant un parell d'hores. Després de quatre mesos d'un període de proves i de formació, l'empresa farà circular una unitat doble els dissabtes a la tarda i doblarà així la capacitat del tramvia, que passarà de poder transportar 220 passatgers a poder-ne transportar 440.

A partir del setembre, cada vegada que hi hagi necessitats especials de demanda, com partits de futbol o concerts, i la disponibilitat de tramvies ho permeti, sortiran unitats dobles que poden absorbir més viatgers. Els pròxims mesos està previst que comencin a circular unitats dobles també a la línia T-4 del Trambesòs, per exemple, els dies que hi hagi concerts o activitats amb molta afluència de públic a la zona del Fòrum.

Els tramvies dobles es condueixen igual que els tramvies simples i tenen pràcticament el mateix temps de recorregut.
))) ))) )))

Espero que esto tenga mucho resón. Ver circular un tranvía con capacidad de 440 personas, esencialmente la mitad de un tren de Metro, debería de mandar un mensaje muy contundente.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Unitats dobles del Tram

Post by Fran-Ikarus »

Crec que, amb el seny a la mà, ningú no espera (d' "esperar", perquè "esperar-se" ja ens podem esperar qualsevol cosa) pujar a un tramvia i que arribi a anar tan atapeït com ho pot fer un vagó-perdó-cotxe de metro en ocasions especials (cap d'any, partits del Barça, etc.) o no tan especials (tram més cèntric de la L5 en hora punta, per exemple), ni per tant haver d'anar tan "mútuament recolçat" amb algun altre sofert passatger durant una certa estona, com al metro. Ni aquí, ni a Moscú, ni a Londres, ni enlloc. I el mateix aplica als autobusos.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Unitats dobles del Tram

Post by alf_ »

El Trambaix refuerza el servicio por el corte de agosto de la L5 del metro
A partir del lunes, la T1 tendrá tranvías dobles durante las horas puntas de la mañana

Barcelona. (EUROPA PRESS).- La línea T1 del Trambaix de Barcelona se reforzará a partir del lunes con la circulación de tranvías dobles durante las horas puntas de la mañana coincidiendo con el corte de la Línea 5 del Metro entre las estaciones de Can Boixeres y Cornellà Centre.

Según ha informado este jueves Tram en un comunicado, se dobla así la capacidad de cada tranvía, que pasará de poder llevar 220 pasajeros a 440, y el refuerzo se mantendrá hasta que acaben las obras del suburbano, cuya finalización se prevé para el 25 de agosto.

Tram ha recordado que desde mayo también circulan unidades dobles en las tardes del sábado, y ha destacado que el tranvía ya se diseñó pensando en esta posibilidad, con lo que las estaciones tienen la longitud necesaria y no ha sido necesario modificar la regulación semafórica.
http://www.lavanguardia.com/54379057994/index.html


Si se me permite decir, :plas para el Tram.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Unitats dobles del Tram

Post by m.h.t. »

Del 25 d'abril al 4 de maig, amb motiu de la Feria de Abril de Barcelona al Fòrum, la T4 del Trambesòs circula amb tramvies en doble composició. ;)
Twitter de TRAM Barcelona wrote:TRAM Barcelona@TRAM_Barcelona 25 de abr.
Comença #laferiadeabril i el #TRAM t'hi porta. Parada Forum de la línia T4. Millorem les freqüències i circularan tramvies dobles
Salvem l'Estació de França!
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Unitats dobles del Tram

Post by davroca5 »

Ahir vaig veure passar un per Les Aigües, i la veritat es que impressiona bastant. Llàstima que només transportava aire. :'(
Salut!
#volemL9
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Unitats dobles del Tram

Post by alf_ »

Ya no saben que hacer los del Tram para de alguna forma recordar que esta ahí el tranvía, olvidado en su rincón (o rincones)...
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Unitats dobles del Tram

Post by Fran-Ikarus »

Jo avui n'he agafat un, des de Ciutadella, i fins que no he llegit ara aquest tema no m'he adonat de com era d'especial el fet :x
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”