ICV proposa modificació zones Rodalies
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ICV proposa modificació zones Rodalies
http://www.iniciativa.cat/cunit/news/45058
El Parlament debatirá abaratar el tren del Baix Penedès a Barcelona
El Parlament de Catalunya debe votar el próximo miércoles una propuesta presentada por Iniciativa per Catalunya-Els Verds (ICV) que pide que las estaciones de Renfe de Calafell, Segur, Cunit, El Vendrell, L'Arboç y Sant Vicenç de Calders dejen de estar, al menos hasta 2016, en las zonas de tarificación 5 y 6 de la red de Cercanías de Barcelona. La propuesta pide que las estaciones pasen a considerarse de la zona 4, como Vilanova i la Geltrú o Sitges, para tener un billete más barato con la Ciudad Condal.
Más de 3.000 personas toman el tren hacia Barcelona a diario desde cada una de las estaciones costeras del Baix Penedès y han visto cómo se ha incrementado notablemente el precio del billete este año.
Los precios
El abono mensual de la zona 4, donde está Vilanova i la Geltru, hasta Barcelona cuesta 76,30euros, mientras que el de la zona 5 es de 92,20 y para la zona 6 el precio esde110,50 euros. Por su parte el billete sencillo de ida tiene un coste de 3,80 para la zona 4 mientras que es de 4,55 euros(zona5) y cuesta 5,70 para la zona 6. En el Baix Penedès la estación de Sant Vicenç de Calders está en la zona 6mientras que las de Cunit, Segur de Calafell, Calafell, El Vendrell y L'Arboç están en la zona 5 de la red de Cercanías.
La propuesta, que surgió de los grupos de ICV de Calafell y Cunit, piden que se aplique en todas las estaciones de la comarca en las líneas R2 (costa) y R4 (interior) ICV explica que el Baix Penedès es la comarca de Catalunya con más desempleo y que muchos vecinos cogen el tren a diario para trabajar en Barcelona. El incremento de tarifas aceptadas por la Generalitat como responsable de la línea, supone una penalización para los usuarios de la comarca. La propuesta pide que al menos mientras dure la actual situación de crisis debería rebajar la presión de quien utiliza el transporte público.
Reiterar
La Comissió de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ya debatió en 2011 la posibilidad de que la estación de Cubelles (Garraf )quedase integrada en la zona tarifaria de Vilanova. Ahora la propuesta que pide una rebaja de tarifas debe estudiarse para todas las estaciones del Baix Penedès.
En los últimos días ICV ha mantenido una campaña para pedir a Renfe que reabra las taquillas de las estaciones de Calafell y Cunit y que recupere las cafeterías. Estas cerraron porque la empresa que tenía la concesión de venta de billetes y servicio de bar quebró.
La compañía sacará a concesión los serviciosdebar,mientras que recuperará la venta de billetes, por lo que tiene previsto reabrir las taquillas.
Vídeo de la crònica de Ràdio Cunit per la Xarxa de Televisions i Ràdios locals de Catalunya.
El Parlament debatirá abaratar el tren del Baix Penedès a Barcelona
El Parlament de Catalunya debe votar el próximo miércoles una propuesta presentada por Iniciativa per Catalunya-Els Verds (ICV) que pide que las estaciones de Renfe de Calafell, Segur, Cunit, El Vendrell, L'Arboç y Sant Vicenç de Calders dejen de estar, al menos hasta 2016, en las zonas de tarificación 5 y 6 de la red de Cercanías de Barcelona. La propuesta pide que las estaciones pasen a considerarse de la zona 4, como Vilanova i la Geltrú o Sitges, para tener un billete más barato con la Ciudad Condal.
Más de 3.000 personas toman el tren hacia Barcelona a diario desde cada una de las estaciones costeras del Baix Penedès y han visto cómo se ha incrementado notablemente el precio del billete este año.
Los precios
El abono mensual de la zona 4, donde está Vilanova i la Geltru, hasta Barcelona cuesta 76,30euros, mientras que el de la zona 5 es de 92,20 y para la zona 6 el precio esde110,50 euros. Por su parte el billete sencillo de ida tiene un coste de 3,80 para la zona 4 mientras que es de 4,55 euros(zona5) y cuesta 5,70 para la zona 6. En el Baix Penedès la estación de Sant Vicenç de Calders está en la zona 6mientras que las de Cunit, Segur de Calafell, Calafell, El Vendrell y L'Arboç están en la zona 5 de la red de Cercanías.
La propuesta, que surgió de los grupos de ICV de Calafell y Cunit, piden que se aplique en todas las estaciones de la comarca en las líneas R2 (costa) y R4 (interior) ICV explica que el Baix Penedès es la comarca de Catalunya con más desempleo y que muchos vecinos cogen el tren a diario para trabajar en Barcelona. El incremento de tarifas aceptadas por la Generalitat como responsable de la línea, supone una penalización para los usuarios de la comarca. La propuesta pide que al menos mientras dure la actual situación de crisis debería rebajar la presión de quien utiliza el transporte público.
Reiterar
La Comissió de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ya debatió en 2011 la posibilidad de que la estación de Cubelles (Garraf )quedase integrada en la zona tarifaria de Vilanova. Ahora la propuesta que pide una rebaja de tarifas debe estudiarse para todas las estaciones del Baix Penedès.
En los últimos días ICV ha mantenido una campaña para pedir a Renfe que reabra las taquillas de las estaciones de Calafell y Cunit y que recupere las cafeterías. Estas cerraron porque la empresa que tenía la concesión de venta de billetes y servicio de bar quebró.
La compañía sacará a concesión los serviciosdebar,mientras que recuperará la venta de billetes, por lo que tiene previsto reabrir las taquillas.
Vídeo de la crònica de Ràdio Cunit per la Xarxa de Televisions i Ràdios locals de Catalunya.
Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
Guau. Que increíble propuesta. Bajarle los precios a unos cuantos porque sí. Fantástico. Menos mal que tenemos grandes pensadores que saben como potenciar el ferrocarril: creando agravios sin que realmente se mejore la tarificación más que para unos cuantos que pagarán desproporcionalmente poco.
¿No sería mejor proponer que se busquen mejores formas de tarificación, beneficiando a los usuarios habituales? Por ejemplo reduciendo el precio del abono, o creando nuevos, se podría hacer un abono anual y que se pague a pequeñas mensualidades, como si fuera un abono mensual pero con el compromiso de seguir comprando abonos mensuales cada mes. O introduciendo tarjetas que permiten comprar el abono a menor precio, como se hace para el AVE. Cuyons, hay tantas maneras de proponer soluciones innovadoras, y lo mejor que se le ocurre a esta gente es creerse más importantes que los demás que ahora les bajemos los precios y a nadie más. A los de Sitges no les haría ninguna gracia seguir pagando lo que pagan si ven que a St. Vicenç el abono cuesta igual....
¿No sería mejor proponer que se busquen mejores formas de tarificación, beneficiando a los usuarios habituales? Por ejemplo reduciendo el precio del abono, o creando nuevos, se podría hacer un abono anual y que se pague a pequeñas mensualidades, como si fuera un abono mensual pero con el compromiso de seguir comprando abonos mensuales cada mes. O introduciendo tarjetas que permiten comprar el abono a menor precio, como se hace para el AVE. Cuyons, hay tantas maneras de proponer soluciones innovadoras, y lo mejor que se le ocurre a esta gente es creerse más importantes que los demás que ahora les bajemos los precios y a nadie más. A los de Sitges no les haría ninguna gracia seguir pagando lo que pagan si ven que a St. Vicenç el abono cuesta igual....
Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
Si, pero por ejemplo, ya podrían cambiar la zona 4 del aeropuerto, cuando con los títulos ATM es sólo zona 1, es un caso de vergüenza auténtica...
Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
Eso ya es una estafa rastrera, realmente ridículo.metring wrote:Si, pero por ejemplo, ya podrían cambiar la zona 4 del aeropuerto, cuando con los títulos ATM es sólo zona 1, es un caso de vergüenza auténtica...
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Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
Pues yo creo que tener el aeropuerto en la Zona 4 general y 1 ATM es un de los pocos beneficios que tenemos los barceloneses por vivir en Barcelona, frente a los turistas. Me parece bien que contribuyan al sostén de la red ferroviaria con esta tasa encubierta.
Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
Ayerbe-Zuera wrote:Pues yo creo que tener el aeropuerto en la Zona 4 general y 1 ATM es un de los pocos beneficios que tenemos los barceloneses por vivir en Barcelona, frente a los turistas. Me parece bien que contribuyan al sostén de la red ferroviaria con esta tasa encubierta.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
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Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
No es exactamente un beneficio para los barceloneses. Es un beneficio para los barceloneses que lo sabemos. Ya he tenido que explicar en varias ocasiones esta "peculiaridad" a amigos que recibían visitas del extranjero que viajaban en avión y querían llegar a Barcelona en tren. Y no siempre es fácil que se lo crean: alguno incluso parece convencido de que lo que le estoy explicando es una "trampa" (usar un título de 1 zona) que funciona, técnicamente hablando, en las validadoras, pero que no es legal
Así que, si acaso, resulta ser una "tasa encubierta para personas desinformadas", lo que, a mi modo de ver, no dice mucho de la entidad que tenga la responsabilidad de informar sobre las tarifas. El propio concepto de "tasa encubierta" no debería, creo yo, hacernos sentir muy orgullosos, la verdad.
Así que, si acaso, resulta ser una "tasa encubierta para personas desinformadas", lo que, a mi modo de ver, no dice mucho de la entidad que tenga la responsabilidad de informar sobre las tarifas. El propio concepto de "tasa encubierta" no debería, creo yo, hacernos sentir muy orgullosos, la verdad.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
+ 1000Fran-Ikarus wrote:No es exactamente un beneficio para los barceloneses. Es un beneficio para los barceloneses que lo sabemos. Ya he tenido que explicar en varias ocasiones esta "peculiaridad" a amigos que recibían visitas del extranjero que viajaban en avión y querían llegar a Barcelona en tren. Y no siempre es fácil que se lo crean: alguno incluso parece convencido de que lo que le estoy explicando es una "trampa" (usar un título de 1 zona) que funciona, técnicamente hablando, en las validadoras, pero que no es legal
Así que, si acaso, resulta ser una "tasa encubierta para personas desinformadas", lo que, a mi modo de ver, no dice mucho de la entidad que tenga la responsabilidad de informar sobre las tarifas. El propio concepto de "tasa encubierta" no debería, creo yo, hacernos sentir muy orgullosos, la verdad.
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Engany a l'aeroport
Sobre el tema del bitllet a l'aeroport, vegeu http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11841
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
BITLLET SENZILL
El Vendrell-Barcelona(Sants): 5,70 € / 69,3 km = 0,0823 €/km
El Vendrell-Tarragona: 3,55 € / 28,7 km = 0,1237 €/km
El Vendrell-Reus: 5,20 € / 46,8 km = 0,1111 €/km
ABONAMENT MENSUAL
El Vendrell-Barcelona(Sants): 110,5 € (1,595 €/km)
El Vendrell-Tarragona: 62,00 € (2,160 €/km)
El Vendrell-Reus: 92,20 € (1,970 €/km)
Anar a Tarragona o Reus és propocionalment més car, amb la molèstia d'haver de transbordar. Aquí és on està el veritable greuge comparatiu dels habitants del Baix Penedès.
El Vendrell-Barcelona(Sants): 5,70 € / 69,3 km = 0,0823 €/km
El Vendrell-Tarragona: 3,55 € / 28,7 km = 0,1237 €/km
El Vendrell-Reus: 5,20 € / 46,8 km = 0,1111 €/km
ABONAMENT MENSUAL
El Vendrell-Barcelona(Sants): 110,5 € (1,595 €/km)
El Vendrell-Tarragona: 62,00 € (2,160 €/km)
El Vendrell-Reus: 92,20 € (1,970 €/km)
Anar a Tarragona o Reus és propocionalment més car, amb la molèstia d'haver de transbordar. Aquí és on està el veritable greuge comparatiu dels habitants del Baix Penedès.
Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
Buena observación.Sagrerenc wrote:BITLLET SENZILL
El Vendrell-Barcelona(Sants): 5,70 € / 69,3 km = 0,0823 €/km
El Vendrell-Tarragona: 3,55 € / 28,7 km = 0,1237 €/km
El Vendrell-Reus: 5,20 € / 46,8 km = 0,1111 €/km
ABONAMENT MENSUAL
El Vendrell-Barcelona(Sants): 110,5 € (1,595 €/km)
El Vendrell-Tarragona: 62,00 € (2,160 €/km)
El Vendrell-Reus: 92,20 € (1,970 €/km)
Anar a Tarragona o Reus és propocionalment més car, amb la molèstia d'haver de transbordar. Aquí és on està el veritable greuge comparatiu dels habitants del Baix Penedès.
Otra opción que podría evaluarse sería la de zonificar contínuamente todos los ferrocarriles en Catalunya, para tener una tarificación que vaya más acorde con la distancia, y por tanto más justa.
- canalcole
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Re: ICV proposa modificació zones Rodalies
http://www.iniciativa.cat/cunit/news/45153
La Generalitat estudiarà abaratir el tren del Baix Penedès a Barcelona.
ICV-EUiA ha aconseguit per unanimitat a traves d’una proposta de resolució que el parlament de Catalunya insti a la Generalitat a estudiar deixar en suspens fins al 2016 l’aplicació de les zones tarifàries 5 i 6 del Baix Penedès en el marc del conjunt del sistema integrat i determinar l'impacte econòmic que pot tenir la modificació de corones tarifàries que en aquests moment es reivindiquen des de diversos municipis. L’estudi ha de ser clos en el termini de 2 mesos.
Per altra banda també s’ha aprovat estudiar l’oferta de serveis ferroviaris actual entre Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders, a la línia R2 de rodalia, en el tram que comunica aquestes estacions amb les de Cubelles, Cunit, Segur de Calafell i Calafell, i adequar-la a la demanda actual en el termini de sis mesos.
El portaveu del grup municipal d’ICV a Cunit Toni Martinez, ha mostrat la seva satisfacció a l’aprovació de la proposta “la generalitat ha de entendre que si volem fomentar el transport públic al nostre municipi amb un índex d’atur que supera el 25% ,una família amb 3 membres no pot pagar 27 euros per anar i tornar a Barcelona “ .
Malauradament dos punts de la proposta de resolució que va presenta el grup parlamentari d’ICV-EUiA a instancies de ICV Cunit i Calafell van ser rebutjades per CIU i ERC, que sol•licitaven aplicar, abans de finalitzar l’any 2013, un augment de l’oferta de serveis ferroviaris, entre Vilanova i La Geltrú i Sant Vicenç de Calders, e incrementar, de forma urgent, els serveis ferroviaris nocturns entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona a partir de les 23 h, donant servei a les estacions de Calafell, Segur de Calafell, Cunit i Cubelles, perllongant l’horari del servei ferroviari cap a Barcelona una hora, i cap a Tarragona, i que els darrers Rodalies a Sant Vicenç de Calders tinguessin connexió amb algun Regional cap a Tarragona/Reus o Tarragona/Cambrils.
El portaveu d’ICV a Calafell Jordi Alvarez ha lamentat el posicionament de CIU i ERC “s’ha constatat la manca de voluntat política de buscar una alternativa al vehicle privat per els ciutadans/es del Baix Penedès que a partir de les 22h han d’anar a Barcelona per motius laborals, desatenent les reivindicacions del territori”.
Informatiu d'aquest vespre a Ràdio Cunit on s'explica extensament, amb declaracions del portaveu d'ICV a Cunit incloses, els resultats de la moció.
La Generalitat estudiarà abaratir el tren del Baix Penedès a Barcelona.
ICV-EUiA ha aconseguit per unanimitat a traves d’una proposta de resolució que el parlament de Catalunya insti a la Generalitat a estudiar deixar en suspens fins al 2016 l’aplicació de les zones tarifàries 5 i 6 del Baix Penedès en el marc del conjunt del sistema integrat i determinar l'impacte econòmic que pot tenir la modificació de corones tarifàries que en aquests moment es reivindiquen des de diversos municipis. L’estudi ha de ser clos en el termini de 2 mesos.
Per altra banda també s’ha aprovat estudiar l’oferta de serveis ferroviaris actual entre Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders, a la línia R2 de rodalia, en el tram que comunica aquestes estacions amb les de Cubelles, Cunit, Segur de Calafell i Calafell, i adequar-la a la demanda actual en el termini de sis mesos.
El portaveu del grup municipal d’ICV a Cunit Toni Martinez, ha mostrat la seva satisfacció a l’aprovació de la proposta “la generalitat ha de entendre que si volem fomentar el transport públic al nostre municipi amb un índex d’atur que supera el 25% ,una família amb 3 membres no pot pagar 27 euros per anar i tornar a Barcelona “ .
Malauradament dos punts de la proposta de resolució que va presenta el grup parlamentari d’ICV-EUiA a instancies de ICV Cunit i Calafell van ser rebutjades per CIU i ERC, que sol•licitaven aplicar, abans de finalitzar l’any 2013, un augment de l’oferta de serveis ferroviaris, entre Vilanova i La Geltrú i Sant Vicenç de Calders, e incrementar, de forma urgent, els serveis ferroviaris nocturns entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona a partir de les 23 h, donant servei a les estacions de Calafell, Segur de Calafell, Cunit i Cubelles, perllongant l’horari del servei ferroviari cap a Barcelona una hora, i cap a Tarragona, i que els darrers Rodalies a Sant Vicenç de Calders tinguessin connexió amb algun Regional cap a Tarragona/Reus o Tarragona/Cambrils.
El portaveu d’ICV a Calafell Jordi Alvarez ha lamentat el posicionament de CIU i ERC “s’ha constatat la manca de voluntat política de buscar una alternativa al vehicle privat per els ciutadans/es del Baix Penedès que a partir de les 22h han d’anar a Barcelona per motius laborals, desatenent les reivindicacions del territori”.
Informatiu d'aquest vespre a Ràdio Cunit on s'explica extensament, amb declaracions del portaveu d'ICV a Cunit incloses, els resultats de la moció.
- Guigui
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Enfocament holístic
Per què els del Baix Penedès...
... i no els de l'Alt Maresme, la Selva, Osona, el Bages i l'Anoia?
Hi ha moltes maneres d'enfocar el tema, de diferent abast i de diferent calat. Però el que no pot ser és pretendre que la cosa vagi per barris i voler curar una malaltia crònica amb un esparadrap. En el cas d'Iniciativa, qui s'hauria de moure no és l'agrupació comarcal del Baix Penedès sinó el partit sencer.
... i no els de l'Alt Maresme, la Selva, Osona, el Bages i l'Anoia?
Doncs potser perquè falla quelcom més que la zonificació. Potser la política d'habitatge, per la qual s'ha institucionalitzat l'aberració de fer desplaçaments de 50 km en una direcció per anar cada dia a la feina; potser la política de transports, que beneficia clarament el vehicle privat davant el transport públic col·lectiu; potser la pròpia política tarifària, que compta tants caps, tants barrets, en lloc de fomentar l'ús del transport públic a base de tarifes d'acompanyant o de grups...El portaveu del grup municipal d’ICV a Cunit Toni Martinez, ha mostrat la seva satisfacció a l’aprovació de la proposta “la generalitat ha de entendre que si volem fomentar el transport públic al nostre municipi amb un índex d’atur que supera el 25% ,una família amb 3 membres no pot pagar 27 euros per anar i tornar a Barcelona “ .
Hi ha moltes maneres d'enfocar el tema, de diferent abast i de diferent calat. Però el que no pot ser és pretendre que la cosa vagi per barris i voler curar una malaltia crònica amb un esparadrap. En el cas d'Iniciativa, qui s'hauria de moure no és l'agrupació comarcal del Baix Penedès sinó el partit sencer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Enfocament holístic
Totalment d'acord, només cal veure l'evolució demogràfica al Baix Penedès entre 1992 i 2012:Guigui wrote:Doncs potser perquè falla quelcom més que la zonificació. Potser la política d'habitatge, per la qual s'ha institucionalitzat l'aberració de fer desplaçaments de 50 km en una direcció per anar cada dia a la feina
BAIX PENEDÈS: 39.238 > 101.139 [+61.901 / +158%]
El Vendrell: 15.715 > 36.647 [+20.932 / +133%]
Calafell: 7.499 > 24.672 [+17.173 / +229%]
Cunit: 2.763 > 12.626 [+9.863 / +357%]
Cubelles (Garraf): 3.400 > 14.375 [+10.975 / +323%]
Per què va anar tanta gent a viure al Baix Penedès, si resulta que allà no hi ha feina?
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Re: Enfocament holístic
^^Molts hi tenen 2es residències des de fa molts anys, i quan els fills s'independitzen les aprofiten per anar a viure, o quan un es queda sense feina, o quan es jubila, etc. es ven el pis de Barcelona i se n'hi va a viure.
Això es un gruege comparatiu encara pitjor que el de les zones. Es millor calcular l'estalvi que això suposaria i dividir-lo a parts iguals per tots els usuaris fent els títols individuals mes baratos, així també es fomenta més el transport públic ja que es viatja molt més sol que acompanyat, de l'altra manera tens que buscar gent que faci el mateix trajecte que tu i moltes vegades acabes fent horaris i trajectes que no son els òptims.potser la pròpia política tarifària, que compta tants caps, tants barrets, en lloc de fomentar l'ús del transport públic a base de tarifes d'acompanyant o de grups...
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
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