Les de RENFE no ho sé, però a FEVE (almenys al servei de rodalia d'Astúries) al existir només validadores a les estacions i no als baixadors els interventors poden validar les tarjetes sense contacte a bord. De fet, a mi m'ho van fer quan vaig fer la línia F8, al pujar a l'estació de Ablaña (i fent transbord des de RENFE, ja que venia d'Uviéu) com no hi havia validadora a l'estació em va validar la tarjeta de 10 viatges de la CTA de 3 zones l'interventor a bord (era transbord gratuït).Ferry1ac1 wrote:Una manera d'estalviar-s'ho seria validar el bitllet integrat amb la maquineta aquesta que porta el revisor. Saps si és possible?
Notícies de la línia Lleida-Manresa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Si existeix en un lloc pot fe-ho a tot arreu. Proposo aquest sistema perquè amb el material mòbil hi pot haver rotacions i fer que un dia el tren no vagi equipat amb les validadores, en canvi dotar els interventors amb una maquineta és més econòmic i permet més flexibilitat.UT596001 wrote: a FEVE (almenys al servei de rodalia d'Astúries) al existir només validadores a les estacions i no als baixadors els interventors poden validar les tarjetes sense contacte a bord.
La pregunta és què esperen per fer alguna cosa amb aquest tema!
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
L'edició digital de "La Torre" (Terrassa) d'avui (16/05/2013) publica aquesta notícia:
"7 CONSELLS COMARCALS PER POTENCIAR LA LÍNIA DEL TREN"
"Els Consells Comarcals del Bages, Vallès Occidental, Anoia, Segarra, Urgell, Pla d'Urgell i Segrià s'han reunit avui a Manresa per sumar forces i voluntats per potenciar la línia Rodalies Barcelona-Manresa-Lleida (R12) com una eina de desenvolupament del territori, tant al serve"i de persones com d'empreses. Aquesta és la segona reunió d'aquestes característiques, després que hi
hagués una primera trobada fa mesos i que el Consorci Viari de la Catalunya Central demanés
al darrer plenari la represa de contacte entre els consells comarcals per poder continuar
treballant en aquesta línia.
Els Consells assistents han acordat redactar un document comú de pressió per aconseguir una
infraestructura ferroviària de qualitat i la defensa dels interessos comuns, i demanar una reunió amb Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat, i Pere Pedrosa, director general de Transport i
Mobilitat, per posar aquest tema sobre la taula.
Els representants comarcals coincideixen en què la infraestructura ferroviària que passa pels seus territoris pot convertir-se en un important revulsiu tant per al desenvolupament econòmic com social, i per això volen treballar conjuntament per proposar-hi un seguit de millores.
D'altra banda, des del Consell Comarcal del Bages s'ha explicat el paper del Consorci Viari de la Catalunya Central (del qual forma part) i que farà un estudi de viabilitat d'un servei de transport
col·lectiu de viatgers entres Manresa i l'estació Lleida-Pirineus per accedir al TAV i han convidat
els altres Consells Comarcals a sumar-s'hi si ho creuen interessant per a les seves comarques."
"7 CONSELLS COMARCALS PER POTENCIAR LA LÍNIA DEL TREN"
"Els Consells Comarcals del Bages, Vallès Occidental, Anoia, Segarra, Urgell, Pla d'Urgell i Segrià s'han reunit avui a Manresa per sumar forces i voluntats per potenciar la línia Rodalies Barcelona-Manresa-Lleida (R12) com una eina de desenvolupament del territori, tant al serve"i de persones com d'empreses. Aquesta és la segona reunió d'aquestes característiques, després que hi
hagués una primera trobada fa mesos i que el Consorci Viari de la Catalunya Central demanés
al darrer plenari la represa de contacte entre els consells comarcals per poder continuar
treballant en aquesta línia.
Els Consells assistents han acordat redactar un document comú de pressió per aconseguir una
infraestructura ferroviària de qualitat i la defensa dels interessos comuns, i demanar una reunió amb Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat, i Pere Pedrosa, director general de Transport i
Mobilitat, per posar aquest tema sobre la taula.
Els representants comarcals coincideixen en què la infraestructura ferroviària que passa pels seus territoris pot convertir-se en un important revulsiu tant per al desenvolupament econòmic com social, i per això volen treballar conjuntament per proposar-hi un seguit de millores.
D'altra banda, des del Consell Comarcal del Bages s'ha explicat el paper del Consorci Viari de la Catalunya Central (del qual forma part) i que farà un estudi de viabilitat d'un servei de transport
col·lectiu de viatgers entres Manresa i l'estació Lleida-Pirineus per accedir al TAV i han convidat
els altres Consells Comarcals a sumar-s'hi si ho creuen interessant per a les seves comarques."
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Regio-7, 17 de maig de 2013 wrote: Front comú per impulsar la línia de tren Barcelona-Manresa-Lleida
Els Consells comarcals del Bages, l'Anoia, el Pla d'Urgell, la Segarra i el Vallès Occidental volen potenciar la línia
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Apa que no ho tenen cru que és millori aquesta línia....
Ja m'agradaria que es millorés tal com van dir quan la van refer.
Ja m'agradaria que es millorés tal com van dir quan la van refer.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Esta bien que vengan iniciativas así, aún si es en crisis. Al parecer aquí la gente no recobra el sentido hasta que le va realmente mal. Yo pienso que esta línea tiene bastante potencial, y sobre todo pienso que puede ser menos deficitaria si se potencia correctamente. No creo ni que se trate de hacer una inversión importante, sino de buscar adaptar mejor el servicio a las necesidades y hacerlo más interesante como competidor al coche.gatvell wrote:Apa que no ho tenen cru que és millori aquesta línia....
Ja m'agradaria que es millorés tal com van dir quan la van refer.
Tal vez aumentar ligeramente la frecuencia, que tampoco ya no hay mucho margen por la vía única, o volver a poner 470s a hacer este servicio... no entiendo por qué no les suprimieron unas cuantas paradas entre Barcelona y Manresa para que la mala aceleración no hiciera que retrasaran los cercanías. De hecho, no entiendo por qué no se usan los regionales para sustituir al respectivo cercanías, o hacer salir algunos regionales desde Terrassa o Manresa, mejorar la información, comunicar bien las estaciones, buses de aportación... hay tantas cosas que se podrían hacer en esta línea y que no costarían mucho dinero pero que ayudarían al final a reducir el déficit operativo. Al igual que pasa con muchas líneas regionales infrautilizadas, y no parece imponerse una mentalidad de estímulo de la demanda....
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Podría ser un incentivo que sus servicios, sean los que hay o sean algunos más, pudieran prolongar su recorrido a Martorell o Vilafranca? Es que yo lo de poner cabeceras en Hospitalet de la R4/R12, no, no, no... Ya van suficientes trenes allí a dar por c*** (a morir) de las otras líneas para que éstos también... Supongo que si prolongan recorrido, también podría ser un pequeño incentivo de demanda, porque aunque los de Martorell tengan más cerca Sanvi, con eso de no cambiar de tren habrá quien no le importe comerse la vueltecita por Terrassa.alf_ wrote:Esta bien que vengan iniciativas así, aún si es en crisis. Al parecer aquí la gente no recobra el sentido hasta que le va realmente mal. Yo pienso que esta línea tiene bastante potencial, y sobre todo pienso que puede ser menos deficitaria si se potencia correctamente. No creo ni que se trate de hacer una inversión importante, sino de buscar adaptar mejor el servicio a las necesidades y hacerlo más interesante como competidor al coche.gatvell wrote:Apa que no ho tenen cru que és millori aquesta línia....
Ja m'agradaria que es millorés tal com van dir quan la van refer.
Tal vez aumentar ligeramente la frecuencia, que tampoco ya no hay mucho margen por la vía única, o volver a poner 470s a hacer este servicio... no entiendo por qué no les suprimieron unas cuantas paradas entre Barcelona y Manresa para que la mala aceleración no hiciera que retrasaran los cercanías. De hecho, no entiendo por qué no se usan los regionales para sustituir al respectivo cercanías, o hacer salir algunos regionales desde Terrassa o Manresa, mejorar la información, comunicar bien las estaciones, buses de aportación... hay tantas cosas que se podrían hacer en esta línea y que no costarían mucho dinero pero que ayudarían al final a reducir el déficit operativo. Al igual que pasa con muchas líneas regionales infrautilizadas, y no parece imponerse una mentalidad de estímulo de la demanda....
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Estoy contigo Alf.
Seria bueno, suprimir o eliminar las frecuencias de bus de la zona a favor del tren, o que al menos no hayan servicios de ambos en la misma frnaja horaria.
También seria óptimo que los tramos que el tren va entre 10-30km/h subiera a 30-50km/h, a fin de mejorar el recorrido y en caso de retraso pueda correr algo más.
En el resto que dices, lo firmo todo.
Seria bueno, suprimir o eliminar las frecuencias de bus de la zona a favor del tren, o que al menos no hayan servicios de ambos en la misma frnaja horaria.
También seria óptimo que los tramos que el tren va entre 10-30km/h subiera a 30-50km/h, a fin de mejorar el recorrido y en caso de retraso pueda correr algo más.
En el resto que dices, lo firmo todo.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Ahir vaig agafar el tren que passava per Cerdanyola del Vallès a les 19:38h per arribar a Cervera a les 21:42 (trajecte de 2 hores i 4 minuts). Com va passar la incidencia d'Adif vaig pensar que en tindria per estona i vaig estar esperant a l'estació de Cerdanyola fins les 20:30h, hora en que va passar el tren.
Lo curiós és que vaig veure com el tren anava més ràpid del normal en molts punts, total que al final l'hora que vaig arribar a Cervera van ser les 22:15h. Un temps de trajecte total de 1 hora 45 minuts.
La qüestió és, per què no es de forma normal el trajecte en 1 hora i 45 minuts? Desconec si hi ha algun problema de saturacions de xarxa o algo, però personalment no entenc que un trajecte que podria ser competitiu no es vulgui que ho sigui
Lo curiós és que vaig veure com el tren anava més ràpid del normal en molts punts, total que al final l'hora que vaig arribar a Cervera van ser les 22:15h. Un temps de trajecte total de 1 hora 45 minuts.
La qüestió és, per què no es de forma normal el trajecte en 1 hora i 45 minuts? Desconec si hi ha algun problema de saturacions de xarxa o algo, però personalment no entenc que un trajecte que podria ser competitiu no es vulgui que ho sigui
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Hi ha sempre un petit marge per còrrer més, senzillament perquè si van tard, com ahir, puguin mirar de reduir el temps del trajecte.
Si sempre anessins al 100% del que permet el trajecte, no hi hauria manera possible de reduïr els retards en els horaris.
Si sempre anessins al 100% del que permet el trajecte, no hi hauria manera possible de reduïr els retards en els horaris.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Tots els horaris de Renfe tenen coixins de temps per si hi ha incidències.
Ho fan per curar-se en salut i no haver de retornar massa diners en cas de retards. Ahir perquè no era causa imputable a l'empresa per a exigir devolució (a llarg recorregut) però si hagués estat culpa de l'operadora, haguéssin hagut de pagar bastantes compensacions.
I una pregunta: a Devolució Xpress també té aquesta peculiaritat? (no expendre bitllet compensatori si el retard es per causes alienes a la operadora?)
Ho fan per curar-se en salut i no haver de retornar massa diners en cas de retards. Ahir perquè no era causa imputable a l'empresa per a exigir devolució (a llarg recorregut) però si hagués estat culpa de l'operadora, haguéssin hagut de pagar bastantes compensacions.
I una pregunta: a Devolució Xpress també té aquesta peculiaritat? (no expendre bitllet compensatori si el retard es per causes alienes a la operadora?)
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Oficialment si, però el solen donar igual.albe6 wrote:I una pregunta: a Devolució Xpress també té aquesta peculiaritat? (no expendre bitllet compensatori si el retard es per causes alienes a la operadora?)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Per tant entenc que l'estat/generalitat/qui sigui prefereix estalviar-se fer quatre compensacion de bitllets (quatre comptades) que no pas donar un servei competitiu? Molt útil...
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
^^Exacte. Igual que prefereix estalviar els quatre duros que costaria allargar els 3 trens de Cervera fins a Manresa, i cinquantamil coses mes...
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Resposta de la Generalitat referent al tema que parlàvem:
Benvolgut senyor,
De primer, us demanem disculpes per les molèsties ocasionades.
Pel que fa al tema que ens plantegeu, us fem avinent que, a causa de la incidència en el sistema del control del tràfic centralitzat, el dia 31 de juliol es van suprimir tres trens que diariament circulen davant del tren que esmenteu; per aquest motiu, el tren amb destinació Lleida va poder fer el trajecte en menys temps del que té programat.
Actualment, els trens de la línia R12, a causa de l'elevat nombre de trens que circulen en el nucli de rodalies i del tram de via única que hi ha des de Manresa fins a Lleida, no poden reduir el seu temps de marxa.
Atentament,
Rodalies de Catalunya
Em sona una mica a excusa...
Benvolgut senyor,
De primer, us demanem disculpes per les molèsties ocasionades.
Pel que fa al tema que ens plantegeu, us fem avinent que, a causa de la incidència en el sistema del control del tràfic centralitzat, el dia 31 de juliol es van suprimir tres trens que diariament circulen davant del tren que esmenteu; per aquest motiu, el tren amb destinació Lleida va poder fer el trajecte en menys temps del que té programat.
Actualment, els trens de la línia R12, a causa de l'elevat nombre de trens que circulen en el nucli de rodalies i del tram de via única que hi ha des de Manresa fins a Lleida, no poden reduir el seu temps de marxa.
Atentament,
Rodalies de Catalunya
Em sona una mica a excusa...
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
No sé perquè, a mi em sembla molt raonable. Evidentment, si hi ha problemes és entre Barcelona i Manresa, no entre Manresa i Lleida on no és que precisament hi hagi cua de trens.... Si pel que sigui, entre Barcelona i Manresa hi ha pocs trens, els semidirectes van més ràpid. Lògic.komatek wrote:Resposta de la Generalitat referent al tema que parlàvem:
Benvolgut senyor,
De primer, us demanem disculpes per les molèsties ocasionades.
Pel que fa al tema que ens plantegeu, us fem avinent que, a causa de la incidència en el sistema del control del tràfic centralitzat, el dia 31 de juliol es van suprimir tres trens que diariament circulen davant del tren que esmenteu; per aquest motiu, el tren amb destinació Lleida va poder fer el trajecte en menys temps del que té programat.
Actualment, els trens de la línia R12, a causa de l'elevat nombre de trens que circulen en el nucli de rodalies i del tram de via única que hi ha des de Manresa fins a Lleida, no poden reduir el seu temps de marxa.
Atentament,
Rodalies de Catalunya
Em sona una mica a excusa...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'excusa
Sona a excusa el tema del tram en via única, quan és notori que els trens arriben abans d'hora a moltes estacions i s'hi passen molta estona fent temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L'excusa
Cert. Com a la línia de Puigcerdà abans que la Gene li piqués la cresta a Renfe (o Adif, o les dues).Guigui wrote:Sona a excusa el tema del tram en via única, quan és notori que els trens arriben abans d'hora a moltes estacions i s'hi passen molta estona fent temps.
És un problema de limitacions de velocitat que no s´han tocat, tot i haver renovat la via.
Re: L'excusa
No crec que els trens s´esperin per limitacions que s´hagin tocat. No sé quin interès pot tenir ni Renfe ni Adif en que els trens s´esperin no sé on. Segurament a la via única els trens es paren o bé per esperar a algun altre tren o bé per esperar a poder entrar a Manresa. I parlant de la línia de Puigcerdà, caldria veure els grans avenços que ha suposat la "picada a la cresta" de la Generalitat, perquè els trens no es veu que hagin accelerat gaire.... segurament perquè no es pot malgrat al que diguin els titulars de la premsa afí.437.001 wrote:Cert. Com a la línia de Puigcerdà abans que la Gene li piqués la cresta a Renfe (o Adif, o les dues).Guigui wrote:Sona a excusa el tema del tram en via única, quan és notori que els trens arriben abans d'hora a moltes estacions i s'hi passen molta estona fent temps.
És un problema de limitacions de velocitat que no s´han tocat, tot i haver renovat la via.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Creure que"
Doncs jo sí que ho crec, i hi ha força foraires que ho corroboren. Repassa aquest mateix fil.Toni wrote:No crec que els trens s´esperin per limitacions que s´hagin tocat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.