Cinturó de seguretat en autobusos urbans
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Cinturó de seguretat en autobusos urbans
Avui he vist a la línia B5 de Tusgsal que els Iveco Unvi que la serveixen porten cinturó de seguretat pel conductor, però mai he vist cap conductor amb ell cordat. I, de fet, són els primers autobusos que veig que porten cinturó de seguretat.
Obro enquesta per veure què en penseu. Haurien de portar cinturó de seguretat pel conductor tots els autobusos? Justifiqueu per què creieu que sí o que no.
I, derivat d'aquí, sabeu algun lloc on els conductors d'autobús urbà portin cinturó (i el portin cordat)?
I quina és la normativa de seguretat de la DGT (i SCT per extensió) sobre cinturons de seguretat en autobusos?
Clar, parlem d'autobús urbà, ja que els Sagalés i aquests sí que porten cinturó pel conductor (i de fet, en porten als seients pel passatge).
Obro enquesta per veure què en penseu. Haurien de portar cinturó de seguretat pel conductor tots els autobusos? Justifiqueu per què creieu que sí o que no.
I, derivat d'aquí, sabeu algun lloc on els conductors d'autobús urbà portin cinturó (i el portin cordat)?
I quina és la normativa de seguretat de la DGT (i SCT per extensió) sobre cinturons de seguretat en autobusos?
Clar, parlem d'autobús urbà, ja que els Sagalés i aquests sí que porten cinturó pel conductor (i de fet, en porten als seients pel passatge).
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Cinturó de seguretat en autobusos urbans
Jo voto que sí, que tots haurien de portar-ne.
Posem el cas d'autobusos que circulen per l'autopista, com alguns de BaixBus. Assoleixen velocitats altes, i si passés alguna cosa (Déu no ho vulgui) el conductor, depenent de les circumstàncies, podria arribar a sortir disparat pel vidre de davant de l'autobús.
"Ara bé, si vas per la ciutat i vas a 30-40 km/h potser sí que no faria falta...", podríeu dir alguns. En cotxe o en camió també pots anar per la ciutat a aquestes velocitats i has de portar cinturó i, a més, portar-lo cordat.
Posem el cas d'autobusos que circulen per l'autopista, com alguns de BaixBus. Assoleixen velocitats altes, i si passés alguna cosa (Déu no ho vulgui) el conductor, depenent de les circumstàncies, podria arribar a sortir disparat pel vidre de davant de l'autobús.
"Ara bé, si vas per la ciutat i vas a 30-40 km/h potser sí que no faria falta...", podríeu dir alguns. En cotxe o en camió també pots anar per la ciutat a aquestes velocitats i has de portar cinturó i, a més, portar-lo cordat.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Cinturó de seguretat en autobusos urbans
Doncs ara que treus el tema, la veritat és que en els conductors mai m'hi havia fixat!
Desconec la normativa respecte als autobusos (si és que és diferent respecte als altres vehicles) però fa molts anys, en els cotxes, no era obligatori portar el cinturó posat en casc urbà, però si en carretera. Em penso que ja a principis dels anys 80 ja es va fer obligatori l'ús del cinturó de seguretat sempre.
Desconec la normativa respecte als autobusos (si és que és diferent respecte als altres vehicles) però fa molts anys, en els cotxes, no era obligatori portar el cinturó posat en casc urbà, però si en carretera. Em penso que ja a principis dels anys 80 ja es va fer obligatori l'ús del cinturó de seguretat sempre.
Re: Cinturó de seguretat en autobusos urbans
Si no me equivoco los buses que no tienen cinturones para todos los viajeros no pueden viajar a más de 80 km/h, es decir cualquier bus urbano. Me imagino que eso incluye permitir que los conductores no lleven tampoco, ya que no me suena jamás haber visto un conductor de TMB que llevase el cinturón de seguridad, mientras que los de los buses interurbanos (que no permiten a viajeros de pie y sí tienen cinturones) sí llevan. Francamente no veo mucho sentido en que los conductores de un bus con gente de pie lleven cinturón obligatoriamente... estos buses no estan pensados para ir a altas velocidades, nunca más de 50 km/h que es la velocidad máxima dentro de los municipios y no son de esperar colisiones muy fuertes.
En turismos me parece que es obligatorio el cinturón siempre y para todos.
PD: Asumo que la votación hace referencia a buses urbanos (ya que los interurbanos ya tienen obligación de cinturones).
En turismos me parece que es obligatorio el cinturón siempre y para todos.
PD: Asumo que la votación hace referencia a buses urbanos (ya que los interurbanos ya tienen obligación de cinturones).
Re: Cinturó de seguretat en autobusos urbans
Los Man Lion's City de TUSGSAL también llevan cinturón, de hecho creo que ahora los traen todos con cinturón.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Cinturó de seguretat en autobusos urbans
En Barcelona la excepción serían las Rondas... Aunque, al haberse convertido paulatinamente el 60 en cualquier cosa menos el "Ronda Express" con que fue bautizado en su nacimiento, se ha convertido en algo bastante anecdótico. Pero cuando circulaba mucho por la Ronda de Dalt (yo lo utilicé a diario en los 90), aquellos Mercedes O405 (y algún Pegaso 6420, más algún O405G de refuerzo ya hacia finales de la década) cogían velocidades notables.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Cinturó de seguretat en autobusos urbans
Le queda un tramo de ronda, por los que puede coger 60 km/h sin problema, pero como dices, hoy día los casos donde se da esto los cuentas con los dedos de una mano.Fran-Ikarus wrote:En Barcelona la excepción serían las Rondas... Aunque, al haberse convertido paulatinamente el 60 en cualquier cosa menos el "Ronda Express" con que fue bautizado en su nacimiento, se ha convertido en algo bastante anecdótico. Pero cuando circulaba mucho por la Ronda de Dalt (yo lo utilicé a diario en los 90), aquellos Mercedes O405 (y algún Pegaso 6420, más algún O405G de refuerzo ya hacia finales de la década) cogían velocidades notables.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Cinturó de seguretat en autobusos urbans
Claro que justo ahora estaba pensando en que las Rondas sirven para traer y llevar, al comienzo y final de la jornada, un buen número de autobuses a las cocheras (a la de Vall d'Hebron en particular)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Cinturó de seguretat en autobusos urbans
Y según que bus a 80. Demostrado.alf_ wrote:Le queda un tramo de ronda, por los que puede coger 60 km/h sin problema, pero como dices, hoy día los casos donde se da esto los cuentas con los dedos de una mano.Fran-Ikarus wrote:En Barcelona la excepción serían las Rondas... Aunque, al haberse convertido paulatinamente el 60 en cualquier cosa menos el "Ronda Express" con que fue bautizado en su nacimiento, se ha convertido en algo bastante anecdótico. Pero cuando circulaba mucho por la Ronda de Dalt (yo lo utilicé a diario en los 90), aquellos Mercedes O405 (y algún Pegaso 6420, más algún O405G de refuerzo ya hacia finales de la década) cogían velocidades notables.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Tusgsal... potser...
Potser els autobusos de Tusgsal sí que haurien de portar-ne...
Tots sabem les "carreres nocturnes" que fan els NitBus... però una altra cosa que no és normal és anar a 70 per Pallars i per Pere IV, saltant-se dos semàfors en vermell...
Nota: aquest era el panorama que em vaig trobar a la B25 el dissabte passat. No sé si serà el pa de cada dia, però com sigui així... tela...
Tots sabem les "carreres nocturnes" que fan els NitBus... però una altra cosa que no és normal és anar a 70 per Pallars i per Pere IV, saltant-se dos semàfors en vermell...
Nota: aquest era el panorama que em vaig trobar a la B25 el dissabte passat. No sé si serà el pa de cada dia, però com sigui així... tela...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Cinturó de seguretat en autobusos urbans
Jo quan era petit i viatjava els caps de setmana amb els meus pares, recordo que al final de la Gran Via a l'entrada de l'autopista A-19 hi havia un senyal de cinturó obligatori, i era en aquell moment quan els meus pares se'l cordaven. Jo anava al seient del darrere sense cap tipus de cadireta infantil, a vegades m'estirava i em posava a dormir. Eren altres temps... (parlo de finals dels 80/principis dels 90)UT596001 wrote:fa molts anys, en els cotxes, no era obligatori portar el cinturó posat en casc urbà, però si en carretera. Em penso que ja a principis dels anys 80 ja es va fer obligatori l'ús del cinturó de seguretat sempre.