2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by xevi »

Hem de felicitar a FGC per aquesta magnífica celebració dels 150 anys. Sembla que hi ha certa sensibilitat per la història del ferrocarril. Estic content i esperançat.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by oriolp13 »

Amb la via de les Planes que està fora de servei ocupades per el Brill 18 i el 301, on posaràn la 113? No crec que la deixin enmig de la via general un dia feiner amb la de circulacions què hi ha...

O apartaràn els dos trens històrics de la seva ubicació a les Planes fins al topall i estacionaran el 113 a l'andana?

Tot i això, s'ha de felicitar, com diu el post anterior, a FGC. Tot i fer temps que no treuen el material històric a passejar per la via, és d'agraïr que hagin organitzat aquests actes i l'hagin tret per a commemorar el 150è aniversari.
Salutacions,

Oriol
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by raulitinbcn »

oriolp13 wrote:Amb la via de les Planes que està fora de servei ocupades per el Brill 18 i el 301, on posaràn la 113? No crec que la deixin enmig de la via general un dia feiner amb la de circulacions què hi ha...

O apartaràn els dos trens històrics de la seva ubicació a les Planes fins al topall i estacionaran el 113 a l'andana?

Tot i això, s'ha de felicitar, com diu el post anterior, a FGC. Tot i fer temps que no treuen el material històric a passejar per la via, és d'agraïr que hagin organitzat aquests actes i l'hagin tret per a commemorar el 150è aniversari.
Via (que normalment està fora de servei): Brill 301 i 18
Vies en servei(andana central): com si fos un trajecte normal, anada per la dreta i tornada per l'esquerra, mirant l'estació des de BCN. S'ha anat el 400 i al cap d'uns 15-20 minuts ha vingut la 113
A la tornada, ha parat a la via 3.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by alf_ »

Nos metieron prisa para volver de los Brill al andén indicandonos que el tren llegaría por la vía principal. Además era una hora difícil con los S5 y 55 de la tarde pasando. Llegó el 113 y se marchó al cabo de dos minutos, funcionó muy bien todo.

Estaba bastante bien montado todo el chiringuito, aunque creo que para gustos de más de uno se quedó un poco pequeña la cosa en temas material histórico. Pero bueno, era de esperar con la situación actual. Las circulaciones regulares de la Rana mañana y pasado son un puntazo innegable.

Una parte un poco lamentable fueron los discursos de Homs y Trias. Al menos a un servidor le pareció que se llenaron mucho la boca hablando de ferrocarril y transporte público, sobre todo considerando la debacle que esta resultando Glòries, y los demás ejemplos de mala gestión del transporte público. El clásico discursito políticmamente correcto, y a seguir haciendo autovías urbanas... :nono
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by raulitinbcn »

alf_ wrote:Nos metieron prisa para volver de los Brill al andén indicandonos que el tren llegaría por la vía principal. Además era una hora difícil con los S5 y 55 de la tarde pasando. Llegó el 113 y se marchó al cabo de dos minutos, funcionó muy bien todo.

Estaba bastante bien montado todo el chiringuito, aunque creo que para gustos de más de uno se quedó un poco pequeña la cosa en temas material histórico. Pero bueno, era de esperar con la situación actual. Las circulaciones regulares de la Rana mañana y pasado son un puntazo innegable.

Una parte un poco lamentable fueron los discursos de Homs y Trias. Al menos a un servidor le pareció que se llenaron mucho la boca hablando de ferrocarril y transporte público, sobre todo considerando la debacle que esta resultando Glòries, y los demás ejemplos de mala gestión del transporte público. El clásico discursito políticmamente correcto, y a seguir haciendo autovías urbanas... :nono
Por parte del viaje, no tengo que quejarme. Solo del calor. En Les Planes, solo pude hacer fotos al 301, el 18 no muchas. Entre que se me ha escacharrado la camar i todo ...

Lo de los discursos, lo peor :avall , creo que esto ha sido más institucional, que para los aficionados del sorteo (siempre toca :) )
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by metring »

Unes fotillos:
Attachments
150anysgranota.jpg
150anysgranota.jpg (86.23 KiB) Viewed 5761 times
150anysgranota2.jpg
150anysgranota2.jpg (99.38 KiB) Viewed 5761 times
150anysgranota3.jpg
150anysgranota3.jpg (115.85 KiB) Viewed 5761 times
150anysgranotabrill.jpg
150anysgranotabrill.jpg (142.22 KiB) Viewed 5761 times
150anysgranotabrill2.jpg
150anysgranotabrill2.jpg (117.45 KiB) Viewed 5761 times
113dins.jpg
113dins.jpg (102.83 KiB) Viewed 5761 times
113fora.jpg
113fora.jpg (101.44 KiB) Viewed 5761 times
150anysparlament.jpg
150anysparlament.jpg (83.45 KiB) Viewed 5761 times
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by Miquel »

Mare meva, el frontal de la 113 és horrorós amb aquestes pseudo caixes de la cabina, qui coi ha estat el responsable de tal despropòsit?? :aaa
A més, em recorden força als antics monitors que hi havia a les estacions.

Tornant, jo me l'he perdut, el que no sabia era que els Brill els van traslladar aquesta nit passada (que per cert, suposo que han vingut remolcades no?), hagués anat aquest matí, ja que per la tarda no podia, tot i que sobre les 19:40h m'he passat per Pl. Catalunya aviam si tenia sort de pescar la 113 però res. Veig que ni tant sols l'han posat a la Via 5.

Demà al matí miraré de provar-ho tot, ara, sembla que plourà, seria una llàstima :(
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by wefer »

Realment és prou interessant tot plegat.
De tota manera em decep que durant tot el cap de setmana no es facin circulacions amb els Brill i per la zona a l'aire lliure, com es feia fa pocs anys.

Pel que fa al frontal de la 113, subscric totalment el que diu en Miquel. Realment, qui ha perpetrat això té el gust allà on seus.
davidsantirso
N4
N4
Posts: 44
Joined: Thursday 12/04/2012 15:22
Location: Sabadell

Fotos FGC

Post by davidsantirso »

Hola de nou
El 2 vaig poder estar a la jornada de portes obertes per als familiars d 'fgc i tinc les fotos del COR de Rubí. Vaig poder fotografiar tot, i fins i tot la 113 detalladament. He pensat que les publicaré aqui, pero qui vulgui publicar-les a seu web que m envii un missatge directe. En tot cas, les fotos es publicaran poc a poc. Tingeu paciencia, pero es que estic bastant ocupat. Gracies!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by wefer »

Alguns de vosaltres heu sortit a TV3 ;)

User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by alf_ »

Miquel wrote:Mare meva, el frontal de la 113 és horrorós amb aquestes pseudo caixes de la cabina, qui coi ha estat el responsable de tal despropòsit?? :aaa
A més, em recorden força als antics monitors que hi havia a les estacions.

Tornant, jo me l'he perdut, el que no sabia era que els Brill els van traslladar aquesta nit passada (que per cert, suposo que han vingut remolcades no?), hagués anat aquest matí, ja que per la tarda no podia, tot i que sobre les 19:40h m'he passat per Pl. Catalunya aviam si tenia sort de pescar la 113 però res. Veig que ni tant sols l'han posat a la Via 5.

Demà al matí miraré de provar-ho tot, ara, sembla que plourà, seria una llàstima :(
Lo de las "cajas" debe ser para que la luz no impida ver las pantallas, como con los antiguos semáforos que no eran de LEDs, dudo que sean pantallas de tubo. Aunque no entiendo la razón de que esto sea naranja, sería más discreto gris o negro...
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by raulitinbcn »

alf_ wrote:
Miquel wrote:Mare meva, el frontal de la 113 és horrorós amb aquestes pseudo caixes de la cabina, qui coi ha estat el responsable de tal despropòsit?? :aaa
A més, em recorden força als antics monitors que hi havia a les estacions.

Tornant, jo me l'he perdut, el que no sabia era que els Brill els van traslladar aquesta nit passada (que per cert, suposo que han vingut remolcades no?), hagués anat aquest matí, ja que per la tarda no podia, tot i que sobre les 19:40h m'he passat per Pl. Catalunya aviam si tenia sort de pescar la 113 però res. Veig que ni tant sols l'han posat a la Via 5.

Demà al matí miraré de provar-ho tot, ara, sembla que plourà, seria una llàstima :(
Lo de las "cajas" debe ser para que la luz no impida ver las pantallas, como con los antiguos semáforos que no eran de LEDs, dudo que sean pantallas de tubo. Aunque no entiendo la razón de que esto sea naranja, sería más discreto gris o negro...
A cada frontal hi ha una càmera, a la cabina es veien den Blanc i Negre
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by Fran-Ikarus »

Bé, tot i que lògicament continuarem enyorant aquells viatges (irrepetibles?) estacionals (els caps de setmana amb música en directa) o ocasionals (els de la Soci, etc.) amb els Brill, tenint en compte la situació actual el fet de poder viatjar amb la "granota", veure exposats els dos Brill i entrar al cinema de l'Avinguda de la Llum per veure l'exposició corresponent, en qüestió d'1-2 hores i "en els temps que corren" (expressió, per desgràcia, ja "enquistada" en moltes converses, sigui quin sigui el tema), és com per estar molt satisfets.

Espero que la "granota" no s'espatlli en tot el cap de setmana!, i que tothom en pugui gaudir (jo ho tinc planificat tot -"granota", Les Planes i Av. de la Llum-, en principi, per aquesta tarda, perquè amb la que cau ara segur que no em dóna per anar fins a Les Planes)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by metring »

victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by victorcasta »

En Guigui, s'hagués posat les mans al cap escoltant el presentador dels parlaments, al afirmar que al Metro de Londres cada any hi viatja 1 bilió de passatgers i confondre el "billion" anglosaxó (mil milions) amb el bilió nostre (milió de milions).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per desgràcia, habitual

Post by Guigui »

Ui, si us digués quines barbaritats m'he trobat a la vida, ens podríem retirar a un monestir de clausura.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by alf_ »

Y ya ni hablar de que daban el discurso diciendo que Londres tuvo el primer Metro, y Barcelona el segundo, como si el TREN de Sarrià en sus inicios hubiera sido alguna cosa remotamente similar a un Metro.
Markitus
N4
N4
Posts: 48
Joined: Sunday 02/06/2013 19:06
Location: Sant Andreu de Palomar

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by Markitus »

Després de mullar-me molt per culpa del diluvi d'aquest matí, he pogut pujar a la "granota". Ha estat la primera vegada que hi he pujat, i la veritat és que ha estat impressionant. Hi havia gent a les parades que ja sabia que passaria i feien fotos, però a altres els ha agafat per sorpresa i han posat cares estranyes en entrar el tren. Entre Plaça Catalunya i Provença ha entrat aigua a la cabina i jo m'he mullat també perquè hi havia filtracions importants per la pluja, segurament. M'ha sorprès que a Provença coincidissin les portes de la "granota" amb les de l'andana :o

A Sarrià he baixat i he agafat una 112 fins a Les Planes per veure els Brill. Hi havia dos panells informatius amb informació diversa dels automotors penjats a la tanca de l'estació. Ha estat una mica complicat fer fotos decents perquè hi havia uns bassals a l'andana increïbles, no entenc com pot estar el terra en aquest estat tan penós. De totes maneres, he fet unes quantes fotos. Us en deixo una que m'he fet amb el Brill 301 :D

Image
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by alf_ »

Es increíble, parece que hay gente que solo estaba esperando montarse en la Rana para acto seguido sacar cabezas y brazos por las ventanas con el tren en marcha o incluso en el tunel. Luego dirás, Guigui, que para que poner aire acondicionado y ventanas que apenas se abren, pues en esos descerebrados tienes la respuesta. De verdad que me sudaron las manos cuando vi a un inconsciente sacar toda la mano con la cámara por la ventana en medio del tunel, para que un minuto despues pasara un tren a apenas unos centímetros del nuestro. De haber pasado con este energúmeno asomado se le llevaba la camara y probablemente un brazo. Y los 4 o 5 empleados incapaces de llamar un poco la atención al respecto. ¡¡Hasta que no pase algo, y entonces dirán que fuera las circulaciones históricas por inseguras!! :emprenyat
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by Miquel »

Jo mentre he estat no he vist a ningú fent gaires imprudències (però si que he vist el motorista amb un tros de fusta que sembla ser que ha caigut de dins d'un dels cotxes).

A banda, l'activitat ha estat molt bé, i tantdebó tingués certa continuïtat com la del 300 a Can FMB. He viatjat en els tres primers serveis del matí. Destacar que el primer servei de baixada cap a Catalunya, al sortir per la Via 4 de Sarrià ha picat contra la passarel·la que hi ha al cantó dret, que sols s'ha saldat amb una rascada força reparable al lateral, al proper servei, s'ha entrat per la Via 2 de Sarrià per evitar repetir el cop (el so del xoc no ha passat gens desapercebut, de fet, crec que la majoria dels que hi érem, hem pensat que era cosa de les agulles), garantint així l'espectacle de canvis de via. Cal destacar també, que hi ha el tren taller a la via ""d'accés"" als Tallers de Sarrià amb vigilants fora i dins.

El tren va molt fi, fet que s'agraeix, ja que en part ens traiem de sobre les sensacions de si "ens hi quedarem".

Sobre l'exposició a Les Planes, a l'arribar queia molta pluja i ens hem quedat a la marquesina, més tard, s'ha pogut accedir a l'altre andana sense "passar per la dutxa" per fer fotos, el punt negatiu es que no deixen accedir dins dels Brill, he preguntat i sols m'han respòs que "no és visitable".

Finalment he passat pel cinema de l'Av. de la Llum a veure l'exposició, i per tornar, m'he fet un últim viatge fins a Sant Gervasi per agafar la L7.
Avui, les cares d'estar flipant i reaccions positives de molta gent han estat un altre punt positiu, i a sobre molt divertit de veure, i com no la cara de felicitat de molta gent gran que s'hi ha creuat (cares que per exemple, amb la sortida del 300 no es poden veure, llevat la dels de la neteja), haurien de refermar a FGC en fer-la anualment.
Organitzativament ha estat bé, potser amb uns horaris massa amples, això sí, seria millor que no circulés tant enganxat del L6 del davant ja que així perd passatge i no es dona a conèixer l'esdeveniment.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”