A la mateixa secció de RENFE?UT596001 wrote:(Si mires a la galeria on has trobat això, tranvia Portal, podràs veure els 593 reformats per a Xile: els de la Pobla seran així probablement.
Notícies línia de La Pobla de Segur
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Doncs trens tipus com aquests:Jordi Freixas wrote:Algú podria penjar alguna foto d'algun tren alemany d'aquests d'alumini que deieu per aquí?
http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 0/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 1/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 0/pix.html
D'alguna manera són els successors dels ferrobusos.
Els de la sèrie 641 són els mitics "Suppo" de la SNCF en la versió alemanya. Realment, són els successors dels ferrobusos no per la seva velocitat sino per la seva capacitat. Però bé, com alguns companys del fòrum podran dir molt bé, que siguin petits no vol dir res, i són molt còmodes (a diferència dels "Tamagotxis" de Renfe) i van molt bé, apart de ser força nous (1999 a 2003).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Suposo que et refereixes a aquests, no?aarongilp wrote:Els de la sèrie 641 són els mitics "Suppo" de la SNCF
- Attachments
-
- TER a Bordeaux
- bordeaux-sncf.jpg (88.55 KiB) Viewed 5703 times
-
- TER a Tolouse
- tolouse-sncf.jpg (82.66 KiB) Viewed 5686 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Efectivament. Si t'hi fixes, apart del color, hi ha poques diferències entre l'un i l'altre. És més, la versió alemana es va comprar per donar servei a les zones col·lindants amb França per la zona de l'Alsacia i la Lorena (queda fatal així, la veritat), l'Alsace et la Lorraine. Així, hi ha serveis on, si ho tinc ben entès, circulent tant els X73500 com els 641, al ser pràcticament iguals. El que crec que els DB641 no tenen primera classe com els X73500 (els quals crec que no tots en tenen).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
En un principi, es van estudiar quatre possibles candidats: L’Stadler, El Siemmens Desiro, El Coradia Lindt i el camell 593. Amb el temps s’ha vist com prenia força l’opció de reciclar els camells; m’imagino que les reformes de les xilenes hi han tingut molt a veure. Deixant de banda sentiments personals vers uns i altres models, el factor decissiu en l’elecció dels trens serà, com no, l’econòmic, i per FGC serà mès rendible (a curt i mig termini) un tren reformat (o no) que un de nou.
Hem d’asumir, que el mès provable serà que siguin els camells els trens que realitzin els serveis en els propers 5 ò10 anys.
Salutacions.
Hem d’asumir, que el mès provable serà que siguin els camells els trens que realitzin els serveis en els propers 5 ò10 anys.
Salutacions.
Els consells comarcals del Pallars volen que la línia de la Pobla arribi fins a Esterri d’Àneu amb autobús
• Actualment només hi ha un servei que uneix Balaguer i Sort
Les obres en les línies ferroviàries potser no sempre han de suposar un desgavell per als usuaris. Quan el juliol del any passat començaven les millores en la línia de Lleida fins a la Pobla de Segur –en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla– es va programar un servei d’autobusos que arribava una mica més lluny, fins a Sort. Ara, els presidents dels consells comarcals dels Pallars Sobirà i Jussà demanen que quan acabin les obres continuï aquest servei d’autobús i s’allargui fins a Esterri.
Quan la línia de tren que va des de Lleida fins a la Pobla de Segur va ser traspassada a la Generalitat, el primer que va fer el govern va ser programar un pla de millores per al tram que va des de Balaguer fins al final. Les obres van començar el juliol de l’any passat i era previst que acabessin, com a molt tard, el gener d’enguany. Però això no ha estat així, es preveu, segons fons dels Ferrocarrils de la Generalitat, que acabin a finals de maig. I no serà fins a principis de juny, és a dir, sis mesos més tard del que s’havia programat, que es reprendrà completament el servei ferroviari. Ferrocarrils té una explicació pel retard, «a l’estiu es van haver d’aturar les obres per l’alt risc d’incendi a la zona».
Durant tot aquest temps que hi ha obres, el tram que no es pot fer amb tren s’ha cobert amb un servei d’autobusos que arribava no només fins a la Pobla de Segur, sinó que va una mica més lluny, fins a Sort.
A partir del juny no se sap què passarà, si hi haurà o no un servei d’autobusos que uneixi la Pobla amb Sort. La Generalitat ho està valorant. Per això, els presidents dels consells comarcals del Pallars ja han demanat al govern que estableixi aquesta línia i, si pot ser, que arribi fins a Esterri d’Àneu. Pel president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Àngel Guiu, aquest servei facilitaria la mobilitat als residents a la comarca i als turistes. El president del Consell Comarcal del Jussà, Xavier Pons, també s’afegeix a aquesta proposta ja que diu que permetria que la gent de la zona utilitzés amb més quotidianitat el servei públic. El diputat per CiU, Josep Rull, s’ha avançat en qualificar d’«insensata» la decisió del govern si no fa arribar el transport públic, com a mínim, fins a Sort.
Actualment, set trens cobreixen el trajecte Lleida-Balaguer. Un cop allà, hi ha autobusos que uneixen Balaguer i la Pobla de Segur, però la freqüència és menor, només són tres. Encara hi ha menys autobusos, només dos, que van des de la Pobla fins a Sort.
De moment, tot i que la línia va ser transferida a la Generalitat, Ferrocarrils i Renfe van signar un acord perquè aquesta última empresa ofereixi el servei ferroviari fins a finals del 2007. El termini només podria avançar-se en el cas que la Generalitat no decidís comprar nous combois, sinó remodelar els que fa servir actualment Renfe. Una decisió més que encara s’ha de prendre, però no es pot tardar massa, perquè si es volen comprar vagons nous mantenint el calendari previst, s’hauria de decidir, com a molt tard, aquest estiu.
--
El Punt.
• Actualment només hi ha un servei que uneix Balaguer i Sort
Les obres en les línies ferroviàries potser no sempre han de suposar un desgavell per als usuaris. Quan el juliol del any passat començaven les millores en la línia de Lleida fins a la Pobla de Segur –en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla– es va programar un servei d’autobusos que arribava una mica més lluny, fins a Sort. Ara, els presidents dels consells comarcals dels Pallars Sobirà i Jussà demanen que quan acabin les obres continuï aquest servei d’autobús i s’allargui fins a Esterri.
Quan la línia de tren que va des de Lleida fins a la Pobla de Segur va ser traspassada a la Generalitat, el primer que va fer el govern va ser programar un pla de millores per al tram que va des de Balaguer fins al final. Les obres van començar el juliol de l’any passat i era previst que acabessin, com a molt tard, el gener d’enguany. Però això no ha estat així, es preveu, segons fons dels Ferrocarrils de la Generalitat, que acabin a finals de maig. I no serà fins a principis de juny, és a dir, sis mesos més tard del que s’havia programat, que es reprendrà completament el servei ferroviari. Ferrocarrils té una explicació pel retard, «a l’estiu es van haver d’aturar les obres per l’alt risc d’incendi a la zona».
Durant tot aquest temps que hi ha obres, el tram que no es pot fer amb tren s’ha cobert amb un servei d’autobusos que arribava no només fins a la Pobla de Segur, sinó que va una mica més lluny, fins a Sort.
A partir del juny no se sap què passarà, si hi haurà o no un servei d’autobusos que uneixi la Pobla amb Sort. La Generalitat ho està valorant. Per això, els presidents dels consells comarcals del Pallars ja han demanat al govern que estableixi aquesta línia i, si pot ser, que arribi fins a Esterri d’Àneu. Pel president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Àngel Guiu, aquest servei facilitaria la mobilitat als residents a la comarca i als turistes. El president del Consell Comarcal del Jussà, Xavier Pons, també s’afegeix a aquesta proposta ja que diu que permetria que la gent de la zona utilitzés amb més quotidianitat el servei públic. El diputat per CiU, Josep Rull, s’ha avançat en qualificar d’«insensata» la decisió del govern si no fa arribar el transport públic, com a mínim, fins a Sort.
Actualment, set trens cobreixen el trajecte Lleida-Balaguer. Un cop allà, hi ha autobusos que uneixen Balaguer i la Pobla de Segur, però la freqüència és menor, només són tres. Encara hi ha menys autobusos, només dos, que van des de la Pobla fins a Sort.
De moment, tot i que la línia va ser transferida a la Generalitat, Ferrocarrils i Renfe van signar un acord perquè aquesta última empresa ofereixi el servei ferroviari fins a finals del 2007. El termini només podria avançar-se en el cas que la Generalitat no decidís comprar nous combois, sinó remodelar els que fa servir actualment Renfe. Una decisió més que encara s’ha de prendre, però no es pot tardar massa, perquè si es volen comprar vagons nous mantenint el calendari previst, s’hauria de decidir, com a molt tard, aquest estiu.
--
El Punt.
Això no es farà ni a curt ni a mig termini. I ja veurem més endavant... Des del meu punt de vista, hi ha moltíssimes infrastructures molt més necessàries que portar el tren a Esterri. Ara bé, és totalment necessari mantenir els busos fins a Sort. L'oferta de línies de l'Alsina Graells deixen molt que desitjar i s'està fomentant de mala manera (indirectament) l'ús del vehicle.Jordi Freixas wrote:I llavors com queda el tema d'allargar la línia de tren, de La Pobla fins a Esterri d'Aneu?
A les 14 hores del dia d'avui, 31 de març del 2006, a TV3 han donat l'informe que Rnfe, posará els "camell's" reformats (volen dir nets i pintats i alguna cosa +) i afejirá els convois necesaris (supossem "xatarra" d'altres linies) per poder gaudir d'una linia com correspón a la bona marxa de la Rnfe.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Efectivament: http://www.telenoticies.com/noticia/not202684347.htm
Més Renfe a la Pobla
Tot i que FGC té les competències de la línia que uneix Lleida i la Pobla de Segur, no gestiona aquest servei, ho fa Renfe fins al 2010. A mitjan juliol acabaran les obres d’aquesta infraestructura en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla. Les millores no només es notaran en el trajecte, també en els combois. N’hi haurà quatre més de quilòmetre zero –dos amb capacitat per a 50 persones i dos més per a 150 passatgers–i tindran la imatge corporativa de qui presta el servei, és a dir, Renfe. Amb aquesta inversió es podrà oferir la freqüència de set viatges diaris.
Actualment, tres mil passatgers fan servir aquesta línia cada dia. L’empresa però s’ha proposat doblar aquesta xifra l’any vinent. Les expectatives no s’acaben aquí, també van avançar un projecte per d’aquí a uns anys, compartir amb Renfe la línia que uneix Barcelona amb Lleida. D’aquesta manera es podria anar de la capital del Barcelonès a la Pobla, passant per Lleida fent només un transbord. Fins i tot, es va preveure la possibilitat d’allargar la línia de la Pobla fins a la Seu d’Urgell
--
El Punt.
Tot i que FGC té les competències de la línia que uneix Lleida i la Pobla de Segur, no gestiona aquest servei, ho fa Renfe fins al 2010. A mitjan juliol acabaran les obres d’aquesta infraestructura en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla. Les millores no només es notaran en el trajecte, també en els combois. N’hi haurà quatre més de quilòmetre zero –dos amb capacitat per a 50 persones i dos més per a 150 passatgers–i tindran la imatge corporativa de qui presta el servei, és a dir, Renfe. Amb aquesta inversió es podrà oferir la freqüència de set viatges diaris.
Actualment, tres mil passatgers fan servir aquesta línia cada dia. L’empresa però s’ha proposat doblar aquesta xifra l’any vinent. Les expectatives no s’acaben aquí, també van avançar un projecte per d’aquí a uns anys, compartir amb Renfe la línia que uneix Barcelona amb Lleida. D’aquesta manera es podria anar de la capital del Barcelonès a la Pobla, passant per Lleida fent només un transbord. Fins i tot, es va preveure la possibilitat d’allargar la línia de la Pobla fins a la Seu d’Urgell
--
El Punt.
Mmm...anem a desxifrar el que diuen...trens de quilòmetre zero ja sabem que no, però que els 'vendran' com a nous. Per tant, suposo que parlen de dos tamagotxis i de dos 593 reformats de 2 cotxes. D'altra banda parlen que renfe mantindrà l'explotació de la linia fins 2010. Suposo que aquest temps serà suficient per treure a concurs la compra de nous trens i la fabricació d'aquests, sempre i quant es començi a fer aviat...El Punt diari wrote: N’hi haurà quatre més de quilòmetre zero –dos amb capacitat per a 50 persones i dos més per a 150 passatgers–i tindran la imatge corporativa de qui presta el servei, és a dir, Renfe.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A veure... sobre això, dues coses principalment...
1- El que RENFE gestioni fins al 2010 el que és els trens que per allà hi circulen, no té a veure amb que actualment no hi han recursos suficients per afrontar de cop, la reforma en la seva totalitat? De ser així, que aprofitin els quatre anys que queden fins llavors, i que arréclin la línia a fons, no només en el que estan fent de canviar les vies de Balaguer en amunt. Perquè ja sabem què és el que passa sempre que hi ha reformes: que Catalunya és el típic país a on tot es queda provisional durant 20 anys.
i...
2- Sobre el fet de que els combois que circularan per aquesta línia duran la imatge corporativa "de l'empresa que gestiona els trens", o sigui, RENFE... no seria millor compartir... no diré la imatge corporativa, perquè amb el tema dels colors i tot plegat, pot ser massa merder per una mesura provisional, però sí els logotips de RENFE i FGC? És el que es fa actualment amb els trens TALGO BCN - París, que des de fa pocs anys, també porten el logo de SNCF.
1- El que RENFE gestioni fins al 2010 el que és els trens que per allà hi circulen, no té a veure amb que actualment no hi han recursos suficients per afrontar de cop, la reforma en la seva totalitat? De ser així, que aprofitin els quatre anys que queden fins llavors, i que arréclin la línia a fons, no només en el que estan fent de canviar les vies de Balaguer en amunt. Perquè ja sabem què és el que passa sempre que hi ha reformes: que Catalunya és el típic país a on tot es queda provisional durant 20 anys.
i...
2- Sobre el fet de que els combois que circularan per aquesta línia duran la imatge corporativa "de l'empresa que gestiona els trens", o sigui, RENFE... no seria millor compartir... no diré la imatge corporativa, perquè amb el tema dels colors i tot plegat, pot ser massa merder per una mesura provisional, però sí els logotips de RENFE i FGC? És el que es fa actualment amb els trens TALGO BCN - París, que des de fa pocs anys, també porten el logo de SNCF.
Pensa que els trens són de Renfe cedits a FGC. I si comptem que a efectes pràctics tot és encara de renfe (FGC només es nota en les reformes), veiem que sembla una mica normal (tot i que jo no ho considero així) que només hi hagi els logos de renfe. En el cas dels TrenHotel, portne el logo de la SNCF perquè són d'Elipsos, societat formada pel 50% Renfe i 50% SNCF. Els propis trens són la meitat francesa i la meitat espanyola.Jordi Freixas wrote: 2- Sobre el fet de que els combois que circularan per aquesta línia duran la imatge corporativa "de l'empresa que gestiona els trens", o sigui, RENFE... no seria millor compartir... no diré la imatge corporativa, perquè amb el tema dels colors i tot plegat, pot ser massa merder per una mesura provisional, però sí els logotips de RENFE i FGC? És el que es fa actualment amb els trens TALGO BCN - París, que des de fa pocs anys, també porten el logo de SNCF.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...