Ho dubto molt. El traçat de l'aeri és d'1km aproximadament, i per carretera en són 5. Si l'aeri tarda quatre minuts, podem saber que circula a una velocitat mitjana de 15km/h. D'aquesta manera, perquè l'autobús tardi els mateixos quatre minuts en recórrer els cinc quilòmetres hauria de circular a una mitjana de 75km/h. I això és impossible.Guigui wrote:Tindrà tela si resulta que triga menys que l'aeri.
Aeri Olesa de Montserrat - Esparreguera
Re: Autobús substitutori
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparraguera
El gran problema de l'aeri és que deixa un extrem del nucli urbà d'Esparreguera i no en un punt més proper al centre i que donaria també servei a un radi més gran de població. Però bé, ara ja està fet i s'ha de saber aprofitar el què hi ha.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparraguera
Vaig fer aquesta carretera en transport públic quan van implantar (va durar poc) el servei combinat Hispano Igualadina + FGC entre Collbató i Barcelona i, home, es triga però tampoc molt.
Aquest aeri ja estava projectat als anys trenta, d'igual forma que ho estava el funicular de Puigcerdà. De fet, si es revisen els plans de 1935 de la Generalitat veurem que moltes coses porten aproximadament uns 70 anys de retard. Sorprèn veure com les depuradores d'aigües ja estaven previstes.
Aquest aeri ja estava projectat als anys trenta, d'igual forma que ho estava el funicular de Puigcerdà. De fet, si es revisen els plans de 1935 de la Generalitat veurem que moltes coses porten aproximadament uns 70 anys de retard. Sorprèn veure com les depuradores d'aigües ja estaven previstes.
- Attachments
-
- img190.jpg (43.78 KiB) Viewed 17295 times
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fora de servei pel vent
FGC: Aeri Olesa-Esparreguera aturat temporalment pel fort vent. Disculpeu les molèsties #fgc:
29 minutes ago via twitterfeed
29 minutes ago via twitterfeed
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparraguera
Per cert ja seria hora de corregir el títol d'aquest fil amb la grafia correcta del topònim del municipi que es connecta des de l'estació de FGC amb aquest aeri, i de pas així també ho corregiria un dels administradors que en parlar-ne en un missatge recent comet el mateix error d'ortografia que en el títol d'aquest fil.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
EsparrEguera
Fet. I gràcies per l'avís!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Bicicletes servei substitutori aeri
A partir del dia 08/06/2013 al servei substitutori de l'aeri entre Olesa de Montserrat i Esparreguera, es permetrà l'accès de bicicletes a l'autobús sota les següents condicions:
L'accès serà permès tots els dies i durant tot el servei, sempre que l'ocupació de viatgers ho permeti.
Els usuaris amb bicicletes seran els últims en pujar a l'autobús, hi podran accedir sempre que hi quedi espai lliure.
Cal deixar l'espai lliure per a les persones disminuïdes físiques i cotxets de nens.
Cal deixar les zones de pas lliures.
Si no és possible portar la bicicleta plegada i dins d'una bossa de transport, cal que estigui neta (sense fang a les rodes...) i sense greix excessiu que pugui tacar a la resta d'usuaris.
Cal col·locar la bicicleta de tal forma que es garanteixi la seguretat de la resta de passatge.
Quan sigui possible, l'entrada de la bicicleta serà per la porta central o la del darrere i una vegada col·locada al seu lloc es procedirà a validar el títol. La sortida serà per la mateixa porta.
Font: TGOhttp://www.tgo.net/index.php/novetatsin ... utoti-aeri
Font: Twitter Aeri Esparraguera https://twitter.com/AeriEspaFGC
Cartell: https://docs.google.com/file/d/0B6ODOvq ... d4SlE/edit
L'accès serà permès tots els dies i durant tot el servei, sempre que l'ocupació de viatgers ho permeti.
Els usuaris amb bicicletes seran els últims en pujar a l'autobús, hi podran accedir sempre que hi quedi espai lliure.
Cal deixar l'espai lliure per a les persones disminuïdes físiques i cotxets de nens.
Cal deixar les zones de pas lliures.
Si no és possible portar la bicicleta plegada i dins d'una bossa de transport, cal que estigui neta (sense fang a les rodes...) i sense greix excessiu que pugui tacar a la resta d'usuaris.
Cal col·locar la bicicleta de tal forma que es garanteixi la seguretat de la resta de passatge.
Quan sigui possible, l'entrada de la bicicleta serà per la porta central o la del darrere i una vegada col·locada al seu lloc es procedirà a validar el títol. La sortida serà per la mateixa porta.
Font: TGOhttp://www.tgo.net/index.php/novetatsin ... utoti-aeri
Font: Twitter Aeri Esparraguera https://twitter.com/AeriEspaFGC
Cartell: https://docs.google.com/file/d/0B6ODOvq ... d4SlE/edit
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparreguera
¿Por qué en este país de genios a nadie se le ha ocurrido inventar el portabicis para autobuses públicos, como se viene usando en otros sitios desde el año de catapúm?
- Attachments
-
- bike_rack_on_bus(1).jpg (16.62 KiB) Viewed 16662 times
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparreguera
Porque vivimos en el país de la monarquía bananera de pandereta.alf_ wrote:¿Por qué en este país de genios a nadie se le ha ocurrido inventar el portabicis para autobuses públicos, como se viene usando en otros sitios desde el año de catapúm?
(Modo ironic-On)
Condiciones para subir al servicio de bus a Esparreguera con bici:
1: subirse la bicicleta al cogote. Si es posible y pesa poco, colgársela del cuelo por los cables del freno derecho.
2: Esperar a que hayan subido todos y entrar de perfil, saludando al conductor con el lado derecho de la boca y metiéndonos la mano en el bolsillo con sumo cuidado para sacar la tarjeta, para evitar que se nos caiga la bici del cogote.
3: Colocarnos en el rincón más cercano a las puertas. Si salimos despedidos hacia afuera en la primera parada, no pasa nada: llevamos una bicicleta.
4: Si en alguna parada intermedia, otro usuario con su bicicleta al cogote desea subir, el conductor sacará una moneda de cincuenta céntimos y lo echará a cara o cruz. El que elija cruz continúa el viaje. Si el viajero perdedor no está de acuerdo, se le obligará a subir la montaña de Montserrat con la bicicleta colgada del cogote.
5: El viajero con bicicleta tiene terminantemente prohibido hablar o abrir la boca durante el trayecto, puesto que el movimiento de la mandíbula podría provocar la caída del artilugio que lleva encima, provocando un serio peligro de lesiones a otros viajeros.
6: el precio del billete para la bicicleta es de siete euros con veinte céntimos. Si el portador se niega a pagarla o no paga el importe completo del billete de su bicicleta, se le obligará a comérsela con un kilogramo de patatas y aceite de ricino, para que los hierros pasen mejor.
7: Cuando el viajero con bicicleta llegue a su destino, deberá primero bajar la bicicleta del autobús y dejarla en el suelo. Después deberá ponerse en cuclillas, con el trasero mirando hacia la puerta. todos los usuarios que lo deseen podrán darle una patada en el culo desde dentro del autobús, antes de que el conductor cierre puertas y continúe la marcha.
(Modo Ironic-Off)
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparreguera
Doncs podrien emprar-lo per a reobrir l'antic telecadira de l'estació de tren de La Molina fins a pistes. Tenen bona part de "lo gros" ja en propietat!
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparreguera
Les cabines van a Núria, ja es va dir fa molt temps. La propera temporada serà l'última del Telecabina Coma del Clot, tal i com l'hem conegut.
A partir de 2020 veurem les antigues cabines de l'aeri d'Esparreguera a Núria.
A partir de 2020 veurem les antigues cabines de l'aeri d'Esparreguera a Núria.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re:
A vegades fa gracia veure alguns artícles del passat. No és una crítica perque "hablar a toro pasado es muy fácil". Al final eren 180 persones, al dia!!!marcel wrote:dues dades:
el telecabina de nuria transporta 380pers/hora el d'olesa 190pers/h.
Només diré que jo i tothom que frequenta el telecabina de nuria esta desitjant que tingui una averia lo mes greu millor i que el canviin perque allo es un sistema de transport inviable, la seva capacitat de transport es nul·la. No vull veure que passara amb aquesta nova instalació d'olesa.
No entenc com han posat aquest telecabina de 190 pers/h quan hi ha models que en trasporten 3000pers/h.
a las pruebas me remito...
no voldria ser alarmista...pero ja mo direu.
a reveure
PD: crec que el transport per cable es una molt bona opció per terrenys muntanyosos o de relleu complicat. No sempre fer una carretera o una via es la millor solució.