TMB provarà nou híbrid xinès (Foton)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

TMB provarà nou híbrid xinès (Foton)

Post by metring »

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter

TMB provarà durant dues setmanes un autobús híbrid estàndard del fabricant xinès Foton


A partir de dilluns vinent començarà a circular per Barcelona un autobús híbrid cedit pel fabricant xinès Foton, per sotmetre'l a diverses proves de funcionament, sense passatgers, al llarg de dues setmanes aproximadament. La cessió de vehicles de prova o prototips és una pràctica habitual entre constructors i operadors, sense que impliqui compromisos futurs.

L'autobús experimental és un model estàndard, de 12 metres de longitud, propulsat per un motor dièsel i un motor elèctric disposats en paral·lel, és a dir, que tots dos motors actuen sobre la tracció de manera combinada. Aquesta fórmula permet uns estalvis d'entre el 38% i el 46%, segons el fabricant.

La flota de TMB compta en l'actualitat amb un centenar d'autobusos híbrids (midis, estàndards i biarticulats), tots de funcionament en sèrie, és a dir, de tracció purament elèctrica i que fan servir el motor tèrmic per generar electricitat durant el recorregut.

El vehicle de prova ha estat fabricat a Tafalla (Navarra) a partir de components CKD. El motor elèctric té una potència de 44 kW i 60 CV, i la bateria és d'ió-liti de 360 volts y 12 Ah. Foton és un fabricant xinès de vehicles pesants líder en mobilitat sostenible i molt orientat a la recerca i el desenvolupament, tasca que realitza a Taiwan, el Japó i Alemanya, a més del país originari.

Barcelona és actualment una ciutat de referència per la qualitat ambiental de la seva flota d'autobusos, conseqüència de l'elecció de les tecnologies més netes disponibles (híbrids i gas natural comprimit) per a l'adquisició de vehicles nous, de la reconversió de part de les unitats dièsel en híbrids i de la implantació de filtres anticontaminació a la resta.

TMB va ser amfitriona, la setmana passada, de la tercera trobada de treball de l'Hybrid User Forum, organització vinculada a la Unió Europea que agrupa els fabricants i operadors de flotes de vehicles pesants híbrids i que serveix per intercanviar experiències sobre aquesta tecnologia de l'automoció que permet reduir consums i emissions.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by pau5321 »

metring wrote:http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter

TMB provarà durant dues setmanes un autobús híbrid estàndard del fabricant xinès Foton


A partir de dilluns vinent començarà a circular per Barcelona un autobús híbrid cedit pel fabricant xinès Foton, per sotmetre'l a diverses proves de funcionament, sense passatgers, al llarg de dues setmanes aproximadament. La cessió de vehicles de prova o prototips és una pràctica habitual entre constructors i operadors, sense que impliqui compromisos futurs.

L'autobús experimental és un model estàndard, de 12 metres de longitud, propulsat per un motor dièsel i un motor elèctric disposats en paral·lel, és a dir, que tots dos motors actuen sobre la tracció de manera combinada. Aquesta fórmula permet uns estalvis d'entre el 38% i el 46%, segons el fabricant.

La flota de TMB compta en l'actualitat amb un centenar d'autobusos híbrids (midis, estàndards i biarticulats), tots de funcionament en sèrie, és a dir, de tracció purament elèctrica i que fan servir el motor tèrmic per generar electricitat durant el recorregut.

El vehicle de prova ha estat fabricat a Tafalla (Navarra) a partir de components CKD. El motor elèctric té una potència de 44 kW i 60 CV, i la bateria és d'ió-liti de 360 volts y 12 Ah. Foton és un fabricant xinès de vehicles pesants líder en mobilitat sostenible i molt orientat a la recerca i el desenvolupament, tasca que realitza a Taiwan, el Japó i Alemanya, a més del país originari.

Barcelona és actualment una ciutat de referència per la qualitat ambiental de la seva flota d'autobusos, conseqüència de l'elecció de les tecnologies més netes disponibles (híbrids i gas natural comprimit) per a l'adquisició de vehicles nous, de la reconversió de part de les unitats dièsel en híbrids i de la implantació de filtres anticontaminació a la resta.

TMB va ser amfitriona, la setmana passada, de la tercera trobada de treball de l'Hybrid User Forum, organització vinculada a la Unió Europea que agrupa els fabricants i operadors de flotes de vehicles pesants híbrids i que serveix per intercanviar experiències sobre aquesta tecnologia de l'automoció que permet reduir consums i emissions.
Foto del dia 11 al matí a la cotxera de Triangle: Image
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by Adolescent barceloní »

I quines línies emularà? Les de sempre (com els Citelis)?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by pau5321 »

Adolescent barceloní wrote:I quines línies emularà? Les de sempre (com els Citelis)?
44 i 55.
Començaràn el dia 17/06 durant 2 setmanes.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by Ecomobisostrans »

Per veure realment el funcionament com a línia urbana tindrien que provarlo de debò, amb passatgers.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sense passatgers

Post by Guigui »

El procediment fa anys que és el mateix. I crec que, tant al fabricant com a l'operador, se'ls pot suposar prou coneixement en aquest àmbit per saber què es fan.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
carles10000
N6
N6
Posts: 210
Joined: Monday 18/10/2010 19:34
Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by carles10000 »

Ho he vist aquest mati fent la 44 en el Gorg no he pogut fer fotos ja que anava conduint......
User avatar
carles10000
N6
N6
Posts: 210
Joined: Monday 18/10/2010 19:34
Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by carles10000 »

Fotos d'aquesta tarda al Gorg
Image
Image
Image
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by Busman »

Ecomobisostrans wrote:Per veure realment el funcionament com a línia urbana tindrien que provarlo de debò, amb passatgers.
No. Això seria posar en perill la integritat d' aquestes persones, perquè el que busquen aquestes proves es comprovar i perfilar les especificacions tècniques del vehicle, la qual cosa vol dir posar-lo al límit i fer coses que normalment no es farien.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
carles10000
N6
N6
Posts: 210
Joined: Monday 18/10/2010 19:34
Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by carles10000 »

Ecomobisostrans wrote:Per veure realment el funcionament com a línia urbana tindrien que provarlo de debò, amb passatgers.
porten lastre dins del bus (bidons,llaunes d'oli,palets amb diposits plens d'aigua) els Heuliez els porten(no porten seients) per simular el pes amb el bus ple.......
User avatar
carles10000
N6
N6
Posts: 210
Joined: Monday 18/10/2010 19:34
Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by carles10000 »

Un parel de fotos d'aquesta tarda
Image
Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Publicitat en nom propi

Post by Guigui »

Els vinils deuen ser gentilesa del fabricant, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by Adolescent barceloní »

Per què porta matrícula normal si és un prototip? No hauria de dur matrícula especial, com els Citelis?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by França451 »

yo ayer lo cacé en el puente de bac de roda, haciendo la 44. Lo gracioso es que detrás iba uno de esos blancos de pruebas con bidones de agua. esta tarde también ha pasado por el pont, pero sin el bus de pruebas.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by pau5321 »

La 44 será la línea oficial para experimentar. El día 20 cacé al Foton.
Image
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by wefer »

Busman wrote:No. Això seria posar en perill la integritat d' aquestes persones, perquè el que busquen aquestes proves es comprovar i perfilar les especificacions tècniques del vehicle,
Em sembla que estem confonent la homologació tècnica d'un vehicle amb el fet que TMB el provi.
Per la matrícula, dedueixo que el vehicle ja ha estat provat i homologat a Europa per la qual cosa de perill, en principi, cap. El que passa és que TMB l'està provant per saber si li interessa comprar-ne alguns o no, res més.

I sí, el disseny i l'empresa en sí són xinesos, però tal com diu la notícia es muntarà a Espanya. Suposo que ja sortim més barats que els propis xinesos.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by alf_ »

wefer wrote:
Busman wrote:No. Això seria posar en perill la integritat d' aquestes persones, perquè el que busquen aquestes proves es comprovar i perfilar les especificacions tècniques del vehicle,
Em sembla que estem confonent la homologació tècnica d'un vehicle amb el fet que TMB el provi.
Per la matrícula, dedueixo que el vehicle ja ha estat provat i homologat a Europa per la qual cosa de perill, en principi, cap. El que passa és que TMB l'està provant per saber si li interessa comprar-ne alguns o no, res més.

I sí, el disseny i l'empresa en sí són xinesos, però tal com diu la notícia es muntarà a Espanya. Suposo que ja sortim més barats que els propis xinesos.
No realmente, simplemente es cosa de transporte: Es muchísimo más barato transportar el bus en piezas que entero, ocupa mucho menos espacio. En un contenedor a duras penas podría caber uno de estos, pero desmontados caben fácilmente dos o tres. Igual que los Brill cuando los compró el Tren de Sarrià, que los enviaron desmontados, para que solo se montaran. Es una práctica muy habitual para facilitar el transporte de maquinaria pesada.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: TMB provarà nou híbrid

Post by sag470 »

Adolescent barceloní wrote:Per què porta matrícula normal si és un prototip? No hauria de dur matrícula especial, com els Citelis?
Els vehicles que tenen els fabricants per deixar als operadors sovint estan matriculats, perque necesiten menys tràmits per cesions. Vegeu també el 1083, 1082, 1081, 1099... No necesiten matrícula especial perque són vehicles homologats i produits en serie.
Els vehicles (p.e. Citelis) no es matriculen perque tenen característiques fóra dels vehicles homologats, és a dir, o tenen el motor adaptat a Euro6 o un nou aditiu o un nou sistema híbrid...
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”