L'excursió més freakie del metro seria...
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
L'excursió més freakie del metro seria...
ni Gaudí ni Banco ni Correus, el que hem de fer és anar a veure l'elevador de Lesseps, que resulta que encara està allà dins!!!
més informació sobre el tema (i sobre molts d'altres interessantíssims) aquí: http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... sc&start=0
més informació sobre el tema (i sobre molts d'altres interessantíssims) aquí: http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... sc&start=0
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Que es aixo de l'elevador de Lesseps?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Es l'ascensor que el sr. Lesseps va ficar a casa seva.Ecomobisostrans wrote:Que es aixo de l'elevador de Lesseps?
Bé, en realitat es tracta del muntacàrregues que pujava els trens a les cotxeres de Lesseps, construides en superfície, des de la via que actualment queda com un apartador sortint de Lesseps a Vallcarca a mà esquerra.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Un muntacàrregues per trens seria fantàstic per superar certs desnivells, no? P.ex. a Cornellà-Centre diuen que la L5 no pot continuar perque va massa superficial, oi? Pues s'hi fot un montacarregues d'aquets que la faci baixar 30 o 40 metres o la distancia que faci falta i que continui a un nivell mes profund. Si algu hi enten del tema que em respongui si això seria possible per que jo no hi entenc gaire (per no dir gens)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
El problema seria en que perdries una quantitat de temps inmensa, ja que haries d'esperar al transbordador, pujar-hi, baixar/pujar, sortir...Ecomobisostrans wrote:Un muntacàrregues per trens seria fantàstic per superar certs desnivells, no? P.ex. a Cornellà-Centre diuen que la L5 no pot continuar perque va massa superficial, oi? Pues s'hi fot un montacarregues d'aquets que la faci baixar 30 o 40 metres o la distancia que faci falta i que continui a un nivell mes profund. Si algu hi enten del tema que em respongui si això seria possible per que jo no hi entenc gaire (per no dir gens)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
I no es perd més temps si s'ha de fer un enllaç?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
De cap manera!Ecomobisostrans wrote:I no es perd més temps si s'ha de fer un enllaç?
D'entrada, el consum d'un aparell d'aquest tipus encareix enormement la construcció de la línia. En el cas de Cornellà, l'única opció sensata és continuar el traçat en viaducte, abaixant la cota poc a poc, si m'apures enfonsant el tram final actual.
D'altra banda, em pregunto si és factible un elevador de les dimensions d'un tren, o bé s'hauria de fer amb capacitat per a un únic cotxe, com el de Lesseps. En aquest cas, s'han de separar, i en el cas dels remolcs a més a més s'han d'empènyer fins a situar-los al muntacàrregues.
Tot plegat, com ja es veu, és totalment irrealitzable per la seva complexitat, sobrecost de construcció, sobrecost de manteniment, i la molèstia per l'usuari, que sense dubte (tret que sigui membre d'aquest fòrum) preferirà haver de fer un transbord com el de Roquetes, Paral.lel (metro-funicular) o Peu del Funicular, amb ascensors d'alta capacitat, que no haver-se d'esperar un quart d'hora a que li desmuntin i li tornin a muntar el tren.
Un petit apunt final: si cada tren perd prop d'un quart d'hora per a fer un tros del recorregut de la línia, quina és la freqüència màxima admesa per aquesta línia?
Corol.lari: és preferible un enllaç L5-Aeromàgic del Llobregat a Cornellà que un muntacàrregues.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Platanito wrote:De cap manera!Ecomobisostrans wrote:I no es perd més temps si s'ha de fer un enllaç?
D'entrada, el consum d'un aparell d'aquest tipus encareix enormement la construcció de la línia. En el cas de Cornellà, l'única opció sensata és continuar el traçat en viaducte, abaixant la cota poc a poc, si m'apures enfonsant el tram final actual.
D'altra banda, em pregunto si és factible un elevador de les dimensions d'un tren, o bé s'hauria de fer amb capacitat per a un únic cotxe, com el de Lesseps. En aquest cas, s'han de separar, i en el cas dels remolcs a més a més s'han d'empènyer fins a situar-los al muntacàrregues.
Tot plegat, com ja es veu, és totalment irrealitzable per la seva complexitat, sobrecost de construcció, sobrecost de manteniment, i la molèstia per l'usuari, que sense dubte (tret que sigui membre d'aquest fòrum) preferirà haver de fer un transbord com el de Roquetes, Paral.lel (metro-funicular) o Peu del Funicular, amb ascensors d'alta capacitat, que no haver-se d'esperar un quart d'hora a que li desmuntin i li tornin a muntar el tren.
Un petit apunt final: si cada tren perd prop d'un quart d'hora per a fer un tros del recorregut de la línia, quina és la freqüència màxima admesa per aquesta línia?
Corol.lari: és preferible un enllaç L5-Aeromàgic del Llobregat a Cornellà que un muntacàrregues.
Un quart d'hora si disposem de dos muntacàrregues (un per sentit) o de mitja hora si només en disposem d'un...és a dir, una burrada de temps...abans millor fer un metro cremallera com el de Lyon...Platanito wrote:Un petit apunt final: si cada tren perd prop d'un quart d'hora per a fer un tros del recorregut de la línia, quina és la freqüència màxima admesa per aquesta línia?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jo tampoc no ho sé, però el que es dedueix mirant un mapa de Cornellà és que l'únic lloc densament poblat cap a on es pot dur (i no més d'una estació) és cap a Cornellà-Riera, després d'arrasar tot el casc antic de Cornellà. Una segona opció factible és continuar paral.lela a la Renfe (en aquest cas no caldria viaducte) en direcció Sant Joan Despí.Loyster wrote:I si continuesin amb un viaducte de 40 milesimes de baixada/pujada, mes o menys per on es podria tornar a ficar el tunel sota terra (vull dir que mes o menys on aniria a caure aquell viaducte)
--------------------------------------------
No faci preguntes, aporti solucions.
Tornant al tema del freakielevador de Lesseps, potser ens caldria analitzar per què es va construir aquest invent.
Evidentment, tot traçat ferroviari necessita una zona de tallers on reparar o simplement emmagatzemar els trens que no es fan servir. Aquesta zona, per lògica, ha d'estar connectada a la xarxa, i té unes necessitats d'espai notablement més grans que una simple estació.
La construcció d'unes cotxeres soterrades implica una important obra d'enginyeria difícil de justificar (pel seu cost i el risc de colapse que sempre hi ha) al mig d'una ciutat. El traçat originari del Gran Metro el portava de Fernando i Correos fins a Lesseps (tot i que al moment de la inauguració no hi havia els ramals ni l'estació de Fontana), creuant primer les parts més denses de la ciutat, a continuació una zona codiciada com era l'Eixample, i després el cor del barri de Gràcia, per morir a la part alta de la ciutat, just on aquesta es desfeia en una barreja de camps, xalets i turons. Obviament, el lloc ideal per construir els tallers es trobava a Lesseps. Hi havia un problema afegit, però, que era la profunditat del traçat el aquell lloc, que dificultava encara més la construcció de les cotxeres. Per tant, donat que el preu del terreny a aquella part de la ciutat era inferior al de la part baixa, i que el soterrament de les cotxeres devia ésser massa costós (recordem que el Transversal les va construir al nivell del carrer a la Bordeta), i sabent que en aquella època un tren estava format per un únic cotxe, lo més versemblant era construir-les en superfície i fer servir un elevador per moure el material entre els tallers-cotxeres i les vies que formaven part del traçat.
Actualment, les línies ferroviàries estan connectades entre si o bé són quilomètriques, permetent per poc cost d'arribar a una zona on les vies puguin sortir al carrer i es puguin bastir unes cotxeres sense necessitat d'haver de fer una obra gegantina per guardar i reparar trens. ja n'hi ha prou amb la necessitat de tenir grans intercanviadors al centre de les ciutats, com per haver de muntar també grans cotxeres soterrades.
Evidentment, tot traçat ferroviari necessita una zona de tallers on reparar o simplement emmagatzemar els trens que no es fan servir. Aquesta zona, per lògica, ha d'estar connectada a la xarxa, i té unes necessitats d'espai notablement més grans que una simple estació.
La construcció d'unes cotxeres soterrades implica una important obra d'enginyeria difícil de justificar (pel seu cost i el risc de colapse que sempre hi ha) al mig d'una ciutat. El traçat originari del Gran Metro el portava de Fernando i Correos fins a Lesseps (tot i que al moment de la inauguració no hi havia els ramals ni l'estació de Fontana), creuant primer les parts més denses de la ciutat, a continuació una zona codiciada com era l'Eixample, i després el cor del barri de Gràcia, per morir a la part alta de la ciutat, just on aquesta es desfeia en una barreja de camps, xalets i turons. Obviament, el lloc ideal per construir els tallers es trobava a Lesseps. Hi havia un problema afegit, però, que era la profunditat del traçat el aquell lloc, que dificultava encara més la construcció de les cotxeres. Per tant, donat que el preu del terreny a aquella part de la ciutat era inferior al de la part baixa, i que el soterrament de les cotxeres devia ésser massa costós (recordem que el Transversal les va construir al nivell del carrer a la Bordeta), i sabent que en aquella època un tren estava format per un únic cotxe, lo més versemblant era construir-les en superfície i fer servir un elevador per moure el material entre els tallers-cotxeres i les vies que formaven part del traçat.
Actualment, les línies ferroviàries estan connectades entre si o bé són quilomètriques, permetent per poc cost d'arribar a una zona on les vies puguin sortir al carrer i es puguin bastir unes cotxeres sense necessitat d'haver de fer una obra gegantina per guardar i reparar trens. ja n'hi ha prou amb la necessitat de tenir grans intercanviadors al centre de les ciutats, com per haver de muntar també grans cotxeres soterrades.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Trens cremallera
Alguna vegada he pensat que potser seria interessant que tots els trens sortissin de fàbrica amb la roda dentada del cremallera i nomes la fessin servir quan fa falta. D'aquesta manera si una línia de metro necessita superar un desnivell només faria falta posar-li un trosset de cremallera, anar mes lent un petit trajecte i problema solucionat. (Potser es una idea disparatada, no se...)aarongilp wrote:...abans millor fer un metro cremallera com el de Lyon...
Per cert, potser els administradors haurien de classificar els missatges d'aquest fil tant embolicat i desdoblar-lo en dos, ja que el titol que te no convida a entrar gaire, a no ser que vulguis parlar d'excursions frikies pel metro.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
la solució de cornella centre per continuar la L5 seria fer un viaducte com el de la L9 a la zona franca, que continués recte sobre el tram i creues sense soterrarse per sobre del Llobregat i continuar a Sant Boi, per a aixo caldria refer totalment la estació de Cornellà Centre actual, per elevarla, i surti per asota de la plaça, pero per sobre del carrer, encara que un crewmallera, que passada!!!!!!!!!!, com a Lió, si aixo ja demano... - L7 al cim del tibidabo - L2 a l'aeroport pujant per Montjuic -...
¿Cómo vas a hacer un viaducto de 3 ó 4 km sobre la carretera que va a Sant Boi?Ferrovi wrote: la solució de cornella centre per continuar la L5 seria fer un viaducte com el de la L9 a la zona franca, que continués recte sobre el tram i creues sense soterrarse per sobre del Llobregat i continuar a Sant Boi, per a aixo caldria refer totalment la estació de Cornellà Centre actual, per elevarla, i surti per asota de la plaça, pero per sobre del carrer, encara que un crewmallera, que passada!!!!!!!!!!, com a Lió, si aixo ja demano... - L7 al cim del tibidabo - L2 a l'aeroport pujant per Montjuic -...
si es pot Euler, primer sobre el tramvia, després sobre els cotxes, i luego, un pont al costat del pont actual, fins arribar a sant boi, en la seguent imadege es pot apreciar el viaducte al costat del tramvia.
El montatge esta fet per mi, per aixo apunto .- es imaginació, mai veurem 9000 a la L5 -
[img=http://img146.imageshack.us/img146/374/viaductedetram1qo.th.png]
El montatge esta fet per mi, per aixo apunto .- es imaginació, mai veurem 9000 a la L5 -
[img=http://img146.imageshack.us/img146/374/viaductedetram1qo.th.png]
Perdona que et rectifiqui, però a partir d'abril sí que és molt possible que veiem 9000 a la línia 5 i a la 2, ja que estaran alguns trens en proves en aquestes línies perquè encara no hi ha cap tram de la línia 9 en funcionament (ja ho he dit en un altre tema, no recordo en quin )Ferrovi wrote: El montatge esta fet per mi, per aixo apunto .- es imaginació, mai veurem 9000 a la L5 -
Re:
Segueix en Peu fer un Viaducte per continuar allargant la L5?Ferrovi wrote: la solució de cornella centre per continuar la L5 seria fer un viaducte com el de la L9 a la zona franca, que continués recte sobre el tram i creues sense soterrarse per sobre del Llobregat i continuar a Sant Boi, per a aixo caldria refer totalment la estació de Cornellà Centre actual, per elevarla, i surti per asota de la plaça, pero per sobre del carrer, encara que un crewmallera, que passada!!!!!!!!!!, com a Lió, si aixo ja demano... - L7 al cim del tibidabo - L2 a l'aeroport pujant per Montjuic -...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!