TMB provarà nou híbrid xinès (Foton)
TMB provarà nou híbrid xinès (Foton)
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter
TMB provarà durant dues setmanes un autobús híbrid estàndard del fabricant xinès Foton
A partir de dilluns vinent començarà a circular per Barcelona un autobús híbrid cedit pel fabricant xinès Foton, per sotmetre'l a diverses proves de funcionament, sense passatgers, al llarg de dues setmanes aproximadament. La cessió de vehicles de prova o prototips és una pràctica habitual entre constructors i operadors, sense que impliqui compromisos futurs.
L'autobús experimental és un model estàndard, de 12 metres de longitud, propulsat per un motor dièsel i un motor elèctric disposats en paral·lel, és a dir, que tots dos motors actuen sobre la tracció de manera combinada. Aquesta fórmula permet uns estalvis d'entre el 38% i el 46%, segons el fabricant.
La flota de TMB compta en l'actualitat amb un centenar d'autobusos híbrids (midis, estàndards i biarticulats), tots de funcionament en sèrie, és a dir, de tracció purament elèctrica i que fan servir el motor tèrmic per generar electricitat durant el recorregut.
El vehicle de prova ha estat fabricat a Tafalla (Navarra) a partir de components CKD. El motor elèctric té una potència de 44 kW i 60 CV, i la bateria és d'ió-liti de 360 volts y 12 Ah. Foton és un fabricant xinès de vehicles pesants líder en mobilitat sostenible i molt orientat a la recerca i el desenvolupament, tasca que realitza a Taiwan, el Japó i Alemanya, a més del país originari.
Barcelona és actualment una ciutat de referència per la qualitat ambiental de la seva flota d'autobusos, conseqüència de l'elecció de les tecnologies més netes disponibles (híbrids i gas natural comprimit) per a l'adquisició de vehicles nous, de la reconversió de part de les unitats dièsel en híbrids i de la implantació de filtres anticontaminació a la resta.
TMB va ser amfitriona, la setmana passada, de la tercera trobada de treball de l'Hybrid User Forum, organització vinculada a la Unió Europea que agrupa els fabricants i operadors de flotes de vehicles pesants híbrids i que serveix per intercanviar experiències sobre aquesta tecnologia de l'automoció que permet reduir consums i emissions.
TMB provarà durant dues setmanes un autobús híbrid estàndard del fabricant xinès Foton
A partir de dilluns vinent començarà a circular per Barcelona un autobús híbrid cedit pel fabricant xinès Foton, per sotmetre'l a diverses proves de funcionament, sense passatgers, al llarg de dues setmanes aproximadament. La cessió de vehicles de prova o prototips és una pràctica habitual entre constructors i operadors, sense que impliqui compromisos futurs.
L'autobús experimental és un model estàndard, de 12 metres de longitud, propulsat per un motor dièsel i un motor elèctric disposats en paral·lel, és a dir, que tots dos motors actuen sobre la tracció de manera combinada. Aquesta fórmula permet uns estalvis d'entre el 38% i el 46%, segons el fabricant.
La flota de TMB compta en l'actualitat amb un centenar d'autobusos híbrids (midis, estàndards i biarticulats), tots de funcionament en sèrie, és a dir, de tracció purament elèctrica i que fan servir el motor tèrmic per generar electricitat durant el recorregut.
El vehicle de prova ha estat fabricat a Tafalla (Navarra) a partir de components CKD. El motor elèctric té una potència de 44 kW i 60 CV, i la bateria és d'ió-liti de 360 volts y 12 Ah. Foton és un fabricant xinès de vehicles pesants líder en mobilitat sostenible i molt orientat a la recerca i el desenvolupament, tasca que realitza a Taiwan, el Japó i Alemanya, a més del país originari.
Barcelona és actualment una ciutat de referència per la qualitat ambiental de la seva flota d'autobusos, conseqüència de l'elecció de les tecnologies més netes disponibles (híbrids i gas natural comprimit) per a l'adquisició de vehicles nous, de la reconversió de part de les unitats dièsel en híbrids i de la implantació de filtres anticontaminació a la resta.
TMB va ser amfitriona, la setmana passada, de la tercera trobada de treball de l'Hybrid User Forum, organització vinculada a la Unió Europea que agrupa els fabricants i operadors de flotes de vehicles pesants híbrids i que serveix per intercanviar experiències sobre aquesta tecnologia de l'automoció que permet reduir consums i emissions.
Re: TMB provarà nou híbrid
Foto del dia 11 al matí a la cotxera de Triangle:metring wrote:http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter
TMB provarà durant dues setmanes un autobús híbrid estàndard del fabricant xinès Foton
A partir de dilluns vinent començarà a circular per Barcelona un autobús híbrid cedit pel fabricant xinès Foton, per sotmetre'l a diverses proves de funcionament, sense passatgers, al llarg de dues setmanes aproximadament. La cessió de vehicles de prova o prototips és una pràctica habitual entre constructors i operadors, sense que impliqui compromisos futurs.
L'autobús experimental és un model estàndard, de 12 metres de longitud, propulsat per un motor dièsel i un motor elèctric disposats en paral·lel, és a dir, que tots dos motors actuen sobre la tracció de manera combinada. Aquesta fórmula permet uns estalvis d'entre el 38% i el 46%, segons el fabricant.
La flota de TMB compta en l'actualitat amb un centenar d'autobusos híbrids (midis, estàndards i biarticulats), tots de funcionament en sèrie, és a dir, de tracció purament elèctrica i que fan servir el motor tèrmic per generar electricitat durant el recorregut.
El vehicle de prova ha estat fabricat a Tafalla (Navarra) a partir de components CKD. El motor elèctric té una potència de 44 kW i 60 CV, i la bateria és d'ió-liti de 360 volts y 12 Ah. Foton és un fabricant xinès de vehicles pesants líder en mobilitat sostenible i molt orientat a la recerca i el desenvolupament, tasca que realitza a Taiwan, el Japó i Alemanya, a més del país originari.
Barcelona és actualment una ciutat de referència per la qualitat ambiental de la seva flota d'autobusos, conseqüència de l'elecció de les tecnologies més netes disponibles (híbrids i gas natural comprimit) per a l'adquisició de vehicles nous, de la reconversió de part de les unitats dièsel en híbrids i de la implantació de filtres anticontaminació a la resta.
TMB va ser amfitriona, la setmana passada, de la tercera trobada de treball de l'Hybrid User Forum, organització vinculada a la Unió Europea que agrupa els fabricants i operadors de flotes de vehicles pesants híbrids i que serveix per intercanviar experiències sobre aquesta tecnologia de l'automoció que permet reduir consums i emissions.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: TMB provarà nou híbrid
I quines línies emularà? Les de sempre (com els Citelis)?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: TMB provarà nou híbrid
44 i 55.Adolescent barceloní wrote:I quines línies emularà? Les de sempre (com els Citelis)?
Començaràn el dia 17/06 durant 2 setmanes.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: TMB provarà nou híbrid
Per veure realment el funcionament com a línia urbana tindrien que provarlo de debò, amb passatgers.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense passatgers
El procediment fa anys que és el mateix. I crec que, tant al fabricant com a l'operador, se'ls pot suposar prou coneixement en aquest àmbit per saber què es fan.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: TMB provarà nou híbrid
Ho he vist aquest mati fent la 44 en el Gorg no he pogut fer fotos ja que anava conduint......
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: TMB provarà nou híbrid
No. Això seria posar en perill la integritat d' aquestes persones, perquè el que busquen aquestes proves es comprovar i perfilar les especificacions tècniques del vehicle, la qual cosa vol dir posar-lo al límit i fer coses que normalment no es farien.Ecomobisostrans wrote:Per veure realment el funcionament com a línia urbana tindrien que provarlo de debò, amb passatgers.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: TMB provarà nou híbrid
porten lastre dins del bus (bidons,llaunes d'oli,palets amb diposits plens d'aigua) els Heuliez els porten(no porten seients) per simular el pes amb el bus ple.......Ecomobisostrans wrote:Per veure realment el funcionament com a línia urbana tindrien que provarlo de debò, amb passatgers.
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Publicitat en nom propi
Els vinils deuen ser gentilesa del fabricant, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: TMB provarà nou híbrid
Per què porta matrícula normal si és un prototip? No hauria de dur matrícula especial, com els Citelis?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: TMB provarà nou híbrid
yo ayer lo cacé en el puente de bac de roda, haciendo la 44. Lo gracioso es que detrás iba uno de esos blancos de pruebas con bidones de agua. esta tarde también ha pasado por el pont, pero sin el bus de pruebas.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: TMB provarà nou híbrid
La 44 será la línea oficial para experimentar. El día 20 cacé al Foton.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: TMB provarà nou híbrid
Em sembla que estem confonent la homologació tècnica d'un vehicle amb el fet que TMB el provi.Busman wrote:No. Això seria posar en perill la integritat d' aquestes persones, perquè el que busquen aquestes proves es comprovar i perfilar les especificacions tècniques del vehicle,
Per la matrícula, dedueixo que el vehicle ja ha estat provat i homologat a Europa per la qual cosa de perill, en principi, cap. El que passa és que TMB l'està provant per saber si li interessa comprar-ne alguns o no, res més.
I sí, el disseny i l'empresa en sí són xinesos, però tal com diu la notícia es muntarà a Espanya. Suposo que ja sortim més barats que els propis xinesos.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: TMB provarà nou híbrid
No realmente, simplemente es cosa de transporte: Es muchísimo más barato transportar el bus en piezas que entero, ocupa mucho menos espacio. En un contenedor a duras penas podría caber uno de estos, pero desmontados caben fácilmente dos o tres. Igual que los Brill cuando los compró el Tren de Sarrià, que los enviaron desmontados, para que solo se montaran. Es una práctica muy habitual para facilitar el transporte de maquinaria pesada.wefer wrote:Em sembla que estem confonent la homologació tècnica d'un vehicle amb el fet que TMB el provi.Busman wrote:No. Això seria posar en perill la integritat d' aquestes persones, perquè el que busquen aquestes proves es comprovar i perfilar les especificacions tècniques del vehicle,
Per la matrícula, dedueixo que el vehicle ja ha estat provat i homologat a Europa per la qual cosa de perill, en principi, cap. El que passa és que TMB l'està provant per saber si li interessa comprar-ne alguns o no, res més.
I sí, el disseny i l'empresa en sí són xinesos, però tal com diu la notícia es muntarà a Espanya. Suposo que ja sortim més barats que els propis xinesos.
Re: TMB provarà nou híbrid
Els vehicles que tenen els fabricants per deixar als operadors sovint estan matriculats, perque necesiten menys tràmits per cesions. Vegeu també el 1083, 1082, 1081, 1099... No necesiten matrícula especial perque són vehicles homologats i produits en serie.Adolescent barceloní wrote:Per què porta matrícula normal si és un prototip? No hauria de dur matrícula especial, com els Citelis?
Els vehicles (p.e. Citelis) no es matriculen perque tenen característiques fóra dels vehicles homologats, és a dir, o tenen el motor adaptat a Euro6 o un nou aditiu o un nou sistema híbrid...