Supressió de línies de mitjana distància
Re: Supressió de línies de mitjana distància
Nunca es tan mala idea que "sólo" quiten el servicio de pasajeros mientras siga en uso de mercancías, que siempre puede reestablecerse en el futuro el servicio. Igualmente, ole la política de movilidad de España, es como vivir en el tercer mundo.
Re: Supressió de línies de mitjana distància
Aquest clausura crec que ha sigut, per un cumul de circumstancies.
Hi havia un sol regional diari Bobadilla Cordoba que s'ha decidit suprimir per baixa ocupació.
Per altre banda hi havia el Garcia Lorca, que ara enlloc de ser 2 Alaris 490 en doble u n a Sevilla i un Malaga, ara es un Talgo a Sevilla. Per evitar maniobres, de Cordoba a Malga es feia transbord a una 490, pero GL ha dicidit suprimir-lo i desviar els viatgers a trens AV que paren Antequera - Santa Anna (enlloc Bobadilla pero molt propera), Puente Genil AV. La única parada que s'ha perdut es Montilla. Renfe cobra el mateix, s'estalvia un tren, i la majoria de passatger arriba abans.
Resultat, no queda cap servei a la linia.
Per cert a la estació de Campo Real fa molt temps que no para un tren, no queden ni andanes. Abans era on enllaçava a la linia a Cabra i Jaen. Es una estació al mig del no res.
Els propers dies pensaba visitar la zona, i per pocs dies no he pogut viatjar amb l'ultim tren de la linia.
A la mateixa zona hi ha hagut una gran millora. Ara tots els MD paren a Antequera Santa Ana, amb el que amb un transbord s'ha multiplicat la combinacions d'anar a Granada, Malaga, Antequera, Ronda i Cordoba. Ara hi ha 10-12 trens Nord Sud AV Cordoba - Malaga, i 8 trens Est Oest Granada - Sevilla/Algeciras que es creuen a Antequera Santa Ana.
Hi havia un sol regional diari Bobadilla Cordoba que s'ha decidit suprimir per baixa ocupació.
Per altre banda hi havia el Garcia Lorca, que ara enlloc de ser 2 Alaris 490 en doble u n a Sevilla i un Malaga, ara es un Talgo a Sevilla. Per evitar maniobres, de Cordoba a Malga es feia transbord a una 490, pero GL ha dicidit suprimir-lo i desviar els viatgers a trens AV que paren Antequera - Santa Anna (enlloc Bobadilla pero molt propera), Puente Genil AV. La única parada que s'ha perdut es Montilla. Renfe cobra el mateix, s'estalvia un tren, i la majoria de passatger arriba abans.
Resultat, no queda cap servei a la linia.
Per cert a la estació de Campo Real fa molt temps que no para un tren, no queden ni andanes. Abans era on enllaçava a la linia a Cabra i Jaen. Es una estació al mig del no res.
Els propers dies pensaba visitar la zona, i per pocs dies no he pogut viatjar amb l'ultim tren de la linia.
A la mateixa zona hi ha hagut una gran millora. Ara tots els MD paren a Antequera Santa Ana, amb el que amb un transbord s'ha multiplicat la combinacions d'anar a Granada, Malaga, Antequera, Ronda i Cordoba. Ara hi ha 10-12 trens Nord Sud AV Cordoba - Malaga, i 8 trens Est Oest Granada - Sevilla/Algeciras que es creuen a Antequera Santa Ana.
Re: Supressió de línies de mitjana distància
Gracias por la aclaración!davida wrote:Aquest clausura crec que ha sigut, per un cumul de circumstancies.
Hi havia un sol regional diari Bobadilla Cordoba que s'ha decidit suprimir per baixa ocupació.
Per altre banda hi havia el Garcia Lorca, que ara enlloc de ser 2 Alaris 490 en doble u n a Sevilla i un Malaga, ara es un Talgo a Sevilla. Per evitar maniobres, de Cordoba a Malga es feia transbord a una 490, pero GL ha dicidit suprimir-lo i desviar els viatgers a trens AV que paren Antequera - Santa Anna (enlloc Bobadilla pero molt propera), Puente Genil AV. La única parada que s'ha perdut es Montilla. Renfe cobra el mateix, s'estalvia un tren, i la majoria de passatger arriba abans.
Resultat, no queda cap servei a la linia.
Per cert a la estació de Campo Real fa molt temps que no para un tren, no queden ni andanes. Abans era on enllaçava a la linia a Cabra i Jaen. Es una estació al mig del no res.
Els propers dies pensaba visitar la zona, i per pocs dies no he pogut viatjar amb l'ultim tren de la linia.
A la mateixa zona hi ha hagut una gran millora. Ara tots els MD paren a Antequera Santa Ana, amb el que amb un transbord s'ha multiplicat la combinacions d'anar a Granada, Malaga, Antequera, Ronda i Cordoba. Ara hi ha 10-12 trens Nord Sud AV Cordoba - Malaga, i 8 trens Est Oest Granada - Sevilla/Algeciras que es creuen a Antequera Santa Ana.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Representatiu
Un fidel reflex de la política ferroviària espanyola. Un tren només és vàlid si és AV. La resta són carraques decimonòniques.437.001 wrote:A partir de ahora, sólo se puede ir en tren de Córdoba a Málaga con el AVE o (dando un rodeo enorme) vía Sevilla.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Supressió de línies de mitjana distància
Hola,
El tren de Córdoba a bobadilla el coneixó molt bé per que sigut usuari durant anys.
Ocupació doncs la normal en un tren de regionals que et conectava amb preu baix amb Màlaga, Granada i Algeciras (la conexió a Sevilla descartada per que ja hi han altres trens més directes a la linea Córdoba Sevilla).
Aixó si els temps de viatge llargs per que son destinacións llunyanes i paren bastant, encara que de Córdoba a Bobadilla no parava tant per que de Córdoba a Montilla era Directe.
Penseu que la conexió a Bobadilla era simultanea amb 1 tren en cada direcció alhora el de Cordoba era el primer en arribar i l'últim en marxar de Bobadilla.
Es una llastima que es perdi aquest tren i no se com quedarà la resta de pobles on parava.
I per Acabar dir que l'AVE Madrid Sevilla va quasi matar els trens regionals del corredor Jaen Córdoba Sevilla i veig que ara passarà el mateix amb el Córdoba Bobadilla Màlaga i correspondencies de Granada i Algeciras. Aquí de moment ni de LLeida a Barcelona ni de Barcelona Girona s'han suprimit tants com allà en un principi es va fer (i que estigui així força temps per que l'AVE es depredador del tren convencional).
Salutacións.
El tren de Córdoba a bobadilla el coneixó molt bé per que sigut usuari durant anys.
Ocupació doncs la normal en un tren de regionals que et conectava amb preu baix amb Màlaga, Granada i Algeciras (la conexió a Sevilla descartada per que ja hi han altres trens més directes a la linea Córdoba Sevilla).
Aixó si els temps de viatge llargs per que son destinacións llunyanes i paren bastant, encara que de Córdoba a Bobadilla no parava tant per que de Córdoba a Montilla era Directe.
Penseu que la conexió a Bobadilla era simultanea amb 1 tren en cada direcció alhora el de Cordoba era el primer en arribar i l'últim en marxar de Bobadilla.
Es una llastima que es perdi aquest tren i no se com quedarà la resta de pobles on parava.
I per Acabar dir que l'AVE Madrid Sevilla va quasi matar els trens regionals del corredor Jaen Córdoba Sevilla i veig que ara passarà el mateix amb el Córdoba Bobadilla Màlaga i correspondencies de Granada i Algeciras. Aquí de moment ni de LLeida a Barcelona ni de Barcelona Girona s'han suprimit tants com allà en un principi es va fer (i que estigui així força temps per que l'AVE es depredador del tren convencional).
Salutacións.
Re: Supressió de línies de mitjana distància
Aquí no hi ha hagut cap cúmul, davida.davida wrote:Aquest clausura crec que ha sigut, per un cumul de circumstancies.
L´únic que hi ha hagut és una incompetencia BESTIAL de Renfe-Andalusia i de la Junta d´Andalusia, que sembla que es dediquin a tocar-se la panxa enlloc de fer el què toca. Molta gent a Andalusia està molt cremada per això, i suposo que saps a què em refereixo. Hi ha UN MUNT de situacions incomprensibles, a Andalusia, que fan que a la regió amb més població no hi hagi un ús elevat dels trens regionals com a Catalunya.
I la prova és que allà on hi ha un bon servei (C1 de Sevilla, C1 de Málaga, C1 de Cádiz, MD Sevilla-Cádiz), els passatgers acompanyen.
Però on no n´hi ha... sol ser lamentable.
Explica-ho tot, davida: no dius que els horaris d´aquest tren eren absolutament lamentables, creats més pensant en l´horari dels conductors del tren que en les necessitats dels habitants. Apart de que arribava a Bobadilla a una hora morta, que Bobadilla és un poblet molt petit, que no continuava cap a Málaga (cosa que, de per sí, i encara que hagués conservat els horaris lamentables, ja hagués fet que l´agafés moltíssima més gent!) ni a Antequera (no hi ha electrificació fins a Antequera-Ciudad, si n´hi hagués hagut també hagués estat una bona alternativa, tot i que no tant bona com Málaga).Hi havia un sol regional diari Bobadilla Cordoba que s'ha decidit suprimir per baixa ocupació.
El tren sortia de Córdoba cap a Bobadilla cap a migdia i tornava de Bobadilla cap a Córdoba sobre les quatre de la tarda.
¿Qui agafa un tren amb aquests horaris, si no tens cap altra alternativa a cap altra hora del dia, a la línia?
La majoria de passatgers no ha arribat a agafar el tren, davida. La majoria de passatgers ha agafat el cotxe o el bus, o s´ha quedat a casa.Per altre banda hi havia el Garcia Lorca, que ara enlloc de ser 2 Alaris 490 en doble u n a Sevilla i un Malaga, ara es un Talgo a Sevilla. Per evitar maniobres, de Cordoba a Malga es feia transbord a una 490, pero GL ha dicidit suprimir-lo i desviar els viatgers a trens AV que paren Antequera - Santa Anna (enlloc Bobadilla pero molt propera), Puente Genil AV. La única parada que s'ha perdut es Montilla. Renfe cobra el mateix, s'estalvia un tren, i la majoria de passatger arriba abans.
L´AVE no ho substitueix tot, i menys la incompetència i curtedat de gambals de Renfe-Andalusia, i de la Junta d´Andalusia.
Que un trajecte que uneix les poblacions que he citat al meu post anterior no tingui un servei de regionals mínimament amb cara i ulls, mentre línies com la Linares Baeza-Moreda segueixen en servei o estacions com Val de Pilas han estat més de CENT ANYS en servei de passatgers sense la més mínima possibilitat de produïr viatgers de cap de les maneres, mentre que estacions com Santa Perpètua-Can Folguera o Puente Genil-Centre están miserablement desaprofitades perquè a a algú no li dóna la reial gana de treballar, és grotesc!!!
Ja ho sé.Resultat, no queda cap servei a la linia.
Per cert a la estació de Campo Real fa molt temps que no para un tren, no queden ni andanes. Abans era on enllaçava a la linia a Cabra i Jaen. Es una estació al mig del no res.
Ni a Campo Real, ni a les altres que he citat com a "estacions allunyades" al meu post anterior (si te l´has llegit).
INEXACTE: els MD Sevilla-Osuna-Málaga NO PAREN a Antequera-Santa Ana. O sigui que tanta millora, no sé per on la veus.Els propers dies pensaba visitar la zona, i per pocs dies no he pogut viatjar amb l'ultim tren de la linia.
A la mateixa zona hi ha hagut una gran millora. Ara tots els MD paren a Antequera Santa Ana,
Molt bé, fabulós. Però quants n´hi ha per anar de Casariche a Málaga, o de Córdoba a Álora? NI UN!!!amb el que amb un transbord s'ha multiplicat la combinacions d'anar a Granada, Malaga, Antequera, Ronda i Cordoba. Ara hi ha 10-12 trens Nord Sud AV Cordoba - Malaga, i 8 trens Est Oest Granada - Sevilla/Algeciras que es creuen a Antequera Santa Ana.
Last edited by 437.001 on Tuesday 25/06/2013 20:03, edited 5 times in total.
Re: Supressió de línies de mitjana distància
Ah, d´acord.ortegote wrote:Hola,
El tren de Córdoba a bobadilla el coneixó molt bé per que sigut usuari durant anys.
Inexacte: l´ocupació del regional Córdoba-Bobadilla era baixíssima, degut al seu horari lamentable, totalment inadequat a les necessitats dels passatgers potencials.Ocupació doncs la normal en un tren de regionals
Inexacte: el corredor Sevilla-Córdoba-Jaén gaudeix de bona salut.I per Acabar dir que l'AVE Madrid Sevilla va quasi matar els trens regionals del corredor Jaen Córdoba Sevilla
Fa molts anys que no hi havia Córdoba-Bobadilla-Málaga en regionals.i veig que ara passarà el mateix amb el Córdoba Bobadilla Málaga
L´Alaris era un experiment amb gaseosa que no anava enlloc, i tenia uns horaris tant dolents com els del regional Córdoba-Bobadilla.
No té per què ser així: l´AVE atrau un tipus de passatgers, els regionals un altre. No hi ha AVE per anar de Barcelona a Sils, ni de Córdoba a Montilla.Aquí de moment ni de LLeida a Barcelona ni de Barcelona Girona s'han suprimit tants com allà en un principi es va fer (i que estigui així força temps per que l'AVE es depredador del tren convencional).
Salutacións.
Re: Representatiu
No hi estic d´acord del tot.Guigui wrote:Un fidel reflex de la política ferroviària espanyola. Un tren només és vàlid si és AV. La resta són carraques decimonòniques.437.001 wrote:A partir de ahora, sólo se puede ir en tren de Córdoba a Málaga con el AVE o (dando un rodeo enorme) vía Sevilla.
Re: Supressió de línies de mitjana distància
Hola,437.001 wrote:Ah, d´acord.ortegote wrote:Hola,
El tren de Córdoba a bobadilla el coneixó molt bé per que sigut usuari durant anys.
Inexacte: l´ocupació del regional Córdoba-Bobadilla era baixíssima, degut al seu horari lamentable, totalment inadequat a les necessitats dels passatgers potencials.Ocupació doncs la normal en un tren de regionals
Inexacte: el corredor Sevilla-Córdoba-Jaén gaudeix de bona salut.I per Acabar dir que l'AVE Madrid Sevilla va quasi matar els trens regionals del corredor Jaen Córdoba Sevilla
Fa molts anys que no hi havia Córdoba-Bobadilla-Málaga en regionals.i veig que ara passarà el mateix amb el Córdoba Bobadilla Málaga
L´Alaris era un experiment amb gaseosa que no anava enlloc, i tenia uns horaris tant dolents com els del regional Córdoba-Bobadilla.
No té per què ser així: l´AVE atrau un tipus de passatgers, els regionals un altre. No hi ha AVE per anar de Barcelona a Sils, ni de Córdoba a Montilla.Aquí de moment ni de LLeida a Barcelona ni de Barcelona Girona s'han suprimit tants com allà en un principi es va fer (i que estigui així força temps per que l'AVE es depredador del tren convencional).
Salutacións.
Primer de tot el Regional Córdoba Bobadilla era d'enllaç amb les altres destinacións i per que els pobles entre Montilla i Bobadilla tinguesin també conexions, se que es un tren al dia i sentit però bé que aqui tots hem cridat quan han possat un tren per sentit a la linea de la Pobla que semblava que era per que s'acabes morint.
Segon el corredor Jaen Cordoba Sevilla Cadis va millorar amb la posada en servei de l'intercanviador d'Alcolea de Córdoba que feia servir la LAV fins a Sevilla parant a Córdoba Central ja tornem a lo mateix mes pobles sense regionals Posadas, Palma del Rio etc etc etc l'AVE es menja al Convencional, millor servei de capital a capital segur que si però la resta adeu.
Tercer de Córdoba a Montilla esta clar que ara hi haura un tren menys de regionals de Barcelona a Sils ja veurem d'aqui uns anys.
Salutacions.
Re: Supressió de línies de mitjana distància
T´ho plantejaré d´una altra manera, perquè m´entenguis, i no facis comparacions estranyes amb la línia de La Pobla de Segur:ortegote wrote:Hola,
Primer de tot el Regional Córdoba Bobadilla era d'enllaç amb les altres destinacións i per que els pobles entre Montilla i Bobadilla tinguesin també conexions, se que es un tren al dia i sentit però bé que aqui tots hem cridat quan han possat un tren per sentit a la linea de la Pobla que semblava que era per que s'acabes morint.
Línia Lleida-La Pobla de Segur
-Lleida (139.800 hab.)
-Alcoletge (3.191 hab.)
-Vilanova de la Barca (1.160 hab.)
-Térmens (1.587 hab.)
-Vallfogona de Balaguer (1.853 hab.)
-Balaguer (16.952 hab.)
-Gerb (462 hab.)
-Sant Llorenç de Montgai (161 hab.)
-Vilanova de la Sal (105 hab.)
-Santa Linya (66 hab.)
-Àger (517 hab.)
-Cellers-Llimiana (29 hab + 183 hab.)
-La Guàrdia de Tremp (110 hab.)
-Palau de Noguera (85 hab.)
-Tremp (6.515 hab.)
-Salàs de Pallars (368 hab.)
-La Pobla de Segur (3.156 hab)
TOTAL: 176.300 habitants als pobles i ciutats per on passa la línia de La Pobla.
Línia Córdoba-Puente Genil-Bobadilla-Málaga
-Córdoba (328.848 hab.)
-Montilla (23.836 hab.)
-Aguilar de la Frontera (13.701 hab.)
-Puente Genil (30.385 hab.)
-Casariche (5.652 hab.)
-La Roda de Andalucía (4.381 hab.)
-Fuente de Piedra (2.758 hab.)
-Antequera (41.827 hab.)
-Álora (13.399 hab.)
-Pizarra (9.269 hab.)
-Cártama (23.664 hab)
-Málaga (567.433 hab.)
TOTAL: 1.065.153 habitants als municipis i pobles de les estacions de la Córdoba-Málaga
Iguals, oi que no?
Com expliques que una línia que comunica tot això no tingui un servei ferroviari amb cara i ulls, i a la línia de La Pobla (o la de Canfranc) hi hagi més trens?
Això és el què dic de la incompetencia de Renfe-Andalusia.
Per al dia d´avui, compto 6 MD Córdoba-Sevilla per la línia convencional, alguns provinents de Jaén.Segon el corredor Jaen Cordoba Sevilla Cadis va millorar amb la posada en servei de l'intercanviador d'Alcolea de Córdoba que feia servir la LAV fins a Sevilla parant a Córdoba Central ja tornem a lo mateix mes pobles sense regionals Posadas, Palma del Rio etc etc etc l'AVE es menja al Convencional, millor servei de capital a capital segur que si però la resta adeu.
Per al dia d´avui, compto 11 MD Sevilla-Cádiz i 1 Avant, alguns provinents de Córdoba i Jaén.
Podria estar millor? Sens dubte, però no és lo pitjor de Renfe.
Ara, compara-ho amb lo que hi ha entre Córdoba i Málaga per la convencional.
De Barcelona a Sils ni se´ls acudirà, de treure ni un dels regionals, si saben lo que és bo...Tercer de Córdoba a Montilla esta clar que ara hi haura un tren menys de regionals de Barcelona a Sils ja veurem d'aqui uns anys.
Salutacions.
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Supressió de línies de mitjana distància
A l'estació de Linares-Congostinas, al port de Pajares, Astúries, pel que sembla hi tornen a parar trens:
10.12 Regional a Gijón tots els dies
17.55 Regional a Valladolid dilluns a dissabtes no festius
21.24 Regional a León diumenges i festius
Recordem que fins a mitjans 2013 hi havien dues circulacions, ambdues a la mateixa hora: 14.22, un a León i l'altre a Gijón, que van deixar de parar per decisió de Foment...
10.12 Regional a Gijón tots els dies
17.55 Regional a Valladolid dilluns a dissabtes no festius
21.24 Regional a León diumenges i festius
Recordem que fins a mitjans 2013 hi havien dues circulacions, ambdues a la mateixa hora: 14.22, un a León i l'altre a Gijón, que van deixar de parar per decisió de Foment...
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!