Responent-te:Javi M wrote:Punt per punt:Toni wrote:Primer cal posar en quarentena això dels 20 minuts. Després, que l´ajuntament prengui mesures per impedir que la seva gent passi pel pas tancat. Després d´això, que vagi a parlar amb qui calgui per tal de que els expliquin com funciona un pas a nivell i si es pot fer alguna cosa per que estigui menys temps tancat sense perdre gens de seguretat. Em sembla que aquests volen passar a la segona part sense fer la primera...
-Que la barrera estigui 20' abaixada no m'ho acabo de creure. Si algun cop ha romàs tancada aquest temps, de ben segur que es va deure a alguna situació excepcional.
-Si pot fer-se quelcom per tal que la barrera estigui tancada menys temps, la resposta és que sí. De fet ja t'he explicat en què consisteix la solució, i has pogut veure és tècnicament molt senzilla i econòmica, i que no implica perdre seguretat. No li busquis tres peus al gat.
-Si les barreres funcionessin bé, no caldria cap "campanya" de seguretat ferroviària. La gent creua el pas mentre que és tancat com a conseqüència directa de la mala gestió del mateix, que fa que la gent no se'l prengui seriosament.
- És evident que les barreres no estan 20 minuts tancades. Ni a aquest pas ni en cap altre (el de Sant Feliu no ho sé...). Això son declaracions que fa el senyor alcalde sense cap coneixement i que a més després ningú li recrimina.
- Segons experts en la matèria, sento dir-te que no és cert que es pugui reduir el temps de tancament fent no sé què als circuits de via, al menys amb la normativa actual. Com he dit abans sembla com a mínim preocupant que es tanqui la barrera i el tren passi als 5 segons (o 10, és igual) perquè si hi ha qualsevol problema el tren no frenaria i l´accident seria inevitable. La normativa recull evidentment això i cal en un pas a nivell, com a un canvi de via, un senyal ferroviari que protegeixi el pas, és a dir, que estigui en vermell si el pas no s´ha tancat pel que sigui. Evidentment, el tren cal que pugui aturar-se al senyal en vermell pel que cal, com en qualsevol canvi de via, un senyal en groc abans. Per tant, el pas ha de començar a tancar-se quan el tren entra al pernúltim circuit de via abans del pas, de forma que tingui dos senyals entre ell i el pas. Per tant, no és cert això del circuit del pas ni que es pugui reduir tantissim el temps. Les coses estan ben fetes i tenen els temps que han de tenir. Com també he dit, la solució per no molestar tant als impacients habitants de ripoll potser el que cal fer és suprimir trens.
- Lamento no estar d´acord en res del que dius al tercer punt. Les barreres funcionen perfectament, assegurant la seguretat, i sí, sí que cal evidentment una campanya d´educació. La gent no ha de creuar en cap cas, ni amb bona gestió ni amb mala gestió, gestió que per altre banda és bona i ajustada. Si la gent es pren seriosament el ferrocarril o no és una qüestió d´educació i d´inteligència ja que si no ho fas, el risc és teu, i risc molt greu.