La maledicció del Museu del Transport a BCN
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
I si envieu cartes als partits polítics, i us feu ressò als mitjans?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
També, però igualment els particulars caldria que ho féssiu.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Sobre el tema de la proposta, volia fer dos comentaris. El primer, repetir el que deia més amunt i que també ho posaré en el tema del llibre de FGC : EL QUE NO FEM NOSALTRES NO HO FARÀ NINGÚ PER NOSALTRES : ni museus, ni llibres, ni res. Les companyies només veuen el tema històric com un mitjà de fer-se autobombo i en altres sectors socials, la manca de sensibilitat en el tema és prou coneguda.
Per tant, endavant amb qualsevol iniciativa per "apretar" l'opinió pública (i publicada), i a veure fins a on podem arribar. Efectivament, amb tants locals al 22@ buits i que han de desallotjar cada dos per tres, després del disbarat de carregar-se Lutxana i vist que potser no s'edificarà tant com preveien alguns, es podria plantejar ubicar el museu de la mobilitat en algun d'aquests locals. Això no desdiria dels objectius (tecnologia, coneixement, etc.) que es volen donar a aquell barri i potser més endavant, si es donessin les circumstàncies favorables, es podria pensar en un local més digne, com per exemple, l'Estació del Nord. I això es pot "vendre", si es planteja bé.
La segona cosa fa referència al Consell Assessor. Certament, estic d'acord amb que hauria de fer alguna cosa més que "no posar pegues" (faltaria més!!!) però no deixa de ser un òrgan creat per i per a ("por y para") TMB, que difícilment plantejarà una alternativa crítica a la política que s'està fent (per bé que molts dels seus membres, segurament, ho farien a títol individual) . Insisteixo, hem de ser nosaltres els que ens comencem a moure per a plantejar una iniciativa potent i començar a donar la volta a la situació, tant pel que fa al Museu de la Mobilitat com en altres temes que a tots ens preocupen.
Per tant, endavant amb qualsevol iniciativa per "apretar" l'opinió pública (i publicada), i a veure fins a on podem arribar. Efectivament, amb tants locals al 22@ buits i que han de desallotjar cada dos per tres, després del disbarat de carregar-se Lutxana i vist que potser no s'edificarà tant com preveien alguns, es podria plantejar ubicar el museu de la mobilitat en algun d'aquests locals. Això no desdiria dels objectius (tecnologia, coneixement, etc.) que es volen donar a aquell barri i potser més endavant, si es donessin les circumstàncies favorables, es podria pensar en un local més digne, com per exemple, l'Estació del Nord. I això es pot "vendre", si es planteja bé.
La segona cosa fa referència al Consell Assessor. Certament, estic d'acord amb que hauria de fer alguna cosa més que "no posar pegues" (faltaria més!!!) però no deixa de ser un òrgan creat per i per a ("por y para") TMB, que difícilment plantejarà una alternativa crítica a la política que s'està fent (per bé que molts dels seus membres, segurament, ho farien a títol individual) . Insisteixo, hem de ser nosaltres els que ens comencem a moure per a plantejar una iniciativa potent i començar a donar la volta a la situació, tant pel que fa al Museu de la Mobilitat com en altres temes que a tots ens preocupen.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Nois, tweet de l'alcalde!!
transport.cat @transportcat 4 Jul.
@xaviertrias Hola, voldríem saber si hi ha un local a BCN per posar uns quants vehicles restaurats x Museu Mobilitat.Gracies
Xavier Trias @xaviertrias 3h
@transportcat caldrà estudiar la proposta, i us suggereixo que contacteu amb nosaltres amb els detalls: http://w110.bcn.cat/portal/site/Al
A l'enllaç surt un formulari de contacte, us animeu a demanar el Museu??
transport.cat @transportcat 4 Jul.
@xaviertrias Hola, voldríem saber si hi ha un local a BCN per posar uns quants vehicles restaurats x Museu Mobilitat.Gracies
Xavier Trias @xaviertrias 3h
@transportcat caldrà estudiar la proposta, i us suggereixo que contacteu amb nosaltres amb els detalls: http://w110.bcn.cat/portal/site/Al
A l'enllaç surt un formulari de contacte, us animeu a demanar el Museu??
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
a la inutilidad del forum se le podria dar utilidad por ejemplo
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
En cierta ocasión dije que las cocheras de San Martin, me parecian adecuadas, m e contestaron que construirian en ellas. No se si lo han hecho, pero si no, creo es lo más adecuado por comunicación y por que siendo una cochera de tranvías , que lugar más adecuado para un museo del transporte
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
On hi havia les cotxeres de Borbó hi ha un descampat gran, al costat dels equipaments que van fer...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
No és problema de lloc, és problema de diners. O de voluntat, que al cap i a la fi és el mateix.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
A part de la manca de diners (quan n'hi havia tampoc no es va fer res) i de la manca de sensibilitat (no només de les administracions, també dels veïns que sempre s'estimaran més una escola bressol o una piscina que un museu del transport), l'altre problema gros que jo hi veig és la manca de "sentit d'estat" de les diferents operadores. Tal i com jo m'imagino un bon museu del transport, atractiu i potser rendible, seria un que hi exposés vehicles "en funcionament" (ja no dic trens, potser només busos i algún tramvia). Creieu realment que es pot fer un museu del transport que no estigui apadrinat per cap empresa i on hi tinguin cabuda els vehicles històrics dels diferents operadors? Jo no ho crec. Com a molt podriem tenir un "Museu TMB" a l'estil del de la RATP (és un dir, esclar) o un museu del transport sense vehicles, amb peces històriques, mapes, plafons, documents, etc.
Amb la tracció sang això no passava
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Mireu el que s'haria de fer es un Museu del Transport fet de la nostre Butxaca, Fixeu-vos amb el nou local de l'Associació del Ferrocarril, es gràcies als socis i això que jo no soc soci encara .
El que hem refereixo es que si no hi ha voluntat i sensibilitat per part dels polítics en fer un museu del Transport llavors hem de ser nosaltres que ho fem! El POBLE té més PODER del que ens creiem. Ajuntem material nosaltres mateixos i jo proposaria que les Associacions poguessin ser Museus del Transport a l'Ombra fins que ens deixin algun ESPAI per fer-ho1!!
Per cert a l'Estació del Nord es com hauria de ser el Museu del Transport de BCN amb les seves vies de tren conectades al Ramal Meridiana per poder fer trajectes de Trens Històrics al igual que li cal un trajecte històric Barcelona- Mataró a l'Estació de França
El que hem refereixo es que si no hi ha voluntat i sensibilitat per part dels polítics en fer un museu del Transport llavors hem de ser nosaltres que ho fem! El POBLE té més PODER del que ens creiem. Ajuntem material nosaltres mateixos i jo proposaria que les Associacions poguessin ser Museus del Transport a l'Ombra fins que ens deixin algun ESPAI per fer-ho1!!
Per cert a l'Estació del Nord es com hauria de ser el Museu del Transport de BCN amb les seves vies de tren conectades al Ramal Meridiana per poder fer trajectes de Trens Històrics al igual que li cal un trajecte històric Barcelona- Mataró a l'Estació de França
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Con el dinero lapidado en la grapadora del museo del diseño de Glories ( y se perfectamente de lo que hablo ) se pueden hacer 10 museos de transporte, co n todo el material reconstruido y funcionado. Cabe decir también, que el bodrio arquitectónico este, no es obra ni mucho menos del actual alcalde ( no entro en connotaciones políticas, ya que personalmente este hombre lo veo sensato ), pero es una de las borregadas mas grandes que se han realizado en Barcelona. Ya no es el valor de la obra ( aprox 5.000.000 de € ), si no los trabajos preventivos, en la cual se hubo de desviar un colector exagerado, que creo que costo alrededor de 2.000.000 € mas. Eran las épocas en que el estado español se creían que era el motor de europa, y todos veis perfectamente los resultados.
Por los demás podemos estar asi durante días...
Por los demás podemos estar asi durante días...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Això mateix, i demà anem i li diem als governants, que deixem de donar la llauna amb el Museu del Transport perquè ens ho pagarem nosaltres amb les monedes que ens van sobrant de comprar el pa, i ja veuràs com es posen de contents.sortrens wrote:Mireu el que s'haria de fer es un Museu del Transport fet de la nostre Butxaca
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
L'idea és molt bona, pero a 100 euros de parking per mes i vehicle, explica'm d'on sortiran les misses.......sortrens wrote:El que hem refereixo es que si no hi ha voluntat i sensibilitat per part dels polítics en fer un museu del Transport llavors hem de ser nosaltres que ho fem! El POBLE té més PODER del que ens creiem. Ajuntem material nosaltres mateixos i jo proposaria que les Associacions poguessin ser Museus del Transport a l'Ombra fins que ens deixin algun ESPAI per fer-ho1!!
El problema és la cessió d'espai, de treballar amb gestió low-cost, ma d'obra voluntària i força fe, ja n'hi havem molts que servim.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Hi estic d'acord sa canvi de que em descomptin la quantitat que hi aporti dels impostos que pago. El que no penso fer és pagar a través dels meus impostos les festes dels altres (i que a mi m'importen un rave), i en canvi les que a mi m'interessen haver-me-les de pagar jo tot solet.sortrens wrote:Mireu el que s'haria de fer es un Museu del Transport fet de la nostre Butxaca
A més, lamentablement el que es pogués recollir entre els afeccionats amb prou feines t'arribaria per restaurar un patinet. Que ens coneixem tots plegats
Et refereixes a l'Associació de Barcelona? El local és cedit per l'Ajuntament. L'únic que s'ha pagat de la butxaca dels socis són les obres d'adaptació, i tot i així molta gent s'ha donat de baixa. Normal quan et demanen més de 200 euros entre quotes i derrames en un any en plena crisi (i no ho critico, perquè no tenien altra opció).sortrens wrote: Fixeu-vos amb el nou local de l'Associació del Ferrocarril, es gràcies als socis i això que jo no soc soci encara
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Companys, crec que estem arribant al moll de l'os de la qüestió. Qui paga?. Els que millor podem fer rutllar un museu del transport, un ferrocarril turístic o fins i tot, una revista especialitzada sobre els "nostres" temes som nosaltres mateixos, no cap administració ni companyia ferroviària, que altra feina té. No podem estar esperant que les "autoritats" ens ho facin, entre d'altres coses perquè això no "ven", ni interessa a la majoria de la població.
Estic pensant en el que he vist del Tube 150, a Londres : s'han restaurat una locomotora de vapor original i un cotxe saló de 1892, a més del material històric que ja tenien per fer circulacions especials, però això s'ha fet gràcies a aportacions diverses, la "lottery" i la posada en venda d'uns bitllets que costaven entre 35 i 45 lliures...i que es van esgotar en dos dies per internet!!!. Evidentment, el nivell de vida del nostre país no és el d'Anglaterra, i no es tracta de que ens cobrin 60 euros per pujar a la Granota, però crec que això indica per on han d'anar les coses, si volem tirar endavant. Ara bé, això requeriria un canvi de xip brutal tant dels poders públics com de nosaltres mateixos (es tractaria d'allò tan antic de "qui paga, mana", com que paguem, manem, i volem que surti el "nostre" tren sempre que vulguem) I a aquest canvi de xip ajudaria, sens dubte, la potenciació del microfinançament, del mecenatge i d'altres fórmules similars, que s'hauria de veure reflectida en les nostres declaracions d'IRPF...
I a això afegiria : disposar d'un ens que ens representi i trobar un local (la qual cosa implica tenir el finançament, esclar). Per cert, no han desallotjat avui unes naus industrials al carrer Puigcerdà?. Doncs això.
Estic pensant en el que he vist del Tube 150, a Londres : s'han restaurat una locomotora de vapor original i un cotxe saló de 1892, a més del material històric que ja tenien per fer circulacions especials, però això s'ha fet gràcies a aportacions diverses, la "lottery" i la posada en venda d'uns bitllets que costaven entre 35 i 45 lliures...i que es van esgotar en dos dies per internet!!!. Evidentment, el nivell de vida del nostre país no és el d'Anglaterra, i no es tracta de que ens cobrin 60 euros per pujar a la Granota, però crec que això indica per on han d'anar les coses, si volem tirar endavant. Ara bé, això requeriria un canvi de xip brutal tant dels poders públics com de nosaltres mateixos (es tractaria d'allò tan antic de "qui paga, mana", com que paguem, manem, i volem que surti el "nostre" tren sempre que vulguem) I a aquest canvi de xip ajudaria, sens dubte, la potenciació del microfinançament, del mecenatge i d'altres fórmules similars, que s'hauria de veure reflectida en les nostres declaracions d'IRPF...
I a això afegiria : disposar d'un ens que ens representi i trobar un local (la qual cosa implica tenir el finançament, esclar). Per cert, no han desallotjat avui unes naus industrials al carrer Puigcerdà?. Doncs això.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Segons sembla molt aviat apareixerà un projecte de crowfunding per restaurar la locomotora Mataró. Veurem quin resultat té ja que serà una prova empírica del que esteu dient.
Jo sóc força pessimista, però seria molt feliç d'equivocar-me.
Jo sóc força pessimista, però seria molt feliç d'equivocar-me.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Actualitzo l'adreça de contacte amb l'alcalde, que la de missatges més a dalt no funcionava: http://w110.bcn.cat/portal/site/Alcalde ... lang=ca_ES Animeu-vos!
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Enviat aquest text:
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Qui paga en el cas de les administracions públiques? Gran part de les seves fonts de finançament provenen dels impostos, és a dir, des de la societat mateix, per tant nosaltres mateixos. Es faci com es faci, sempre hi col·laborem en la seva realització, cal no oblidar-ho, això.
Les finances de l'ajuntament? Són les que són: http://w110.bcn.cat/portal/site/Ajuntam ... lang=ca_ES . Altra cosa és que no s'ha de despilfarrar ara tampoc, però comparativament, no estem en una ciutat on hi hagi problemes de liquidesa a les principals administracions municipals.
I després d'aquest breu Off-Topic... Deixeu que manifesti que no estic a favor de la instauració d'un Museu del Transport a la ciutat. Per què?
-Necessitat d'adeqüació d'infraestructures, així com de reduïr-ne les possibilitats físiques d'allotjar-hi varietat de material, degut als problemes logístics que se'n derivarien (no sols de TMB en viu la mobilitat urbana, sinó de FGC, el que sia necessari de Renfe, etc). I manteniment de les mateixes.
-Possibilitat de repetir-se la mateixa història que succeí a Castellar de N'hug, i en altres exemples que s'han contemplat al llarg de l'Estat Espanyol i Europa mateix.
-Causes d'això, que hi hauria menys recursos disponibles, per exemple, a la posada en circulació d'aquest material o bé en la creació d'una infraestructura adeqüada.
La posada en valor dels autobusos ja es realitza mercès al Rally BCN-Caldes que es realitza, i amb altres iniciatives semblants (mesclar amb els busos regulars vehicles històrics en horaris que no sien d'hora punta). Així com les iniciatives del tipus posada en marxa anual del 300. I la infraestructura del Tramvia Blau atorga moltes possibilitats de cara als tramvies històrics que es puguin restaurar en estat operatiu.
Salutacions.
Les finances de l'ajuntament? Són les que són: http://w110.bcn.cat/portal/site/Ajuntam ... lang=ca_ES . Altra cosa és que no s'ha de despilfarrar ara tampoc, però comparativament, no estem en una ciutat on hi hagi problemes de liquidesa a les principals administracions municipals.
I després d'aquest breu Off-Topic... Deixeu que manifesti que no estic a favor de la instauració d'un Museu del Transport a la ciutat. Per què?
-Necessitat d'adeqüació d'infraestructures, així com de reduïr-ne les possibilitats físiques d'allotjar-hi varietat de material, degut als problemes logístics que se'n derivarien (no sols de TMB en viu la mobilitat urbana, sinó de FGC, el que sia necessari de Renfe, etc). I manteniment de les mateixes.
-Possibilitat de repetir-se la mateixa història que succeí a Castellar de N'hug, i en altres exemples que s'han contemplat al llarg de l'Estat Espanyol i Europa mateix.
-Causes d'això, que hi hauria menys recursos disponibles, per exemple, a la posada en circulació d'aquest material o bé en la creació d'una infraestructura adeqüada.
La posada en valor dels autobusos ja es realitza mercès al Rally BCN-Caldes que es realitza, i amb altres iniciatives semblants (mesclar amb els busos regulars vehicles històrics en horaris que no sien d'hora punta). Així com les iniciatives del tipus posada en marxa anual del 300. I la infraestructura del Tramvia Blau atorga moltes possibilitats de cara als tramvies històrics que es puguin restaurar en estat operatiu.
Salutacions.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Sort que a Londres o Nova York no tenen la mateixa actitut...