Baixbus
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
Una pregunta d'ignorant que no coneix la zona (o sigui, jo): un midi cabria, a la SB3?
Foto feta per mi aquest matí a la campa d'Oliveras.
Foto feta per mi aquest matí a la campa d'Oliveras.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Noticias Baixbus
Crec que si, la SB3 pot ferla un midi. Crec que el problema vindria per vehicles mal estacionats a Marianao, i el creuament amb altres vehicles per aquella zona no deu ser molt cómode, pero poder, pot.
Tot i així, el BkB será d'algun SB1 que hagi posat el de la SB3 per anar cap a cotxera.
Tot i així, el BkB será d'algun SB1 que hagi posat el de la SB3 per anar cap a cotxera.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
Bé, això de que posi SB3 al BKB és una història molt llarga... Oi, @raulitinbcn?sag470 wrote:¡Tot i així, el BkB será d'algun SB1 que hagi posat el de la SB3 per anar cap a cotxera.
Per cert, és la única línia d'Oliveras que es serveix normalment amb minibusos tamany furgoneta, oi?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Noticias Baixbus
La SB2 i SB3 funcionan amb minibusos.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Noticias Baixbus
Bé, a cotxera si que hi era ... O millor dit campa ...Adolescent barceloní wrote:Bé, això de que posi SB3 al BKB és una història molt llarga... Oi, @raulitinbcn?sag470 wrote:¡Tot i així, el BkB será d'algun SB1 que hagi posat el de la SB3 per anar cap a cotxera.
Per cert, és la única línia d'Oliveras que es serveix normalment amb minibusos tamany furgoneta, oi?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
Avui he visitat amb uns amics la cotxera i la campa de Mohn.
A la cotxera, a Viladecans, hem vist el 1425 de TMB, un autobús de GNC, amb el cul envinilat de groc. Segons ens han comentat els conductors, Mohn vol fer proves amb autobusos GNC i, si tot funciona bé, es faria una base GNC i es comprarien autobusos nous GNC.
Per dins, té validadores i cartelleria de BaixBus, encara que encara tenia coses de TMB. Els logos i tot això ho han tret durant el dia d'avui. El BKB té programades les línies de Mohn. El SAE era encara el de TMB (suposo que el canviaran). Pel que fa al sistema que canta les parades que té TMB, de moment diuen que el mantindrien (no saben què faran al final).
Us deixo unes fotos:
L'autobús a la cotxera Per davant, hem vist com li treien la "croqueta" de TMB a l'autobús. Com que l'envinilaran (no el pinten perquè després tornarà a TMB, aquest bus), els forats no es veuran. Cartelleria de TMB i de BaixBus al mateix autobús:
A la cotxera, a Viladecans, hem vist el 1425 de TMB, un autobús de GNC, amb el cul envinilat de groc. Segons ens han comentat els conductors, Mohn vol fer proves amb autobusos GNC i, si tot funciona bé, es faria una base GNC i es comprarien autobusos nous GNC.
Per dins, té validadores i cartelleria de BaixBus, encara que encara tenia coses de TMB. Els logos i tot això ho han tret durant el dia d'avui. El BKB té programades les línies de Mohn. El SAE era encara el de TMB (suposo que el canviaran). Pel que fa al sistema que canta les parades que té TMB, de moment diuen que el mantindrien (no saben què faran al final).
Us deixo unes fotos:
L'autobús a la cotxera Per davant, hem vist com li treien la "croqueta" de TMB a l'autobús. Com que l'envinilaran (no el pinten perquè després tornarà a TMB, aquest bus), els forats no es veuran. Cartelleria de TMB i de BaixBus al mateix autobús:
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Noticias Baixbus
Interesante noticia, y menos que lo ceda una empresa que ya lo tenga en circulación. Sabes si tendrá número decalca dentro de Baixbus?
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
Pues no lo sé. Si voy algún día por allí, me acercaré a preguntar.sag470 wrote:Interesante noticia, y menos que lo ceda una empresa que ya lo tenga en circulación. Sabes si tendrá número decalca dentro de Baixbus?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Noticias Baixbus
http://www.baixbus.cat/ca/comunicacio/n ... de-baixbus
Cedit per TMB (Transports Metropolitans de Barcelona), i amb el suport de l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona), el bus núm. 1368, propulsat per gas natural, circularà pels carrers de Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi, entre d’altres. Es tracta d’un vehicle estàndard de la marca Irisbus i model CITELIS 12 GNC, de 12 metres de llargada i adaptat per a l’accés de persones discapacitades.
La finalitat de l’entrada en servei temporal d’aquest autobús és la de comprovar la seva idoneïtat per circular a les línies que cobreixen el Baix Llobregat. El seu funcionament durant aquest estiu permetrà conèixer els seus consums de combustible, la seva confortabilitat i les seves prestacions generals com a vehicle de transport públic a les línies urbanes i interurbanes de Baixbus.
Cedit per TMB (Transports Metropolitans de Barcelona), i amb el suport de l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona), el bus núm. 1368, propulsat per gas natural, circularà pels carrers de Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi, entre d’altres. Es tracta d’un vehicle estàndard de la marca Irisbus i model CITELIS 12 GNC, de 12 metres de llargada i adaptat per a l’accés de persones discapacitades.
La finalitat de l’entrada en servei temporal d’aquest autobús és la de comprovar la seva idoneïtat per circular a les línies que cobreixen el Baix Llobregat. El seu funcionament durant aquest estiu permetrà conèixer els seus consums de combustible, la seva confortabilitat i les seves prestacions generals com a vehicle de transport públic a les línies urbanes i interurbanes de Baixbus.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
Segons tinc entès, circularà a la L95.
Quan vaig visitar les cotxeres amb uns amics, van dir-nos que si les proves funcionen bé, es plantejaran l'opció de comprar autobusos GNC i de muntar una base GNC a les cotxeres de Viladecans.
Un comentari: lo groc és envinilat ("enganxines"), no és pintura.
Per cert, on haurà d'anar a repostar? A Zona Franca? Perquè BaixBus no té estació de repostatge de GNC...
Una cosa: a TMB era el bus calca 1425; a BaixBus és el 1368.
Quan vaig visitar les cotxeres amb uns amics, van dir-nos que si les proves funcionen bé, es plantejaran l'opció de comprar autobusos GNC i de muntar una base GNC a les cotxeres de Viladecans.
Un comentari: lo groc és envinilat ("enganxines"), no és pintura.
Per cert, on haurà d'anar a repostar? A Zona Franca? Perquè BaixBus no té estació de repostatge de GNC...
Una cosa: a TMB era el bus calca 1425; a BaixBus és el 1368.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Noticias Baixbus
Al setembre seran adjudicades les pròximes incorporacions a la flota. La recepcions han de ser abans de set'14. A mode de resum, extrets del BOE:
Mohn: http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/22/p ... -28346.pdf
- 20 urbans: 11 estandar (3 hibrids) i 9 midis.
Oliveras: http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/24/p ... -28748.pdf
- 14 urbans: 10 estandar (3 hibrids) i 4 midis
Rosanbus: http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/22/p ... -28345.pdf
- 18 urbans: 7 estandar (3 hibrids) i 11 midis
Mohn: http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/22/p ... -28346.pdf
- 20 urbans: 11 estandar (3 hibrids) i 9 midis.
Oliveras: http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/24/p ... -28748.pdf
- 14 urbans: 10 estandar (3 hibrids) i 4 midis
Rosanbus: http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/22/p ... -28345.pdf
- 18 urbans: 7 estandar (3 hibrids) i 11 midis
Re: Noticias Baixbus
Hola,Adolescent barceloní wrote:Una pregunta d'ignorant que no coneix la zona (o sigui, jo): un midi cabria, a la SB3?
Foto feta per mi aquest matí a la campa d'Oliveras.
Si. si que caben, muchas veces cuando se avería el pequeñito lo sustituyen por un midi, Este mes de agosto lo veo circular muchos días con midis; ayer mismo pusieron el de color azul que circula habitualmente en el servicio urbano de St. Joan Despí.
Donde no caben para nada los midis son en el SB2, es una línea que recorre la zona alta de Sant Boi(urbanizaciones de montaña), que pasa por calles con curvas realmente estrechas. Espero que halla quedado despejada tu duda.
Re: Noticias Baixbus
Los autobuses de L'Hospitalet ganan un 9% de usuarios
Cada vehículo consigue un ahorro energético de un 7,5% y unos 1.700 euros anuales
Miércoles, 18 de septiembre del 2013 - 21:48h. EFE / L'Hospitalet del Llobregat
Los autobuses urbanos de L'Hospitalet ganaron en 2012 un 9% de usuarios respecto al año anterior. El incremento de usuarios se ha producido en todas las líneas, que gestiona el operador Rosanbús, aunque la subida más destacada es la de la línea L14 (que comunica el barrio de Bellvitge con la Diagonal de Barcelona), con un incremento del 12,6%, y un total de 2.260.600 usuarios.
La línea L12 (que va desde la Gran Vía de Carlos III de Barcelona al barrio de Almeda de Cornellà) es la más frecuentada, con 3.112.900 usuarios durante el 2012.
Durante este año, el Institut Català d'Energia (ICAEN) ha hecho en L'Hospitalet un estudio sobre el ahorro energético en los autobuses. Se ha implementado la instalación de unos equipos subvencionados por el ICAEN en 20 autobuses de la flota de Rosanbus (líneas LH1, LH2, L16, L14 y L12).
Al final del proyecto se ha calculado que el ahorro de combustible ha sido de un 7,5%, lo que supone unos 1.700 euros anuales por vehículo.
Respecto a las emisiones de CO2, se emitieron 100 toneladas menos, lo que supone un poco más de 300 toneladas en toda la flota en un año.
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... os-2669773
Cada vehículo consigue un ahorro energético de un 7,5% y unos 1.700 euros anuales
Miércoles, 18 de septiembre del 2013 - 21:48h. EFE / L'Hospitalet del Llobregat
Los autobuses urbanos de L'Hospitalet ganaron en 2012 un 9% de usuarios respecto al año anterior. El incremento de usuarios se ha producido en todas las líneas, que gestiona el operador Rosanbús, aunque la subida más destacada es la de la línea L14 (que comunica el barrio de Bellvitge con la Diagonal de Barcelona), con un incremento del 12,6%, y un total de 2.260.600 usuarios.
La línea L12 (que va desde la Gran Vía de Carlos III de Barcelona al barrio de Almeda de Cornellà) es la más frecuentada, con 3.112.900 usuarios durante el 2012.
Durante este año, el Institut Català d'Energia (ICAEN) ha hecho en L'Hospitalet un estudio sobre el ahorro energético en los autobuses. Se ha implementado la instalación de unos equipos subvencionados por el ICAEN en 20 autobuses de la flota de Rosanbus (líneas LH1, LH2, L16, L14 y L12).
Al final del proyecto se ha calculado que el ahorro de combustible ha sido de un 7,5%, lo que supone unos 1.700 euros anuales por vehículo.
Respecto a las emisiones de CO2, se emitieron 100 toneladas menos, lo que supone un poco más de 300 toneladas en toda la flota en un año.
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... os-2669773
Híbrids Oliveras
Fa temps no veig circulant els híbrids que normalment circulaven per la L46 i la L52, algu sap el motiu? S'han adjudicat a una altra línia d'Oliveras o eren de proves?
Híbrids BaixBus
Efectivament, jo també fa temps que no veig ni el de la L46 ni el de la L52. Els de la L14, en canvi, sí.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Noticias Baixbus
http://www20.gencat.cat/portal/site/por ... uage=ca_ES
Nous autobusos per Rosanbus de MAN:
- 7 estandars (3 hibrids)
- 11 midis
Nous autobusos per Rosanbus de MAN:
- 7 estandars (3 hibrids)
- 11 midis
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Noticias Baixbus
I sembla ser que es va anul·lar la licitació de Mohn.
Del tot normal que Man es portés el contracte. Suposo que seran:
Estandar: MAN Lion's City Burillo, o Castrosua Versus
Híbrid: MAN Lion's City hybrid
Midi: MAN Castrosua Magnus, o Lion's City M.
Del tot normal que Man es portés el contracte. Suposo que seran:
Estandar: MAN Lion's City Burillo, o Castrosua Versus
Híbrid: MAN Lion's City hybrid
Midi: MAN Castrosua Magnus, o Lion's City M.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Noticias Baixbus
Burillos a RosanBus? Són necesaris?sag470 wrote:I sembla ser que es va anul·lar la licitació de Mohn.
Del tot normal que Man es portés el contracte. Suposo que seran:
Estandar: MAN Lion's City Burillo, o Castrosua Versus
Híbrid: MAN Lion's City hybrid
Midi: MAN Castrosua Magnus, o Lion's City M.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Noticias Baixbus
Necesaris? No ho entenc.raulitinbcn wrote:Burillos a RosanBus? Són necesaris?sag470 wrote:I sembla ser que es va anul·lar la licitació de Mohn.
Del tot normal que Man es portés el contracte. Suposo que seran:
Estandar: MAN Lion's City Burillo, o Castrosua Versus
Híbrid: MAN Lion's City hybrid
Midi: MAN Castrosua Magnus, o Lion's City M.
Els MAN Lion's City a Espanya són acabats per Burillo.
Re: Noticias Baixbus
El passat 7 i 16 de gener es va fer pública la adjudicació de Mohn i Oliveras. S'ha repartit entre Iveco i MAN, sense més detalls.
Els més possibles cotxes són:
- Estandar: MAN / Iveco Castrosua Versus, MAN Lion's City
- Híbrid: MAN Lion's City hybrid, Iveco Citelis hybrid
- Midi: MAN Castrosua Magnus, Iveco Heuliez GX-137
Els més possibles cotxes són:
- Estandar: MAN / Iveco Castrosua Versus, MAN Lion's City
- Híbrid: MAN Lion's City hybrid, Iveco Citelis hybrid
- Midi: MAN Castrosua Magnus, Iveco Heuliez GX-137