Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
D'una entrevita a Pascal Loillier, director per a Espanya i Portugal de Rail Europe
http://www.rutasviajeras.com/articulo.php?ID=414
Las obras entre Perpignan y Montpellier, es cierto, aún no han empezado. No obstante, no son de una importancia vital en el sentido que al ser la misma anchura de vía se podrá circular normalmente, aunque si es cierto que no lo podrá hacer a 300 kilómetros por hora, pero sí a 200. Básicamente, al no circular en este tramo a 300 conllevará el perder, tan sólo, unos 15 minutos en el recorrido Barcelona París, tiempo total que sigue siendo bueno por que será una realidad en unas cinco horas y media
O sigui, que si el gran titular que a França s'aturen les obres de TGV cap a la frontera com si fos una catàstrofe, en realitat és només un inconvenient?
http://www.rutasviajeras.com/articulo.php?ID=414
Las obras entre Perpignan y Montpellier, es cierto, aún no han empezado. No obstante, no son de una importancia vital en el sentido que al ser la misma anchura de vía se podrá circular normalmente, aunque si es cierto que no lo podrá hacer a 300 kilómetros por hora, pero sí a 200. Básicamente, al no circular en este tramo a 300 conllevará el perder, tan sólo, unos 15 minutos en el recorrido Barcelona París, tiempo total que sigue siendo bueno por que será una realidad en unas cinco horas y media
O sigui, que si el gran titular que a França s'aturen les obres de TGV cap a la frontera com si fos una catàstrofe, en realitat és només un inconvenient?
¿Que esperas de un país dispuesto a gastarse miles de millones para una LAV que ahorre apenas unos cuantos minutos al trayecto convencional? ¿Que esperas de una ciudadanía que ha perdido completamente el contacto con la realidad al comportarse como si trenes de Alta Velocidad fueran un derecho fundamental? ¿Que esperas de una prensa que se expresa como si toda inversión en Alta Velocidad fuera el pináculo de la inversión del transporte público?
El despliegue de la alta velocidad ha respondido a cosas muy diferentes a las necesidades y "gracias" a esas inversiones entre otras cosas (pongamos los aeropuertos o el Plan E entre otros en el mismo saco) implica ya enormes recortes en cosas con las sanidad y la educación. Pésima gestión pública, pésima de forma absolutamente transversal ya que en ello han estado todos los partidos tanto de ámbito estatal como evidentemente de ámbito catalán (qué decir de obras emblemáticas como el aeroport de Lleida o la L9 con sus estaciones de mármol). O les dejamos de votar o no sé cómo se arregla esto...alf_ wrote:¿Que esperas de un país dispuesto a gastarse miles de millones para una LAV que ahorre apenas unos cuantos minutos al trayecto convencional? ¿Que esperas de una ciudadanía que ha perdido completamente el contacto con la realidad al comportarse como si trenes de Alta Velocidad fueran un derecho fundamental? ¿Que esperas de una prensa que se expresa como si toda inversión en Alta Velocidad fuera el pináculo de la inversión del transporte público?
Respecto de que Francia posponga su red de alta velocidad porque no tiene dinero es en mi opinión una nueva vergüenza para España. Ya hemos pasado muchas. Presumir de tener más que Alemania o que los EEUU digan que no se pueden permitir un ferrocarril como el nuestro son más episodios vergonzosos. Deben pensar que hemos perdido el norte... estos tíos construyen trenes multimillonarios que luego ni llevan viajeros ni pueden mantener (en buena parte con nuestro dinero teniendo nosotros un ferrocarril mucho peor)....... y además cierran hospitales y escuelas para asegurarse un futuro mejor.... van listos...
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... l-tav.html
Adif culpa Figueres de la falta de senyals a l'estació del TAV
L'empresa ferroviària diu que no els posa perquè Figueres i Vilafant no els ha fet arribar la petició del que necessiten
Els ajuntaments ho neguen i responen que els ho han reclamat contínuament
Adif culpa Figueres de la falta de senyals a l'estació del TAV
L'empresa ferroviària diu que no els posa perquè Figueres i Vilafant no els ha fet arribar la petició del que necessiten
Els ajuntaments ho neguen i responen que els ho han reclamat contínuament
- Guigui
- Administrador
En quin món viuen?
Entre tots, deuen estar fotent-se de nosaltres, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
This is Spain or Catalonia
Mare meva jo no se si es culpa d'ADIF o de Figueres o de Vilafant però hem de reconeixer que als 3 implicats els conve tenir l'estació ben senyalitzada.
Salutacions.
Mare meva jo no se si es culpa d'ADIF o de Figueres o de Vilafant però hem de reconeixer que als 3 implicats els conve tenir l'estació ben senyalitzada.
Salutacions.
- carles10000
- N6
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
senyalitzada hi está,per lo menys desde la carretera d'olot...........
Ho confirmo.carles10000 wrote:senyalitzada hi está,per lo menys desde la carretera d'olot...........
- carles10000
- N6
- genissimon
- N10
Trens mercaderies RENFE en ample UIC
Ahir vaig estar xafardejant una mica al sud de l'estació de Figueres-Vilafant, just on es separa la traça de la línia en via única de tres carrils i doble ample cap a Vilammalla de la LAV cap a Girona, Barcelona i Madrid.
Vaig veure que el carril interior del tram de tres carrils estava molt carregat de rovell, la qual cosa em fa pensar que no s'utilitza des de fa molt de temps en ample UIC. No així en ample ibèric que es veu que s'utilitza de tant en tant, tot i que els carrils estan lluny de presentar l'aspecte de mirall típic de les línies amb una alta freqüència de trens.
Llavors, la meva pregunta és: els trens de mercaderies de RENFE en ample UIC del Port de Barcelona a Le Soler (Barcelyon, Hupac, Kombiverkehr, etc...) per on circulen?
Jo tenia entès que anaven per la nova línia d'accés al Port de Barcelona des de la terminal portuària fins a Castellbisbal, on prenien la línia convencional fins a Mollet, on entraven a la LAV fins a Girona-Mercaderies (sector Mas Xirgu) on continuaven per la línia convencional fins a Vilamalla i d'aquí a Vilafant per la línia d'enllaç.
Tinc la sospita que, ara, el trajecte de Girona a Figueres (Vilafant) el fan per la LAV, directament.
Algú m'ho pot confirmar o desmentir?
Algú sap horaris d'aquests trens?
Gràcies.
Salut !!
Vaig veure que el carril interior del tram de tres carrils estava molt carregat de rovell, la qual cosa em fa pensar que no s'utilitza des de fa molt de temps en ample UIC. No així en ample ibèric que es veu que s'utilitza de tant en tant, tot i que els carrils estan lluny de presentar l'aspecte de mirall típic de les línies amb una alta freqüència de trens.
Llavors, la meva pregunta és: els trens de mercaderies de RENFE en ample UIC del Port de Barcelona a Le Soler (Barcelyon, Hupac, Kombiverkehr, etc...) per on circulen?
Jo tenia entès que anaven per la nova línia d'accés al Port de Barcelona des de la terminal portuària fins a Castellbisbal, on prenien la línia convencional fins a Mollet, on entraven a la LAV fins a Girona-Mercaderies (sector Mas Xirgu) on continuaven per la línia convencional fins a Vilamalla i d'aquí a Vilafant per la línia d'enllaç.
Tinc la sospita que, ara, el trajecte de Girona a Figueres (Vilafant) el fan per la LAV, directament.
Gràcies.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
El problema és que els cartells només estàn aquí. Quan vas per dins de Figueres no hi ha quasi cap cartell (o cap) que t'indiquin on està l'estació de Figueres-Vilafant, ni tant sols quan agafes el trencant d'on surt la carretera d'Olot indiquen que s'ha d'agafar aquesta per anar a Figueres-Vilafant, i aquesta cartelleria sí que és competència de l'ajuntament.
Salutacions,
Oriol
Oriol
600.000 viajeros han utilizado el AVE en Girona y Figueres
La mayoría ha utilizado los servicios Avant Barcelona-Girona-Figueres
Girona | 18/07/2013 - 12:17h | Última actualización: 18/07/2013 - 13:50h | Girona. (Redacción)
http://www.lavanguardia.com/local/giron ... jeros.html
La mayoría ha utilizado los servicios Avant Barcelona-Girona-Figueres
Girona | 18/07/2013 - 12:17h | Última actualización: 18/07/2013 - 13:50h | Girona. (Redacción)
Re: Trens mercaderies RENFE en ample UIC
Si hi ha circulacions de Mercaderies els fan passar pel Túnel de Girona.genissimon wrote:Ahir vaig estar xafardejant una mica al sud de l'estació de Figueres-Vilafant, just on es separa la traça de la línia en via única de tres carrils i doble ample cap a Vilammalla de la LAV cap a Girona, Barcelona i Madrid.
Gràcies.
Salut !!
- genissimon
- N10
Re: Trens mercaderies RENFE en ample UIC
És el que em suposava.ortegote wrote: Si hi ha circulacions de Mercaderies els fan passar pel Túnel de Girona.
Gràcies !!
- genissimon
- N10
Diari de Girona, 19 de juliol de 2013 wrote: El TAV a Girona i Figueres ha transportat 595.000 viatgers en els sis primers mesos
De mitjana, des que es va inaugurar el passat mes de gener, han utilitzat els serveis unes 3.300 persones al dia
[...]
El Punt/Avui, 19 de juliol de 2013 wrote: Saturació als TAV entre Barcelona i Girona al matí
Alguns passatgers han de recórrer a bitllets cars si compren amb poc temps
Renfe considera “adequada” l'oferta actual i “normal” l'augment de demanda estival
[...]
Llavors ja no és problema d´Adif, sinó de Figueres i de Vilafant.oriolp13 wrote:El problema és que els cartells només estàn aquí. Quan vas per dins de Figueres no hi ha quasi cap cartell (o cap) que t'indiquin on està l'estació de Figueres-Vilafant, ni tant sols quan agafes el trencant d'on surt la carretera d'Olot indiquen que s'ha d'agafar aquesta per anar a Figueres-Vilafant, i aquesta cartelleria sí que és competència de l'ajuntament.
A veure si es pensen que Adif els ha de pagar les senyals de tràfic des de l´estació fins a l´altra i el Museu Dalí.
Aquests polítiiics...
200 pasajeros viajan de pie en un AVE entre Girona y Barcelona
La SNCF ha acumulado importantes retrasos y los viajeros han perdido el AVE en Figueres
http://www.lavanguardia.com/local/girona/index.html
La SNCF ha acumulado importantes retrasos y los viajeros han perdido el AVE en Figueres
- carles10000
- N6
Hi sera divertit a partir de l'octubre que esta previst que comenci la relació entre Barcelona i França i comencin ha haver retards per la neu,descarrilaments,etc,etc,etc,etc,pèro sempre RENFE y ADIF hi tindrán la culpa............
Son coses d'una connexió amb transbords, l'unic per treure profit es que renfe aprengui a fer trens per commuters sense reserva de plaçes per que a Girona sembla que començen a anar plens els AVANTS.metring wrote:http://www.lavanguardia.com/local/giron ... jeros.html
En teoria sera com ara trens amb retard i punt ja que es farà amb un unic tren.carles10000 wrote:Hi sera divertit a partir de l'octubre que esta previst que comenci la relació entre Barcelona i França i comencin ha haver retards per la neu,descarrilaments,etc,etc,etc,etc,pèro sempre RENFE y ADIF hi tindrán la culpa............
L'Unic que es podra dir de renfe sera la gestio de l'informació i l'atenció al viatger com es fa a l'actualitat.
- genissimon
- N10
El Punt/Avui, 24 de juliol de 2013 wrote: Renfe resol el retard d'un TGV francès encabint viatgers de més en el TAV següent
[...]
Last edited by genissimon on Wednesday 24/07/2013 8:30, edited 1 time in total.