Restes del "Gran Metro" a l'estació de Liceu

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

FOTOS (1/2)

Post by JaMiRo! »

AQUÍ TENIU LES FOTOS (PART 1/2)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

FOTOS (2/2)

Post by JaMiRo! »

AQUI TENIU LES FOTOS (PART 2/2)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

I desprès...

Post by JaMiRo! »

I ara, amb tot aquest document gràfic, passaré a escriure una carta al programa "Els matins de TV3", a veure si fem alguna cosa...Això sí, serà demà perquè avui em fa molt de pal...A no ser que algú se m'avanci! O sigui que fins demà! :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:
Platanito wrote:
Serie600 wrote: Jamiro. Maragall esta fent "turisme" per no se on de sudamerica, aixi que et contestara el "machaca" de torn en el seu nom amb quelcom similar a: "Estimat ciutada. En nom del nostre Alcalde, donar-te les gracies per adreçarte a nosaltres. Hem llegit atentament la teva missiva i l'estudiarem amb l'atencio que es mereix. Des d'aquestas linies aprofito per encoratjar-te a que continuis escrivint-nos per fer-nos avinents les teves inquietuts vers aquesta ciutat i el seu consistori"
Però... que no va dimitir fa gairebé 10 anys? Pensava que ara tenia el despatx a l'altra banda de la plaça Sant Jaume!
M'ha fallat la memoria.... ho sento... (tambe m'ha trait el subconscient)

Ara esta a l'altra banda de Sant Jaume, es veritat. Em seria dificil donar una explicacio coherent per aqui d'aquesta confusio de carrecs entre Ajuntament i Generalitat. Tot te la seva llogica explicacio, ho aseguro.

Es mes, tambe em vaig equivocar. No hi era de "turisme" a sudamerica, era a Galicia.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
Carlos L'H
N6
N6
Posts: 161
Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Post by Carlos L'H »

Mi opinión es muy sencilla y creo que no es muy difícil de aplicar. Si una estación se ha de reformar porque esta envejecida en el apartado de seguridad etc etc y en el caso como es esta la del Liceu (L3) que resulta que aun conserva semejante historia no tiene porque romperse algo tan importante. Creo que la solución es conservar lo que es único y lo demás se puede cambiar. Haber si TMB quiere que no quede ningún símbolo de la antigua empresa que mandaba en el metro de Barcelona. Esta dará que hablar.
:?:
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Digueu-me malpensat, pero de fa temps estic notant certes ganes "d'esborrar" coses per part de TMB. Masses reformes i masses ampliacions, pero cap respecte cap a l'historia del metro.

Volen amagar alguna cosa?....

Es cert que aquesta estacio -al igual que moltes d'altres de la xarxa de metro- s'han de millorar i adequar, en aixo crec que no hi ha punt de discusio, crec que en aixo estem tots d'acord. El que sembla extrany es la manera en que s'esta fent. O volen esborrar alguna cosa o es que volen deixar alguna mena de "legado a la posteridad".

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Ficaran ascensors a la estació de Liceu :?: Si els fiquen, on aniran :?: Ho dic per la estetica de la rambla... ;)
Amant de les 1000
|Ethan|
N4
N4
Posts: 42
Joined: Wednesday 11/05/2005 21:33
Location: Sant Just Desvern
Contact:

Ascensors a les Rambles

Post by |Ethan| »

No crec que trenqui molt amb l'estètica de la Rambla un parell d'ascensors... Està ple de quioscos i botigues que queden pitjor... a mi Les Rambles no m'agraden gens, tants quioscos i souvenirs no crec que sigui macu...,

per cert, tal com és aquesta estació, m'imagino que en posaran 2. Un per a cada andana i suposo que serà d'accés directe.

Jordi
User avatar
Cahorand
N4
N4
Posts: 56
Joined: Wednesday 21/09/2005 1:59
Location: Can Bonastre (Piera)

Post by Cahorand »

Com a mínim treuran els quioscs d'animals, per això de la prohibició de mostrar animals en venda al carrer... Per tant, crec que les Rambles quedaran una mica més 'buides' que el que estan ara.

Pel que fa al tema de les tendes de records que hi ha a banda i banda... horrorós. Això sí que ho haurien de treure i, enlloc seu, posar cafès. Quedaria molt més bohemi.
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Una pregunta: La foto antigua de Liceu que surt al fòrum de Trensim, tambe surt a la "biblia Salmerónica"
Esport
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Pues vaya chorrada!!! Ja ho podríen conservar tot això, una altra estació
amb restes del "Gran Metro" és Fontana.
:'( :'( :'(
Esport
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Resposta de l'Ajuntament...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Al final m'han respost, després de passar-me un parell de dies per l'Ajuntament sense resultats positius; això és el que m'han dit des de l'alcaldia:
Benvolgut Sr. Ureña,

Per indicació de l'alcalde, ens plau donar resposta al missatge que li va
adreçar sobre l'estació de metro de Liceu.

Li comuniquem que hem enviat una còpia del seu escrit als responsables de
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) perquè tinguin coneixement i
valorin les seves consideracions.

Gràcies per la seva col·laboració. Cordialment,

Gabinet de l'Alcaldia
Ajuntament de Barcelona
Vejam si TMB em respon adequadament...

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Tant de bo donin una resposta adecuada i respectuosa envers l'historia.....

Gracies per mantenir-nos informats Jamiro :D

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Tandebó. Fa temps, vaig escriure a l'ajuntament preguntant per què van eliminar la boca de l'estació de Correos, aquella de la que ara només queda una reixa metàl.lica. Em van contestar que responia a la política d'eliminació d'elements que molestaven a la via pública. Això no pinta bé. Si tot ho veuen d'aquesta manera, aviat endarrocaran la Sagrada Família, ja que interfereix en les obres de construcció de l'AVE :nono :boig :mort
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Benvingut a "Can Wefer", Metring :D

"Politica d'eliminacio d'elements que molesten a la via publica"..... Ai senyor. Anava a dir una barbaritat.

Jo en se de varis "elements" que molesten a la via publica.... De bon grad els eliminaria....

Una boca de metro (clausurada, ok, d'acord, tot el que volgueu) que forma part del patrimoni de la historia del transport d'aquesta ciutat es un "element que estorba" ..... Wefer, si us plau, agafa'm, que si no els escanyare!.... :cop

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

¡¡¡Y otro perrito piloto!!!

Post by JaMiRo! »

Hola!

Una altra resposta sobre l'assumpte...
Benvolgut senyor Ureña,

En referència al codi petició: ********** amb data 03/02/06

Li comuniquem que hem traspassat la seva comunicació a la Generalitat de Catalunya ja que les obres del metro són de la seva competència. Restem a la vostra disposició per futures comunicacions que ens ajudin a millorar la convivència i la ciutat. Aprofitem per recordar-vos que des de la pàgina web de l'Ajuntament t'escolta podeu fer-nos arribar, de la manera més ràpida i senzilla, les vostres consultes, incidències, reclamacions i suggeriments.

Us agraïm la vostra contribució per millorar Barcelona.

Esperem continuar gaudint de la vostra confiança i ens acomiadem ben
cordialment,

Direcció d'Atenció al Ciutadà
Ajuntament de Barcelona
Espero que no estiguin marejant la perdiu... >:(

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

És cert, tot això ho porta la Generalitat. Llàstima que a l'hora de matxacar la boca de Correus sí fossin capaços els de l'ajuntament sense ajut de la Generalitat... :evil: :evil: :evil: :evil:
Per cert, llegiu aquesta auto-cita :) d'un altre tema:
metring wrote:Sobre el plànol i futures estacions: Ja vaig dir a un altre fòrum que l'estació de Virrei Amat probablement no s'arribaria a fer, per poc rentable. Un amic meu els hi va enviar a la Generalitat un mail dient si seria possible fer estació intermitja entre Pi i Molist i Maragall, però enlloc de a Virei Amat, que passés per la zona Heron City (per aquella zona hi ha molta gent, però el metro i la Renfe queden una mica allunyats). Encara no ha rebut resposta, seria molt complicat de fer o no? Què en penseu?
ho dic perquè podriem enviar mails a DPTOP el que va proposar Cahorand:
Cahorand wrote: Home, crec que sí: des de Maragall L4 es perllonga fins a Fabra i Puig L1 i, des d'allà fins a Llucmajor L4. I, entremig, es podria fer una estació a l'encreuament de Pintor Alsamora i Piferrer (està a mig camí de les altres dues estacions, just al costat del Corte Inglés i l'Heron City, en un barri amb molta població i, a més a més, les voreres allà són bastant amples i hi caben perfectament les bocanes).

Un tema diferent i que no domino és el d'haver de foradar el subsòl. Això, com sempre, sí que podria ser realment xungo i fer d'aquesta idea quelcom irrealitzable...
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”