Lliberalització dels trens turístics

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Lliberalització dels trens turístics

Post by metring »

http://www.scoop.it/t/cultura-de-tren/p ... -en-marcha

La liberalización de los trenes turísticos, en marcha


El Boletín Oficial del Estado (BOE) del jueves 26 de julio ha publicado la orden de apertura a la competencia del servicio de transporte ferroviario turístico, que entrará en vigor a partir del próximo 31 de julio. Las empresas que opten a estos sevicios ferroviarios deberán estar habilitadas para prestarlos y haber obtenido la correspondiente capacidad de infraestructura.

El document del BOE, a http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/25/p ... 3-8084.pdf
jms
N5
N5
Posts: 159
Joined: Monday 22/09/2008 16:41

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by jms »

Si no he llegit malament, aquesta llei està feta a mida per a la "Fundación", ja que per a crear un tren turístic s'han de complir unes condicions que no tenen cap lògica, amb un control total sobre la possible empresa que s'hi vulgui dedicar. Parla de temps amb pernoctacions mínimes, manutenció, venda de places totals, etc... Per un altre costat, aquests trens és diferencien dels classificats com a trens històrics iq ue estarien formats per a vehicles classificats com a tals. Baja, patètic, qui ha fet aquesta llei hauria de sortir de la "Piel de Toro" i voltar una mica.

jms
WMD626
N6
N6
Posts: 260
Joined: Friday 24/02/2012 19:34
Location: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by WMD626 »

Sobre aquesta Ordre, voldria fer un parell de comentaris.
La primera, que es fa una distinció entre "trens turístics" i "trens històrics", de manera que només s'aplica als primers. Per tant, ni els trens de la Fundación, ni de la CGFT ni de cap altre entitat que es faci amb material històric i per una associació registrada per la Fundació, són objecte d'aquesta Ordre.
La segona, és, precisament, que els trens històrics es remeten "a su normativa específica", que no sabem quina és...
Per tant: els trens històrics no tenen cap més regulació que les ordres i circulars que estableixi la pròpia ADIF/RENFE/Fundació. No ha canviat res per ells amb aquesta Ordre.

Aquesta Ordre del MIFO només us servirà si voleu muntar qualsevol mena de "Sunrail" per qualsevol ruta ferroviària d'ADIF, amb material convencional (com a molt, amb un 432 o un 592, que encara en queden alguns en servei...). En aquesta línia, RENFE-O està treballant en la possibilitat de posar els seus trens en lloguer.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by sortrens »

com veurieu un Tren Turístic Barcelona Estació de FrançA - Mataró - Girona - Portbou - París? Un acord entre Fgc/adif i Sncf. On la primera parada seria Matató explicant la primera línia Península Ibèrica i després parades a la gran Ciutat de Girona l'espectacular Estació de Portbou i després negociar amb Sncf la ruta abans de París.

Important adaptar tercer carril Uic entre Edf i Portbou!!!

Què penseu??? ????
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by alf_ »

sortrens wrote:com veurieu un Tren Turístic Barcelona Estació de FrançA - Mataró - Girona - Portbou - París? Un acord entre Fgc/adif i Sncf. On la primera parada seria Matató explicant la primera línia Península Ibèrica i després parades a la gran Ciutat de Girona l'espectacular Estació de Portbou i després negociar amb Sncf la ruta abans de París.

Important adaptar tercer carril Uic entre Edf i Portbou!!!

Què penseu??? ????
Yo propongo usar material Talgo III y hacer el trayecto con cambio de ancho como siempre se ha hecho :D
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by gatvell »

La idea em sembla bona. AMb un tren meritós de ser turístic.
Ara, com ens ho fem per saltar-nos tots els trens que hi ha per davant?

Però si, m'agrada.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by alf_ »

gatvell wrote:La idea em sembla bona. AMb un tren meritós de ser turístic.
Ara, com ens ho fem per saltar-nos tots els trens que hi ha per davant?

Però si, m'agrada.
De la misma manera que lo hace el Estrella o el Talgo a Montpellier :D
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by gatvell »

I com ho fan aquests dos?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by Fran-Ikarus »

Entre Barcelona i Portbou podria ser, però fins a París jo no li veig un "èxit de masses" si no és que entre Portbou i París continua havent-hi més "teca visitable".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by wefer »

Podem proposar 1.000 trens amb 1.000 composicions diferents, però és fer volar coloms. L'important és trobar el finançament per realitzar-los i això no existeix, ni públic ni privat.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Lliberalització dels trens turístics

Post by davida »

Parlant de trens turistics...
Per exemple avui surt de Cerbere 18h un tren turistic a Alemanya. El servei comercial comença a Perpinyà a les 19h47. El tren va arribar el 24 de juliol.
Image

Mercat hi ha...
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”